Skandinávie 2021
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Skandinávie 2021
Letošní Skandinávie byla zase o trošku komplikovanější než loni. Každá země má svoje podmínky a svoje semafory pro cestování. Tím odpadlo vysněné Norsko, kam bysme jako Česi mohli, ale ne autem přes Dánsko a víceméně i přes půlku Švédska, kterou měli v červené zóně, což znamenalo 5 dnů v Norské karanténě automaticky. Finsko nebylo otevřené pro turismus, navíc pobaltské země mají taky celkem striktní pravidla. Takže padla volba znovu na Švédsko, tradičně přes Dánsko mostem do Malmö.
Jako výjezdní doložka mělo stačit antigení testování, které se kontroluje na hranicích. Trošku jsem znejistěl, když mi v nemocnici dali negativní potvrzení testu, které mělo vytištěné razítko a číslo cestovního dokladu si mám prý dopsat sám. No vypadalo to strašně, photoshop level malování. Jiný papír mi dát nechtěli, tak to muselo stačit. Pak už jenom posbírat účastníky, vyzkoušet v horku, že zkušební náplň klimy (400g) po výměně hadice nezmizela, stavit se u kamaráda na plné doplnění klimy za děkuji (když je tam kilová náplň, tak to potěší, i když Třemošná není moc po cestě). Rozdělní posádek do dvou aut a můžeme vyrazit.
Podle tradice jsme se nechali vyfotit nějakým radarem v Německu, tak snad bude tradice kompletní a nepřijde žádná faktura. Německé dálnice mi přišlo, že jsou z větší části rozkopané, takže se nedalo moc letět, ale cesta ubíhala celkem v pohodě. Jediné větší zdržení bylo cca 15minut na Německo - Dánských hranicích. Loni jsem tam stáli skoro dvě hodiny, tak to nebylo tak špatný. První auto z naší expedice W140 (2x Volvo V70) projelo bez kontroly, druhé bylo kontrolované, papíry si vzali, aby to vypadalo, že kontrolují, ale spíš je zajímalo pivo, které si vezeme (Ratar), že to se u nich neprodává. Vytištěné razítko na papíru o testování, nikoho nevzrušovalo, takže to byla kontrola velmi formální. Dánsko uteklo celkem rychle, nejvíc času zabralo vyřízení průjezdu přes most, jelikož jim nějak haproval systém, ale všechno se podařilo, obě auta se zaregistrovala. V Kodani se doplnilo palivo, protože je výrazně levnější než ve Švédsku (cca 8Kč na litr je poznat).
Pak už jenom přes most, na oblíbenou vyhlídku za mostem na Švédské straně, nákup, a přesun k jezírku, kde jsme spali už loni. Bylo blízko, a osvědčilo se. Počasí pamatuju lepší, ale slunko se ukázalo, takže koupačka proběhla, ohniště bylo pořád na místě, takže pohodička.
Jako výjezdní doložka mělo stačit antigení testování, které se kontroluje na hranicích. Trošku jsem znejistěl, když mi v nemocnici dali negativní potvrzení testu, které mělo vytištěné razítko a číslo cestovního dokladu si mám prý dopsat sám. No vypadalo to strašně, photoshop level malování. Jiný papír mi dát nechtěli, tak to muselo stačit. Pak už jenom posbírat účastníky, vyzkoušet v horku, že zkušební náplň klimy (400g) po výměně hadice nezmizela, stavit se u kamaráda na plné doplnění klimy za děkuji (když je tam kilová náplň, tak to potěší, i když Třemošná není moc po cestě). Rozdělní posádek do dvou aut a můžeme vyrazit.
Podle tradice jsme se nechali vyfotit nějakým radarem v Německu, tak snad bude tradice kompletní a nepřijde žádná faktura. Německé dálnice mi přišlo, že jsou z větší části rozkopané, takže se nedalo moc letět, ale cesta ubíhala celkem v pohodě. Jediné větší zdržení bylo cca 15minut na Německo - Dánských hranicích. Loni jsem tam stáli skoro dvě hodiny, tak to nebylo tak špatný. První auto z naší expedice W140 (2x Volvo V70) projelo bez kontroly, druhé bylo kontrolované, papíry si vzali, aby to vypadalo, že kontrolují, ale spíš je zajímalo pivo, které si vezeme (Ratar), že to se u nich neprodává. Vytištěné razítko na papíru o testování, nikoho nevzrušovalo, takže to byla kontrola velmi formální. Dánsko uteklo celkem rychle, nejvíc času zabralo vyřízení průjezdu přes most, jelikož jim nějak haproval systém, ale všechno se podařilo, obě auta se zaregistrovala. V Kodani se doplnilo palivo, protože je výrazně levnější než ve Švédsku (cca 8Kč na litr je poznat).
