Nemám síce benzín, ale vyše 20 rokov jazdím na dieslový pohon a to "pssst" mi robili všetky autá (citroeny, i nový Hyundai i30). Nikdy som to neriešil, lebo som mal pocit, že to je logické, keď dolejem do nádrže cca 50 litrov paliva, ktoré v priebehu času je z nádrže pod tlakom odčerpané do motorového priestoru (určite to palivo do motora netečie voľným spádom:-) ), tak ten priestor, kde bolo pred časom o 0,05 m3 viac objemu PHM je teraz "prázdny"... A ako už aj Honza napísal, vplyv na to "psst" majú asi aj teplota okolia, atmosferický tlak a možno aj ďalšie premenné.
Nie som fyzik (ak tu taký je nech ma opraví, alebo potvrdí), ale osobne by som sa priklonil k názoru, že po vyčerpaní nádrže v nej vznikne nerovnováha tlaku oproti okolitému prostrediu a minimálny podtlak tam vznikne - ak by tam bol vysoký podtlak, tak samzrejme by sa nádrž a) zdeformovala a po b) my by sme ani nedokázali uvoľniť závit...
Ja mám pocit, že keď jazdím z úplne plnej nádrže do rezervy a najmä v lete, tak pri ďalšom tankovaní je to "psst" intenzívnejšie.
Subaru Outback 2.0 D-S Business Navi (MY2017) Predtým: Hyundai i30 kombi, Citroen C4 Picasso, Citroen Xsara Break, VW Golf IV, Renault 11, Škoda 120 L.