nelogické řazení 4st. automatu

matescernoch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 27, 2021 11:20 am
Jméno a příjmení: Matyáš Černoch

nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od matescernoch »

Ahoj :)
válčím už nějakou dobu se zvláštním jevem 4 stupňového automatu u mého outbacka.
Při lehké "městské" akceleraci (ze druhého na třetí a ze třetího na čtvrtý stupeň) po přeřazení jako kdyby neřešil idealní otáčky a rovnou zamkl stupeň klidně i v 1000rpm a pomůže až když víc prošlápnu pedál. Samozřejmě je to megaotravné a určitě se nízkozdvihovému boxeru akcelerace v tak nízkých otáčkách nelíbí.
Máte někdo zkušenost, případně radu?
Jen dodám, že "mozek" automatu měněn za nový a převodovka vypláchlá.
Díky!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od spm »

Já bych řekl, že je to normální... pokud po tom nechceš akcelerovat nebo minimálně tak tam narve co největší rychlost si myslí, že to utáhne. 50km/h jsem taky jezdil na 1200rpm. Já mám teda akorát výhodu, že mám starší model, starší převodovku a ta normálně zamyká jenom poslední čtyřku (nižší rychlosti zamknout umí, ale dělá to akorát v kopcích). Takže mu stačí tu čtyřku vyblokovat a už to neudělá :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od mnov »

Jak píše Jenda, po městě jezdím s voličem na 3.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
matescernoch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 27, 2021 11:20 am
Jméno a příjmení: Matyáš Černoch

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od matescernoch »

spm píše:Já bych řekl, že je to normální... pokud po tom nechceš akcelerovat nebo minimálně tak tam narve co největší rychlost si myslí, že to utáhne. 50km/h jsem taky jezdil na 1200rpm. Já mám teda akorát výhodu, že mám starší model, starší převodovku a ta normálně zamyká jenom poslední čtyřku (nižší rychlosti zamknout umí, ale dělá to akorát v kopcích). Takže mu stačí tu čtyřku vyblokovat a už to neudělá
Možná jsem to špatně popsal :)
není to tak, že by mě z toho stupně nepustil na nižší, nýbrž (jestli to správně chápu, že při zařazeném stupni hydroměnič mění otáčky prokluzem na ty nejvhodnější) ignoruje prokluz a drtí to na ty reálné dle poměru stupně při dané rychlosti.
matescernoch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 27, 2021 11:20 am
Jméno a příjmení: Matyáš Černoch

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od matescernoch »

na vyšší prokluzem se dostanu prošlapem pedálu jako když chci podřadit, jen ne tolik
matescernoch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 27, 2021 11:20 am
Jméno a příjmení: Matyáš Černoch

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od matescernoch »

Alespoň jsem si tedy vždy myslel, že plynule dle polohy plynového pedálu nastavuje měnič otáčky :)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od spm »

No, prostě zamkne... ten měnič vypadá tak (teď se úplně děsím toho, až sem přijde HonzaCZ a seřve mě :-DDD), že je v něm jedno kolo s lopatkama, které je hnané od motoru. Na něj uvnitř navazuje druhé, které je připojené na vstup do převodovky. A uvnitř je nějaká náplň. Když motorem roztočíš to první kolo, začne se náplň (olej se tomu správně neříká prej :-DDD) stříkat na lopatky toho druhého kola a to se začne otáčet. Tohle dělá ten prokluz - když šlápneš na plyn, to první kolo se víc roztočí a to druhé ho začne pomalu dohánět. Díky tomu je to takové celé plynulé. Problém je, že efektivita toho hydroměniče není úplně nejvyšší, takže se v něm ztrácí poměrně dost energie. Tak se vymyslelo zamykání, kdy za určitých okolností dojde k zamčení a ten hydroměnič se v podstatě přemostí - připojí se přímo výstup motoru na vstup té převodovky.

"Problém" těch novějších převodek, které už v téhle generaci jsou, je, že zamykají v podstatě všechno a hned. Tedy zatímco u té mojí historie to za normálních podmínek zamkne akorát tu poslední rychlost, tak u té tvojí to nejspíš bude zamykat furt, jakmile začne mít pocit, že to nebude řadit... Ale jinak z vyprávění mám dojem, že v manuálním režimu to zase naopak zamykat nechce, tak to můžeš zkusit přehodit na manuál, jestli ho to přejde :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49220
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od VDC »

Myslím si taky, že je to chování normální. Taky mám BH, kde ve městě zamkne jen ta čtyřka, ale běžně mi zamyká při 50 km/h, kdy motor točí 1100 ot. Taky to často odmykám lehkým přidáním plynu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20658
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od námořník »

Po městě jezdím se zařazenou 3 místo D
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od dracekvo »

Taky jsem s tím zezačátku bojoval. Stačí prostě nedržet plyn tak malinko. Buď žádnej, nebo trošku víc.
Nějak si poslední dobou nepamatuju, že by mi to zamknulo tak nízko.
Ona se převodovka prej toršku učí. Třeba jezdíš moc pijánko, tak se ti naučila zamknout to brzo.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od petr »

řekněme si to pěkně narovinu ;-D , žádný zázrak ten automat není, podtáčí to motor, často je třeba tomu nějak naznačit co to má dělat, je to žrout výkonu a paliva a sere se to , zlatý manuál , vím jsem zaujatý :-D
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3662
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od StandaB »

No ja jsem spokojen s manualem, a muj syn si pochvaluje automat. :-/ Asi je to 1:1 :-)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od mnov »

Já jsem spokojen s manuálem i s automatem. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od spm »

Ja bych manual zakazal. V subaru obzvlast, s tim se neda jezdit :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
matescernoch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 27, 2021 11:20 am
Jméno a příjmení: Matyáš Černoch

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od matescernoch »

Čili učení je vzájemné :-DDD automat se učí můj defenzivnější styl proto, aby mi házel klacky pod nohy, a já se budu učit nebýt na něj nas... a reagovat plynem na jeho náladovosti :D
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“