Moje první zkušenost se subaru
Moje první zkušenost se subaru
Ahoj všem subaristům. Předem se omlouvám za absolutní neznalost, jsem nakažený KONCERNista co jezdí za 5l, a rád by změnu.
Již delší dobu pokukuju po subaru forester nebo outback, nebo volvu V70 ..ale jelikož jsem v žádném subaru nikdy nejel dovolil bych si pár otázek, a byl bych moc rád kdyby mi někdo něco málo vysvětlil.
Vůz by měl být kolem roku 98-03 cca, kupní cena cca 30-70000,- (čím méně tím více mužu hned nasypat do servisu)a určitě 4x4, výkon 100kw+, rád bych zkusil benzín ale pokud je mezi naftou nějaký legendarní motor nezmar, určitě užiju i naftu. Očekávám spolehlivost, místo, pohodlí, občasné vyjetí mimo asfalt
Momentálně mám audi A4 B6 1.9TDI PD combi,
Tak bych rád nějaké porovnání, srovnání
1. Místo v kufru a v interieru celkově, nyní si za mě nikdo nesedne(195cm), a kufr bych rád minimalně stejný, nejlépe větší na přespání, a rád vozím kupu bordelu celý rok :D
2. Reálná orientační spotřeba u tebou doporučeného modelu a motoru
3. Na jaké zásadní vady na které subaru trpí si dát pozor? A jak spolehlivé jsou
4. Ceny náhr.dílů a dostupnost např v porovnání s koncernem (nápravy, brzdy,rozvody,spojka,oleje filtry)
5. Opravy.. momentálně si na svém udělám vše kromě rozvodu, dělal jsem nápravy, spojku atd atd, jak je to u subaru s místem, a složitostí s opravou v domácích podmínkách tz. na koleni..
Vím chci asi moc, ale dost uvažuji o subaru a nerad bych byl nešťastnej když jsem zvyklí na nějakou kvalitu a spolehlivost, cenu oprav němců.. Pokud to někdo vše přečetl a doporučil mi nějaký konkretní tip a motor v outback nebo forester a napsal proč, byl bych moc vděčný. Tak ať se daří a děkuju moc chlapi )
Již delší dobu pokukuju po subaru forester nebo outback, nebo volvu V70 ..ale jelikož jsem v žádném subaru nikdy nejel dovolil bych si pár otázek, a byl bych moc rád kdyby mi někdo něco málo vysvětlil.
Vůz by měl být kolem roku 98-03 cca, kupní cena cca 30-70000,- (čím méně tím více mužu hned nasypat do servisu)a určitě 4x4, výkon 100kw+, rád bych zkusil benzín ale pokud je mezi naftou nějaký legendarní motor nezmar, určitě užiju i naftu. Očekávám spolehlivost, místo, pohodlí, občasné vyjetí mimo asfalt
Momentálně mám audi A4 B6 1.9TDI PD combi,
Tak bych rád nějaké porovnání, srovnání
1. Místo v kufru a v interieru celkově, nyní si za mě nikdo nesedne(195cm), a kufr bych rád minimalně stejný, nejlépe větší na přespání, a rád vozím kupu bordelu celý rok :D
2. Reálná orientační spotřeba u tebou doporučeného modelu a motoru
3. Na jaké zásadní vady na které subaru trpí si dát pozor? A jak spolehlivé jsou
4. Ceny náhr.dílů a dostupnost např v porovnání s koncernem (nápravy, brzdy,rozvody,spojka,oleje filtry)
5. Opravy.. momentálně si na svém udělám vše kromě rozvodu, dělal jsem nápravy, spojku atd atd, jak je to u subaru s místem, a složitostí s opravou v domácích podmínkách tz. na koleni..
