Moje první zkušenost se subaru
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19163
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Moje první zkušenost se subaru
vadi to jen penezence ... ja tak jezdil porad tem motorum to vyhovuje .. pak to slape normalne ... vydrzi to dlouhodobe
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Moje první zkušenost se subaru
Jo jo, i lesník atmo SG to umí slušně rozletět, vzít za to, jen ho řádně točit a držet pod krkem, nepovolit, pak ožívá sakra rychle a neuvadá, přes tohle nejede vlak, jinak to nepojede a taky jasné, že to netočím takhle furt, ale když chci jet rychleji, předjet, zrychlit, přeci nebudu hledět na spotřebu, či na výdrž motoru. Navíc to není nijak špatně, spíš naopak.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Moje první zkušenost se subaru
Jako 4000 ot/min je pro tyto podčtvercové motory jako nic. Tím, že je to boxer motor, tak v těch otáčkách ani není slyšet. To jsou normální cestovní otáčky po dálnici u našeho Forestera s MT:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Moje první zkušenost se subaru
Jj, na akceleraci se musí hnát hnát, držet a motat těsně okolo pětky a výš. Nesmí se mu hlavně povolit opratě
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Moje první zkušenost se subaru
Ja kdyz nechvatam, tak jezdim zpusobem r o z v a z n y m, a uctu v z b u z u j i c i m.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Moje první zkušenost se subaru
A to mám zase taky tak, sice přitom nemyslím na účet, to fakt ne, bo při mém ročním nájezdu je to celkem zanedbatelná kravina, ale spíš jedu tak nějak normálně no.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první zkušenost se subaru
Ahoj Vx1998,
chtěl bych se vrátit k tvé původní otázce a jednotlivým dotazům. Jen upozorňuji, že byť mě auta a především Subaru zajímá už pár let, realita je taková, že své první Subaru vlastním teprve půl roku (Outback 2008 2,5 MT 127kw) a je mi teprve třiadvacet, takže moudrosti neustále sbírám. Takže za nějaké chyby a neznalosti se omlouvám.
Každopádně k věci, hledáš rok do 2003, já mám zkušenosti pouze s mým OTB 2008, ale pevně doufám, že něco by být podobné mohlo Budu psát pouze o benzínu, o Boxer Dieselu tu bylo napsáno dost, ve zkratce - nebrat
1. Místo v kufru - za mě vede Outback, sice má méně hluboké dno kvůli pohonu, ale i tak se tam toho vejde dost. Dá se v něm i krásně vyspat, sedačky jsou po sklopění v rovině.
2. Spotřeba (benzínu a asi i oleje) - mám motor 2,5 127kw s naběhanými 275 tkm a žere to 8 - 9 litrů benzínu, oleje cca litr na 4 tisíce km. U těch starších Outbacků bych čekal spíše vyšší spotřebu jak oleje, tak benzínu, ale záleží, jak s tím kdo jezdil, ale zase, nemám osobní zkušenost s těmito motory.
3. Spolehlivost a zásadní vady - doporučuji pravidelně kontrolovat olej, to je za mě klíčové, jinak když má motor dostatek oleje, vydrží hodně km. Pak u některých hrozí fouknutí těsnění pod hlavami válců, ale netroufám si říci, které motory na to trpěly. Já mám zatím těsnění původní, tak uvidíme. Drž se rady - netočit to za studena, kontrolovat olej a budeš v pohodě. Poslední zmínkou je koroze, v tom roce, ve kterém hledáš, bych se na ni zvlášť zaměřil (zadní misky tlumičů u Foresterů a jinak obecně prahy, lemy, místa pod oplastováním, atp.)
4. Ceny dílů - co se týče dílů typu světlo, nárazník, atd. se dobře hledá v subatech.cz, už několikrát jsem od nich něco bral a vždy spokojenost. Jinak co se týče spotřebních dílů, teď jsem dělal komplet přední brzdy ATE - 3300 Kč, obě přední ložiska 3000 Kč, filtry jsou klasika 50 - 300 kč, záleží které, oba spodní čepy stály 800 Kč. Podotýkám, že se snažím najít vždy kvalitní (a tím pádem i drahé) díly. Dají se sehnat díly i levněji. E-shopy, ze kterých rád objednávám: http://www.mlparts.cz nebo http://www.autodily-pema.cz. Nikdy jsem se sháněním dílů neměl problém. ps: pak můžu poslat tabulku, co jsem za ten půlrok kdy měnil a kolik to stálo.
