XV hybrid e-Active Shift Control

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4856
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

XV hybrid e-Active Shift Control

Příspěvek od Makovica »

https://www.subaru.com.au/news/subaru-x ... gent-drive
Je tu niekto, kto s autom s tou ficurou uz jazdil ?
Lebo na papieri to znie celkom zaujimavo:
Key e-Active characteristics are:

Control when cornering:
From braking to entering the corner - When engine speed decreases while braking, down-shifting occurs, keeping engine speed higher.
While cornering - By maintaining a low gear speed, a high engine speed is maintained, reducing engine speed fluctuation when the accelerator is applied and released while turning, enabling a direct feel.
When exiting the corner - In addition to the higher torque from maintenance of high engine speed and low gear speed, the sportier operation of motor assist delivers greater take-off acceleration than in conventional S mode.
Control downhill:
Down-shifting occurs, increasing engine speed. This applies the engine brake efficiently, reducing foot braking frequency.
U nas by to uz malo mat nove XV 2021.
A po novom by to malo byt v kazdom hybridnom Subaru. Napr. aj vo Foresteri 22, ktory prave skumam :)
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2230
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: XV hybrid e-Active Shift Control

Příspěvek od Levap »

Ahoj,

mám Imprezu MY18 a jednou se mi stalo že jsem prudce brzdil do zatáčky z cca 100 km/h a docela brutálně mi to podřadilo. Nevím, jestli je to tahle funkce, už jsem to pak nezkoušel zopakovat. Podobně podřazoval Forester XT kdysi při testovací jízdě.

Pavel
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“