Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50km/h
Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50km/h
Ahoj,
řeším takový smutný problém. Mám výše zmíněné auto. Je po prestavbe na man. prevodovku. Od 50 - 80 km/h masivni vibrace a tres celym autem. Pripadne nam, ze to jde od zadni casti, ale tezko urcit.
Kardan kompletní repase(křížky + středove uloženi + vyvaženi) = nepomohlo
Nové let pneu = nepomohlo
Nové zad. poloosy = nepomohlo
Nové silbloky. zad difu/napravnice = nepomohlo
Do 50ti absolutně v pořádku, auto se chová jak má, pak přesně v 50 zacnou lehké vibrace celého auta, lehce i do volantu, v 60ti už nabírají na síle a svůj vrchol mají mezi 65-80 km/h, kdy se auto celé třese. Vibrace jsou doprovazeny hukotem, ktery se tezko k necemu prirovnava. Jeho sila roste s vibracemi.
Paradoxne od 80 do cca 180ti(dál jsem nezkoušel) vibrace jak kdyby postupně odeznívají do ztracena. Přesto, tam stále jsou. Otáčky motoru na to nemají vliv, pouze rychlost auta. Je jedno jestli jedu z kopce, do kopce nebo zatáčím - projev je v zásadě stále stejný. Mám odzkoušeno, že pokud auto bude několik dní stát a bude chladnejsi počasí, projev celého problému nebude tak hrozivý, jako když se auto zahřeje a ještě je navíc venku horko. Ty zvuky i vibrace jsou jakoby vic tlumeny. Po zahrati vsak vse pri starym...
Je to fakt zvláštní, nevíme už moc co s tím...Jakákoliv pomoc bude nesmírně vítána. Rád případně vše upřesním.
Moc dík !
řeším takový smutný problém. Mám výše zmíněné auto. Je po prestavbe na man. prevodovku. Od 50 - 80 km/h masivni vibrace a tres celym autem. Pripadne nam, ze to jde od zadni casti, ale tezko urcit.
Kardan kompletní repase(křížky + středove uloženi + vyvaženi) = nepomohlo
Nové let pneu = nepomohlo
Nové zad. poloosy = nepomohlo
Nové silbloky. zad difu/napravnice = nepomohlo
Do 50ti absolutně v pořádku, auto se chová jak má, pak přesně v 50 zacnou lehké vibrace celého auta, lehce i do volantu, v 60ti už nabírají na síle a svůj vrchol mají mezi 65-80 km/h, kdy se auto celé třese. Vibrace jsou doprovazeny hukotem, ktery se tezko k necemu prirovnava. Jeho sila roste s vibracemi.
Paradoxne od 80 do cca 180ti(dál jsem nezkoušel) vibrace jak kdyby postupně odeznívají do ztracena. Přesto, tam stále jsou. Otáčky motoru na to nemají vliv, pouze rychlost auta. Je jedno jestli jedu z kopce, do kopce nebo zatáčím - projev je v zásadě stále stejný. Mám odzkoušeno, že pokud auto bude několik dní stát a bude chladnejsi počasí, projev celého problému nebude tak hrozivý, jako když se auto zahřeje a ještě je navíc venku horko. Ty zvuky i vibrace jsou jakoby vic tlumeny. Po zahrati vsak vse pri starym...
Je to fakt zvláštní, nevíme už moc co s tím...Jakákoliv pomoc bude nesmírně vítána. Rád případně vše upřesním.
Moc dík !
Naposledy upravil(a) Fil dne úte srp 03, 2021 11:26 pm, celkem upraveno 9 x.
