Chlazení 4. válce pro EJ motory
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Chlazení 4. válce pro EJ motory
Na základě příspěvku od lazarda, který si pořídil tuto vychytávku, jsem se rozhodl založit k tomuto vlákno.
Ve zkratce jde o to, že 4 válec je umistěný tak trošku bokem, a návrat chladící vody z tohoto válce je trošku problematický, a tím roste jeho teplota. Na hlavě je záslepka, která se používá k odvodu chladící kapaliny pro chlazení automatické převodovky (případně druhého turba u biturbo modelů). Tuto záslepku jde vyšroubit a vodu z ní přivést bypassem před vodní pumpu, čímž by se měla snížit teplota na 4.válci.
Mělo by to jít na všech EJ motorech s turbem, na atmosférách nevím, ale myslím si že i tam by to mohlo jít a v terénu by to mohlo být přínosem.
Ve zkratce jde o to, že 4 válec je umistěný tak trošku bokem, a návrat chladící vody z tohoto válce je trošku problematický, a tím roste jeho teplota. Na hlavě je záslepka, která se používá k odvodu chladící kapaliny pro chlazení automatické převodovky (případně druhého turba u biturbo modelů). Tuto záslepku jde vyšroubit a vodu z ní přivést bypassem před vodní pumpu, čímž by se měla snížit teplota na 4.válci.
Mělo by to jít na všech EJ motorech s turbem, na atmosférách nevím, ale myslím si že i tam by to mohlo jít a v terénu by to mohlo být přínosem.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
Já osobně jdu metodou, že jsem koupil originál vývod z hlavy pro automaty (21170AA020 - 210Kč ), potom kousek nějaké hadice o vnitřním průměru 3/8 palce, a ještě sháním nerezovou T propojku na hadice 3/8 (zatím jsem se k tomu nějak aktivně nedostal, tak kdyby měl někdo nějaký tip, kde ji sehnat, tak dejte vědět).
Naposledy upravil(a) zhor dne čtv črc 15, 2021 5:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- 2.0XT
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 603
- Registrován: sob říj 13, 2012 12:39 am
- Jméno a příjmení: Vít
- Bydliště: Plzeň
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
Laicka otazka, kdyz mam ej257 a zaroven automat tak ten valec je teda lepe chlazen tim, ze ta voda tece dale do automatu?
Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého EML-L29 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy GT 2010
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
No pokud to tam je namontovane, tak by to melo byt lepe chlazene. Nezjistoval jsem, jestli to tak maji vsechny automaty (nejspis ale budou). Zkus mrknout dozadu kolem kloubu rizeni, jestli tam je hadice nebo zaslepka na hlave.Vic zaslepek tam na hlave neni.
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4040
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
zhor píše:Já osobně jdu metodou, že jsem koupil originál vývod z hlavy pro automaty (21170AA020 - 210Kč ), potom kousek nějaké hadice o vnitřním průměru 3/8 palce, a ještě sháním nerezovou T propojku na hadice 3/8 (zatím jsem se k tomu nějak aktivně nedostal, tak kdyby měl někdo nějaký tip, kde ji sehnat, tak dejte vědět).
//uploads.tapatalk-cdn.com/202107 ... 53cbb2.jpg
Tu T propojku by mohly mít v Město Touškov. Sice je to hladký ,ale zasponováním by to udrželo tlak. Vnější průměr 10mm.
https://www.schwer.com/cs_CZ/t-kus/pr/A ... 8df235bc6e
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
Díky , ale hladkou bych nechtěl, ta spona se nemá za co chytnout, a riskovat, že tam spadne hadice a vyteče voda, se mi nechce.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4040
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
Já myslim, že by to sjet nemělo. Maximálně bych trochu zdrsnil okraje t-kusu. Hadice na chladič je taky nasazená na hladký konec. Navíc v těchto malých rozměrech by to mělo držet a dobře se utáhnout přes kvalitní spony. Jinak zbývá t-kus a do něj dát hadičníky nebo plastový t kus, ale ten má menší průměr, asi by to škrtil.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10655
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
A musí to být nerez? Protože hadicový téčko plast, mosaz či pozink normálně koupíš.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
No plastu na zahradni hadice moc neverim, to by musel byt leda nejakej automotive. Mosaz taky nevim, nasi maji doma odpad z umyvadla z mosazi a ta trubka vydrzi tak rok nez shnije. Pozink nevim, ale vim jak vypadaji trubky na vodu u H6 (to nevim jestli byl pozink nebo ne).
Takze bych rad co by vydrzelo, tak mi vychazi nerez nebo hlinik. Pripadne si necham poradit od mistnich metalurgu, co by bylo nejvhodnejsi.
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Takze bych rad co by vydrzelo, tak mi vychazi nerez nebo hlinik. Pripadne si necham poradit od mistnich metalurgu, co by bylo nejvhodnejsi.
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14905
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
Mosaz bez agresivní chemie a při normálních teplotách nemůže být za rok mrtvá...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
Teploty jsou tam normální a chemie běžná koupelna, nevím o ničem agresivním. Hnije to kolem těsnění, mám v merku to nahradit nerezem od Hansgrohe, tak snad to bude ok.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14905
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
Cokoliv od Hansgrohe je pro mne, aspoň v koupelně, etalon spolehlivosti. I ty levné řady. Tak věřím, že se zadaří. Ale pro EJ20, myslím, nic nedělají
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
To je ovšem škoda
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory
Stando, jsem rád, že se zde tato úprava ujala.
Kluci z Hajselu rikali, že kdyz ji zacili před roky dělat (používají na to "svoje" díly), tak někteří jiní úpravci v ČR se tomu jen skodolibe smáli a teď tito jiní úpravci již také nebizeji ty komerční kity.
Ať teda najdeš ten správný t-kus.
Kluci z Hajselu rikali, že kdyz ji zacili před roky dělat (používají na to "svoje" díly), tak někteří jiní úpravci v ČR se tomu jen skodolibe smáli a teď tito jiní úpravci již také nebizeji ty komerční kity.
Ať teda najdeš ten správný t-kus.