Pak už jenom přes most, na oblíbenou vyhlídku za mostem na Švédské straně, nákup, a přesun k jezírku, kde jsme spali už loni. Bylo blízko, a osvědčilo se. Počasí pamatuju lepší, ale slunko se ukázalo, takže koupačka proběhla, ohniště bylo pořád na místě, takže pohodička.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Skandinávie 2021
Loni jsme si všimli cestou nedalo Linkopingu, že je letecké muzeum, které jsme nestihli navštívit. Cestou jsme vedle dálnice zpozorovali okruh, a něm prohánějící se Corvetty (měli asi nějaký sraz), tak jsme se tam stavili chvíli počuchat čertvě spálený benzín a brzdy. Linkoping je místo zaslíbené, loni jsme se podívali na dragrace, který se tam jel vedle nějakýho nákupáku, a taky to byla náhoda, kdy jsme to spatřili cestou po dálnici. Potom jsme pokračovali na letiště, které je domovské pro leteckou divizi Saabu. Muzeum bylo v částečné rekonstrukci, takže nebylo plně otevřené. Na cedulích měli napsané, že dovnitř se může jenom po předchozí registraci. Tak jsme se šli zeptat na pokladnu, a tam nám řekli, že tu nemusíme mít, že to je jenom covid opatření, aby tam nebylo moc lidí, ale že je místa dost, tak že můžeme jít dovnitř. No a vstupné bylo za děkuji (nejspíš kvůli té rekonstrukci). Byla tam zajímavá expozice, kdy byl vystavený vrak letadla DC3, které sestřelila ruská stíhačka během nějaké tajné operace nad Baltem, kdy vlítli do Sovětského prostoru. Zajímavé je, že do pádu Varšavské smlouvy Švédové nevědeli, co se s letadlem stalo, jestli spadlo samo nebo se sestřelilo. Pak jim to Rusáci teprve potvrdili, a pomohli určit polohu, kam to letadlo spadlo. Nicméně, až bude cesta kolem, tak to bude chtít ještě jednu návštěvu, protože větší část muzea je zavřená.
https://www.flygvapenmuseum.se/languages/engelska/
https://www.flygvapenmuseum.se/languages/engelska/
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Skandinávie 2021
Další den klasika, ráno probuzení se u jezera. Pak nás přišel zkontrolovat jeden místní, co že je to za blázny, že přijeli do takové prdele, a tvrdil, že je to nejstudenější léto za 60 let co pamatuje. Ale skvěle jsme pokecali, dostal nějaké to české pivo a byl spokojený. V kopřivách byla schovaná loď s veslama, tak jsme si ji půjčili na projížďku po jezeře. No veslování nám moc nešlo, tak jsme přešli na pádlování, to nám šlo výrazně líp, a jezdili jsme jak draci. Potom návštěva nedaleké rozhledny. Nejenom u nás staví EU rozhledny. Potom přesun do Falunu, kde byl svého času největší měděný důl v Evropě (a nejspíš tedy i na světě). Zde se mimo jiné vyrábí jejich tradiční barvy na červené dřevěné domky.
Je to díra 208m metrů do země. Před elektrifikací dole pracovali koně. Největší problém byl tam ty koně dostat, protože koně jak vidělu tu díru, tak znervózněli, a větší část se jich začala cukat, a spodli s postrojů dolů. Já strach z výšek nemám, ale jak jsem viděl tu díru dolů, tak se mi taky zvednul tep.
Jelikož večer mělo být hnusně, tak nastala trochu výzva, najít vhodné ubytování s přístřeškem, tak abychom neporušili náš standard (písek nebo molo na koupání, dostupnost autem, kadibouda). No a na třetí pokus se to povedlo, ubytování de luxe. Chatka de luxe, jezero bylo sice umělé na řece ale ještě jsme se chovali ekologicky a českým pivem vyráběli panu Křetínskému elektriku (aspoň doufám, že má aji Švédský Vatennfall).
