Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Vše okolo tahání přívěsů, karavanů a tažných zařízení.
Odpovědět
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Doro »

Vezeko je sice pěkný kus, ale rozměr/hmotnost vychází horší. Ten prvý odkaz na českého výrobca je asik ideál, ale je to až v Plzni.
UTV s pásy má půdorys 3,4x1,6 m (výška cca 2,0 m), na kolách 3,0x1,45 m, tedy limity sú jasné, pásy ale možú trčeť ven, tam to nevadí. Ale, aby tam moh najet aj forestřík, je už třeba mít tých 1750 mm celkovou šířku. U tých 1800 mm šířky je zas celková 1940 mm, což už je vcelku hodně. Je to boj.
Ráno sem venku viděl přívěs z agadosu, přesně taký, jaký by vyhovoval.....ale nekouknul sem, jaký to byl typ.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Doro »

Tak sem zas o kúšček pokročil a neco nového sa dozvěděl.
Aktuální výběr:
- https://www.autovia.cz/privesy/prives-z ... -35-10.htm
Vzhledem k rozměrům uveze dost, je o kus lehčí, lepčí manipulace, je fakt nízký, ale....ale, ta cena verzus dvoukolák nutí k zamyšlení, bo na dvoukolku narvu 2t a vleku je to jedno....tadyk by náprava na 100-pro klekla k zemi :-D , pro 130km/h je nutné dokoupit tlumiče
Ale je to krásný vlek, i přecedovi by sa líbil ;-D ;-D

- https://www.agados.cz/prives-vz-33-b2-2700-kg-10/
Hmota v provozu je 460 kg komplet - to je hodně dobré a je to celosvařovaná konstrukce a asik to nejodolnější, co vyrábí. Nemá moc smysl brát verzi 2,0 t, bo ta je stejně těžká - jde o shodné vozíky.

- https://www.alaspro.cz/kola-pod-loznou- ... 00x1700mm/
Alternativa k agadosu a další kvalitní český výrobce - opět celosvařovaná konstrukce. Provozně má 495 kg, takže těžší, ale, konstrukce je stavěná na 3,5 t, tažke to uveze fakt cokoliv. 2,7 t a 2,0 t mají být na tom hmotnostně stejně. Nevýhoda, je to až v Plzni, takže kusanec cesty nebo sehnat překupníka, poky nejaký je :-/

Zajímavá je komunikace:
- agados ...zatím spíše bída a chaos - nemají uvedené základní parametry a tahám to z nich jak z chlupaté deky.... na 3 email ještě nemám odpověď a ptám se na to samé, fakt chaos nebo nezájem
- alaspro se ozvali, ale mám další dotazy, tak to z nich soukám a zítra uvidím (tito mi připadají jako nejzajímavější....aj web oproti agadosu přehlednější a taky jim funguje, což u agadosu nefunguje ani ten web a mají tam chyby). Myslím, že totok je kvalitnější varianta. Jen na dotaz ložné plochy šířky 1800 mm, kde je celkové šířka 1940 mm, tak prý je to vnější šířka bočnic ....což je pěkná blbost (jako 70 mm tl. bočnic, keré mají 25 mm?), tak to budu chtít vysvětlit :-D .
Jj, su zvědavý zákazník a ty info z nich vymlátím, idyby si měl pokecat až s vedením spol. >:-@ >>:-@@

VZ-35 apod. (celá řada expres) sú montované přívěsy, je proto lehčí, ale rozměrově nevyhovující, bo šířka celková 1940 mm je fakt masakr. Ale je tam o dost nižší cena. Do cca 1800 mm šířky není třeba řešit, kde jedu, bo co projede forest, projede aj vozík.
Vezeko apod sem vylúčil, bo tuhost je nižší (jako řada expres) a rozměry i provozní hmotnosť sú nevyhovující - malá nabídka.


Nebo, eště šustím po bazarech.... tak uvidím [COFFEE] .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Marku Autovia má krásný přívěsy, ale drahý jako kurva. Ale fakt to maj krásný. Když tam občas jedu pro nějaký díly a chodím mezi vystavenými vleky, tak mi kapou sliny víc, než u porna. :-D
Ale ty desítky kola v jedný ose, do toho bych nešel, pokud by to nemělo jezdit opravdu jen po zpevněných komunikacích. U dvouosáku by mi to nevadilo, na těch čtyřech kolech se to přece jen líp roznese.

