Stránka 1 z 3

Vrtákovo SG

Napsal: pon bře 29, 2021 8:30 pm
od Vrták
K výročí 200 000 najetých km jsem se rozhodl založit toto téma o mém obyčejném voze na neobyčejné zážitky, jmenovitě Forester SG ročník 2006 motorizace 2.0X v automatu.
Vozidlo se ke mně dostalo celkem náhodou přes kolegu v práci, který ho vlastnil skoro 10 let a celou dobu byl servisován pouze v autorizovaném servisu AWD. Kolega ho pořídil také víceméně náhodou, jeho kamarádka pracovala pro dealera, ke kterému se auto vrátilo po 4 letech od postaršího pana doktora, který ho vrátil, protože auto bylo na něj moc složité (toto tvrzení mohu doložit originálním manuálem k autu, kde je na každé desáté straně vlepena záložka s poznámkou, takhle použitý a ohmataný manuál k autu jsem opravdu ještě neviděl :-D ). A od prosince 2019 ho vlastním já a zde je výčet věcí, co jsem stihl udělat:
- výměna origo autorádia za Sony dsx-a410bt a výměna reproduktorů
- výměna umřelých samonivelačních tlumičů za kayaby (díky kombinaci starých tlumičů a 6 let starých zimáků michelin jsem taky poprvé vyzkoušel offroad, protože se mi v mírné, mokré zatáčce zadek auta odporoučel do pole)
- ošetření zadku při demontáži tlumičů auta pomocí ACP 10-00 a Body 950 (tenhle sprej doporučuju hlavně proto, že oproti ostatním, co jsem, kdy vyzkoušel tak je pořádně natlakován a vždycky svůj obsah vyprázdní, u jiných se mi pravidelně stává, že dojde plyn, ale uvnitř je pořád hromada nástřiku)
- nový zimáky, kdy jsem na zkoušku přešel na 15" kola a pořídil na předsedovo doporučení Cooper WSC v rozměru 205/70 a rozhodně nelituju, jsou to výborný pneumatiky, díky předsedo
- výměna ekofénu a euroventilů za goergeův bypass, taky můžu jen doporučit, prodal mi i záslepky na blok motoru, takže všechen ten bordel mohl z auta ven
- výměna předních kotoučů a desek za drážkované Brembo Max, opět doporučuju, mám je už na třetím autě a brzdí to jak ďas, jediná nevýhoda je větší opotřebení destiček a hlavně ty zaprasený ráfky od toho :D
- výměna kostí (Meyle HD) a silentbloků (strongflex) stabilizátoru, ne že by ty staré mlátily, ale kvůli tomu vrzání na retardérech jsem zněl jako koňský povoz a hrozně mě to štvalo
- jedno světlo už bylo vyměněno a druhé už bylo dost zašlé, "naštěstí" mě potkala drobná nehoda, kterou jsem nezavinil a v rámci opravy bylo vyměněno i to druhé světlo takže předek je jako nový :)

To by bylo co jsem stihl za poslední rok a teď na to co mi ještě zbývá:
- od předsedy už mám zvedací podložky +3cm, spolu s podložkama asi dojde i na výměnu předních tlumičů a pružin
- oplechování spodku i s automatickou převodovkou (nákup nějakýho aftermarketu) a diferenciálu (to si snad zvládnu vyrobit sám)
- ošetření zbytku podvozku proti korozi
- instalace cool origo zástěrek
- třetí sada 15" kol s AT pneu
- a spousta dalších blbin a důležitého servisu (rozvody, hydrodynamický měnič apod.)

Existenci auta dokládám měsíc starou fotkou, bláto je povinná výbava, jednou za čas se ho zbavím, ale stejně pořídím další :)

Re: Vrtákovo SG

Napsal: pon bře 29, 2021 9:23 pm
od hamoun
super !!! a krasne vyroci :)

na oplechovani je tu Kofilka :)

Re: Vrtákovo SG

Napsal: pon bře 29, 2021 9:37 pm
od sima
Početl jsem si, taky doktorova story o složitosti auta, poznámkách v manuálu pobavila, lidi jsou holt různí, nevím teda co si chudák doktor pak pořídil, když se mu zrovna lesník zdál složitý :-) nemyšleno nijak zle, mě tyhle odlišnosti lidí baví :-) =)
Fajn, že máš vlákno a navíc SG *_*=*_* :-)
Jj Kofiho manufakturu mám na voze taky, no coment.