Je to díra 208m metrů do země. Před elektrifikací dole pracovali koně. Největší problém byl tam ty koně dostat, protože koně jak vidělu tu díru, tak znervózněli, a větší část se jich začala cukat, a spodli s postrojů dolů. Já strach z výšek nemám, ale jak jsem viděl tu díru dolů, tak se mi taky zvednul tep.
Jelikož večer mělo být hnusně, tak nastala trochu výzva, najít vhodné ubytování s přístřeškem, tak abychom neporušili náš standard (písek nebo molo na koupání, dostupnost autem, kadibouda). No a na třetí pokus se to povedlo, ubytování de luxe. Chatka de luxe, jezero bylo sice umělé na řece ale ještě jsme se chovali ekologicky a českým pivem vyráběli panu Křetínskému elektriku (aspoň doufám, že má aji Švédský Vatennfall).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Skandinávie 2021
No další den jsme se omezili pouze ná návštěvu nejstaršího vrakoviště ve Švédsku. Provozuje se od roku 1957. Pokecal jsem s majitelem, říkal, že tam bývalo více aut, ale že to musel kvůli vládním nařízením omezit na 300 aut, a přístí rok má jít do důchodu, takže pokud se nenajde kupec, tak to bude muset zlikvidovat celý. No a pak přesun do oblastí, kde předpověď slibovala lepší počasí bez deště. Cestou jsme mále srazili losa, který stál za zatáčkou uprostřed cesty. U jednoho místa, vytipovaného k táboření jsme potkali nějaké kempující Švédy, a ti nadávali, že je těžký najít nějaký dobrý kempovací místo, že hledají podle Google map, a že je to všechno obsazený Němcema. No tak vyzvídal, co máme za appku. Tak jsem mu ukázal mapy.cz a jak podle nich jezdíme. My měli celkem štěstí, že jsme si mohli vybírat místa, kde nikdo nebyl a který se nám líbí. A v podstatě jenom tohle místo a hned ten první den bylo obsazený (první den tam byly nějací dva poláci, ti s náma popili pivko). Holt ty zkušenosti s výběrem míst už za těch pár návštěv máme.
Fotky z lesa plného aut jsou ve fotopostřezích.
Fotky z lesa plného aut jsou ve fotopostřezích.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Skandinávie 2021
Další den zase přesun dále na jihozápad, a ovědčené Saab muzeum v Trollhatanu a relax u jezírka. Tam jsme pokecali s místním rybářem, a pochopili, smysl amatérského rybářství Cestou jsme si zkusili i plackový offroad pro předohraby. Je pravda, že kolem té rozhledny to byla ještě horší, co se týká děr, ale tady zase bylo více bláta, protože během našeho pobyt na severu, na jihu celkem dost pršelo, spousta míst byla zatopených a jezírka plnější. A úplně nejlepší to bylo cestou k tomu vrakáči, kde byla dlouhá rovinka po šotolině a uprostřed horizontík. Cestou tam se to v kilu neodlepilo (ale jel jsem tama poprvé a občas bývali na těch šotolinách slušné díry, tak jsem to moc nehnal) ale zpátky ve 120kmh už to letělo vzduchem. A pak že s Volvem není zábava.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Skandinávie 2021
Moc pěkný
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Skandinávie 2021
Moc rád jsem si početl, podíval se
Mimochodem ta zmínka o té ďouře, dolu, tj mazec, tohle by mě taky zajímalo, vždy si představím tu dávnou dobu, jaký to musel být masakr a stejně to nějak šlo, no a tak ten pohled dolů bych chtěl, to bych si neodpustil.
A jak jste panu Křetínskému( opravdu vtipné použití slova pan ) ekologicky přispěli pívem k výrobě elektřiny to mě teda pobavilo.
Mimochodem ta zmínka o té ďouře, dolu, tj mazec, tohle by mě taky zajímalo, vždy si představím tu dávnou dobu, jaký to musel být masakr a stejně to nějak šlo, no a tak ten pohled dolů bych chtěl, to bych si neodpustil.