Ty jo o té firmě Alaspro jsem vůbec neměl tušení. To mě těší, že tu kromě Autovie máme dalšího prodejce vleků. Ne, že bych plánoval káru jako takovou, ale díly se hodí.

Stran tý šíře vleku, když se dívám na fotky, tak si celkem jednoduše umím představit, z čeho plyne to, co ti píšou. Ten vlek má v rozích sloupky, vně ložný plochy. Takže oni mají někde napsanej vnější rozměr vleku, vně těch sloupků. A pak mají psanou vnitřní plochu uvnitř. A pak to bude těch 7 cm, ačkoliv sajtna jako taková je nějakých těch 25-30mm


http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Doro »

Ohledně toho vnějšího rozměru sem právě psal přímý dotaz, jaký je celkový vnější rozměr bočnic, dyž ložná plocha mezi bočnicemi je taká. Je jasné, že něco ještě přesahuje ven a to je to do toho max. celkového rozměru, ale dle mého dotazu, sem chtěl rozměr právě vně bočnic, což tedy nemože být + 70 mm, ale edem + 25 mm (na každú stranu), takže baba kecá nebo mele nesmysly a neví.
Nevadí, vyzpovídám ju po tel., bo emailem je to mazec a zjevná neschopnost odpovědět na jednoduchý dotaz. Do agadosu sem mosel poslat dotazy s tečkama na doplnění, jak pro blbce, bo z nich to leze prostě děsně pomalu a eště nepřesně....doteť nemám odpověť na 3. email, kde sa ptám furt na to samé. Fakt, je to boj ty vozíky. .... už to přišlo, tak dole doplněno ;-D .
Ale schema s rozměry nemajú, tož sa nesmijá diviť. A su zvědavý, bo ňa zajímá aj světlá výška s různými koly.... to bude zážitek :-D .

A neco z korespondence:
dotaz: Mám dotaz na přívěs s ložnou plochou 3300x1700 mm, zda ho vyrábíte i ve variantě 2000 kg, případně zda je ve variantě "Brzděný přívěs AVZ 33 B2 2700kg 3300x1700mm" shodný co do provedení, tak i provozní hmotnosti (pouze únosnější náprava nebo jen legislativa).
odpověď: "model AVZ 33 B2 na 2700 kg bude shodný s 2000 kg provedením - rámově, nápravy budou místo 2 x 1350 kg, 2 x 1000 kg."
dotaz: "Beru to tedy tak, že provozní hmotnosti i konstrukní provedení jsou u 2,0 t a 2,7 t shodné (pro mě dost zásadní informace)."
odpověď: "Provozní hmotnost u 2,0t a u 2,7t se nijak zásadně nezmění." .....zásadně, tzn. co, že 50 kg není problém...? :-D

Jinak u té nápravy na 2,0 t a 2,7 t baba kecá, bo dle jejich webu používají u všech vozíků pouze nápravy 1,35 t.

;-D :-D :-DDD :-DDD

Aaaa, přišla odpověď od agadosu (doplnil sem to, aby to bylo jasné):
- celkové vnější rozměry VZ-35 s ložnou plochou 3500x1800 mm jsou 4800x1940 mm.
- celkové vnější rozměry VZ-33 s ložnou plochou 3300x1700 mm jsou 4630 x 1780 mm.
- Ložná plocha u 13“ kolech bude okolo 720 mm od vozovky, na desetipalcových kolech to bude cca 630-650mm.
- Ano používají se nápravy na 1350kg, protože cenový rozdíl je zanedbatelný (rozdíl u 2,0 t a 2,7 t).
- U expresu se otvírají všechny bočnice, u VZ-33 je potřeba napsat že chcete POČ-přední otvírací čelo.
- oka, u expresu jsou nad podlahou a u VZ 33 zapadalé v drážce
- Rozdíl v provozní hmotnosti pro 2 t a pro 2,7 t je cca 12kg. (jiná brzda, jiné pneu) ....konečně sem sa to dozvěděl a tzn. v katalogu a šade jinde na webu a prospektech to majú blbě.... fakt nechápu!