Re: Vrtákovo SG

Napsal: pon bře 29, 2021 9:43 pm
od Vrták
O kofilkovi samozřejmě vím, ale na fóru tady jsem se dočetl, že kryt i na automatickou převodovku nedělá :( (třeba se něco změnilo osobně jsem se neptal). Bohužel SG má ten filtr na převodovce tak strašně na ráně, že se o něj fakt bojím :(

Re: Vrtákovo SG

Napsal: pon bře 29, 2021 9:58 pm
od sima
Aha, já si říkal, že nejspíš víš, ale nikdy nevíš :-) taky jsem nevěděl, jestli tohle dělá.
Hm, tak proto, skrz filtr hlavně, to jsem netušil, automat SG jsem zespod neviděl.

Re: Vrtákovo SG

Napsal: úte bře 30, 2021 8:01 am
od VDC
Kofilka ti vyrobí jakýkoliv kryt. Když budeš schopnej ho vymyslet a nakreslit, tak to zvládne klidně na dálku. Jinak když se domluvíte a uděláš si výlet, je schopnej si to zaměřit, nakreslit, vyrobit a poslat.

Jinak jsem rád, že Coopery ti vyhovujou. Jsou to fakt skvělý gumy.

Re: Vrtákovo SG

Napsal: stř kvě 05, 2021 5:48 pm
od Vrták
Tak sem o víkendu nahodil letní kola a origo zástěrky, doufám, že trochu pomůžou proti usazování bordelu v zadním nárazníku (a následné korozi kastle). Po první jízdě mě překvapil rozdíl mezi novými zimním 205/70 R15 a letními 215/60 R16 (původně jsem měl i zimní R16), jistota ve vyšších rychlostech je znát, ale zase se mi zásadně zhoršil komfort (rozuměj už nemůžu brát příčný pruhy bez zpomalení :D )

Re: Vrtákovo SG

Napsal: stř kvě 05, 2021 9:05 pm
od sima
Máme nemlich stejné kola, tedy jestli máš taky Enza. Nejsou to žádní krasavci, ale neurazí.
S pneu je to přesně jak říkáš. 215/60/16 jedou jak po kolejích, jsou fakt v zatáčkách znatelně jistější, hodně znatelně teda. Jen komfort jde taky znatelně víc do kopru, taky hodně znatelně.
Já se 16 zbavil, skrz sjednocení a skrz i komfort, taky prožívaly pro mě nepochopitelně koleje, přitom vše ostatní bylo to pro v cajku, po nasazení papučí 205/70/15 vše zmizelo. Občas to ve mě znovu bojuje, 16 vypadají nepoměrně lépe, lesník se tím hodně "zvedne".
Sám nevím, jak to dopadne :-) mám furt škubání je znovu nazout. Ale tj tak zatím vše, ty papuče 15 mají své nesporné výhody, je to něco za něco.
Máš lesníka zvedlého? Přijdou mě ty kola-spíš teda pneu hodně malé, až fakt divně :-/ že by jen optický klam? Občas se totiž taky objevily zprávy-potvrzené, jak někteří výrobci ojebávají dané rozměry pneu.
Edit: jo už to čtu- podložky, vpředu nové tlmiče, už je tam teda máš???

Re: Vrtákovo SG

Napsal: stř kvě 05, 2021 9:33 pm
od Mira
R15 bych neobul i kdyby se mi tam vešly. Spíš bych šel do R17, ale jsou v 215/50 už uskákanější. A nejlíp to vypadá na R18, ale o komfortu se už nebavme, to je jak žebřiňák.

Re: Vrtákovo SG

Napsal: stř kvě 05, 2021 10:12 pm
od sima
Však se ti Míro přeci vejdou :-)
Máš pravdu, ty rozměry co uvádíš jsou o zuby, moc nepřeháním.