A jak jste panu Křetínskému( opravdu vtipné použití slova pan ) ekologicky přispěli pívem k výrobě elektřiny to mě teda pobavilo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Skandinávie 2021
Dneska je v té díře elektrika, je to pěkně nasvícený. Ale tehdy si dokážu představit, že když to bylo nasvícený jenom nějakýma loučema, tak to vypadalo jako díra do pekla. Do toho tam měli různý stroje na odvádění vody a materiálu, ty byly poháněný vodou, všechno velký dřevěný kola. To muselo dělat kravál jak sviňa. To se pak člověk nediví, že to ty koně plašilo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Skandinávie 2021
Opravdu mazec, takhle jsem si to nějak představoval!
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Skandinávie 2021
Jsem to tu nějak zapomněl dopsat.
Poslední den jsme byli už na jihu Švédska.Při odchodu ze Saab muzea, se tam objevil před vchodem krásnej červenej Saab 92, kterej měl vevnitř rám, závodní sedačky a pásy. Loni jsme nestihli Volvo muzeum, protože mělo v neděli zavřeno. Místa na zaparkování tam nebylo, tak jsme to prsknuli na turisty přímo před výlohu. A jelikož tam takhle mladý auta nemají, tak jsme tím vlastně doplnili expozici. V muzeu je hodně zajímavých aut. Ale co mě zaujalo, tak tam měli nějakou testovací mulu ze 80. let, která měla zajímavě řešené čištění skel světla, a taky měla couvací kameru. Obrazovku pro kameru (tehdy ještě CRT dodávalo Mitshubishi). Pak tam byl vůz paní továrníkové, a tam byl zajímavý příběh. Ona pracovala v nemocnici, a po auto nehodách tam vozili lidi se zraněním krku. Takže ona navrhla, aby autosedačky měly opěrátka pro hlavu.
Odpoledne jsme se vypravili do Aerosea, kde jsme byli už loni, ale letos se nám podařilo mít výklad přímo od zakladatele muzea, který dřív pracoval na tom letišti jako mechanik. A když se letiště zavíralo, tak se mu podařilo zachovat nějakou techniku a otevřít tohle muzeum. No a pak jsme jeli ještě k jezírku, které trošku po těch deštích přeteklo, takže asi fakt pršelo dost. Cestou jsme potkali nějakou vyjížďku sportovních aut, tak jsme se stavili omrknout pěkný auta. Moře taky nevypadalo nějak extra vábně, a pak už jsme fičeli domů.
Poslední den jsme byli už na jihu Švédska.Při odchodu ze Saab muzea, se tam objevil před vchodem krásnej červenej Saab 92, kterej měl vevnitř rám, závodní sedačky a pásy. Loni jsme nestihli Volvo muzeum, protože mělo v neděli zavřeno. Místa na zaparkování tam nebylo, tak jsme to prsknuli na turisty přímo před výlohu. A jelikož tam takhle mladý auta nemají, tak jsme tím vlastně doplnili expozici. V muzeu je hodně zajímavých aut. Ale co mě zaujalo, tak tam měli nějakou testovací mulu ze 80. let, která měla zajímavě řešené čištění skel světla, a taky měla couvací kameru. Obrazovku pro kameru (tehdy ještě CRT dodávalo Mitshubishi). Pak tam byl vůz paní továrníkové, a tam byl zajímavý příběh. Ona pracovala v nemocnici, a po auto nehodách tam vozili lidi se zraněním krku. Takže ona navrhla, aby autosedačky měly opěrátka pro hlavu.
Odpoledne jsme se vypravili do Aerosea, kde jsme byli už loni, ale letos se nám podařilo mít výklad přímo od zakladatele muzea, který dřív pracoval na tom letišti jako mechanik. A když se letiště zavíralo, tak se mu podařilo zachovat nějakou techniku a otevřít tohle muzeum. No a pak jsme jeli ještě k jezírku, které trošku po těch deštích přeteklo, takže asi fakt pršelo dost. Cestou jsme potkali nějakou vyjížďku sportovních aut, tak jsme se stavili omrknout pěkný auta. Moře taky nevypadalo nějak extra vábně, a pak už jsme fičeli domů.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Skandinávie 2021
Finsko
Shoda okolností tomu chtěla, že se mi podařilo na poslední chvíli domluvit výlet na Finskou rally, která se letos netradičně jela až v říjnu. Původně jsem o tom nepřemýšlel, protože jsem měl za to, že průjezd pobaltím je omezený. Ale pro jistotu jsem kouknul a průjezd byl volný, tak jenom najít někoho a vyrazit. Kolega z práce má v oblasti letní chatu, takže ubytko bylo vyřešený za pár kartonů piv.
