Vrtákovo SG
Napsal: pon bře 29, 2021 8:30 pm
K výročí 200 000 najetých km jsem se rozhodl založit toto téma o mém obyčejném voze na neobyčejné zážitky, jmenovitě Forester SG ročník 2006 motorizace 2.0X v automatu.
Vozidlo se ke mně dostalo celkem náhodou přes kolegu v práci, který ho vlastnil skoro 10 let a celou dobu byl servisován pouze v autorizovaném servisu AWD. Kolega ho pořídil také víceméně náhodou, jeho kamarádka pracovala pro dealera, ke kterému se auto vrátilo po 4 letech od postaršího pana doktora, který ho vrátil, protože auto bylo na něj moc složité (toto tvrzení mohu doložit originálním manuálem k autu, kde je na každé desáté straně vlepena záložka s poznámkou, takhle použitý a ohmataný manuál k autu jsem opravdu ještě neviděl ). A od prosince 2019 ho vlastním já a zde je výčet věcí, co jsem stihl udělat:
- výměna origo autorádia za Sony dsx-a410bt a výměna reproduktorů
- výměna umřelých samonivelačních tlumičů za kayaby (díky kombinaci starých tlumičů a 6 let starých zimáků michelin jsem taky poprvé vyzkoušel offroad, protože se mi v mírné, mokré zatáčce zadek auta odporoučel do pole)
- ošetření zadku při demontáži tlumičů auta pomocí ACP 10-00 a Body 950 (tenhle sprej doporučuju hlavně proto, že oproti ostatním, co jsem, kdy vyzkoušel tak je pořádně natlakován a vždycky svůj obsah vyprázdní, u jiných se mi pravidelně stává, že dojde plyn, ale uvnitř je pořád hromada nástřiku)
- nový zimáky, kdy jsem na zkoušku přešel na 15" kola a pořídil na předsedovo doporučení Cooper WSC v rozměru 205/70 a rozhodně nelituju, jsou to výborný pneumatiky, díky předsedo
- výměna ekofénu a euroventilů za goergeův bypass, taky můžu jen doporučit, prodal mi i záslepky na blok motoru, takže všechen ten bordel mohl z auta ven
- výměna předních kotoučů a desek za drážkované Brembo Max, opět doporučuju, mám je už na třetím autě a brzdí to jak ďas, jediná nevýhoda je větší opotřebení destiček a hlavně ty zaprasený ráfky od toho :D
- výměna kostí (Meyle HD) a silentbloků (strongflex) stabilizátoru, ne že by ty staré mlátily, ale kvůli tomu vrzání na retardérech jsem zněl jako koňský povoz a hrozně mě to štvalo
- jedno světlo už bylo vyměněno a druhé už bylo dost zašlé, "naštěstí" mě potkala drobná nehoda, kterou jsem nezavinil a v rámci opravy bylo vyměněno i to druhé světlo takže předek je jako nový
To by bylo co jsem stihl za poslední rok a teď na to co mi ještě zbývá:
- od předsedy už mám zvedací podložky +3cm, spolu s podložkama asi dojde i na výměnu předních tlumičů a pružin
- oplechování spodku i s automatickou převodovkou (nákup nějakýho aftermarketu) a diferenciálu (to si snad zvládnu vyrobit sám)
- ošetření zbytku podvozku proti korozi
- instalace cool origo zástěrek
- třetí sada 15" kol s AT pneu
- a spousta dalších blbin a důležitého servisu (rozvody, hydrodynamický měnič apod.)
Existenci auta dokládám měsíc starou fotkou, bláto je povinná výbava, jednou za čas se ho zbavím, ale stejně pořídím další
Vozidlo se ke mně dostalo celkem náhodou přes kolegu v práci, který ho vlastnil skoro 10 let a celou dobu byl servisován pouze v autorizovaném servisu AWD. Kolega ho pořídil také víceméně náhodou, jeho kamarádka pracovala pro dealera, ke kterému se auto vrátilo po 4 letech od postaršího pana doktora, který ho vrátil, protože auto bylo na něj moc složité (toto tvrzení mohu doložit originálním manuálem k autu, kde je na každé desáté straně vlepena záložka s poznámkou, takhle použitý a ohmataný manuál k autu jsem opravdu ještě neviděl ). A od prosince 2019 ho vlastním já a zde je výčet věcí, co jsem stihl udělat:
- výměna origo autorádia za Sony dsx-a410bt a výměna reproduktorů
- výměna umřelých samonivelačních tlumičů za kayaby (díky kombinaci starých tlumičů a 6 let starých zimáků michelin jsem taky poprvé vyzkoušel offroad, protože se mi v mírné, mokré zatáčce zadek auta odporoučel do pole)
- ošetření zadku při demontáži tlumičů auta pomocí ACP 10-00 a Body 950 (tenhle sprej doporučuju hlavně proto, že oproti ostatním, co jsem, kdy vyzkoušel tak je pořádně natlakován a vždycky svůj obsah vyprázdní, u jiných se mi pravidelně stává, že dojde plyn, ale uvnitř je pořád hromada nástřiku)
- nový zimáky, kdy jsem na zkoušku přešel na 15" kola a pořídil na předsedovo doporučení Cooper WSC v rozměru 205/70 a rozhodně nelituju, jsou to výborný pneumatiky, díky předsedo
- výměna ekofénu a euroventilů za goergeův bypass, taky můžu jen doporučit, prodal mi i záslepky na blok motoru, takže všechen ten bordel mohl z auta ven
- výměna předních kotoučů a desek za drážkované Brembo Max, opět doporučuju, mám je už na třetím autě a brzdí to jak ďas, jediná nevýhoda je větší opotřebení destiček a hlavně ty zaprasený ráfky od toho :D
- výměna kostí (Meyle HD) a silentbloků (strongflex) stabilizátoru, ne že by ty staré mlátily, ale kvůli tomu vrzání na retardérech jsem zněl jako koňský povoz a hrozně mě to štvalo
- jedno světlo už bylo vyměněno a druhé už bylo dost zašlé, "naštěstí" mě potkala drobná nehoda, kterou jsem nezavinil a v rámci opravy bylo vyměněno i to druhé světlo takže předek je jako nový
To by bylo co jsem stihl za poslední rok a teď na to co mi ještě zbývá:
- od předsedy už mám zvedací podložky +3cm, spolu s podložkama asi dojde i na výměnu předních tlumičů a pružin
- oplechování spodku i s automatickou převodovkou (nákup nějakýho aftermarketu) a diferenciálu (to si snad zvládnu vyrobit sám)
- ošetření zbytku podvozku proti korozi
- instalace cool origo zástěrek
- třetí sada 15" kol s AT pneu
- a spousta dalších blbin a důležitého servisu (rozvody, hydrodynamický měnič apod.)
Existenci auta dokládám měsíc starou fotkou, bláto je povinná výbava, jednou za čas se ho zbavím, ale stejně pořídím další