presne kasli na ty prudici nazvedane zpomalene existencezhor píše: Ale to se ti nepodaří. Přítlaku to dělá jak na formuli až noviny lítají vzduchem. A basta!
Aerodynamika Impreza GD/GG
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19240
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
No já spíš myslel s podobnýma autama, nebo to z té mé popelnice odšroubovat a porovnat průjezdy. Samozřejmě můžeme porovnat i jiný auta, papír toho snese hodně.
nebo aji nějakej jinej test. Předseda jakožto hasič by mohli vědět jak udělat z nečeho hodně dýmu (pálení pneumatik a fouknutý tesnění pod hlavou se nepočítá) a tím by se pak dalo projíždět třeba. Nebo nějaký jiný test. Určitě bych nebyl jedinej koho by to zajímalo.
nebo aji nějakej jinej test. Předseda jakožto hasič by mohli vědět jak udělat z nečeho hodně dýmu (pálení pneumatik a fouknutý tesnění pod hlavou se nepočítá) a tím by se pak dalo projíždět třeba. Nebo nějaký jiný test. Určitě bych nebyl jedinej koho by to zajímalo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10665
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Však jsem si jen dělal srandu... Jasně že to bude rozdíl a určitě ti to funguje a přeju ti to!
Jinak jo, abych já předjížděl nějakej papír, to by bylo zbytečný předpokládám, že před sebou tlačím vzduch jak lokomotiva, to bych ho spíš odfoukl stranou, když už něco
Co se týče dýmu, mám dojem, že jsem někde na airsoft fóru kdysi viděl návod na dýmovnice z nastřihaných pingpongových míčků, prej asi nej varianta pokud nechce člověk studovat chemii. Ale dnes asi bude jednodušší prostě koupit nějakou hotovou jako zábavní pyrotechniku.
Jinak jo, abych já předjížděl nějakej papír, to by bylo zbytečný předpokládám, že před sebou tlačím vzduch jak lokomotiva, to bych ho spíš odfoukl stranou, když už něco
Co se týče dýmu, mám dojem, že jsem někde na airsoft fóru kdysi viděl návod na dýmovnice z nastřihaných pingpongových míčků, prej asi nej varianta pokud nechce člověk studovat chemii. Ale dnes asi bude jednodušší prostě koupit nějakou hotovou jako zábavní pyrotechniku.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Vy máte nápady.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
podvlada píše:Však jsem si jen dělal srandu... Jasně že to bude rozdíl a určitě ti to funguje a přeju ti to!
Jinak jo, abych já předjížděl nějakej papír, to by bylo zbytečný předpokládám, že před sebou tlačím vzduch jak lokomotiva, to bych ho spíš odfoukl stranou, když už něco
Co se týče dýmu, mám dojem, že jsem někde na airsoft fóru kdysi viděl návod na dýmovnice z nastřihaných pingpongových míčků, prej asi nej varianta pokud nechce člověk studovat chemii. Ale dnes asi bude jednodušší prostě koupit nějakou hotovou jako zábavní pyrotechniku.
Jó, však úplně v pohodě. Ono to klidně mohlo být jak píšeš, nějaký auto ho přejelo gumou, nalepilo na zem a ta oktávka ho mohla teprve odlepit, proto to nevyletělo.
Já to sem postnul, jenom jako námět na test, kdyby jsme se třeba na nějakým srazu to rozhodli otestovat.
Hamoune: díky za zastání se
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Ve fotopostřehách jsem slíbil, že napíšu pár postřehů k Saabaru, což je v podstatě facelift kombíkové Imprezy WRX od Saabu. Vyrábělo se to v Japonsku kolem roku 2004, a bylo určené pro US trhy.
Saab má bohaté zkušenosti z letectví, kde hraje aerodnymika velkou roli (Saab je zkratka ze Sverige Aeroplan AB). To se projevilo aji na Saabaru (Saab 9-2x). Oproti WRX, je zde přepracovaný pár prvků, tak k nim přidám trochu svých postřehů (upřesňující komentáře jsou vítány).