Vím chci asi moc, ale dost uvažuji o subaru a nerad bych byl nešťastnej když jsem zvyklí na nějakou kvalitu a spolehlivost, cenu oprav němců.. Pokud to někdo vše přečetl a doporučil mi nějaký konkretní tip a motor v outback nebo forester a napsal proč, byl bych moc vděčný. Tak ať se daří a děkuju moc chlapi )
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první zkušenost se subaru
Vx1998: vítej u nás na SFC , je potřeba ještě napsat 2 příspěvky, které odsouhlasíme a můžeš potom psát a posílat SZ
* pokud chceš v autě spát, tak spíše otík
* u otíků před 05 (myslím) je občas větší spotřeba oleje, je potřeba průběžně kontrolovat, Subaru do 2013 nemá oranžovou kontrolku oleje
* nafta byla od 2008 a určitě nebrat, je s tím víc problémů než užitku
* bohužel otík je dražší než forestík a cenu si relativně drží
* já mám lego 2006 sedan a 5 lidí (dospělých) to vezme, mám 180 cm
* pokud chceš v autě spát, tak spíše otík
* u otíků před 05 (myslím) je občas větší spotřeba oleje, je potřeba průběžně kontrolovat, Subaru do 2013 nemá oranžovou kontrolku oleje
* nafta byla od 2008 a určitě nebrat, je s tím víc problémů než užitku
* bohužel otík je dražší než forestík a cenu si relativně drží
* já mám lego 2006 sedan a 5 lidí (dospělých) to vezme, mám 180 cm
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14862
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Moje první zkušenost se subaru
Jak píše Quickly. V Outbacku se vyspíš, ve Foresteru se svou výškou blbě. Na diesel zapomeň. Spotřeba (když to nebude 6válec nebo turbo) od 8 do 10 litrů, dle toho, jak těžkou máš nohu.
V této cenové kategorii, ve které lovíš, hlavně pozor na korozi. Forestery nejvíc trpí na zadní lemy a zadní hrnce (blbě se před odstrojením tapecírungu identifikuje, že jsou hrnce na sračku). Outback má jinak řešenou zadní nápravu, takže hrnce problém nejsou, tam nás trápí hlavně lemy, prahy, nápravnice (totéž, co Forestry, ale krom hrnců). Jak Outback, tak Forester, může být dost zasažen korozí pod plasty, je dobrý vědět, kam kouknout, aby si člověk udělal aspoň představu.
Forestery bývají "padlé na zadek", tzn. zadní samonivelační tlumiče už mají nejlepší léta za sebou a vozidlo vzadu hodně sedí, nejčastěji se řeší výměnou za tlumiče bez nivelace se zesílenými pružinami, cena cca. 10k.
Jinak podvozky a motory celkem drží, pohon taky, resp. když je něco v nepořádku, při zkušební jízdě to obvykle poznáš (jak poznat špatnou viskospojku ti tu případně poradíme). Olej je třeba hlídat u všech, jinak na nic vyloženě netrpí.
Náhradní díly - běžná spotřebka standardní ceny, méně běžné věci můžou být problém, druhovýroby není tolik jako na rozšířenější auta, takže pak buď vrakáč (nejméně dva dobré s rozumným přístupem v ČR máme) nebo originál díl, což není žádná láce.
A prý se Subara opravují svépomocí celkem dobře
V této cenové kategorii, ve které lovíš, hlavně pozor na korozi. Forestery nejvíc trpí na zadní lemy a zadní hrnce (blbě se před odstrojením tapecírungu identifikuje, že jsou hrnce na sračku). Outback má jinak řešenou zadní nápravu, takže hrnce problém nejsou, tam nás trápí hlavně lemy, prahy, nápravnice (totéž, co Forestry, ale krom hrnců). Jak Outback, tak Forester, může být dost zasažen korozí pod plasty, je dobrý vědět, kam kouknout, aby si člověk udělal aspoň představu.
Forestery bývají "padlé na zadek", tzn. zadní samonivelační tlumiče už mají nejlepší léta za sebou a vozidlo vzadu hodně sedí, nejčastěji se řeší výměnou za tlumiče bez nivelace se zesílenými pružinami, cena cca. 10k.
Jinak podvozky a motory celkem drží, pohon taky, resp. když je něco v nepořádku, při zkušební jízdě to obvykle poznáš (jak poznat špatnou viskospojku ti tu případně poradíme). Olej je třeba hlídat u všech, jinak na nic vyloženě netrpí.
