nelogické řazení 4st. automatu

Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od podvlada »

Ještě doplním, že ten měnič neumí ten poměr nijak měnit. Teda je tam určitá "gumová" oblast, určitá pružnost,...
Když je zamčeno, tak to v konkrétní situaci točí třeba 1500 otáček za minutu. Pokud v tu chvíli odemkne, tak ty otáčky vzrostou třeba na 1800. A pokud budeš zrychlovat, porostou víceméně lineárně. Určitě se nestane to, že by se sešlápnutím plynu vzrostly třeba na 3000. Ten automat má normální převodový stupně. To co popisuješ, je spíš chování CVT. Kde může taky být měnič. Nicméně tu změnu otáček ale dělá CVT, ne ten měnič :-)

A jak už bylo řečeno, pokud po autu nechceš zrychlovat, řadí co nejvyšší stupeň. Můj H6 s 5AT po městě když jedu 50 taky zařadí 5 a sotva se točí kolem 1000 ot./min. Stačí ale trochu přidat a hned podřazuje.

A jak už taky bylo řečeno, ten automat má dlouhodobý korekce (kde to upravuje chování třeba podle degradace ATF) a krátkodobý, podle toho jak jezdíš. Je možný, že prostě jezdíš moc zlehka a tak je línej :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od quickly »

podvlada píše: Je možný, že prostě jezdíš moc zlehka a tak je línej
Když jsem si dovezl SpecB, tak jsem si na jeho automat v pohodě zvykl a po nějaké době odešla baterka a potom jsem měl úplně jiné auto, protože se provedl reset jeho hlavy a učil se od začátku. Ale tam mám 5AT :-/ .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od VDC »

petr píše:řekněme si to pěkně narovinu , žádný zázrak ten automat není, podtáčí to motor, často je třeba tomu nějak naznačit co to má dělat, je to žrout výkonu a paliva a sere se to , zlatý manuál , vím jsem zaujatý
Jsi zaujatý, to je hlavní obsah sdělení. Obrázek
Neumíš s tím zacházet, i s automatem je nutné se naučit zacházet a to ti evidentně nejde, protože ani nechceš, aby ti to šlo. Obrázek
Žere výkon, s tím souhlasím. V kombinaci se slabou 2,5 to je prostě znát.
Nesere se to. To je pomluva. Na jeden vadnej automat se vymění nepočítaně spojek a viskóz. Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5154
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od petr »

:-D jo sám o sobě to vím
můj problém je , že přesedám často i do jiných aut, tak mam srovnání s jinými auty a ty jsou o generaci novější a většinou jedou jak oheň , kdybych jezdil jen ty moje staré líné subara tak bych byl spokojený jak to krásně jede :-D , ale stejně si je nechám protože na moje učely mi v podstatě vyhovujou, jezdím klidně , potřebuju solidní 4x4 , něco si na nich umím udělat sám , tak jim zas nějaké ty negativa odpustit musím
matescernoch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 27, 2021 11:20 am
Jméno a příjmení: Matyáš Černoch

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od matescernoch »

podvlada píše:Ještě doplním, že ten měnič neumí ten poměr nijak měnit. Teda je tam určitá "gumová" oblast, určitá pružnost,...
Když je zamčeno, tak to v konkrétní situaci točí třeba 1500 otáček za minutu. Pokud v tu chvíli odemkne, tak ty otáčky vzrostou třeba na 1800. A pokud budeš zrychlovat, porostou víceméně lineárně. Určitě se nestane to, že by se sešlápnutím plynu vzrostly třeba na 3000. Ten automat má normální převodový stupně. To co popisuješ, je spíš chování CVT. Kde může taky být měnič. Nicméně tu změnu otáček ale dělá CVT, ne ten měnič