1) nasávač - ten je oproti WRX snížený a více protažený dopředu, aby se zmenšila celková čelní plocha auta. Proudící vzduch kopíruje tvar kapoty, takže se k mezichladiči dostane stejné množství vzduchu, ale s celkovým menším odporem. Účinnost mezichladiče by měla být vyšší, díky přidaným přepážkám, které lépe usměrňují vzduch na přední část mezichladiče. Vzhledem k tomu, že v podobném designu jsou i nasávače na pozdějších variantách WRX / STi, tak by to měla být funkční změna
2) přední nárazník - ten mi přišlo, že je oproti WRX více vykrojený na vstupech k chladičům. To mi nepřišlo nějak moc účelné, protože chybí další vedení vzduchu k chladičům, a takhle se vzduch dostává celkem neúčelně jenom k jiným dílům karosérie a celkově bych řekl, že se vzduch více rozvíří, než se dostane k chladičům. Maska je vyšší, a nahoře zarovnaná s příčkou, což taky zůstalo u pozdějších STi modelů. Spodek nárazníku tvoří větší hranu, ve stylu předních lízatek, které mají za úkol oddělovat vysoký tlak nahoře od nízkého tlaku dole pod autem. To by mělo mít pozitivní efekt na aerodynamiku. Aji vykrojení těsně před koly by mělo zlepšit obtékání vzduchu kolem kol a dále kolem auta.
3) prahy - ty mají taky přepracovaný tvar, a jsou na nich před zadními koly namontované předzástěrky, usměrňujicí proudění kolem zadních kol. O předzástěrkách jsem psal v jednom z prvních přípěvků tohoto vlákna, a jsou určitě funkčním prvkem.
4) zadní nárazník - ten je trošku nižší na bocích, aby lépe odváděl vzduch od zadních kol. V centrální části mi přišel trošku dále od hrany spodku auta, takže si myslím, že by mohl mít lehce vyšší odpor vzduchu než u Subaru.
5) zadní křídlo - to je decentnější oproti WRX, ale delší oproti atmosférám. Funguje pouze jenom jako prodloužení střechy (Saabaru nemá hagusy, které přidávají na odporu vzduchu). U WRX má spoiler tvar obráceného křidla a mělo by generovat i nějaký (spíše zanedbatelný) přítlak. Vzhledem k tomu, že podobné zadní spoilery jsou dneska používány docela často, tak by toto mělo být řešení, které je funkční pro snížení odporu vzduchu.
Saab má bohaté zkušenosti z letectví, kde hraje aerodnymika velkou roli (Saab je zkratka ze Sverige Aeroplan AB). To se projevilo aji na Saabaru (Saab 9-2x). Oproti WRX, je zde přepracovaný pár prvků, tak k nim přidám trochu svých postřehů (upřesňující komentáře jsou vítány).
1) nasávač - ten je oproti WRX snížený a více protažený dopředu, aby se zmenšila celková čelní plocha auta. Proudící vzduch kopíruje tvar kapoty, takže se k mezichladiči dostane stejné množství vzduchu, ale s celkovým menším odporem. Účinnost mezichladiče by měla být vyšší, díky přidaným přepážkám, které lépe usměrňují vzduch na přední část mezichladiče. Vzhledem k tomu, že v podobném designu jsou i nasávače na pozdějších variantách WRX / STi, tak by to měla být funkční změna
2) přední nárazník - ten mi přišlo, že je oproti WRX více vykrojený na vstupech k chladičům. To mi nepřišlo nějak moc účelné, protože chybí další vedení vzduchu k chladičům, a takhle se vzduch dostává celkem neúčelně jenom k jiným dílům karosérie a celkově bych řekl, že se vzduch více rozvíří, než se dostane k chladičům. Maska je vyšší, a nahoře zarovnaná s příčkou, což taky zůstalo u pozdějších STi modelů. Spodek nárazníku tvoří větší hranu, ve stylu předních lízatek, které mají za úkol oddělovat vysoký tlak nahoře od nízkého tlaku dole pod autem. To by mělo mít pozitivní efekt na aerodynamiku. Aji vykrojení těsně před koly by mělo zlepšit obtékání vzduchu kolem kol a dále kolem auta.
3) prahy - ty mají taky přepracovaný tvar, a jsou na nich před zadními koly namontované předzástěrky, usměrňujicí proudění kolem zadních kol. O předzástěrkách jsem psal v jednom z prvních přípěvků tohoto vlákna, a jsou určitě funkčním prvkem.