Náhradní díly - běžná spotřebka standardní ceny, méně běžné věci můžou být problém, druhovýroby není tolik jako na rozšířenější auta, takže pak buď vrakáč (nejméně dva dobré s rozumným přístupem v ČR máme) nebo originál díl, což není žádná láce.
A prý se Subara opravují svépomocí celkem dobře
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Moje první zkušenost se subaru
no upřímně ještě bych hodně zvažoval jestli jít zrovna do subaru, pokud ti nejde hlavně o dobrý pohon 4x4 a slušné schopnosti v terénu, za 5 jezdit nebudeš , dynamika taky nic moc , velké riziko koroze no hlavně si ty auta někde projeď
Re: Moje první zkušenost se subaru
No právě.
Koncernisti mají specifické požadavky na auta (a teď to nemyslím nijak ve zlém) - nízká spotřeba, táhne odspodu, interiér na úrovni, asistenti, odhlučnění a větší separace od dění na vozovce, společenské image...
V tomhle starší Subaru zrovna neexceluje.
Naopak pokud tě baví řídit, rád se projedeš v terénu nebo v zimě zklouzneš na sněhu, máš rád mechanická auta, která dávají spoustu informací, jseš trochu exot, co jde proti proudu a spotřebu moc neřešíš, tak jdi do Subaru.
Jinak asi budeš zklamaný.
Bylo tu pár lidí, co Subaru zase prodali a šli do koncernu.
A určitě si to projeď. Buď se nadchneš nebo zjistíš, že to není pro tebe.
Volvo je zase úplně jiný svět.
Já bych třeba do Koncernu už jít nechtěl. Nedovedu si představit vyměnit živelné a jankovité STI-čko ze staré školy za sterilní Golf R, přestože je rychlejší, efektivnější a modernější.
Koncernisti mají specifické požadavky na auta (a teď to nemyslím nijak ve zlém) - nízká spotřeba, táhne odspodu, interiér na úrovni, asistenti, odhlučnění a větší separace od dění na vozovce, společenské image...
V tomhle starší Subaru zrovna neexceluje.
Naopak pokud tě baví řídit, rád se projedeš v terénu nebo v zimě zklouzneš na sněhu, máš rád mechanická auta, která dávají spoustu informací, jseš trochu exot, co jde proti proudu a spotřebu moc neřešíš, tak jdi do Subaru.
Jinak asi budeš zklamaný.
Bylo tu pár lidí, co Subaru zase prodali a šli do koncernu.
A určitě si to projeď. Buď se nadchneš nebo zjistíš, že to není pro tebe.
Volvo je zase úplně jiný svět.
Já bych třeba do Koncernu už jít nechtěl. Nedovedu si představit vyměnit živelné a jankovité STI-čko ze staré školy za sterilní Golf R, přestože je rychlejší, efektivnější a modernější.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Moje první zkušenost se subaru
Mno upřímně ten můj koncern taky hnije jako.... a za rok jsem v tom za dost. Víceprvek naprava 10, turbo 15, rozvody 5, spojka +2hmot. 18, a teď jen čekám na vstřiky :D
A rád bych něco jiného, je fakt že audi je v interieru TOP. Ale aby to všechno co umí fungovalo stojí dost penez a ani to nevyužívám. Čím méně kurvítek tím lépe, a pak do toho hopsne pes a je to stejně vše v ... :D já využívám spíše odpich, na předjetí, ale jedu max 100 a dálnice se do našeho kraje ještě nedostaly :D měl jsem feldu pujčenou a bavilo mě to víc jak audi :D kochat se, neřešit každej kamínek na cestě, nebát se to nechat u kauflandu, občas jet po louce. Ale nejede to, a zimy u nás bývají kruté s předokolou. Jelikož měním práci a moc nenajedu je mi spotřeba asi jedno, ale být to kolem 10 v pruměru byl bych spoko.
Jaký motor v outbacku? Např 2.5i 115kw? A jak jsou na tom automaty?