Subaru SVX, 3.3 H6, r.v. 93
- rajnoch
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 460
- Registrován: stř říj 25, 2017 8:13 pm
- Jméno a příjmení: ondra
- Bydliště: palkovice
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
A kotouce s deskama si menil mel sem podobne problemy a vse vyresily kotouce od bremba s dirama
Odesláno z mého SM-G398FN pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G398FN pomocí Tapatalk
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
Ještě bych doporučil podívat se na dosedací plochy mezi kotoučem a nábojem. U bmw co sem mival mi to dělalo to samé v podobných rychlostech a byl to na přední nápravě zadni silenblok předniho ramena.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
No celkem základní informace - brzdění na to má vliv nebo vůbec? Dále - je rozdíl, zda auto táhne pod plynem nebo zda plachtí, případně při vyřazeném kvaltu? Zatočení na jednu nebo na druhou stranu se na tom tedy neprojeví...to píšeš...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Subaru SVX, přestavba na man, 6st. STI dccd, R180 - vibr
rajnoch píše:A kotouce s deskama si menil mel sem podobne problemy a vse vyresily kotouce od bremba s dirama
Odesláno z mého SM-G398FN pomocí Tapatalk
Ještě abych upřesnil, celý problém začal až po té přestavbě( SVX se v manuálu nikdy nevyrábělo)před ní žádné vibrace. Je fakt, že jsme dělali i nové zad i před kotouče a destičky. Ty vibrace a ten hukot jsou však ve svým vrcholu strašně silný, máš pocit, jako by se mělo rozletět celé auto... Podle toho projevu by člověka určitě brzdy nenapadly. Měli jste ty vibrace taky tak silný ? Hučelo vám to také ? Tady to je vážně na úrovní, kdy se s autem nedá jet...seatik píše:Ještě bych doporučil podívat se na dosedací plochy mezi kotoučem a nábojem. U bmw co sem mival mi to dělalo to samé v podobných rychlostech a byl to na přední nápravě zadni silenblok předniho ramena.
Brždění vliv nemá. Při jakékoliv zařazené rychlosti, je problém stejný. Když dám neutrál, nic se nezmění. Výkon auta, nebo jízdní vlastnosti jako takové jsou tím problémem nedotčeny. Při zatačení a plném vytočení rejdu vše ok, bez cvakaní apod...Pouze rychlost na to má vliv...Tapan píše:No celkem základní informace - brzdění na to má vliv nebo vůbec? Dále - je rozdíl, zda auto táhne pod plynem nebo zda plachtí, případně při vyřazeném kvaltu? Zatočení na jednu nebo na druhou stranu se na tom tedy neprojeví...to píšeš...
Subaru SVX, 3.3 H6, r.v. 93
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1279
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
blbej napad - co to zvednou na velkym zvedaku a roztocit zvednuty, a ze spoda koukat a poslouchat?
Intuice by me tlacila nekam k ty prevodovce kdyz se menila a zpusobila to, a vse ostatni relevantni si vyloucil. Vule v ulozeni? Vule ve finalnim prevodu, kterej jako jedinej neni zavislej na otackach ale te rychlosti? Civka dccd, zkusils manualne zavrit/otevrit jestli je zmena pri prenosu pomeru kroutaku?
Intuice by me tlacila nekam k ty prevodovce kdyz se menila a zpusobila to, a vse ostatni relevantni si vyloucil. Vule v ulozeni? Vule ve finalnim prevodu, kterej jako jedinej neni zavislej na otackach ale te rychlosti? Civka dccd, zkusils manualne zavrit/otevrit jestli je zmena pri prenosu pomeru kroutaku?
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
ted jsme ve stadiu, kdy jeste vylucujeme ty méně náročně věci. Chceme ještě jednou zkusit upravit uhel kardanu na aute, zda se nám, že je přiliš zlomený. Zkusíme vypodložit středové uložení. Když definitivně vyloučíme kardan, přijdou na řadu věci, které jsi nakousl...strider píše:blbej napad - co to zvednou na velkym zvedaku a roztocit zvednuty, a ze spoda koukat a poslouchat?
Intuice by me tlacila nekam k ty prevodovce kdyz se menila a zpusobila to, a vse ostatni relevantni si vyloucil. Vule v ulozeni? Vule ve finalnim prevodu, kterej jako jedinej neni zavislej na otackach ale te rychlosti? Civka dccd, zkusils manualne zavrit/otevrit jestli je zmena pri prenosu pomeru kroutaku?
každopádně kluci, kteři na tom pracuji, jsou zkušení automechanici a tvrdí, že jim nepřipadne, že by to byl diff nebo převodovka. Měnili jsme tam i oleje na zad. difu a převodovce a nikde nevytíkal žádný bordel...
Když jsem se díval na YT jak zní rozbitý DCCD, bylo to jiné, než co mám já. Celé je to divné. Každopádně DCCD je nezapojeno, což jsem měl dopředu zjištěno, že znamená, že je v rezimu, kdy jde max kroutak na zadek, což je tady 59%.
Mohl by být problém s tím, že jsme tam nedávali orig olej od Subaru, ale Motul ? To by asi ale nebylo závislý na rychlosti.