Takže z hlediska provozní hmoty vede ve výběru VZ-33 od agadosu.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

No tak pecka, to je dobře, že jsi díky předvyplněnému dotazníku z nich dostal odpověď :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
janos666
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 340
Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
Jméno a příjmení: Petr Janošík
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od janos666 »

Co se týče přívěsů, ještě bych třeba zkusil kouknout na značky Hapert či Eduard, oproti vlekům z Autovie je to zas trochu jinde, vycházím ze zkušeností kolegy, například firma tanatech - provleky.cz jsou nyní oficiálními dovozci, nebo koupit třeba z německa, to vychází o něco lépe. Co vím, tak mají skvělý poměr mezi vlastní a užitečnou hmotností a zpracování bych řekl na dost dobré úrovni. Velice bytelné konstrukce. Například nedávno jsem si dovezl 6m plato Eduard na 3500kg, dvounáprava a váží jen 790kg. Kolegovo posledně zakoupený vlek. 4m plato , tři nápravy, na 3500kg papírově, reálně přes 4 tuny. samotná váha 690kg. Nyní na tom převážel vysokozdivžný vozík 3,3 tuny a celkem v pohodě.
IMG_20220116_120936.jpg
Jinak na tohle plato ještě přijdou čela- rámy a bude to sloužit především na převoz balíků sena a senáže, výhodou jsou ještě podpěrné nohy, takže lze vlek odpojit i plně naložený, či nakládat odpojený a poté jen zapřáhnout a jet. V plánu je vozit 2 řady po 5 balíkách a dále převoz kloubového nakladače, nebo možná časem i bagru.

A poslední věc k těm kolům... Osobně mám ještě sklopný autopřevpravník/plato právě na R10 kolech a zatím problém nebyl co se týče lehkého "terénu", je tedy pravda, že jsem většinou po loukách jezdil když bylo relativně sucho. Samozřejmě tyhle maličký kola mají i své nevýhody a to především v ceně samotných pneu, rychlejší opotřebení jak pneu tak ložisek a také se více hřejí, proto nejsou moc vhodná právě na dálkové trasy, to mi zas povídal kamarád co vozí auta z Itálie, kdy běžně nalítal s podvalem i 10 tisíc. za měsíc a v minulosti měl právě jeden přepravník na R10 kolech a prý už nikdy víc. Teď vozí klasiké R14 s "vysokým" profilem a je po "problému". Kompromisem jsou pak "nizkoprofilová" R13 195/50. Co zas musím vyzdvihnout, tak jsou jízdní vlastnosti dané právě nízkým těžištěm, v téhle disciplíně naopak R10 kola vítězí.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Doro »

To sú dost zajímavé a užitečné informace.

Další upřesnění z agadosu - v TP sú zapsané standard aj menší kola, takže je možné provézt dykoliv úpravu pro snížení přívěsu na 10" kola nebo mít 13". Úprava spočívá mimo kola aj v úpravě podložek na několika místech na vozíku (přední čelo-oj a pod nájezdovou brzdou).
Takže, je rozhodně výhodnější zvolit 13" kola ve standardu a dokúpiť menčí - cenově to vyjde líp, bo při požadavku na 10" si připlatím cca 6,6 tis, ale 13" kola něť nebudu. Je to příplatek za změnu a nemyslím, že ty menčí kola sú o tolik dražší.

Účel mám podobný, bo mimo UTV sa bude voziť seno v balíkoch za traktorem, traktor a hafo dalšího, bo traktor dá dle TP 3,0 t brzděné, takže 2,7 t přívěs sa využije aj naplno. Matroša tam vleze fakt dosť a nebude problém převézť celú hráň dřeva naráz - naloží sa vidlami a složí. A de aj o ten klid, bo neustálé přetěžování mojho vozíka je taky trocha o riziku. Navíc, ten starý vozík si na sebja už vydělal nekolikrát. Taky dyž vezu od Soláňa z chalupy dřevo dolů, je to ostrý kopec a s nebzděným mám trocha strach, bo jak to ujede, neide to zastaviť (stačí nekdy edem mokrá cesta a je za volantem chvilkami dosť veselo).

