Stránka 1 z 3

nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 5:43 pm
od matescernoch
Ahoj :)
válčím už nějakou dobu se zvláštním jevem 4 stupňového automatu u mého outbacka.
Při lehké "městské" akceleraci (ze druhého na třetí a ze třetího na čtvrtý stupeň) po přeřazení jako kdyby neřešil idealní otáčky a rovnou zamkl stupeň klidně i v 1000rpm a pomůže až když víc prošlápnu pedál. Samozřejmě je to megaotravné a určitě se nízkozdvihovému boxeru akcelerace v tak nízkých otáčkách nelíbí.
Máte někdo zkušenost, případně radu?
Jen dodám, že "mozek" automatu měněn za nový a převodovka vypláchlá.
Díky!

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 6:51 pm
od spm
Já bych řekl, že je to normální... pokud po tom nechceš akcelerovat nebo minimálně tak tam narve co největší rychlost si myslí, že to utáhne. 50km/h jsem taky jezdil na 1200rpm. Já mám teda akorát výhodu, že mám starší model, starší převodovku a ta normálně zamyká jenom poslední čtyřku (nižší rychlosti zamknout umí, ale dělá to akorát v kopcích). Takže mu stačí tu čtyřku vyblokovat a už to neudělá :-DDD

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 7:17 pm
od mnov
Jak píše Jenda, po městě jezdím s voličem na 3.

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 7:45 pm
od matescernoch
spm píše:Já bych řekl, že je to normální... pokud po tom nechceš akcelerovat nebo minimálně tak tam narve co největší rychlost si myslí, že to utáhne. 50km/h jsem taky jezdil na 1200rpm. Já mám teda akorát výhodu, že mám starší model, starší převodovku a ta normálně zamyká jenom poslední čtyřku (nižší rychlosti zamknout umí, ale dělá to akorát v kopcích). Takže mu stačí tu čtyřku vyblokovat a už to neudělá
Možná jsem to špatně popsal :)
není to tak, že by mě z toho stupně nepustil na nižší, nýbrž (jestli to správně chápu, že při zařazeném stupni hydroměnič mění otáčky prokluzem na ty nejvhodnější) ignoruje prokluz a drtí to na ty reálné dle poměru stupně při dané rychlosti.

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 7:48 pm
od matescernoch
na vyšší prokluzem se dostanu prošlapem pedálu jako když chci podřadit, jen ne tolik

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 7:50 pm
od matescernoch
Alespoň jsem si tedy vždy myslel, že plynule dle polohy plynového pedálu nastavuje měnič otáčky :)

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 7:59 pm
od spm
No, prostě zamkne... ten měnič vypadá tak (teď se úplně děsím toho, až sem přijde HonzaCZ a seřve mě :-DDD), že je v něm jedno kolo s lopatkama, které je hnané od motoru. Na něj uvnitř navazuje druhé, které je připojené na vstup do převodovky. A uvnitř je nějaká náplň. Když motorem roztočíš to první kolo, začne se náplň (olej se tomu správně neříká prej :-DDD) stříkat na lopatky toho druhého kola a to se začne otáčet. Tohle dělá ten prokluz - když šlápneš na plyn, to první kolo se víc roztočí a to druhé ho začne pomalu dohánět. Díky tomu je to takové celé plynulé. Problém je, že efektivita toho hydroměniče není úplně nejvyšší, takže se v něm ztrácí poměrně dost energie. Tak se vymyslelo zamykání, kdy za určitých okolností dojde k zamčení a ten hydroměnič se v podstatě přemostí - připojí se přímo výstup motoru na vstup té převodovky.

"Problém" těch novějších převodek, které už v téhle generaci jsou, je, že zamykají v podstatě všechno a hned. Tedy zatímco u té mojí historie to za normálních podmínek zamkne akorát tu poslední rychlost, tak u té tvojí to nejspíš bude zamykat furt, jakmile začne mít pocit, že to nebude řadit... Ale jinak z vyprávění mám dojem, že v manuálním režimu to zase naopak zamykat nechce, tak to můžeš zkusit přehodit na manuál, jestli ho to přejde :-D

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 8:15 pm
od VDC
Myslím si taky, že je to chování normální. Taky mám BH, kde ve městě zamkne jen ta čtyřka, ale běžně mi zamyká při 50 km/h, kdy motor točí 1100 ot. Taky to často odmykám lehkým přidáním plynu.

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 9:05 pm
od námořník
Po městě jezdím se zařazenou 3 místo D

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 9:22 pm
od dracekvo
Taky jsem s tím zezačátku bojoval. Stačí prostě nedržet plyn tak malinko. Buď žádnej, nebo trošku víc.
Nějak si poslední dobou nepamatuju, že by mi to zamknulo tak nízko.
Ona se převodovka prej toršku učí. Třeba jezdíš moc pijánko, tak se ti naučila zamknout to brzo.

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 10:09 pm
od petr
řekněme si to pěkně narovinu ;-D , žádný zázrak ten automat není, podtáčí to motor, často je třeba tomu nějak naznačit co to má dělat, je to žrout výkonu a paliva a sere se to , zlatý manuál , vím jsem zaujatý :-D

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 10:18 pm
od StandaB
No ja jsem spokojen s manualem, a muj syn si pochvaluje automat. :-/ Asi je to 1:1 :-)

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 10:27 pm
od mnov
Já jsem spokojen s manuálem i s automatem. :-)

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 10:36 pm
od spm
Ja bych manual zakazal. V subaru obzvlast, s tim se neda jezdit :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Napsal: čtv črc 01, 2021 10:52 pm
od matescernoch
Čili učení je vzájemné :-DDD automat se učí můj defenzivnější styl proto, aby mi házel klacky pod nohy, a já se budu učit nebýt na něj nas... a reagovat plynem na jeho náladovosti :D