Problém s řízením u BRZ

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
VVS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 04, 2021 7:22 pm
Jméno a příjmení: Walbert Schmirler

Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od VVS »

Zdravím, chtěl bych poprosit o radu ohledně milovanýho BRZ.

Minulej víkend jsem čistě vlastní blbostí zaparkoval v příkopu. Když mě vytáhli, ukázalo se, že jsem měl víc štěstí než rozumu a na autu nebyl nikde ani škrábanec, palubka nic nehlásila, nikde z něj nic neteklo, akorát řízení se mi zdálo takový nervóznější, ale myslel jsem, že nervóznější jsem spíš já než auto.

Dnes jsem zajel do servisu (AWD v Praze) a nechal zkontrolovat geometrii a celej spodek auta, jestli se tam při tom incidentu někdo něco nehnulo. Dozvěděl jsem se, že nikde nenašli žádnej problém i geometrie je v pořádku. Jediná vada, které si všimli je, že se volant nevrací úplně do neutrální polohy, zastaví se těsně před ní, ale řízení nikam netáhne a nemá žádný jiný neduhy. Řekli mi, že jde o takovou drobnost, že kvůli tomu nebudou rozebírat celou soustavu řízení, že s tím mám dál jezdit a kdyby se to zhoršilo tak se u nich zastavit.

Protože se volant nevrací úplně, musím ho neustále korigovat a jízda je tím pádem mírně nervózní, trochu se z ní vytratil takovej ten pocit jistoty a uspokojení nad autem, který perfektně poslouchá. Auto je ještě v tovární záruce a plně pojištěný.

Dokázal by mi tady s tím někdo poradit, třeba doporučit nějakej servis, kde by byli ochotní se na to mrknout?
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od zhor »

Dostalo to auto nějakou velkou ránu při tom výletu do příkopu?

Vliv na vracení kol do přímého směru má v podstatě jenom pár věcí. Zejména kulové čepy, tyčky řízení, případně záklon rejdového čepu. Záklon bys musel mít posunuté ramena nebo ohlý tlumič (ideálně oba stejně, když ti to nikam netáhne a geomka je rovně). To by se projevovalo při jízdě na hrbech, že se to chová jinak a moc to nepruží.

Kulový čepy se dají zkontrolovat, tak že se odpojí tyčky řízení, a zkusí se jak se otáčí kola bez nich (otázka je jestli to půjde poznat na vyvěšeném kole). A tyčky řízení se dají při tom zkontrolovat, jestli chodí volně v tom kulovým čepu pod manžetou..

Že by bylo dál něco v řízení je podle mě málo pravděpodobné. To by se muselo přenést přes tyčky řízení, a ty na to nejsou dimenzované, takže by měly povolit.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
VVS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 04, 2021 7:22 pm
Jméno a příjmení: Walbert Schmirler

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od VVS »

Nedostalo žádnou, zajel jsem tam rovnoběžně se silnicí a do toho protějšího svahu, ani do ničeho jinýho jsem nenarazil. Mám podezření, že k tomu problému došlo při vytahování. Když mě ten chlap z odtahovky běhěm vytahování navigoval kam mám točit, tak šel ten volant hrozně ztěžka, přední kola byly asi zabořený v bahně, nebo nějak zašprajcovaný v tom plevelu, kterej tam rostl.

Nemám schopnosti ani vybavení na to, abych se pokusil to auto opravit sám, tak mi nezbývá než se odkázat na servis a tam mě trochu zaskočilo, že to nechtějí řešit. Kdyby se ten problém podařilo nějak jasněji definovat, zkusil bych to s konkrétnějším požadavkem v jiným.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od zhor »

Protokol s geometrie by nebyl? Třeba by se tam dalo něco vyčíst. Případně nějaké vibrace při vyšších rychlostech?

Těžko říct, ale zkusil bych nechat vyměnit ty kulový čepy. Nevím kolik má auto najeto, ale je to poměrně jednoduchá operace (na BRZ to snad ještě nebude zarezlý) a celkem spotřební materiál.

Ono takový závady většinou smrdí zbytečným vyměňováním spousty dílů, než se přijde na to co tomu je. Proto ti doporučili s tím jezdit dál, a nechat to víc projevit.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
VVS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 04, 2021 7:22 pm
Jméno a příjmení: Walbert Schmirler

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od VVS »

Zkusím jim napsat, nenapadlo mě si o něj říct. Při vyšších rychlostech jsem si žádných vibrací nevšimnul. Auto má najeto necelých 15 000, tak to by snad zarezlý být neměly.
Měl jsem trochu obavu o to, že když to teď neopravím, mohl by později vzniknout větší a dražší problém, nebo by mě to řízení mohlo v nějaké zatáčce zradit. Ale na to asi není ta závada dost velká.

