Těsnost sací soustavy

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Těsnost sací soustavy

Příspěvek od dracekvo »

Auto nějak nemá krouták, na stejné trase musím dávat víc plynu. Tam kde zůstával měnič v převodovce uzamčený teď odemyká. A prostě auto je takové línější a příjde mi, že malinko za jízdy škube.

O víkendu kouknu na svíčky a podle manuálu zkusím proměřit celou zapalovací soustavu.
Ale mám trošku podezření, že to někde podsává falešnej vzduch. Protože když jedu z kopce, brzdím, a motor se motá pod 2 tis. Pak dám ručně menší kvalt a tím jak se roztočí více motor, tak najednou spadne při stejném tlaku nohou brzdový pedál níž. Prostě začně více fungovat posilovač.

Je nějaká možnost, jak ověřit těsnost sací soustavy? Hadice co jsou vidět už jsem prověřil.
Je možné nějak ověřit, jestli už v posilovači není narušená membrána. Jestli mě paměť neklame, tak by měl zůstat funkční aspoň na jedno prošlápnutí i po vypnutí motoru, ne?
Pokud po vypnutí motoru bude brzda tvrdá, znamená to, že propouští posilovač brzd?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od Slavek_xxx »

Zacal bych vycistenim skrtici klapky, pak volnobeznym ventilem (pokud ho to auto ma), dal vulema ventilu a az nakonec bych hledal netesnost. Da se overit kourem, ale malokterej servis ho ma...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22751
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od spm »

Ten propad pedalu je podle me normalni, kdyz to tam clovek hleda... dela mi to i korejec nekde pri zastavovani, tam se vzdycky leknu, jak to pred krizovatkou propadne.

Co se tyce zbytku: mne to taky blbe jelo, radilo brzdo, v kopcich trochu pocukavalo... a mel jsem kousnutou brzdu.

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od dracekvo »

Všechny třemy jsem nedavno repasoval. Ale můžu se kouknout, jestli některý kotouč nebude zahřátý až moc.
Příde mi, že se to mění. Ale podle spotřeby jezdím furt za 8,6cca.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
maniosa
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
Jméno a příjmení: Matěj Petrů
Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od maniosa »

Přisávání by mohlo bejt slyšet, mě to přisávalo okolo PCV ventilu a bylo co celkem výrazný. Ale pokles výkonu jsem nezaznamenal, jen kolísal volnoběh.
Nebo by to mohlo jít zkusit vysavačem a mýdlovou vodou jako tady, kde hledá netěsnost výfuku - https://www.youtube.com/watch?v=N-exs1iMLFU
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od HonzaCZ »

Co zkusit něco vyčíst z nalogovaných dat? Jede to stejně blbě v closed i open loop režimech?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od dracekvo »

Zkusím se projet v pondělí s notebookem.
Já jsem se ještě tak daleko nedostal, abych věděl jak mají vypadat správné hodnoty. Co bych měl konkrétně logovat? Vše co půjde?
Tu poslední otázku prosím vysvětlit nějak blíže :D
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od HonzaCZ »

Všechno ne, to bude pomalý (malá frekvence jednotlivých hodnot). O který auto jde?

Closed/open loop určuje režim řízení spalování. Closed loop znamená přímá zpětná vazba přes lambdu - snaží se tedy řídit na ideální stechiometrický poměr spalování (14,7 kg vzduchu na 1 kg paliva), aby měl, co nejlepší emise. To se daří u aut s AFR hodně dobře, u aut s obyčejnou skokovou lambdou hůř, ale taky se o to ECU snaží. Samozřejmě k řízení využívá různý krátkodobý a dlouhodobý korekce, který ECU získává za provozu.

Na druhou stranu open loop se používá při vyšší zátěži, kde to tam primárně pere palivo podle map (+ zase nějaký korekce) a snaží se dosáhnout naopak nejlepšího výkonu.

No a ptám se na to, protože podle mě pokud by se lišil projev podle toho, v jakym režimu to jede, tak by se podle toho dalo směřovat líp k problému. Např. pokud by to haprovalo jenom v closed loop, tak by se dalo zaměřit na řídící lambdu, naopak v open loop bych se spíš zaměřil na to sání, zapalování, vstřikování atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od HonzaCZ »

Zkusil bych načíst z SSM jednotlivý A/F corrections (a klidně i další) a zkonzultovat se servisním manuálem, jestli nabývají hodnot v doporučených rozsazích. Vůbec bych zkusil najít nějaký postup podle něj. Jsou tam i postupy diagnostiky bez vazby na konkrétní DTC. Myslím, že ztráta výkonu tam zrovna je.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od dracekvo »

MY07 2.5i 121kW. Nezaznamenal jsem změnu mezi chováním na B, tak na LPG.

Jo chápu. Podle lambdy, nebo bez. Pokud je studený motor celou dobu v open, tak za studena mi příjde, že se to děje taky. Proto jsem z toho lambdu tak nějak podvědomě vyloučil.

Když mi řekneš co má smysl zalogovat, tak to v pondělí určitě provedu cestou do práce.

A/F tedy zkusím o víkendu. Jestli to najdu. Já si teď nepamatuju. Ale jeden z programu freessm / romraider mi nechce na notebooku fungovat.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21970
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od HonzaCZ »

FreeSSM, jestli neprošlo nějakým velkým vývojem, tak logovat neumí. RomRaider je java aplikace a s tím přináší spoustu nepříjemností. :-D Ale Logger část se dá většinou zprovoznit na 32- i 64bitový JRE.

Nejdřív zkontroluj, jestli na volnoběh všechno odpovídá uvedeným rozsahům, odpovídají správně údaje teplot, tlaků, sešlápnutí pedálu, otevření klapky atd.

A pak bych začal s něčím takovým:
2021-05-21_14-51.png
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od Slavek_xxx »

Jestli mas LPGa pozorujes obcas pokles vykonu i na benzin, tak bych i bez diagnostiky jako prvni sel po ventilovych vulich na vyfukovych ventilech. Prace na 2 hodiny - na studenym motoru.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Těsnost sací soustavy

Příspěvek od outback »

U mně se vždy netěsnost sání projevila houpáním volnoběhu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“