Mosím to zvážiť, bo 3300x1700 mm, B2, VZ-33 je lehčí (460 kg.... nebo spěš 472 kg při 2,7 t) než AVZ-33 (494 kg). Oba celosvařenec a podobně vybavené, oba český výrobca, AVZ-33 je ale konstrukče navržen na 3,5 t, takže tu bude vyšší tuhost.... a oba sú skladem, ale v Plzni >:-& .
:-/

Ty ostatní výrobce mám ve výběru, ale eliminací sem to postupně vylučoval - šecko to sú myslím montované konstrukce z pozinkovaných dílů, neco nýtované, takže o cosik sú lehčí, ale ne ve verzi 2,7 t, tam už je pak rozdíl (viz vezeko). Stačí ně sice 2,0 t, to je jasné, ale aj rozměrově není 3,3x1,7 m žádný ideál. Ideálně by to bylo 3,4-3,5 x 1,7-1,75 ložné plochy. Stejnako to ale bude věcej jezdiť jako plato. Podpěrné nohy si dodělám, bo za to chcú ranec a je to edem kúšček jekloviny.
Co sem něl pučený přívěs na převoz frézky, byl to VZ-33 s nástavbou s plachtou a byl tedy dost těžký a blbě sa s tým manipulovalo a otočení ručně na dvoře bylo dost náročné. Příště už by na to vzal UTV. To ale byl nejaký starší model a cúvať s tým nešlo skoro vůbec.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
janos666
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 340
Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
Jméno a příjmení: Petr Janošík
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od janos666 »

Doro píše: pát úno 25, 2022 11:39 pm Podpěrné nohy si dodělám, bo za to chcú ranec a je to edem kúšček jekloviny.
Ještě si dovolím něco k těm podpěrným nohám. Zřejmě každý myslíme trochu jiný typ. Jelikož ty co mám na tom dlouhém platu jsou po vyklopení do svislé polohy výsuvné pomocí kliky, takže fungují defakto jako hever a lze na tom ten vlek i zvednout a dát do roviny. Ty právě už nejsou jen o kusu jeklu a popravdě nevím jak bych rozumně řešil ten zvedací mechanismus. Takže tam ta cena cca 2000,- za kus lze lépe obhájit. Pokud máš na mysli ty jednoduší s aretací jen na kolík, tak tam problém nevidím s domácí výrobou. Každopádně já ten vlek kupoval jetý a ty nohy už tam byli ;-D
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Doro »

Ty podpěrné nohy sú řešené jednoduše - nahoře kuželové soukolí, z teho závitofka dolů, v noze navařená matica. Těžko řécť, estli sa to oplatí mastiť doma, idyž matroš vyjde na levno, edem trocha času (při věcej kusoch to vyjde doma jednoznačně levnějš). Stejnako už pak vyjde noha, kerú ručně vyšrubuju na doraz - tu ale možu šrubovať aj v zátěži a výrobně jednoduché.
Jinač, ty podpěry sa nesmí vysunovať se zátěží, bo to soukolí to nedá a udělá asi brzo křup - je to důrazně uvedeno v manuálu.

Ohledňa přívěsu sem sa zatým vyprd na obchodníky, pro jejich zjevnú neschopnosť, a pojedu si to oměřit k prodejci, kerého sem si našel a má oba skladem (v agadosu ví asik howno, co kde kdo má....fakt bída.... asik je jim to buřt).
Vemu VZ35 B2 2t (bo 2,7 sem nenašel/nedělá sa nebo VZ 33 B2 2,7t. Uvidím dla rozměrů, co změřám na místě a dla podmínek.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
Austin
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 283
Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Austin »

Bývalý kolega kdysi u jednoho z výrobců z Velkého Meziříčí pracoval, říkal mi, že nejdůležitější je od koho a jaká je náprava, jeden z výrobců bere jen z Německa a druhý z tramtárie. Podle toho to prej vypadá. Který je který si nepamatuji. Zavolat mu nemůžu. Mohl by se ozvat někdo kdo bydlí v okolí VM, tam ve městě se to ví.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Většina větších prodejců tam má nápravy Knott, co jsem měl možnost se všimnout.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
janos666
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 340
Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
Jméno a příjmení: Petr Janošík
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od janos666 »