4) zadní nárazník - ten je trošku nižší na bocích, aby lépe odváděl vzduch od zadních kol. V centrální části mi přišel trošku dále od hrany spodku auta, takže si myslím, že by mohl mít lehce vyšší odpor vzduchu než u Subaru.
5) zadní křídlo - to je decentnější oproti WRX, ale delší oproti atmosférám. Funguje pouze jenom jako prodloužení střechy (Saabaru nemá hagusy, které přidávají na odporu vzduchu). U WRX má spoiler tvar obráceného křidla a mělo by generovat i nějaký (spíše zanedbatelný) přítlak. Vzhledem k tomu, že podobné zadní spoilery jsou dneska používány docela často, tak by toto mělo být řešení, které je funkční pro snížení odporu vzduchu.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14908
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Zajímavé zamyšlení. Já si teda nemyslím, že FHI nemá na rozdíl od Saabu zkušenosti s leteckou technikou Zajímaly by mě výsledky z aerodynamického tunelu, tak nějak mi přijde, že na WRX prostě naroubovali čumák z aktuální 9-3, přilepili nasávač, aby to nebyla moc pěst na oko a tím to haslo
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Samozřejmě, že vím že FHI se pohybuje aji v leteckém průmyslu. Nicméně mi přijde, že Subaru s aerodynamikou docela bojovalo, a jako menší automobilka si asi nemohli dovolit tak rozsáhlé testování. A přišlo mi, že od Saabu k nim přišli nové myšlenky, které se později osvědčili, takže je začali používat na pozdějších modelech.
Samozřejmě, že to asi nejvíc bylo o implementaci stávajíco čumáku Saabu na Subaru, ale i tak tam bylo pár zajímavých řešení navíc, které by tam nemusely být. Ale kdo je navrhl netuším. Ale vzhledem k tomu, že Saabaru se vyrábělo kolem roku 2004, a tyto změny nebyly implementovány na Hawkeye Imprezy (2005 -2007), tak předpokládám, že vývoj u Subaru byl už rozjetý, a ty změny se aplikovaly až na sedany.
Samozřejmě, že to asi nejvíc bylo o implementaci stávajíco čumáku Saabu na Subaru, ale i tak tam bylo pár zajímavých řešení navíc, které by tam nemusely být. Ale kdo je navrhl netuším. Ale vzhledem k tomu, že Saabaru se vyrábělo kolem roku 2004, a tyto změny nebyly implementovány na Hawkeye Imprezy (2005 -2007), tak předpokládám, že vývoj u Subaru byl už rozjetý, a ty změny se aplikovaly až na sedany.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49285
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Pro mě je to hlavně další zrůdička vzniklá v době majetkového působení GM v FHI v Saabu v Suzuki a dalších. GM byl mistr v "badge engeneeringu" a příchod krize v roce 2008 považuju za jeden ze šťastných okamžiků historie, kdy se GM musel zbavit všech těchhle podílů a přestaly vznikat tyhle zrůdnosti.
Mimochodem zde je další příklad zrůdného Badge engeneeringu v podání GM ...
Subaru Bighorn 2.8 diesel...
Mimochodem zde je další příklad zrůdného Badge engeneeringu v podání GM ...
Subaru Bighorn 2.8 diesel...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20686
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Nejsem znalec Saabu, ale co jsem myslim zaslechl, tak si do toho moc kecat nenechali a i když požadavek byl upravit karoserii, tak jejich inzenýři většinou předělali celý auto.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4336
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Subaru Bighorn jsem neznal, pobavilo!
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3673
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Isuzu Trooper se v Evrope taky prodaval, ale pod oznacenim Subaru Big Horn myslim jenom nekde v Indii...Asii? Krome toho napisu to nema se Subaru nic spolecneho. To je mi ten Saab fakt sympatictejsi.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14908
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Tak zas je to asi nejtrvanlivější diesel od Subaru, ne?
Bighorna jsem neznal, ale vznikly i imho větší zvěrstva...
Bighorna jsem neznal, ale vznikly i imho větší zvěrstva...
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Aerodynamika Impreza GD/GG
Pekny, sice to nema spolecny s puvodnim tematem. Ale klidne plevelte. Je to pekne!
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001