5. Opravy - překvapuje mě, že já, jako laik, jsem si zvládl na Subaru udělat téměř vše (krom axiálního táhla, tam mě limitovalo vybavení). Motor je krásně přístupný dokola, takže můžeš měnit, co potřebuješ, jediné co, tak oproti koncernu budou malinko složitější svíčky, ale dá se to zhládnout během pár minut s přehledem a stejně je měníš co 60 tkm. Na podvozku ja to vše jednoduché a zároveň robustní. Prošlo mi rukama na brigádě několik koncernových oprav (čepy, poloosy, brzdy, stabilizátory..) a u Subaru mě vůbec nic nepřekvapilo, je to podobné. Problém je, když potom někdo kašle na údržbu a nic na podvozku nemění, pak to všechno rezne a to je problém, ale tohle je problém i u jiných aut.
Sorry za tak dlouhou zprávu.
chtěl bych se vrátit k tvé původní otázce a jednotlivým dotazům. Jen upozorňuji, že byť mě auta a především Subaru zajímá už pár let, realita je taková, že své první Subaru vlastním teprve půl roku (Outback 2008 2,5 MT 127kw) a je mi teprve třiadvacet, takže moudrosti neustále sbírám. Takže za nějaké chyby a neznalosti se omlouvám.
Každopádně k věci, hledáš rok do 2003, já mám zkušenosti pouze s mým OTB 2008, ale pevně doufám, že něco by být podobné mohlo Budu psát pouze o benzínu, o Boxer Dieselu tu bylo napsáno dost, ve zkratce - nebrat
1. Místo v kufru - za mě vede Outback, sice má méně hluboké dno kvůli pohonu, ale i tak se tam toho vejde dost. Dá se v něm i krásně vyspat, sedačky jsou po sklopění v rovině.
2. Spotřeba (benzínu a asi i oleje) - mám motor 2,5 127kw s naběhanými 275 tkm a žere to 8 - 9 litrů benzínu, oleje cca litr na 4 tisíce km. U těch starších Outbacků bych čekal spíše vyšší spotřebu jak oleje, tak benzínu, ale záleží, jak s tím kdo jezdil, ale zase, nemám osobní zkušenost s těmito motory.
3. Spolehlivost a zásadní vady - doporučuji pravidelně kontrolovat olej, to je za mě klíčové, jinak když má motor dostatek oleje, vydrží hodně km. Pak u některých hrozí fouknutí těsnění pod hlavami válců, ale netroufám si říci, které motory na to trpěly. Já mám zatím těsnění původní, tak uvidíme. Drž se rady - netočit to za studena, kontrolovat olej a budeš v pohodě. Poslední zmínkou je koroze, v tom roce, ve kterém hledáš, bych se na ni zvlášť zaměřil (zadní misky tlumičů u Foresterů a jinak obecně prahy, lemy, místa pod oplastováním, atp.)
4. Ceny dílů - co se týče dílů typu světlo, nárazník, atd. se dobře hledá v subatech.cz, už několikrát jsem od nich něco bral a vždy spokojenost. Jinak co se týče spotřebních dílů, teď jsem dělal komplet přední brzdy ATE - 3300 Kč, obě přední ložiska 3000 Kč, filtry jsou klasika 50 - 300 kč, záleží které, oba spodní čepy stály 800 Kč. Podotýkám, že se snažím najít vždy kvalitní (a tím pádem i drahé) díly. Dají se sehnat díly i levněji. E-shopy, ze kterých rád objednávám: http://www.mlparts.cz nebo http://www.autodily-pema.cz. Nikdy jsem se sháněním dílů neměl problém. ps: pak můžu poslat tabulku, co jsem za ten půlrok kdy měnil a kolik to stálo.
5. Opravy - překvapuje mě, že já, jako laik, jsem si zvládl na Subaru udělat téměř vše (krom axiálního táhla, tam mě limitovalo vybavení). Motor je krásně přístupný dokola, takže můžeš měnit, co potřebuješ, jediné co, tak oproti koncernu budou malinko složitější svíčky, ale dá se to zhládnout během pár minut s přehledem a stejně je měníš co 60 tkm. Na podvozku ja to vše jednoduché a zároveň robustní. Prošlo mi rukama na brigádě několik koncernových oprav (čepy, poloosy, brzdy, stabilizátory..) a u Subaru mě vůbec nic nepřekvapilo, je to podobné. Problém je, když potom někdo kašle na údržbu a nic na podvozku nemění, pak to všechno rezne a to je problém, ale tohle je problém i u jiných aut.
Sorry za tak dlouhou zprávu.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Moje první zkušenost se subaru
Ta krabice bere při 4000 ot/min na dálnici 10l LPG na 100 km.
