Chlazení 4. válce pro EJ motory

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od suubaru »

zhor píše:Teploty jsou tam normální a chemie běžná koupelna, nevím o ničem agresivním. Hnije to kolem těsnění, mám v merku to nahradit nerezem od Hansgrohe, tak snad to bude ok.
Tekutý krtek ala louh sodný je sviňa.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od suubaru »

Musím koiknout na lego EJ253 s automatem, jak je to udělané. Ale proč to subaru ignoruje?
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

suubaru píše: Tekutý krtek ala louh sodný je sviňa.
Tam se krtek nepoužívá, maximálně tam jsou jsou vlasy, tak se vyčistí ten sifon manuálně, jinak je tam odtok dobrej. IMHO to rezne ve stojate vodě sifonu.


Ale zpátky k tématu. Dělal jsem malej průzkum. Pro mosaz uvádí teploty -20°C až +100°C, někdo +110°C, což mi přijde takový hraniční, pro vodu tesně u hlavy. Plast jsem koukal, tam je to trošku lepší, -30°C až +120 nebo 140°C, to by celkem šlo. Nylon byl od -65°C do +250°C. Nerez jsem moc nenašel, to se evidentně moc nedělá. Tak uvažuju nad tím nylonem. Matty, Dušane to tvoje téčko je z čeho?
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od suubaru »

Bych se kouknul na nějaký matroš ze solární techniky nebo topenařinu. Měď musí být ok. V kapalině je dost antikorozních solí.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49202
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od VDC »

Stando jakej má být průměr trubek u toho téčka ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

Jsou tam 3/8 palcovy hadice(9,5mm), nebo taky 10mm by melo byt ok. To je vnitrni prumer hadic.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
matty
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 474
Registrován: stř kvě 14, 2014 6:53 pm
Jméno a příjmení: Martin Kopecky
Bydliště: Jičín

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od matty »

Tady ta je z plastu
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49202
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od VDC »

A co tam dát prostě 3/8 mosazný vodařský téčko se vzduchovými hadicovými koncovkami ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

Jak jsem psal, tak mosaz nedoporučují moc nad 100°C, že pak už měkne, a když to bude stažený sponkama, tak by se to mohlo deformovat. To bych radši zkusil ten nylon.

Bude to těsně u hlavy, v motorovým prostoru, tak se mi moc nechce experimentovat s tím, jestli mosaz vydrží nebo ne. Navíc to bude celkem blbě přístupný (ve smyslu že se musí pod auto, takže kdyby se to podělalo, tak by byla mrdačka to nějak provizorně opravit někde na silnici), takže bych to chtěl udělat co nejrobustnější, tak aby se na to nemuselo více šahat a stresovat se, jestli to vydrží nebo ne.

matty: díky za info
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od námořník »

Když si koupíš nerezovou trubku, tak tady určitě někoho seženeš, kdo ti z ní dokáže udělat těčko. Jsou tady lasery, soustruhy i Tigy :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

A tak zase není cílem, aby to stálo majland a dělala se zakázková výroba. Určitě na to budou nějaké hotové výrobky, zas takový atyp to není. Psal mi Matty, že koupil tu svoji sadu, tak jsme se rozhodli založit vlákno trošku dřív. A já jsem se nedostal ve své realizaci tak daleko, takže se tu s váma dělím o svoje myšlenkové pochody. Zas tak na to nespěchám, teď stejně nejezdím, auto je stejně rozebrané (dobrovolně, ne že bych musel) a do srazu to snad seskládám a vyřeším. Jinak bych přijel taky bez Subaru, a to už by tam nebylo skoro žádné Subaru na srazu :-DDD
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od námořník »

Proto jsem to psal, protože jsem myslel, že to nemusí být zítra.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49202
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od VDC »

Stando vodařský téčko tu teplotu udrží vždycky. Vždyť se to používá na topení a tam to musí být s rezervou. Toho bych se opravdu nebál.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od zhor »

No nevim, v topeni ma voda 70 - 80°C, takze tam je rezerva.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49202
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Chlazení 4. válce pro EJ motory

Příspěvek od VDC »

Nikoliv. Topenářský materiál je dimezovaný tak, aby udržel i přetopený kotel na tuhá paliva. Taky to nemá úplně tenkou stěnu. Fakt bych se toho nebál.
Snad se všimne Seatik a potvrdí mojí domněnku.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“