Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
A jak je to a váhama vozíku, v inzeratu casto vidim, ze pisou treba 2t papirove snizena na 1.4t, to se dá opakovaně mênit?
Subaru Legacy BL, H6, 2005
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
Mělo by to jít, pokud výrobce bude ochoten vystavit papír.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
Celkovú hmotnosť věčina výrobců može snížiť dla potřeby zákazníka až na min. (majú své limity) a to zapsat do TP. Ide tak o ponížení hmotnosti (pro ty, co nemajú E). Dodatečně pak lze dykoliv tuto hmotnost navýšiť na původní hodnotu navrženou při výrobě (typový list) - edem nejaké ty obstrukce na úřadě. Ale, zapsaná hmostnosť už naopak neide ponížiť na meněj.
...a schválně, jaký je rozdíl mezi hmotností a váhou?
...a schválně, jaký je rozdíl mezi hmotností a váhou?
Naposledy upravil(a) Doro dne stř bře 09, 2022 7:46 am, celkem upraveno 1 x.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22701
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
No nemuzu uplne rict, ze bych absolvovanim Ecka ziskal nejake zasadni zkusenosti s tahanim velkych vleku...janos666 píše: Přesně jak píše Doro , je třeba se na to dívat ze dvou pohledů, první z pohledu potřebné řidičské způsobilosti (součet max. přípustných hmotností) a druhé spojitelnost soupravy. Kdo to vymyslel, jen těžko říct, ale na druhou stranu to i chápu aby lidi jen s B-čkem netahali bez zkušeností nějaké velké vleky atd. Co je třeba dobré, že se od dávné minulosti změnilo a to je to, že je možné zapřáhnout i papírově těžší vlek než je limit na kouli, tam se poté posuzuje aktuální hmotnost nákladu a vleku samotného. Takže i s autem se 2tunami na kouli lze tahat vlek papírově třeba na 2,7t. Každopádně v tom má spousta lidí bordel a kolikrát i samotní policajti. Již zmíněná skupina B96 vznikla především, kvůli karavanům, a mám zato že si to prosadili asi Holanďani.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4042
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
Neide o získaní zkušeností, ale o ten PAPÍR. A oveřiť, že umíš zacůvať.... což, poky je na vozíku zablkovaná brzda, je ti s tejně k hownu
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22701
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
No, ten se kterým jsem jezdil, byl sice bržděnej, ale měl couvací automatiku
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 340
- Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
- Jméno a příjmení: Petr Janošík
- Bydliště: Kašperské Hory
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
No trochu blbě jsem to napsal, je pravda, že i ty jízdy se dělají opravdu s menšíma vozíkama a pak je to o rozumu jak s tím jezdit. Každopádně je couvání a couvání, pro mě bylo školou volantu kousek couvání s 6ti metrovým vlekem, s traktorem je to bez problémů , jak je vidět na oj, ale z auta je fakt vidět kulový, podobně jako když jsem dělal jízdy s náklaďákem s vlekem a instruktor mě nechal zacouvat mezi dva autobusy, operace asi na 20minut ale tréninkem se to pak hodně zlepšilo.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
Když jsem měl ještě malý vozík, který nebyl pořádně za Jeepem vidět, tak sem prostě sklopil zadní sedačky a otevřel kufr.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 340
- Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
- Jméno a příjmení: Petr Janošík
- Bydliště: Kašperské Hory
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
Tak to bych udělat nemohl, jelikož se to automaticky zabrzdí a navíc bych na tu oj stejnak blbě viděl, zas to nebylo žádný terno, hold jsem si chvíli hrál, najížděl, motal volantem a nakonec se podařilo, prostě jde o to hlavně odhadnout jak si natočit oj a pak teprv couvat tím správným směrem.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