A jak už bylo řečeno, pokud po autu …
Chápu :)
Mě v podstatě nevadí, že si brumlá na nízké otáčky při jízdě, nýbrž že když lehce přidám plyn, tak se v nich drží a jakoby se dusí při zrychlování. Aby proklouzl do vyšších, tak musím plyn sešlápnout víc a kolikrát to i podřadí, takže místo rozumného zrychlení řekněme z 50 na 70 tak, abych se držel s plynule za autem přede mnou, auto s trochou nadsázky vystřelí a pak zbytečně i někdy musím na brzdu.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od VDC »

petr píše::-D jo sám o sobě to vím
můj problém je , že přesedám často i do jiných aut, tak mam srovnání s jinými auty a ty jsou o generaci novější a většinou jedou jak oheň , kdybych jezdil jen ty moje staré líné subara tak bych byl spokojený jak to krásně jede , ale stejně si je nechám protože na moje učely mi v podstatě vyhovujou, jezdím klidně , potřebuju solidní 4x4 , něco si na nich umím udělat sám , tak jim zas nějaké ty negativa odpustit musím
ObrázekObrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49121
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od VDC »

matescernoch píše: Chápu
Mě v podstatě nevadí, že si brumlá na nízké otáčky při jízdě, nýbrž že když lehce přidám plyn, tak se v nich drží a jakoby se dusí při zrychlování. Aby proklouzl do vyšších, tak musím plyn sešlápnout víc a kolikrát to i podřadí, takže místo rozumného zrychlení řekněme z 50 na 70 tak, abych se držel s plynule za autem přede mnou, auto s trochou nadsázky vystřelí a pak zbytečně i někdy musím na brzdu.
To je taky normální. To agilnější odemknutí měniče řeší u BH přepnutí do režimu Power. Pak to odemkne i lehký přidání plynu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22673
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od spm »

Já taky přesedám do jiných aut, právě proto nechápu, že někdo může být takový masochista a jezdit se subaru v manuálu :-DDD :-DDD
matescernoch píše: Chápu
Mě v podstatě nevadí, že si brumlá na nízké otáčky při jízdě, nýbrž že když lehce přidám plyn, tak se v nich drží a jakoby se dusí při zrychlování. Aby proklouzl do vyšších, tak musím plyn sešlápnout víc a kolikrát to i podřadí, takže místo rozumného zrychlení řekněme z 50 na 70 tak, abych se držel s plynule za autem přede mnou, auto s trochou nadsázky vystřelí a pak zbytečně i někdy musím na brzdu.
Tohle chce prostě natrénovat to sešlápnutí plynu - trefit se přesně tak, aby to odemklo ten měnič, ale zase to nepodřazovalo. Dá se to :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21933
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od HonzaCZ »

matescernoch píše: Chápu
Mě v podstatě nevadí, že si brumlá na nízké otáčky při jízdě, nýbrž že když lehce přidám plyn, tak se v nich drží a jakoby se dusí při zrychlování. Aby proklouzl do vyšších, tak musím plyn sešlápnout víc a kolikrát to i podřadí, takže místo rozumného zrychlení řekněme z 50 na 70 tak, abych se držel s plynule za autem přede mnou, auto s trochou nadsázky vystřelí a pak zbytečně i někdy musím na brzdu.
Jedno video nahradí tisíc slov. :-)

Jinak bylo už všechno řečený - "hydrodynamický měnič momentu", jak z celého názvu vyplývá, není měnič otáček, ale měnič momentu. :-) Takže nečekej chování variátoru (což je v podstatě měnič otáček) tam, kde není. :-)

To, že to blbě zamyká může mít víc příčin:
- Nějaký adaptace => dá se řešit vyresetováním všech naučených hodnot. Doplněno ideálně provedením explicitní adaptace.
- Pak tam můžou bejt i různý problémy. Např. špatný ventily v převodovce, špatná volnoběžka na měniči, problém s výkonem motoru, chyby v komunikací po sběrnici atd.