Dneska jsem jel v klidu s Imrezou na nákup a ve vedlejším pruhu byl nějaký chrochta od koncernu. On při tom popojíždění nestíhal řadit a já jen zlehka šlapal na plyn.
Dneska jsem jel v klidu s Imrezou na nákup a ve vedlejším pruhu byl nějaký chrochta od koncernu. On při tom popojíždění nestíhal řadit a já jen zlehka šlapal na plyn.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Moje první zkušenost se subaru
Svíčky u SOHC jsou na pár minut a u DOHC to je trochu horší, hlavně na správný nástroje. Ale zase nevím jestli u všech DOHC, ale třeba H6 u jsou iridiový svíčky na 100 000 km.
S nějakou tou lehkou podporou na drátě?samvaculik píše:5. Opravy - překvapuje mě, že já, jako laik, jsem si zvládl na Subaru udělat téměř vše
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Moje první zkušenost se subaru
Sakra chlapi super děkuju za super rady a zkušenosti od vás všech, nečekal jsem takovou ochotu..je pravda že po "odpichu" 1.9ky se 136kw se mi bude stýskat, ale chci změnu, něco jiného než koncern a něco jiného než traktor při -20° vzbudí celou ves, a topí až když dojedu do prace :D
Rád podnikám výpravy mimo cestu, ale to na sline podvozku moc nejde, a v zimě najezdím víc jak v létě, klouzání mě baví, a pokud to vykouzlí usměv, tak ať to žere třeba 20/100 a konečně mě třeba subaru donutí si koupit sváření :D dám do cajku audi, olakuju a půjde do světa, mezitím došetřím káčule ať mužu subu hned po dovozu dopřát uplně všechno, zkusím vymyslet svezení v outbacku aspoň 2,5, lépe 3.0 a budu v klidu vyhlížet a číhat na pěknej kus. Jak říkám je mi 23 ale nejsem závoďák. Lepší přijet o 5minut déle než vubec. Jsem spíš dobrodruh :D jo a jedna otázka, přeci jen jsem koncernem nakaženej, je u outbacku problém sehnat kus se střešním oknem, a jak tyhle auza hrajou? Na tyhle dvě věci jsem uchyl :D mají taky např nějaké Bose a lepši reproduktory? Nečekám že budou mít jako audi ze zakladu origo sub + zesik, ale jeatli mě čeká dodělání audia nebo ne. Přeci jen jsem uchyl na muziku. :D a popsal by mi někdo prosím prosím ve zkratce jak prověřit 4x4 při koupi kromě zprasení na první louce ? Děkuju moc borci, fakt dekuju za tolik rad a ohlasu. Jste super banda tady, hezkej vikend
Rád podnikám výpravy mimo cestu, ale to na sline podvozku moc nejde, a v zimě najezdím víc jak v létě, klouzání mě baví, a pokud to vykouzlí usměv, tak ať to žere třeba 20/100 a konečně mě třeba subaru donutí si koupit sváření :D dám do cajku audi, olakuju a půjde do světa, mezitím došetřím káčule ať mužu subu hned po dovozu dopřát uplně všechno, zkusím vymyslet svezení v outbacku aspoň 2,5, lépe 3.0 a budu v klidu vyhlížet a číhat na pěknej kus. Jak říkám je mi 23 ale nejsem závoďák. Lepší přijet o 5minut déle než vubec. Jsem spíš dobrodruh :D jo a jedna otázka, přeci jen jsem koncernem nakaženej, je u outbacku problém sehnat kus se střešním oknem, a jak tyhle auza hrajou? Na tyhle dvě věci jsem uchyl :D mají taky např nějaké Bose a lepši reproduktory? Nečekám že budou mít jako audi ze zakladu origo sub + zesik, ale jeatli mě čeká dodělání audia nebo ne. Přeci jen jsem uchyl na muziku. :D a popsal by mi někdo prosím prosím ve zkratce jak prověřit 4x4 při koupi kromě zprasení na první louce ? Děkuju moc borci, fakt dekuju za tolik rad a ohlasu. Jste super banda tady, hezkej vikend
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Moje první zkušenost se subaru
Zrovna jsem objednal svíčky na oba naše SOHC (H4SO) motory. Tak se pak ozvu na párminutovou výměnu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Moje první zkušenost se subaru
Tak tam se toho nemusí vyndavat ani tolik jako na seřizování ventilů, ne?mnov píše:Zrovna jsem objednal svíčky na oba naše SOHC (H4SO) motory. Tak se pak ozvu na párminutovou výměnu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Moje první zkušenost se subaru
Střešní okno má snad skoro každej kousek. Jako jsou asi Forestery a Imprezy v holobytu, co to nemaj, ale to je asi spíš výjimka.Vx1998 píše:jo a jedna otázka, přeci jen jsem koncernem nakaženej, je u outbacku problém sehnat kus se střešním oknem, a jak tyhle auza hrajou? Na tyhle dvě věci jsem uchyl :D mají taky např nějaké Bose a lepši reproduktory? Nečekám že budou mít jako audi ze zakladu origo sub + zesik, ale jeatli mě čeká dodělání audia nebo ne. Přeci jen jsem uchyl na muziku. :D a popsal by mi někdo prosím prosím ve zkratce jak prověřit 4x4 při koupi kromě zprasení na první louce ? Děkuju moc borci, fakt dekuju za tolik rad a ohlasu. Jste super banda tady, hezkej vikend
Audio je na hovno. U BE/BH (GX) tam jsou celkem slušný repráky, ale originál rádio je nenakrmí - když se dá slušný, tak to hraje pěkně. Verze s lepším audiem s externím zesíkem, se subwooferem, centrem a podobně se dělaly (McIntosh), ale nejsou moc rozšířený. Spíš počítej s tím, že to bude potřeba dost poladit.
