Problém s řízením u BRZ
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Problém s řízením u BRZ
No tam pořád nevidím ten rozdíl půl stupně.
Jsou tam povolené hodnoty v rozsahu -0,45 až +0,45. A odklony nechali zhruba uprostřed toho rozsahu na 0 a 0,1 (tu desetinu bych fakt neřešil, to fakt nejde poznat). Fakt nevím co je špatně.
Jsou tam povolené hodnoty v rozsahu -0,45 až +0,45. A odklony nechali zhruba uprostřed toho rozsahu na 0 a 0,1 (tu desetinu bych fakt neřešil, to fakt nejde poznat). Fakt nevím co je špatně.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 970
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Problém s řízením u BRZ
Možná sis fakt jen nevšiml toho - a +. Jako zhorovi mi na tom taky nepřijde nic špatně Tu desetinu bych taky neřešil, bůhví jaká je vůbec přesnost měření.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- JakubHQV
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 742
- Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
- Jméno a příjmení: Jakub
- Bydliště: Kousek od Berouna
Re: Problém s řízením u BRZ
Omluvuji se, nevšiml jsem si toho rozsahu do +, moje chyba, už mi neslouží zrak asi..
Každopádně mít v rozsahu pozitivní odklon je stejnak kokotina
Docela se divím že má mít BRZ na předku tak malej resp. žádnej odklon, čekal bych aspoň k -1 vzhledem k určení auta
Každopádně mít v rozsahu pozitivní odklon je stejnak kokotina
Docela se divím že má mít BRZ na předku tak malej resp. žádnej odklon, čekal bych aspoň k -1 vzhledem k určení auta
Subaru Legacy Turbo '92 borowagon
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
- JakubHQV
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 742
- Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
- Jméno a příjmení: Jakub
- Bydliště: Kousek od Berouna
Re: Problém s řízením u BRZ
Pravděpodobně mě zaslepila síla mého hejtu, tak třeba to vyjde příště no, škoda..
Subaru Legacy Turbo '92 borowagon
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
X Subaru Legacy 3.0 spec.B '04
http://www.youtube.com/user/JakubHQV
https://www.instagram.com/jakubhqv/?hl=cs
https://eu.zonerama.com/JakubJecny/731464
http://jakubhqv.rajce.idnes.cz/
https://www.flickr.com/photos/154536796@N07
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Problém s řízením u BRZ
ok, stane se. Taky jsem mohl přehlížet podobnou věc já, tak jsem se zajímal, jestli tam je něco špatně.
Ty plusový odkony se dneska dávají často. Moje domněka je, že to pomáhá při akceleraci (odlehčení kola) mít nižší odpor od předních gum, při brždění je pak kolo kolem nuly (nebo lehkém mínusu), takže je lepší přilnavost na brzdách. Při zatáčení to zavísí i na záklonu, ale rozhodně tam bude lehce negativní odklon na zatíženém kole, a nulový nebo lehký plus na nezatíženém kole, což zase přidává nějaký ten grip navíc. Zadní odklony bývají pak hodně do mínusu, takže auto je pak hodně nedotáčivé, což vyžaduje bezpečnost, aby se bouralo čumákem a nikoliv bokem auta.
Sám jezdím taky negativní odklony vepředu (kolem -1°), přijde mi to lepší v zatáčkách, a na brzdách je to ještě celkem stabilní. Nicméně nemám sériový podvozek, mám mnohem kratší zdvihy, plus tvrdší komprese, takže mě kola tolik necestují. Vím, že kluci na baworácích jezdili odklony kolem -4°, ale ty auta pak už moc nebrzdili, a muselo se hodně tlačit v zatáčkách, aby se to využilo. To už je fakt jenom na okruhy.
Ty plusový odkony se dneska dávají často. Moje domněka je, že to pomáhá při akceleraci (odlehčení kola) mít nižší odpor od předních gum, při brždění je pak kolo kolem nuly (nebo lehkém mínusu), takže je lepší přilnavost na brzdách. Při zatáčení to zavísí i na záklonu, ale rozhodně tam bude lehce negativní odklon na zatíženém kole, a nulový nebo lehký plus na nezatíženém kole, což zase přidává nějaký ten grip navíc. Zadní odklony bývají pak hodně do mínusu, takže auto je pak hodně nedotáčivé, což vyžaduje bezpečnost, aby se bouralo čumákem a nikoliv bokem auta.