Každopádně mockrát děkuju za rady, chvíli s tím budu ještě jezdit a kdyby se situace nezměnila, tak nechám vyměnit ty čepy.
VVS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 04, 2021 7:22 pm
Jméno a příjmení: Walbert Schmirler

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od VVS »

Tady je ten protokol z geometrie
Přílohy
20210907_103845.jpg
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od zhor »

Ta geoška byla v pořádku, tam fakt nic nebylo. Jako drobnosti na levé straně, ale to byly fakt malé odchylky, to by nemělo jít absolutně poznat.

Zkus s tím pojezdit, nebo svést v nějakým jiným BRZ, a porovnat si rozdíl. Rozhodně si myslím, že ti nehrozí nebezpečí, že by to nezatočilo nebo ti upadlo kolo. Spíš si myslím, že na tom kulovém kloubu se udělala nějaká ploška tím točením kolama v příkopu, a ta trochu stěžuje ten návrat to přímé polohy. Třeba si to ještě sedne.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
VVS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 04, 2021 7:22 pm
Jméno a příjmení: Walbert Schmirler

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od VVS »

Zkusím, díky za vhled do situace. Když tuším, co s tím autem je a není to nic zásadního, tak je hned lepší nálada :-)
pietro235
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 363
Registrován: pon kvě 01, 2017 5:13 pm
Jméno a příjmení: Peter Vido
Bydliště: Púchov, SR

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od pietro235 »

neviem moc pomôcť ale napadla ma jedna vec:
to, že sa nevracia volant úplne do základnej polohy robí z obidvoch strán rovnako? teda aj zľava aj sprava?
a ak je volant rovno, ide auto úplne rovno?
podľa mňa sa niečo muselo pohnúť ak sa ten volant nechce vrátiť naspäť, akoby tú strednú polohu mal trochu posunutú.
ale to je len laický názor.
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od JakubHQV »

Né teda že by mě to překvapilo, ale nerozumím že když už to auto měli na geo a viděli že to má špatně odklony na předku, tak proč je nenastavili.. i když povolit a utáhnout čtyři šrouby, to je holt fuška 8-? ;-D
VVS
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: úte kvě 04, 2021 7:22 pm
Jméno a příjmení: Walbert Schmirler

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od VVS »

pietro235: Přesně tak, dělá to z obou stran stejně a když volant srovnám, tak auto jede perfektně rovně a nikam netáhne. Střední poloha posunutá nebude, to bych si snad všimnul. Až do toho zítra sednu tak to někde na parkovišti ověřím.
JakubHQV: No to mi taky není jasný, nijak jsem na to nespěchal. Možná, že byla ta odchylka tak malá, že jim to přišlo zbytečný.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od zhor »

JakubHQV píše:Né teda že by mě to překvapilo, ale nerozumím že když už to auto měli na geo a viděli že to má špatně odklony na předku, tak proč je nenastavili.. i když povolit a utáhnout čtyři šrouby, to je holt fuška
Kvůli desetině je to zbytečná fuška. To fakt nejde poznat. Ani ti dvě desetiny vzadu nepůjdou poznat.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od JakubHQV »

Však vpředu je rozdíl půl stupně na obou stranách, což sice není extra velká odchylka, ale ani malá, kor u sportovního auta zakládajícího si na jízdních vlastnostech.. a tak jako tak je to špatně a když už za to chtějí money tak by to asi donastavit měli, nicméně já mám na servisy nejspíš moc velký požadavky.. :-P
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2706
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od zhor »

Nepleteš si to se sbíhavostí? Sbíhavost udělali, měla půl stupně a dali ji skoro do nuly ... Fakt tam nevidím, že by něco udělali špatně na té geometrii. :-/
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
JakubHQV
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 742
Registrován: úte říj 12, 2010 9:01 pm
Jméno a příjmení: Jakub
Bydliště: Kousek od Berouna

Re: Problém s řízením u BRZ

Příspěvek od JakubHQV »

Jsi fakt slepej, nakreslil jsem ti to :-D

Neříkám že odklony udělali špatně, říkám že je neudělali vůbec >:-f
Přílohy
20210907_103845.jpg
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“