Re: Vrtákovo SG

Napsal: stř kvě 05, 2021 10:30 pm
od Mira
Na XT jsou vpředu větší kotouče, R15 tam nevejdou. Uvažoval jsem kdysi o 205/70 R15, protože se dělají i A/T, ale prý si musím nechat zajít chuť. :-)

Re: Vrtákovo SG

Napsal: čtv kvě 06, 2021 8:14 am
od Vrták
Jj kola jsou Enza, takový standart, co neurazí, ono toho v oficiálním rozměru ani moc není :D Na autě ještě podložky nejsou (nechce se mi to dělat na zahradě, tak čekám na volný zvedák), jen zadní pružiny a tlumiče, ale taky mi ty kola přišli nějaký malinkatý, ale je to asi jen opticky, i když ty 15" 205/70 by měli mít o něco větší průměr.
Jinak to chování ve vyjetých kolejích taky pozoruju, sem zvědavý až budou nový tlumiče a pružiny vpředu jestli se to třeba zlepší.

Re: Vrtákovo SG

Napsal: čtv kvě 06, 2021 9:02 pm
od sima
Mira píše:Na XT jsou vpředu větší kotouče, R15 tam nevejdou. Uvažoval jsem kdysi o 205/70 R15, protože se dělají i A/T, ale prý si musím nechat zajít chuť.
Aha, tak to jsem buď zapomněl, nebo nevěděl, obojí vyjde nastejno :-) :-)

Re: Vrtákovo SG

Napsal: čtv kvě 06, 2021 9:08 pm
od sima
Vrták píše:Jj kola jsou Enza, takový standart, co neurazí, ono toho v oficiálním rozměru ani moc není :D Na autě ještě podložky nejsou (nechce se mi to dělat na zahradě, tak čekám na volný zvedák), jen zadní pružiny a tlumiče, ale taky mi ty kola přišli nějaký malinkatý, ale je to asi jen opticky, i když ty 15" 205/70 by měli mít o něco větší průměr.
Jinak to chování ve vyjetých kolejích taky pozoruju, sem zvědavý až budou nový tlumiče a pružiny vpředu jestli se to třeba zlepší.
Je to tak, Enza neoslní, ale jsou docela fajn, někdy se mě líbí víc, někdy méně, vlastně jsem s nimi spokojen. Taky jsem něco rozumného v 15 sháněl, ofiko rozměry a moc toho teda tehdy nebylo, byl jsem za tyhle Enza rád, kupoval jsem je tu od jednoho klubáka z Brna. Stav výborný.
Ty 205/70/15 vypadají opticky o level menší, jsou to spíš takové opravdu papuče.
No to chování v kolejích jsem nezažil jen já, bylo nás tu víc, myslím, že snad i Marcel? Ale ta debata už proběhla dávno, jestli si pamatuji dobře, že to byl opravdu on, všechna čest mé paměti :-)
Mě to tahalo v kolejích za volant fakt dost, hodně. Geometrie, podvozek ok, pneu staré myšáky. Těmi to ale být nemohlo.
Uvidíš, jak s novým odpružením. Dej vědět.

Re: Vrtákovo SG

Napsal: stř led 19, 2022 7:35 pm
od Vrták
Tak jsem se dneska pustil do malé generálky pohonu a výměny silentbloků, samozřejmě sem si ale nechal mobil doma, takže z toho nemám žádné foto :D zvedák mám ale k dispozici ještě dva dny tak snad i něco vyfotím... Každopádně jsem dnes začal demontáží kardanu a odvozem k repasi kloubů a vyvážení, tam mě technik moc nepotěšil, když mi řekl, že ten suvný kloub už nestojí taky za moc a vyměnit se to prý nedá, co naplat, nový kardan shánět nebudu a věřím, že i tak to bude zlepšení... pak jsem potřeboval sundat přední polorámy, což šlo mnohem hůř než jsem očekával, ale největší překvapení bylo když jsem povoloval ten šroub co je přímo u uložení ramene, za boha nechtěl a už mi docházela páka :D japonští inženýři si tam navíc dali pořádnou rezervu se závitem, ten šroub je dlouhý 65mm, ale tak 30mm kouká nahoře nad maticí :D a jak sem páčil, tak najednou lup a už sem si říkal, že jsem buď strhnul závit nebo že už se povolil... no ani jedno... utrhnul jsem tu přivařenou matici :D naštěstí matice byla skutěčná matice i se šestihranem !!! To jsem dodnes na žádném autě snad neviděl, takže nasadit klíč prodloužit páku a o 15min později je povolen poslední šroub a hurá si to zopakovat na druhém polorámu... následný nějaký natírání koroze, ale to už nikoho nezajímá :)