Plánování proběhlo na poslední chvíli. Kamarád z Finska mi poradil, ať mrknu na trajekty, které nejedou Helsinki - Tallin, ale na trasu Vuosaari - Muuga, což jsou primárně přístavy pro cargo, ale kvůli koroně berou aji osobáky, a jsou vzdálené cca 15km od hlavních měst. Ceny trajektu od Tallinku a Vikingu mě to ukazovalo kolem 140€ , a tam se podařilo od Eckero najít trajekt za 78€. Jelikož při cestě tam, jsme se chtěli ješte prospat, tak jsme si připlatili 25€ za kajutu. Pro cestu jsme využili státní svátek, a přejeli přes pobaltí, a ve středu se rozhodli nebrat si volno a navštívít kolegy v práci.
Cesta přes Polsko je každým lepší, poláci sice mají vládu jedné strany a nemají tu demokraciji, jak říká EU, ale zato nové dálnice jim přibývají celkem dost. Hlavně obchvat Czenstchowe ušetří tak aspoň hodinu, Warszava si na dobudování obchvatů bude muset ještě počkat, takže tam to bylo celkem utrpení. Pak ještě Lomža byla celkem na houby, ale tam už se na obchvatu pracuje a dál na Litvu jsou dálnice hodně blízko dokončení. Takže snad příští rok bude Polsko skoro celé po dálnici.
Litva stojí za houby, rozbité dvouproudé silnice, nezvládající nápor dopravy. Když jsme sjeli pro Vytautas, bokem do města, tak je vidět, že Litva je opravdu chudá země. Lotyšsko je na tom malinko lépe, ale taky žádná sláva. Estonsko je na tom výrazně líp, ale do budování dálnic se taky moc nehrnou.
Po práci v Helsinkách, jsme vyrazili směr Kangasniemi, kde má kolega chatu. Koupačka v jezeře a sauna nemohli chybět.
Shoda okolností tomu chtěla, že se mi podařilo na poslední chvíli domluvit výlet na Finskou rally, která se letos netradičně jela až v říjnu. Původně jsem o tom nepřemýšlel, protože jsem měl za to, že průjezd pobaltím je omezený. Ale pro jistotu jsem kouknul a průjezd byl volný, tak jenom najít někoho a vyrazit. Kolega z práce má v oblasti letní chatu, takže ubytko bylo vyřešený za pár kartonů piv.
Plánování proběhlo na poslední chvíli. Kamarád z Finska mi poradil, ať mrknu na trajekty, které nejedou Helsinki - Tallin, ale na trasu Vuosaari - Muuga, což jsou primárně přístavy pro cargo, ale kvůli koroně berou aji osobáky, a jsou vzdálené cca 15km od hlavních měst. Ceny trajektu od Tallinku a Vikingu mě to ukazovalo kolem 140€ , a tam se podařilo od Eckero najít trajekt za 78€. Jelikož při cestě tam, jsme se chtěli ješte prospat, tak jsme si připlatili 25€ za kajutu. Pro cestu jsme využili státní svátek, a přejeli přes pobaltí, a ve středu se rozhodli nebrat si volno a navštívít kolegy v práci.
Cesta přes Polsko je každým lepší, poláci sice mají vládu jedné strany a nemají tu demokraciji, jak říká EU, ale zato nové dálnice jim přibývají celkem dost. Hlavně obchvat Czenstchowe ušetří tak aspoň hodinu, Warszava si na dobudování obchvatů bude muset ještě počkat, takže tam to bylo celkem utrpení. Pak ještě Lomža byla celkem na houby, ale tam už se na obchvatu pracuje a dál na Litvu jsou dálnice hodně blízko dokončení. Takže snad příští rok bude Polsko skoro celé po dálnici.