Sám jezdím taky negativní odklony vepředu (kolem -1°), přijde mi to lepší v zatáčkách, a na brzdách je to ještě celkem stabilní. Nicméně nemám sériový podvozek, mám mnohem kratší zdvihy, plus tvrdší komprese, takže mě kola tolik necestují. Vím, že kluci na baworácích jezdili odklony kolem -4°, ale ty auta pak už moc nebrzdili, a muselo se hodně tlačit v zatáčkách, aby se to využilo. To už je fakt jenom na okruhy.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19080
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Problém s řízením u BRZ
krasne doznani .. to se ceniJakubHQV píše:Pravděpodobně mě zaslepila síla mého hejtu, tak třeba to vyjde příště no, škoda..
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11889
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Problém s řízením u BRZ
Já bych z toho nedělal "kovbojku". Zrovna AWD bych nepodezíral z toho, že by se jim nechtělo do opravování, ale můj názor může být trochu neobjektivní, protože kudy chodím, tudy je chválím. Ono jde spíš o to co opravovat, když není závada jasně detekovatelná. To by ti mohli vyměnit půlku řízení a mohlo by to klidně být stále to samé a to by se ti nemuselo líbit.
Zkoukli geometrii a byla O.K.. Určitě zkoukli jestli je tam nějaké poškození a nic neobjevili. Auto máš v záruce, pravděpodobnost že by něco někde upadlo je prakticky nulová, takže bych jezdil jako doposud a třeba si to časem trochu sedne, jak psal myslím zhor. No a nebo se to zhorší a bude jasnější co a kde hledat a opravovat nebo měnit.
Zkoukli geometrii a byla O.K.. Určitě zkoukli jestli je tam nějaké poškození a nic neobjevili. Auto máš v záruce, pravděpodobnost že by něco někde upadlo je prakticky nulová, takže bych jezdil jako doposud a třeba si to časem trochu sedne, jak psal myslím zhor. No a nebo se to zhorší a bude jasnější co a kde hledat a opravovat nebo měnit.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20605
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Problém s řízením u BRZ
Jednomu členovi tady dělali v AWD geometrií třikrát a stále to táhlo. Nějak si nevšimli ,že je v prdeli čep řízení, což jsem okamžitě viděl i já. Tak asi tolik k AWD.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Problém s řízením u BRZ
Me nenapada poskozeni kol, co by to mohlo zpusobovat. Kola se daji jenom zesitatet a toby delalo vibrace za jizdy. Na vraceni volantu by to nemelo mit vliv.Mira píše:A kontroloval někdo kola?
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Problém s řízením u BRZ
pokud p kolo dostalo ránu nebo tlak z boku, mohla se lehce přihnout nápravnice.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Problém s řízením u BRZ
situaci bych viděl tak, že jsi měl havárku, a nevrací se ti volant do nulové polohy. Nahlásit pojistnou událost na pojišťovně a nechat opravit, aby volant chodil správně. Určitě je to popsané v servisním manuálu, jak má volant chodit. Opravit třeba bude znamenat vyměnit půlku auta. Teda předpokládám, že je to hav pojištěné.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Problém s řízením u BRZ
Od mého posledního příspěvku se to tady ještě trochu rozjelo, to jsem teda nečekal. Každopádně díky všem za postřehy. Problém se cca po měsíci a pár delších cestách vyřešil sám a od té doby už žádný změny nepozoruju.
Ještě předtím, než to tu úplně uzavřu bych chtěl nechat auto projet někým z vás, jestli si náhodou nevšimnete nějakýho rozdílu proti vašemu BRZ. Najde se tu někdo z Prahy, kdo by měl třeba o víkendu hodinku na to auto projet a dát mi pár tipů?
Ještě předtím, než to tu úplně uzavřu bych chtěl nechat auto projet někým z vás, jestli si náhodou nevšimnete nějakýho rozdílu proti vašemu BRZ. Najde se tu někdo z Prahy, kdo by měl třeba o víkendu hodinku na to auto projet a dát mi pár tipů?