Chyby z toho asi žádný nelezou?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21933
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od HonzaCZ »

spm píše:teď se úplně děsím toho, až sem přijde HonzaCZ a seřve mě
Sim tebe, zase tolik asi ne, když jsi to postnul. :-D

Jediný co, tak je mezi těma dvěma lopatkovejma kolama ještě třetí, tzv. reakční kolo, na něm je volnoběžka a to mění chování v závislosti na rozdílu otáček těch kol a na tom, jestli je motor v záběru nebo ve vleku.

Mj. to řeší to, že když jsou rozdíly otáček velký, např. při rozjezdu nebo při pomalym manévrování, tak místo toho, aby utíkalo spousta výkonu do míchání a ohřívání oleje (jo a proč by se tomu nemělo říkat olej?), tak se moment násobí. U Subaru je ten koeficient kolem 2 v stall režimu. Ten nastává, když je rozdíl otáček největší, tedy pokud převodovka stojí a motor se vytočí nejvíc, co to jde, což bejvá kolem 2500.

Následně, jak se otáčky srovnávají, tak násobení momentu klesá a pokud už se liší jen málo, tak v ideálním případě se začne měnič zamykat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
matescernoch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 27, 2021 11:20 am
Jméno a příjmení: Matyáš Černoch

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od matescernoch »

HonzaCZ píše:Jedno video nahradí tisíc slov.

Jinak bylo už všechno řečený - "hydrodynamický měnič momentu", jak z celého názvu vyplývá, není měnič otáček, ale měnič momentu. Takže nečekej chování variátoru (což je v podstatě měnič otáček) tam, kde není.

To, že to blbě zamyká může mít víc příčin:
- Nějaký adaptace => dá se řešit vyresetováním všech naučených hodnot. Doplněno ideálně provedením explicitní adaptace.
- Pak tam můžou bejt i různý problémy. Např. špatný ventily v převodovce, špatná volnoběžka na měniči, problém s výkonem motoru, chyby v komunikací po sběrnici atd.

Chyby z toho asi žádný nelezou?
Nelezou :)
Nedávno se měnil "mozek" a při tom se resetovaly naučené hodnoty a proběhl i reset řídící jednotky, takže vakl v komunikaci by neměl být.
Neprojevovala by se volnoběžka nějak při stojícím autě a zařazeným D? V mém případě je absolutní klid a ticho :)
Výkon je v pořádku, po nedávné výměně rozvodů ještě lepší, než jsem byl zvyklý [3GEARS]
Přiznám se, že o problematice ventilů převodovky nic nevím.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21933
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od HonzaCZ »

Pak jsem o tom ještě přemejšlel a volnoběžka na měniči je blbost. Ta by se projevovala jinak.

Když se všechno resetovalo, tak udělali pak plnou adaptaci? Na zvedáku.

Chtělo by to vidět, co se tam děje, když se to děje. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
matescernoch
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: čtv kvě 27, 2021 11:20 am
Jméno a příjmení: Matyáš Černoch

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od matescernoch »

HonzaCZ píše:Pak jsem o tom ještě přemejšlel a volnoběžka na měniči je blbost. Ta by se projevovala jinak.

Když se všechno resetovalo, tak udělali pak plnou adaptaci? Na zvedáku.

Chtělo by to vidět, co se tam děje, když se to děje.
Vpravdě nevím, nebyl jsem u toho :) ale dělali to v ALMu v hostivaři a mám s nimi jen nejlepší zkušenosti [SUBARU]
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21933
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od HonzaCZ »

No a tak to si budou umět poradit i s tímhle, ne? :-)

Jako z popisu se asi fakt nic nevyřeší. Chtělo by to aspoň vidět ten projev.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22673
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: nelogické řazení 4st. automatu

Příspěvek od spm »

Já se radši ani nenabízím, že bych to viděl... bych kromě vadný převodovky našel ještě fouklý těsnění pod hlavou, tekoucí řízení, kopající brzdy, ... :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“