Austin píše: úte bře 01, 2022 11:34 pm Bývalý kolega kdysi u jednoho z výrobců z Velkého Meziříčí pracoval, říkal mi, že nejdůležitější je od koho a jaká je náprava, jeden z výrobců bere jen z Německa a druhý z tramtárie. Podle toho to prej vypadá. Který je který si nepamatuji. Zavolat mu nemůžu. Mohl by se ozvat někdo kdo bydlí v okolí VM, tam ve městě se to ví.
Jak píše Tomáš, většina vleků u nás prodávaných používá jak nápravy tak nájezdovky buď značy Knott nebo i ALKO, oba výrobci by měli být z německa tuším. Za mě, jsem neviděl skoro nic jiného.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od VDC »

Samozřejmě věřím, že nějací výrobci, co honí cenu, mohou používat něco jiného, ale úplně nevím co. Nevím, jestli něco vyrábí Poláci.
Ale všichni alespoň trochu větší výrobci vleků jedou AL-KO nebo Knott.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
janos666
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 340
Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
Jméno a příjmení: Petr Janošík
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od janos666 »

VDC píše: stř bře 02, 2022 10:58 am Samozřejmě věřím, že nějací výrobci, co honí cenu, mohou používat něco jiného, ale úplně nevím co. Nevím, jestli něco vyrábí Poláci.
Ale všichni alespoň trochu větší výrobci vleků jedou AL-KO nebo Knott.
Taky nevím o ničem jiném co by se běžně používalo, rozdíly mezi výrobci vleků, jsou spíš už jen ve zpracování konstrukce, síly materiálu a kvalitě zinkování. Sklopný plato co mám, je třeba "Polák" ale nápravy a nájezdovka KNOTT- rozdíl třeba oproti Eudardu když to přímo vedle sebe porovnám je skutečně jen ve zpracování, který je přeci jenom znát , ale samozřejmě za vyšší cenu. Na druhou stranu Agados taky na tom není nejlépe, co třeba vidím na naší sklápěčcce, ale třeba se už polepšili, nejsou to zásadní věci, ale v některých detailech to malinko pokulhává.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Přívěsy a vozíky - rady, zkušenosti, doporučení

Příspěvek od Doro »

Asik sem ukončil výběr a včilej edem sháňám přívěs VZ 33. Skladové zásoby sú masakr, nikdo nic nemá, poslední dva kuse ně včil propluly mezi prsty u Opavy...byl sem hold pomalý a nejistý, co už. Další je u Prahy a min. jeden v Plzni.... asik ně nezbyde než cca měsíc a věcej počkať.

Po mnoha zvažování sem dospěl k VZ 33, B2, 2700, 3330x1700 s POČ - 10". Myslím, že nic vhodnějšího asik nezeženu, bo VZ 35 je už moc široký (1940 mm jako celek) a tuhost konstrukce je menčí, hmota edem 2 t a slabší podélný profil. Vezeko je třeba tužší, ale nevyhovujú ně rozměry aj vysoká hmotnosť.
VZ 33 jako plato má edem cca 410 kg, coje myslím dobré na celosvařovanú konstrukci, podpěrné kolo není vedla ve svěrném držáku (měl sem pučený VZ 33 pro převoz frézky a tam to stálo fakt za howno a mosel sem to doma opravovať). Konstukce sa dá výškově upravovať - sů ta demontovatelné profily - u 10" kol sa vyndávajú, nebo spěš přehoďá nad rám.

Ohladně kol 10" verzus 13" je myslím jasné, že poky s tým 10" nekdo povali po dálnici s nákladem kolem 130 km/h., je to jako cca 160-170 km/h u 13", což je na nápravu už fakt záhul, takže sa nedivím, že sa to přehřívá a odejde aj ložisko. Ideální max. rychlosť pro 10" je kolem 100 km/h (to je jako 130 km/h u kol 13"), což třeba ně plně vyhovuje. Kola možu kdyloliv vyměniť a dať věčí.

Dík šeckým za připomínky a postřehy, bo rad je tu v tem segmentu málo a těžko ty informace zháňať tak nejak v kupě na netu.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Tažné zařízení a přívěsy“