A rád bych něco jiného, je fakt že audi je v interieru TOP. Ale aby to všechno co umí fungovalo stojí dost penez a ani to nevyužívám. Čím méně kurvítek tím lépe, a pak do toho hopsne pes a je to stejně vše v ... :D já využívám spíše odpich, na předjetí, ale jedu max 100 a dálnice se do našeho kraje ještě nedostaly :D měl jsem feldu pujčenou a bavilo mě to víc jak audi :D kochat se, neřešit každej kamínek na cestě, nebát se to nechat u kauflandu, občas jet po louce. Ale nejede to, a zimy u nás bývají kruté s předokolou. Jelikož měním práci a moc nenajedu je mi spotřeba asi jedno, ale být to kolem 10 v pruměru byl bych spoko.
Jaký motor v outbacku? Např 2.5i 115kw? A jak jsou na tom automaty?
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Moje první zkušenost se subaru
Jakmile dáš na druhé místo dotaz na spotřebu a měl jsi před tím PD, tak to Subaru nebude určitě vhodná volba. To radši bych šel do té V70 s D5 motorem, to oproti Subaru aspoň trošku jede, a spotřeba by zůstala kolem těch 5l. Akorát nevím jestli do AWD, ty první generace Haldexů jsou taková parodie na čtyřkolku a spolehlivost u nich taky není bůhví jaká. Záleží co máš v plánu s tím jezdit. Jestli využiješ 4x4, tak Subaru. Jestli 4x4 máš jenom abys jednou ročně nemusel nasazovat řetězy, tak to by ten Haldex mohl zvládnout s přehledem.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první zkušenost se subaru
Automaty u Subaru jsou držáky, zvláště když co 60 tkm se mění olej. Pokud chceš, aby automat měl odpich, tak jedině H6.Vx1998 píše: A jak jsou na tom automaty?
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Moje první zkušenost se subaru
Známej co to Volvo měl, říkal, že všechno okolo jezdilo a Volvo si řeklo, že se zahrabezhor píše:Jakmile dáš na druhé místo dotaz na spotřebu a měl jsi před tím PD, tak to Subaru nebude určitě vhodná volba. To radši bych šel do té V70 s D5 motorem, to oproti Subaru aspoň trošku jede, a spotřeba by zůstala kolem těch 5l. Akorát nevím jestli do AWD, ty první generace Haldexů jsou taková parodie na čtyřkolku a spolehlivost u nich taky není bůhví jaká. Záleží co máš v plánu s tím jezdit. Jestli využiješ 4x4, tak Subaru. Jestli 4x4 máš jenom abys jednou ročně nemusel nasazovat řetězy, tak to by ten Haldex mohl zvládnout s přehledem.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2718
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Moje první zkušenost se subaru
No to je dost možný. Ty první generace Haldexů připojovaly zadek až při prokluzu přední nápravy, takže při nějakém agresivnějším rozjezdu, si dokážu představit, že se to zahrabe na předku, a ty zadní kola u Haldexu neměli moc síly, tak to nepřetlačily. Známej co měl jedničkovou XC90 vzpomínal, že za kluzka, kdy občas prohrábla přední kola, to bylo hodně nervózní auto a neustálé připínání zadních kol to jenom zhoršovalo. Ono Volvo je obecně dost chytré auto, a nemá moc rádo, když mu do jeho nálad někdo kecá. To u Subaru je to jiný, to je vklidu, a vyloženě čeká na ty rošťárny, které ho pak strašně baví.námořník píše:
Známej co to Volvo měl, říkal, že všechno okolo jezdilo a Volvo si řeklo, že se zahrabe
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Mráča
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1364
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Jiri Mraček
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první zkušenost se subaru
Napsáno už bylo vše potřebné. Jestli chceš mít dobrou akceleraci, tak jdi do otika H6 se 154 kw.
Svezeš se, budeš se usmívat a ještě si užiješ teren .
Sám sem ho měl svědků je dost, aby ti mohli vyprávět co to dovede .
Svezeš se, budeš se usmívat a ještě si užiješ teren .