jojo když to má řiditelnou oj tak to už je náročnější, s jakýmkoliv vozíkem , návěsem couvnu kdekoliv , ale s vlekem to už problém někdy je , s tím traktorem ještě, má to velký rejd, je vidět na oje, jede to pomalu.... ale s autem to už problém je, chce to holt trénink
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5157
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
jinak ten vlek na ty balíky to už je teda paráda, obr vlek, to by mi nejspíš upadlo tažné
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19068
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
pokud se na vaze nezvazi hmotnost, tak nevim
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 340
- Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
- Jméno a příjmení: Petr Janošík
- Bydliště: Kašperské Hory
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
tenhle vlek jsem měl půjčenej na zkoušku, největší výhodu má v tom, že nehoupe s autem, když se třeba veze něco delšího. Problém je opravdu jen to couvání a v ostrých zatáčkách si to chce více nadjíždět. S balíkama se jelo celkem fajn, bylo naloženo 11 kousků, takže do 3 tun max + vlek
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22701
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
Jo no... Já Ečko dělal na transportéru s nějakym trochu většim agadosem ve kterym byly nějaký pražce. Prej to mělo dohromady asi 800kg, nicméně transportér ani nevěděl, že něco veze (zvlášť když se s tím jede akorát po městě). Přívěs byl taky užší než ta dodávka, takže v zásadě si nebylo potřeba ani nadjíždět, protože to projelo prakticky stejnou stopou. Takže jo, odnesl jsem si s tím nějaké poznatky, jak s tím couvat a že to člověk nesmí ve městě poslat na křižovatce do první mezery, když to veze ještě za sebou. Ale to jsou zase takový věci, který podle mě jdou natrénovat i s tím malým vozíkem, který bych mohl vozit bez papírů. Takový ty praktický věci jako jak přivázat auto na ten plaťák jsem se nenaučil, podobně jako že to s 1,5 tunovým přívěsem úplně moc ochotně nejede a na každé jámě, u nás hojně se vyskytující, to škube celým autem, moc se tomu nechce brzdit a tak podobně Ale jo, bumážku mám, nic jsem zatím nikde nerozbiljanos666 píše: ↑stř bře 09, 2022 7:59 am No trochu blbě jsem to napsal, je pravda, že i ty jízdy se dělají opravdu s menšíma vozíkama a pak je to o rozumu jak s tím jezdit. Každopádně je couvání a couvání, pro mě bylo školou volantu kousek couvání s 6ti metrovým vlekem, s traktorem je to bez problémů , jak je vidět na oj, ale z auta je fakt vidět kulový, podobně jako když jsem dělal jízdy s náklaďákem s vlekem a instruktor mě nechal zacouvat mezi dva autobusy, operace asi na 20minut ale tréninkem se to pak hodně zlepšilo.IMG_20210727_180221.jpg
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10646
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení
Já mám E už z doby, kdy stačilo doložit nějakou stanovenou délku praxe. Ale couvat s vozíkem jsem začal ještě na autoškole. Táta měl malý hospodářství a s vlekem se jezdilo furt a táta s tím moc neuměl couvat, tak jsem se to musel naučit já. Povinně a bez odmluv, učil mě on, protože teorii měl skvěle zvládnutou, měl spousty rad od profíků, ale ty ruce se mu motali pořád nějak jinak. Já sem se mu snažil vysvětlit, co a jak dělá blbě a dopadlo to tak, že když jsem teda tak chytrej poučovat vlastního tátu, tak s tím budu couvat sám. Takže jsem se k tomu uvázal a první tréninky proběhli na parkovišti, kam jsme si dovezli balíky slámy, postavili si různý tratě a mezi nima jsem pozpátku kroužil 2 dny. No a pak už jsem se to celkem v pohodě zvládal kdekoliv i ve svahu do brány atd. Akorát jsem neměl čas na kamarády z mokrý čtvrti a děvčata, protože jsem dělal závozníka a směrem vzad i řidiče. Ale soboty jsem měl volný, tak i na koníčky byl čas.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem