Problém s řízením u BRZ

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od zhor »

No tam pořád nevidím ten rozdíl půl stupně.

Jsou tam povolené hodnoty v rozsahu -0,45 až +0,45. A odklony nechali zhruba uprostřed toho rozsahu na 0 a 0,1 (tu desetinu bych fakt neřešil, to fakt nejde poznat). Fakt nevím co je špatně. :-/
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od Augi »

Možná sis fakt jen nevšiml toho - a +. Jako zhorovi mi na tom taky nepřijde nic špatně :-/ Tu desetinu bych taky neřešil, bůhví jaká je vůbec přesnost měření.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od JakubHQV »

Omluvuji se, nevšiml jsem si toho rozsahu do +, moje chyba, už mi neslouží zrak asi.. <:-< :-D

Každopádně mít v rozsahu pozitivní odklon je stejnak kokotina %-)

Docela se divím že má mít BRZ na předku tak malej resp. žádnej odklon, čekal bych aspoň k -1 vzhledem k určení auta %-) =)
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od JakubHQV »

Pravděpodobně mě zaslepila síla mého hejtu, tak třeba to vyjde příště no, škoda.. :-D
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od zhor »

ok, stane se. Taky jsem mohl přehlížet podobnou věc já, tak jsem se zajímal, jestli tam je něco špatně.

Ty plusový odkony se dneska dávají často. Moje domněka je, že to pomáhá při akceleraci (odlehčení kola) mít nižší odpor od předních gum, při brždění je pak kolo kolem nuly (nebo lehkém mínusu), takže je lepší přilnavost na brzdách. Při zatáčení to zavísí i na záklonu, ale rozhodně tam bude lehce negativní odklon na zatíženém kole, a nulový nebo lehký plus na nezatíženém kole, což zase přidává nějaký ten grip navíc. Zadní odklony bývají pak hodně do mínusu, takže auto je pak hodně nedotáčivé, což vyžaduje bezpečnost, aby se bouralo čumákem a nikoliv bokem auta.

Sám jezdím taky negativní odklony vepředu (kolem -1°), přijde mi to lepší v zatáčkách, a na brzdách je to ještě celkem stabilní. Nicméně nemám sériový podvozek, mám mnohem kratší zdvihy, plus tvrdší komprese, takže mě kola tolik necestují. Vím, že kluci na baworácích jezdili odklony kolem -4°, ale ty auta pak už moc nebrzdili, a muselo se hodně tlačit v zatáčkách, aby se to využilo. To už je fakt jenom na okruhy.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od hamoun »

JakubHQV píše:Pravděpodobně mě zaslepila síla mého hejtu, tak třeba to vyjde příště no, škoda..
krasne doznani .. to se ceni ,,,,| (*_^) |,,,, ;-D
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11889
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od Traveller »

Já bych z toho nedělal "kovbojku". B-) Zrovna AWD bych nepodezíral z toho, že by se jim nechtělo do opravování, ale můj názor může být trochu neobjektivní, protože kudy chodím, tudy je chválím. =) (*_^) |,,,, Ono jde spíš o to co opravovat, když není závada jasně detekovatelná. To by ti mohli vyměnit půlku řízení a mohlo by to klidně být stále to samé a to by se ti nemuselo líbit.
Zkoukli geometrii a byla O.K.. Určitě zkoukli jestli je tam nějaké poškození a nic neobjevili. Auto máš v záruce, pravděpodobnost že by něco někde upadlo je prakticky nulová, takže bych jezdil jako doposud a třeba si to časem trochu sedne, jak psal myslím zhor. No a nebo se to zhorší a bude jasnější co a kde hledat a opravovat nebo měnit. :-)
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od Mira »

A kontroloval někdo kola?
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od námořník »

Jednomu členovi tady dělali v AWD geometrií třikrát a stále to táhlo. Nějak si nevšimli ,že je v prdeli čep řízení, což jsem okamžitě viděl i já. Tak asi tolik k AWD.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od zhor »

Mira píše:A kontroloval někdo kola?
Me nenapada poskozeni kol, co by to mohlo zpusobovat. Kola se daji jenom zesitatet a toby delalo vibrace za jizdy. Na vraceni volantu by to nemelo mit vliv.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od suubaru »

pokud p kolo dostalo ránu nebo tlak z boku, mohla se lehce přihnout nápravnice.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od suubaru »

situaci bych viděl tak, že jsi měl havárku, a nevrací se ti volant do nulové polohy. Nahlásit pojistnou událost na pojišťovně a nechat opravit, aby volant chodil správně. Určitě je to popsané v servisním manuálu, jak má volant chodit. Opravit třeba bude znamenat vyměnit půlku auta. Teda předpokládám, že je to hav pojištěné.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
VVS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 04, 2021 7:22 pm
Jméno a příjmení: Walbert Schmirler

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od VVS »

Od mého posledního příspěvku se to tady ještě trochu rozjelo, to jsem teda nečekal. Každopádně díky všem za postřehy. Problém se cca po měsíci a pár delších cestách vyřešil sám a od té doby už žádný změny nepozoruju.

Ještě předtím, než to tu úplně uzavřu bych chtěl nechat auto projet někým z vás, jestli si náhodou nevšimnete nějakýho rozdílu proti vašemu BRZ. Najde se tu někdo z Prahy, kdo by měl třeba o víkendu hodinku na to auto projet a dát mi pár tipů?
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“