Bučův kostlivec (Outback BP 2,5)
Napsal: pon srp 30, 2021 10:47 pm
Tak jsem dneska domů dotáhl Outbacka. Sledující aktuální nabídku ojetin ho budou znát z bazaru v Chrudimi.
Hlavní o co mi šlo bylo sehnat relativně zdravou kastli, s tím že vše ostatní jde vyměnit .
Cromoly psal, že je dost obouchané a měl pravdu, na autě není jediný panel, který by nebyl bouchlý. Co jsem z fotek neodhadnul bylo, že obě přední světla jsou KO. Při prvním neochotném startu si auto mohutně ukýchlo modrého dýmu. Pak drobnosti jako nevracející se klika pátých dveří, takže zámek nezavíral. Po otevření kapoty je slyšet výrazný cvrkot od klimakompresoru beze změny při vyplé/seplé spojce, nicméně klima klimuje jak má. Z čeho jsem byl překvapen je že v aute po FL je motor který má ještě ventil víka na 4 šrouby s těsněním a manuální napínák AC řemenu. Měl jsem za to že u FL už byly motory se 6 šrouby víka bez těsnění a natahovací řemen.
Při zkušební jízdě hned na první dobrou škubání při povolení plynu, takže buď dvouhmota KO nebo pokud ji už někdo měnil tak vymačkané pružiny v lamele. Jinak auto reagovalo vcelku slušně. Kulisa řadící páky vymletá a při zařazené rychlosti jde pákou pohybovat cca 5cm do strany .
U kontroly zespodu jsem byl docela uspokojen a vzadu byla dokonce patrná vrstva vosku takže hlavní požadavek splněn :D. Na autě jsou ještě původní samoniveláky KYB. Při obhlídce motoru zespod teče těsnění na ventilvíkách, ale u těsnění hlav je sucho. Dále teče kolem vany.
Nakonec jsme si plácli a můžeme započít anabázi s názvem cesta domů .
Před odjezdem jsem dolil olej, hladina byla uprostřed mezi ryskami takže dolito po horní rysku a následovalo dotankování prázdné nádrže a kontrola pneu. Můžeme vyrazit.
Prvních pár km probíhalo seznámení. Nějak jsem si nemohl za volantem najít pohodlnou pozici, zvyklý na swift. Nakonec jsme si sedli . Cestou jsem pozoroval ručičku teploměru a říkal jsem si že nějak moc cestuje na moderní auto. Po najetých 70km jsem si řekl, že počkám na ženu v druhém autě a zastavil jsem na parkovišti u lídlu. Napadlo mě, že zkontroluju hladinu oleje, jestli nepálíme příliš alternativního paliva. Při otevření kapoty na mne vykoukl zlitý motorový prostor s vidinou konečné stanice jsem zjišťoval co se stalo a proběhla konzultace s panem předsedou, za níž ještě jednou děkuji. Motor byl zlitý něčím mastným od chladiče směrem dozadu na malý dekl rozvodů až po posilovač brzd. Na krytu pod motorem jsem našel stopy oleje, ale úplně čistého ne černého z motoru. Při kontrole oleje vše ok. Při pohledu do expanzní nádobky si nemyslím, že je to chladící kapalina :D. Při hovoru s panem předsedou shoda že pokud je oleje dost není co řešit a jede se dál. Pak jsem položil otázku na hýbající se ručičku teploměru a dozvěděl jsem se, že funguje stejně jako u konkurence tj. pokud se nic neděje je ručička přibitá na jednom místě a hýbe se, až když teplota stoupne nad 103°C. Takže dál se pokračovalo s připojenou diagnostikou a sledovala se teplota. Při další jízdě byla i do kopce teplota v rozmezí 88-95 a já si říkal super vše ok, až jsem přejel vrchol a při cestě dolů najedou začala teplota růst až ke 113. Zkoušel jsem neutrál, přidat, ubrat nicméně s teplotou to nic nedělalo tak nezbylo než najit vhodný úsek a nechat to vychladnout. Při zastávce jsem přišel na to, že ventilátory jedou jen při seplém klíčku. Po 5 minutách teplota spadla a jelo se dál. Takové chladící pauzy následovaly ještě 2. Neodhalil jsem v tom závislost na jízdě, skřítek to dalo úplně v pohodě zatížení dle diagnostiky 15-40% a bez problému s přehříváním. Pak jsem přijel do Rýmařova mírně z kopce v obci tak jsem si nastavil tempomat na 50 na 4ku a během pár vteřin jsem byl zase na 113 takže rychle odstavit a podívat se pod kapotu jestli si to zase prdlo a kryt pod motorem byl mokrý od chladící kapaliny. Při pohledu skrz ventilátor bylo vidět, že spodek chladiče je úplně mokrý tak tuším, že chladič poteče. Při kontrole expanzky jsem koukal, že byla skoro plná po víčko a při otevření to vypadalo, že je v ní dost oleje. Netušil jsem, kde se toho vzalo tolik, když to teče a naposledy bylo vody po horní rysku. Během chvíle jak to chladlo tak si to ten přebytek cuclo zpátky do chladiče, aniž bych to postřehnul. Následovala ještě jedna zastávka v Bruntále a pak už bez přehřátí do Ovy. Suma sumárum si myslím, že je to blbě odvzdušněné a když se to přehřálo tak to ufouklo chladič. Zítra to rozeberu a vypustím a uvidíme, co z toho vyteče.
To by pro dnešek stačilo pokračování a foto zítra.
Hlavní o co mi šlo bylo sehnat relativně zdravou kastli, s tím že vše ostatní jde vyměnit .
Cromoly psal, že je dost obouchané a měl pravdu, na autě není jediný panel, který by nebyl bouchlý. Co jsem z fotek neodhadnul bylo, že obě přední světla jsou KO. Při prvním neochotném startu si auto mohutně ukýchlo modrého dýmu. Pak drobnosti jako nevracející se klika pátých dveří, takže zámek nezavíral. Po otevření kapoty je slyšet výrazný cvrkot od klimakompresoru beze změny při vyplé/seplé spojce, nicméně klima klimuje jak má. Z čeho jsem byl překvapen je že v aute po FL je motor který má ještě ventil víka na 4 šrouby s těsněním a manuální napínák AC řemenu. Měl jsem za to že u FL už byly motory se 6 šrouby víka bez těsnění a natahovací řemen.
Při zkušební jízdě hned na první dobrou škubání při povolení plynu, takže buď dvouhmota KO nebo pokud ji už někdo měnil tak vymačkané pružiny v lamele. Jinak auto reagovalo vcelku slušně. Kulisa řadící páky vymletá a při zařazené rychlosti jde pákou pohybovat cca 5cm do strany .
U kontroly zespodu jsem byl docela uspokojen a vzadu byla dokonce patrná vrstva vosku takže hlavní požadavek splněn :D. Na autě jsou ještě původní samoniveláky KYB. Při obhlídce motoru zespod teče těsnění na ventilvíkách, ale u těsnění hlav je sucho. Dále teče kolem vany.
Nakonec jsme si plácli a můžeme započít anabázi s názvem cesta domů .
Před odjezdem jsem dolil olej, hladina byla uprostřed mezi ryskami takže dolito po horní rysku a následovalo dotankování prázdné nádrže a kontrola pneu. Můžeme vyrazit.
Prvních pár km probíhalo seznámení. Nějak jsem si nemohl za volantem najít pohodlnou pozici, zvyklý na swift. Nakonec jsme si sedli . Cestou jsem pozoroval ručičku teploměru a říkal jsem si že nějak moc cestuje na moderní auto. Po najetých 70km jsem si řekl, že počkám na ženu v druhém autě a zastavil jsem na parkovišti u lídlu. Napadlo mě, že zkontroluju hladinu oleje, jestli nepálíme příliš alternativního paliva. Při otevření kapoty na mne vykoukl zlitý motorový prostor s vidinou konečné stanice jsem zjišťoval co se stalo a proběhla konzultace s panem předsedou, za níž ještě jednou děkuji. Motor byl zlitý něčím mastným od chladiče směrem dozadu na malý dekl rozvodů až po posilovač brzd. Na krytu pod motorem jsem našel stopy oleje, ale úplně čistého ne černého z motoru. Při kontrole oleje vše ok. Při pohledu do expanzní nádobky si nemyslím, že je to chladící kapalina :D. Při hovoru s panem předsedou shoda že pokud je oleje dost není co řešit a jede se dál. Pak jsem položil otázku na hýbající se ručičku teploměru a dozvěděl jsem se, že funguje stejně jako u konkurence tj. pokud se nic neděje je ručička přibitá na jednom místě a hýbe se, až když teplota stoupne nad 103°C. Takže dál se pokračovalo s připojenou diagnostikou a sledovala se teplota. Při další jízdě byla i do kopce teplota v rozmezí 88-95 a já si říkal super vše ok, až jsem přejel vrchol a při cestě dolů najedou začala teplota růst až ke 113. Zkoušel jsem neutrál, přidat, ubrat nicméně s teplotou to nic nedělalo tak nezbylo než najit vhodný úsek a nechat to vychladnout. Při zastávce jsem přišel na to, že ventilátory jedou jen při seplém klíčku. Po 5 minutách teplota spadla a jelo se dál. Takové chladící pauzy následovaly ještě 2. Neodhalil jsem v tom závislost na jízdě, skřítek to dalo úplně v pohodě zatížení dle diagnostiky 15-40% a bez problému s přehříváním. Pak jsem přijel do Rýmařova mírně z kopce v obci tak jsem si nastavil tempomat na 50 na 4ku a během pár vteřin jsem byl zase na 113 takže rychle odstavit a podívat se pod kapotu jestli si to zase prdlo a kryt pod motorem byl mokrý od chladící kapaliny. Při pohledu skrz ventilátor bylo vidět, že spodek chladiče je úplně mokrý tak tuším, že chladič poteče. Při kontrole expanzky jsem koukal, že byla skoro plná po víčko a při otevření to vypadalo, že je v ní dost oleje. Netušil jsem, kde se toho vzalo tolik, když to teče a naposledy bylo vody po horní rysku. Během chvíle jak to chladlo tak si to ten přebytek cuclo zpátky do chladiče, aniž bych to postřehnul. Následovala ještě jedna zastávka v Bruntále a pak už bez přehřátí do Ovy. Suma sumárum si myslím, že je to blbě odvzdušněné a když se to přehřálo tak to ufouklo chladič. Zítra to rozeberu a vypustím a uvidíme, co z toho vyteče.
To by pro dnešek stačilo pokračování a foto zítra.