Subaru SVX, 3.3 H6, r.v. 93
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
Mně to zní na první pohled jako ložiska v převodovce. Tipnul bych kolem mezinápravovýho diffu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
No tipoval bych převodovka nebo spojka, když to začalo po přestavbě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
Ahoj, tohle skoro zní jako typický problém, když máš rozdílný převodový poměr předního a zadního diferenciálu, což způsobuje, že přetěžuješ mezinápravový diferenciál, který pracuje pořád... někde na diferenciálech je kód podle kterého se dá najít převodový poměr, začal bych kontrolou tohoto než se pustíš do nějakých větších oprav...
Forester SG 2006 2.0X
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
A měnilo se jen pneu, nebo i disky?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
díky za reakci. Proč myslíš, že mezináprava ? Já bych čekal, že když jakýkoliv diff, tak to bude dělat už od rozjezdu...HonzaCZ píše:Mně to zní na první pohled jako ložiska v převodovce. Tipnul bych kolem mezinápravovýho diffu.
Napadlo nás, že by to mohl být špatný setrvačník, jiný jsme však zatím nezkoušeli. Každopádně sešlápnutí spojkového pedálu na to nemá vliv. Převodovka řadí krásně hladce do všech stupňů. V rámci té přestavby se tam toho muselo vyměnit více.VDC píše:No tipoval bych převodovka nebo spojka, když to začalo po přestavbě.
Ahoj, je nějáká stránka, kde to zjistím ? Vím, že už sem si ten kod na zadním difu hledal, ale nic sem nenašel. Každopádně převodovka a z.diff jsou koupené od jednoho člověka a měly by být z jednoho auta, bohužel po smrtáku. Prodávající z SK na mě působil pozitivně, sám měl starou Imprezu GT. Vše je však možné...Vrták píše:Ahoj, tohle skoro zní jako typický problém, když máš rozdílný převodový poměr předního a zadního diferenciálu, což způsobuje, že přetěžuješ mezinápravový diferenciál, který pracuje pořád... někde na diferenciálech je kód podle kterého se dá najít převodový poměr, začal bych kontrolou tohoto než se pustíš do nějakých větších oprav...
Jenom pneu.dracekvo píše:A měnilo se jen pneu, nebo i disky?
Subaru SVX, 3.3 H6, r.v. 93
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
Takto se může chovat i hnutej disk.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
Protože vím o podobných příznacích. Dělo se to taky jenom při vyšších rychlostech a dělalo to neskutečnej kravál, jak kdyby se to auto mělo rozpadnout. A byly to ložiska kolem mezinápravy. Ale můžou to bejt klidně jiný v převodovce, akorát zrovna kolem tý mezinápravy mi to přijde jako celkem typický, protože ta je dost namáhaná, zejména jestli to je (bylo) auto s DCCD, kde si to můžeš manuálně zakmnout a dělat s tím blbosti. U aut bez DCCD to může odejít třeba po přidření nebo zadření viskospojky na mezinápravovym diffu - takže v podstatě to samý, jako když si zamkneš DCCD.Fil píše:díky za reakci. Proč myslíš, že mezináprava ? Já bych čekal, že když jakýkoliv diff, tak to bude dělat už od rozjezdu...
Třeba tady https://legacypic.uk/transmission/index.php , případně tady https://legacypic.uk/transmission/search.php . Oba odkazy máme kdyžtak ve wiki v sekci převodovky.Fil píše:Ahoj, je nějáká stránka, kde to zjistím ? Vím, že už sem si ten kod na zadním difu hledal, ale nic sem nenašel. Každopádně převodovka a z.diff jsou koupené od jednoho člověka a měly by být z jednoho auta, bohužel po smrtáku. Prodávající z SK na mě působil pozitivně, sám měl starou Imprezu GT. Vše je však možné...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Subaru SVX - manuál, 6st. STI dccd, R180, vibruje od 50k
dracekvo píše:Takto se může chovat i hnutej disk.
Tak to tim nebude, protoze, kdyz auto bylo v automatu, tak to nic nedelalo. A disky jsou stale stejne. I tak diky !
HonzaCZ - DCCD to ma. V soucasne dobe vsak neni zapojeno(nemam na to potrebnou rid jednotku) coz znamena, ze diff je v rezimu plne otevreny, tedy jde max kroutaku na zadek. Mas hrubou predstavu na kolik v dilech, bez prace, vyjde oprava ? Pokud rekneme, ze by to byla nejaka horsi varianta, kdy by to bylo cely vysypany ? Za odkazy ti mnohokrat dekuji.
Subaru SVX, 3.3 H6, r.v. 93