Litva stojí za houby, rozbité dvouproudé silnice, nezvládající nápor dopravy. Když jsme sjeli pro Vytautas, bokem do města, tak je vidět, že Litva je opravdu chudá země. Lotyšsko je na tom malinko lépe, ale taky žádná sláva. Estonsko je na tom výrazně líp, ale do budování dálnic se taky moc nehrnou.
Po práci v Helsinkách, jsme vyrazili směr Kangasniemi, kde má kolega chatu. Koupačka v jezeře a sauna nemohli chybět.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Skandinávie 2021
V samotném Finsku platí podobné předpisy jako u nás, tzn roušky v obchodech a MHD, a tam kde nejde dodržet bezpečná vzdálenost od ostatních. V obchodech je ta rebélie podobně jak u nás, ale většina lidí ty roušky nosí, a když někdo nemá, tak většinou někdo z personálu přikluše s nabídkou roušky navíc. V restauracích a menších obchodech, se to moc neřeší. Na rally samotné, kde byly davy lidí, jsem s rouškou neviděl snad u nikoho. Jezdci taky musí mít roušky, ale jenom tam kde jsou média, takže v cíli RZ, v servisu apod. Na přejezdech samozřejmě nic nemají, a ochotně se s každým vyfotí, podiskutují.
Samotná rally, je tradičně náročná, letos díky přípravě na poslední chvíli se mi nedařilo přesně nacházet místa, takže jsme celkem dosta nachodili, kolem 12-15km denně, plus většinou v autě bylo kolem 200-300km, aby něco člověk viděl. Naprosto fascinující je, jak je řešený provoz na příjezdovkách, k diváckým místům. Jezdí se rychle po šotolinách, občas vyjede nečekaně auto někde v protisměru, kde by ho nikdo nečekal, při parkování vznikájí různé situace, které zdánlivě nemají řešení, ale všechny se povedlo vyřešit, každy projel tam kam měl namířeno, vyhýbalo se všemi směry, i po anglicku a nikde jsem neviděl žádnou nehodu. Je vidět, že na takové akce jezdí jenom zkušení řidiči a né točvolanti. Jediné co mě mrzí, tak jsme kvůli bloudění dojeli na špatné parkoviště, tak jsme museli jít daleko pěšky a nestihli jedinou lesní RZ co se jela po tmě. To se asi dlouho už nepovede. A taky, že v programu nebyli napsaní Vetomies, což je vložený závod místních, s autama s národní homologací. Takže jsme, je propásli. Ale i tak bylo na co koukat a i telefonem se dalo natočit následující video.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XtnI94UKbG0[/youtube]
Samotná rally, je tradičně náročná, letos díky přípravě na poslední chvíli se mi nedařilo přesně nacházet místa, takže jsme celkem dosta nachodili, kolem 12-15km denně, plus většinou v autě bylo kolem 200-300km, aby něco člověk viděl. Naprosto fascinující je, jak je řešený provoz na příjezdovkách, k diváckým místům. Jezdí se rychle po šotolinách, občas vyjede nečekaně auto někde v protisměru, kde by ho nikdo nečekal, při parkování vznikájí různé situace, které zdánlivě nemají řešení, ale všechny se povedlo vyřešit, každy projel tam kam měl namířeno, vyhýbalo se všemi směry, i po anglicku a nikde jsem neviděl žádnou nehodu. Je vidět, že na takové akce jezdí jenom zkušení řidiči a né točvolanti. Jediné co mě mrzí, tak jsme kvůli bloudění dojeli na špatné parkoviště, tak jsme museli jít daleko pěšky a nestihli jedinou lesní RZ co se jela po tmě. To se asi dlouho už nepovede. A taky, že v programu nebyli napsaní Vetomies, což je vložený závod místních, s autama s národní homologací. Takže jsme, je propásli. Ale i tak bylo na co koukat a i telefonem se dalo natočit následující video.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XtnI94UKbG0[/youtube]
Naposledy upravil(a) zhor dne stř říj 06, 2021 9:35 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20664
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Skandinávie 2021
Tu rallye ti kurva závidím . To byl silenej mazec
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Skandinávie 2021
Paráda, já jen vždy přemýšlím a zírám jak se ještě vůbec udrží na cestě
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98