EDIT: Novější generace BL/BP má pak na hovno jak repráky, tak rádio. Ostatní modely neznám tak důvěrně, ale co vím, tak když chce někdo slušný audio, tak to řeší.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- samvaculik
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 869
- Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
- Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
- Bydliště: Liptál
- Kontaktovat uživatele:
Re: Moje první zkušenost se subaru
No samozřejmě, dělám si spoustu věcí sám hlavně díky fóru a ochotným lidem, kteří rádi pořadí. Mrzí mě, že jsem to nezmínil na první dobrouHonzaCZ píše:Svíčky u SOHC jsou na pár minut a u DOHC to je trochu horší, hlavně na správný nástroje. Ale zase nevím jestli u všech DOHC, ale třeba H6 u jsou iridiový svíčky na 100 000 km.
S nějakou tou lehkou podporou na drátě?
Sent from my iPhone using Tapatalk
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5168
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Moje první zkušenost se subaru
otestovat 4x4 jde i na asfaltě nebo nejlíp na šťerku nejen v blátě prostě na to při rozjezdu pořádně šlápneš a nesmí to hrabat a nebo může ale všema (teda aspoň jedním vzadu a jedním vepředu) a to se na asfaltě s 92kw ani 115kw nepodaří no jestli jsi měl u audi 136kw tak se asi budeš hodně divit , to asi nic jiného než H6 nezkoušej
audio ve forestru je bída, v outbacku bh co mám hraje o hodně líp , ale nevím jestli to už někdo nějak nevylepšil přede mnou , když jsem kdysi před koupí zkoušel jiné outbacky tak mě to nijak nezaujalo, v tom mém mě to překvapilo hned , s tou spotřebou jsi to trefil , jestli chceš rohlík nebo terén bude tě stát těch 20 i víc na 100 střešní okna mají asi fakt skoro všechny , ale dost často nefungujou na 100% tak vyzkoušej určitě, hlavně pozor na korozi jak bylo psáno , budeš těžko hledat , nerezavých bude málo, a nerezavých v cajku ještě míň , těch se moc nikdo nezbavuje , takových aut je málo a ani se už nevyrábí, jsou to fakt dinosauři před vymřením a nebo se naučit svařovat jako předseda klubu , to by jsme ocenili i my , abys nám zachránil i ty naše rezavce , protože záchranář předseda nestíhá
audio ve forestru je bída, v outbacku bh co mám hraje o hodně líp , ale nevím jestli to už někdo nějak nevylepšil přede mnou , když jsem kdysi před koupí zkoušel jiné outbacky tak mě to nijak nezaujalo, v tom mém mě to překvapilo hned , s tou spotřebou jsi to trefil , jestli chceš rohlík nebo terén bude tě stát těch 20 i víc na 100 střešní okna mají asi fakt skoro všechny , ale dost často nefungujou na 100% tak vyzkoušej určitě, hlavně pozor na korozi jak bylo psáno , budeš těžko hledat , nerezavých bude málo, a nerezavých v cajku ještě míň , těch se moc nikdo nezbavuje , takových aut je málo a ani se už nevyrábí, jsou to fakt dinosauři před vymřením a nebo se naučit svařovat jako předseda klubu , to by jsme ocenili i my , abys nám zachránil i ty naše rezavce , protože záchranář předseda nestíhá