Sám sem ho měl svědků je dost, aby ti mohli vyprávět co to dovede .
WRX 08
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22743
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Moje první zkušenost se subaru
Akorát hledat neshnilou H6 154kW je jak hledat pannu v bordelu
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 179
- Registrován: pon lis 20, 2017 9:34 am
- Bydliště: Novohradský hory
Re: Moje první zkušenost se subaru
Hele, popravde, ja bych to takovyho staryho strepu od Subaru nesel. Popravde u tak starych Subaru nevidim zadnou zasadni vyhodu, zato vidim zasadni nevyhodu - dost blbe se schanej dily (moc jich neni, casto neni moc na vyber v druhovyrobe) a ne kazdej tomu rozumi.
Sestra ma ca. 15 - 20 starou Imprezu a zere olej (jezdi ca. 1.000 km/mesic po dalnici a furt je treba dolejvat olej), hnije to (ty hrnce uz byly zmineny) a kdyz vzala srnu, tak byl problem sehnat predni svetlo z vrakace... Nakonec se muselo vzit z anglickyho modelu a vykuchat pajsl. Nechala ji vyvarit a reza slouzi statecne - ale oproti stejne stary Octavce/Meganu/Corolle/atd. fakt nevidim zasadni vyhodu a dost ji stve ta spotreba. Ja mam XV prvni generace a jsem nadmiru spokojen - za pet let nebyl krome udrzby jedinej problem, u sestry to byla vicemene taky jen ta koroze.
Co se tyce prostoru, tak to taky zadnej zazrak neni, ona proste za ctyrkolka nejaky to misto zabere, kufr maj obecne subaru nic moc.
Pokud ti jde hlavne o prostor a levnej provoz, pak jsou urcite lepci znacky nez Subaru.
Sestra ma ca. 15 - 20 starou Imprezu a zere olej (jezdi ca. 1.000 km/mesic po dalnici a furt je treba dolejvat olej), hnije to (ty hrnce uz byly zmineny) a kdyz vzala srnu, tak byl problem sehnat predni svetlo z vrakace... Nakonec se muselo vzit z anglickyho modelu a vykuchat pajsl. Nechala ji vyvarit a reza slouzi statecne - ale oproti stejne stary Octavce/Meganu/Corolle/atd. fakt nevidim zasadni vyhodu a dost ji stve ta spotreba. Ja mam XV prvni generace a jsem nadmiru spokojen - za pet let nebyl krome udrzby jedinej problem, u sestry to byla vicemene taky jen ta koroze.
Co se tyce prostoru, tak to taky zadnej zazrak neni, ona proste za ctyrkolka nejaky to misto zabere, kufr maj obecne subaru nic moc.
Pokud ti jde hlavne o prostor a levnej provoz, pak jsou urcite lepci znacky nez Subaru.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49202
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první zkušenost se subaru
To se nám ta diskuse zase hezky stáčí. To je jako když se někdo na začátku zeptá, že by chtěl malý auto pro ženu a po 20 příspěvcích mu někdo doporučí BVP, protože je to bezpečný...
Gordíku, když se tazatel ptá na Subaru potažmo V70, protože chce čtyřkolku, tak mu nedoporučuj Oktávku nebo Megane. To si může nechat tu Audinu, co má teď.
Takže abychom se vrátili k tomu, nač se Vx1998 původně ptal....
Jak už tu zaznělo, vybíráš si v podstatě mezi 20 let starejma vylítanejma vránama. Ty auta nejsou nespolehlivý. Jen jsou prostě starý a budou mít nalítáno. Sehnat neshnilý s rozumným nájezdem je trošku hledání jednorožce. Ty auta se dneska pohybujou v té cenové relaci, ve které hledáš, právě proto, že jsou to starý auta.
Ale když k tomu přistoupíš tak, že koupíš auto za 70 a budeš mít ještě jednou tolik v kasičce na servis, tak z toho lze udělat káru ve vůni.
A jak už tu zaznělo, největší metla je koroze.
Samozřejmě není pravda, že na to nejsou díly z druhovýroby. Všechen běžný spotřební materiál v druhovýrobě je. Ano, světlo se v druhovýrobě kupuje blbě, ale to není běžný spotřebák.
V každým případě by ses v tom měl někde svézt, abys viděl, jak to funguje, protože po naftě budeš mít rozhodně dojem, že to vůbec nejede.
Jednak proto, že to furt točí třemi diferenciály (většinou) a pak taky proto, že boxer prostě netahá "vocpoda"
Co se servisu týče, tak běžný provozní servis zvládne průměrný kutil. Podvozek Subaru je rozhodně z těch jednodušších.
U motoru je to složitější, motor má svá specifika a neumí ho každý. A šikovných neznačkových servisů, které ze zákazníků nechtějí sedřít kůži je jako šafránu. To je nutné si přiznat.
Gordíku, když se tazatel ptá na Subaru potažmo V70, protože chce čtyřkolku, tak mu nedoporučuj Oktávku nebo Megane. To si může nechat tu Audinu, co má teď.
Takže abychom se vrátili k tomu, nač se Vx1998 původně ptal....
Jak už tu zaznělo, vybíráš si v podstatě mezi 20 let starejma vylítanejma vránama. Ty auta nejsou nespolehlivý. Jen jsou prostě starý a budou mít nalítáno. Sehnat neshnilý s rozumným nájezdem je trošku hledání jednorožce. Ty auta se dneska pohybujou v té cenové relaci, ve které hledáš, právě proto, že jsou to starý auta.
Ale když k tomu přistoupíš tak, že koupíš auto za 70 a budeš mít ještě jednou tolik v kasičce na servis, tak z toho lze udělat káru ve vůni.
A jak už tu zaznělo, největší metla je koroze.
Samozřejmě není pravda, že na to nejsou díly z druhovýroby. Všechen běžný spotřební materiál v druhovýrobě je. Ano, světlo se v druhovýrobě kupuje blbě, ale to není běžný spotřebák.
V každým případě by ses v tom měl někde svézt, abys viděl, jak to funguje, protože po naftě budeš mít rozhodně dojem, že to vůbec nejede.
Jednak proto, že to furt točí třemi diferenciály (většinou) a pak taky proto, že boxer prostě netahá "vocpoda"
Co se servisu týče, tak běžný provozní servis zvládne průměrný kutil. Podvozek Subaru je rozhodně z těch jednodušších.
U motoru je to složitější, motor má svá specifika a neumí ho každý. A šikovných neznačkových servisů, které ze zákazníků nechtějí sedřít kůži je jako šafránu. To je nutné si přiznat.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Moje první zkušenost se subaru
No podstatná je informace, co už zazněla, že pokud chceš provozovat starý subaru, tak musíš bejt tak trochu jinej. Prostě někoho to chytne a někdo vyměkne poměrně rychle. A někdo na subaru nadává, kudy chodí, ale stejná má dvě a pořád s nima jezdí (zdravíme petra ).
Co se týče servisu, tak to jsou normální auta se suprovejma podvozkama a složitym hnacím ústrojím. Motory jsou jak jednoduchý (primárně SOHC, třeba ta 115kW 2.5), tak složitější (H6, turba, obecně DOHC). Má to nějaký specifika, ale zase tolik toho není.
Spíš je potřeba se s tím fakt svízt a vybrat si vhodnej model. Ty auta jsou každý trochu jiný. Impreza, Forester, Legacy, Outback - každý má jinej charakter a jinak se s nima jezdí, člověk z nich má různej dojem.
Co se týče servisu, tak to jsou normální auta se suprovejma podvozkama a složitym hnacím ústrojím. Motory jsou jak jednoduchý (primárně SOHC, třeba ta 115kW 2.5), tak složitější (H6, turba, obecně DOHC). Má to nějaký specifika, ale zase tolik toho není.
Spíš je potřeba se s tím fakt svízt a vybrat si vhodnej model. Ty auta jsou každý trochu jiný. Impreza, Forester, Legacy, Outback - každý má jinej charakter a jinak se s nima jezdí, člověk z nich má různej dojem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno