Vrtákovo SG
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vrtákovo SG
Tak hlavně že se nakonec zadařilo
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Vrtákovo SG
Update den druhý aneb, všechno šlo hladce , ale nevím jestli sem to měl dělat a dobrá karma
Dneska došlo na půlení převodovky a mám i fotky! Vzhledem k velké vůli na výstupu převodovky jsem se rozhodl vyměnit zadní ložisko hřídele lamelové spojky. Půlení šlo v pohodě jen s malým zádrhelem, zaprvé jsem si někde přečetl že z převodovky při výměně vyteče tak kolem 4l, takže jsem koupil 5 litrů oleje, ejhle vyteklo tak 5,2 a nepočítám to co šlo ven při přepůlení (to mohl být tak další půl litr), super takže musím někde sehnat Motul Multi ATF, který nikde v okolí nemají, a to zítra :D A tady už půlka na stole A demontáž ložiska Potud bylo všechno maňana no a teď ty problémy. Jak jsem totiž zjistil tak hluk z převodovky pravděpodobně nevycházel úplně z ložiska (i když mělo vůli), ale kvůli té vůli se pravděpodobně dotýkali části, které se dotýkat neměli viz Vzhledem k tomu, že to nebyla funkční plocha, tak jsem rozhodl to ignorovat, ale další překvápko přišlo při čištění samotného tělesa, kde jsem našel toto No praskliny byly pouze uvnitř a se smíšenými pocity a vědomím, že asi začnu shánět další převodovku sem to celé smontoval a hodil na auto :D Na druhou stranu si říkám, že sem tuto část převodovky nikdy neviděl úplně prasklou, tak snad je to běžný jev, co se prostě neprojeví, ale zaujalo mě, že prasklo přímo to žebro.
Smontovat šlo všechno taky na pohodu jen jsem potřeboval další pár rukou, a vůle na výstupu je nikterá žádná (tak snad sem to smontoval správně a po montáži kardanu to nebude "death metal" jak kovovým zvukům říkají kluci na dílně ).
Pár poznatků:
- potěšilo mě na autě vidět ložisko průmyslového rozměru 6208, to se mi stalo v životě asi poprvé
- celkově mám z montáže dobrý pocit a když seženu slušnou převodovku, tak bych to těleso ještě vyměnil
- v práci udělám analýzu ložisku, abych zjistil na co zdechlo
- internetu se nedá věřit, teď asi budu muset pro litr oleje až do Kladna :D
A teď ta dobrá karma:
Když jsem jel z dílny tak v Dejvicích ve Svatovítský čekám na semaforech v koloně a jak se blížím, tak vidím, že pod semafory v pruhu stojí auto na blikačkách, chvíli sem váhal ale nakonec sem to vzal vpravo cyklopruhem , zastavil u něj a ptám se jestli nechtějí pomoct to odtlačit někam stranou, ale oni, že bez baterky se to nehne ani o píď (značku jsem moc nezkoumal, ale asi to byl nějaký nový ford), ale že prý to můžeme zkusit nakopnout přes kabely... Takže jsem mámy zdechlou fábií (moje náhradní auto) co stahuje jen jedno okénko, netopí a dovnitř teče, nastartoval nějaký nový nablištěný turbodiesel :D Co mě ale fascinuje, tak tohle mohl udělat kdokoliv kdo jel kolem, tohle je jedna z nejfrektovanějších křižovatek v Praze a já v té koloně poskakoval dobrých 10min než jsem je viděl a stačilo 5min a bylo po problému a to na nás ještě projíždějící kolem troubili
Dneska došlo na půlení převodovky a mám i fotky! Vzhledem k velké vůli na výstupu převodovky jsem se rozhodl vyměnit zadní ložisko hřídele lamelové spojky. Půlení šlo v pohodě jen s malým zádrhelem, zaprvé jsem si někde přečetl že z převodovky při výměně vyteče tak kolem 4l, takže jsem koupil 5 litrů oleje, ejhle vyteklo tak 5,2 a nepočítám to co šlo ven při přepůlení (to mohl být tak další půl litr), super takže musím někde sehnat Motul Multi ATF, který nikde v okolí nemají, a to zítra :D A tady už půlka na stole A demontáž ložiska Potud bylo všechno maňana no a teď ty problémy. Jak jsem totiž zjistil tak hluk z převodovky pravděpodobně nevycházel úplně z ložiska (i když mělo vůli), ale kvůli té vůli se pravděpodobně dotýkali části, které se dotýkat neměli viz Vzhledem k tomu, že to nebyla funkční plocha, tak jsem rozhodl to ignorovat, ale další překvápko přišlo při čištění samotného tělesa, kde jsem našel toto No praskliny byly pouze uvnitř a se smíšenými pocity a vědomím, že asi začnu shánět další převodovku sem to celé smontoval a hodil na auto :D Na druhou stranu si říkám, že sem tuto část převodovky nikdy neviděl úplně prasklou, tak snad je to běžný jev, co se prostě neprojeví, ale zaujalo mě, že prasklo přímo to žebro.
Smontovat šlo všechno taky na pohodu jen jsem potřeboval další pár rukou, a vůle na výstupu je nikterá žádná (tak snad sem to smontoval správně a po montáži kardanu to nebude "death metal" jak kovovým zvukům říkají kluci na dílně ).
Pár poznatků:
- potěšilo mě na autě vidět ložisko průmyslového rozměru 6208, to se mi stalo v životě asi poprvé
- celkově mám z montáže dobrý pocit a když seženu slušnou převodovku, tak bych to těleso ještě vyměnil
- v práci udělám analýzu ložisku, abych zjistil na co zdechlo
- internetu se nedá věřit, teď asi budu muset pro litr oleje až do Kladna :D
A teď ta dobrá karma:
Když jsem jel z dílny tak v Dejvicích ve Svatovítský čekám na semaforech v koloně a jak se blížím, tak vidím, že pod semafory v pruhu stojí auto na blikačkách, chvíli sem váhal ale nakonec sem to vzal vpravo cyklopruhem , zastavil u něj a ptám se jestli nechtějí pomoct to odtlačit někam stranou, ale oni, že bez baterky se to nehne ani o píď (značku jsem moc nezkoumal, ale asi to byl nějaký nový ford), ale že prý to můžeme zkusit nakopnout přes kabely... Takže jsem mámy zdechlou fábií (moje náhradní auto) co stahuje jen jedno okénko, netopí a dovnitř teče, nastartoval nějaký nový nablištěný turbodiesel :D Co mě ale fascinuje, tak tohle mohl udělat kdokoliv kdo jel kolem, tohle je jedna z nejfrektovanějších křižovatek v Praze a já v té koloně poskakoval dobrých 10min než jsem je viděl a stačilo 5min a bylo po problému a to na nás ještě projíždějící kolem troubili
Forester SG 2006 2.0X
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vrtákovo SG
Jo, ty troubiči jsou nejlepší, asi jste si tam zastavili schválně, pokecat. Kdyby to šlo jinak, tak tam asi nestojíte, ale buranovi těžko vysvětlovat. Jsi hodnej, žes pomohl.
A dobrá práce s tou převodovkou, nakonec.
A dobrá práce s tou převodovkou, nakonec.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Vrtákovo SG
Hezký report, poučné! Tak ať to funguje dlouho a dobře
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtákovo SG
Hezká práce !!!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vrtákovo SG
Den třetí, aneb dobrou karmu ze včera sem si asi vyplácal na nějakou blbost v minulosti
Dneska byla na řadě výměna silentbloků, zadních nábojů a zpětná montáž kardanu... no kardan nestihli vyvážit takže nejdřív tak v úterý, tak jsem chtěl začít těmi náboji, ale jak už to bývá podle internetu bych měl mít s integrovaným ABS čidlem tedy VKBA 7479, ale samozřejmě tam z nějakého důvodu mám starý typ s ozubeným věncem (asi kvůli tomu, že je tam bubnová brzda jinak nevim), takže se udělalo kulový a díly budu vracet
No a tak jsem začal výměnou silentbloků na zadním polorámu a u diferenciálu, nic nebylo extra zatuhlý takže se to rozebralo celkem rychle, bohužel i přes veškeré vybavení jsme nepřišli na to jak ty silentbloky z polorámu vylisovat, takže došlo na odvrtávání gumy a následné pižlání pilkou na železo a zábava se sekáčem a úderovým šroubovákem, za půl hodiny hotovo no a pak to šlo všechno do kytek...
Když došlo na silentbloky diferenciálu, tak při povolování matic se uvolnil jeden šteft ve víko difu, na konci závitu z nějakého důvodu zreznul a jak šel ven tak vzal s sebou i závit (což jsem si všiml až když jsem ten štěft očistil a zkusil ho dát zpátky), sice jsem našel vhodný závitník, ale ještě víc jsem to do**dal v subatechu tenhle diferenciál nemají, takže zbývá vymyslet závitovou vložku, což není takový problém, ale vypadá to že bude problém sehnat nový šteft... obligátní vrtání a trhání gumy silentbloků a pižlání pilovým plátkem nemá smysl komentovat, tak jen dodám ilustrační foto a dodám, že vlastně nechápu, proč dáváte ty zadní stabilizátory všichni pryč? parádně se o něj dá opřít dif, aby nevypadly poloosy :D
Dneska byla na řadě výměna silentbloků, zadních nábojů a zpětná montáž kardanu... no kardan nestihli vyvážit takže nejdřív tak v úterý, tak jsem chtěl začít těmi náboji, ale jak už to bývá podle internetu bych měl mít s integrovaným ABS čidlem tedy VKBA 7479, ale samozřejmě tam z nějakého důvodu mám starý typ s ozubeným věncem (asi kvůli tomu, že je tam bubnová brzda jinak nevim), takže se udělalo kulový a díly budu vracet
No a tak jsem začal výměnou silentbloků na zadním polorámu a u diferenciálu, nic nebylo extra zatuhlý takže se to rozebralo celkem rychle, bohužel i přes veškeré vybavení jsme nepřišli na to jak ty silentbloky z polorámu vylisovat, takže došlo na odvrtávání gumy a následné pižlání pilkou na železo a zábava se sekáčem a úderovým šroubovákem, za půl hodiny hotovo no a pak to šlo všechno do kytek...
Když došlo na silentbloky diferenciálu, tak při povolování matic se uvolnil jeden šteft ve víko difu, na konci závitu z nějakého důvodu zreznul a jak šel ven tak vzal s sebou i závit (což jsem si všiml až když jsem ten štěft očistil a zkusil ho dát zpátky), sice jsem našel vhodný závitník, ale ještě víc jsem to do**dal v subatechu tenhle diferenciál nemají, takže zbývá vymyslet závitovou vložku, což není takový problém, ale vypadá to že bude problém sehnat nový šteft... obligátní vrtání a trhání gumy silentbloků a pižlání pilovým plátkem nemá smysl komentovat, tak jen dodám ilustrační foto a dodám, že vlastně nechápu, proč dáváte ty zadní stabilizátory všichni pryč? parádně se o něj dá opřít dif, aby nevypadly poloosy :D
Forester SG 2006 2.0X
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10643
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vrtákovo SG
No, ty silentbloky asi vylisovat jdou, ale velkym lisem. A správným nástavcem. Abych to shrnul, taky jsem řezal.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtákovo SG
S tím šteftem je to vopruz. Ale když už tam budeš dávat opravnou vložku, tak přece nemusíš lpět na stejném stoupání závitu ne ?
Jinak silentbloky vždycky vyřezávám vykružovací korunkou a vnější pouzdro vysekám sekáčem. To je nejrychlejší metoda.
Jinak silentbloky vždycky vyřezávám vykružovací korunkou a vnější pouzdro vysekám sekáčem. To je nejrychlejší metoda.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vrtákovo SG
Vyřezat jiný závit a vytočit na soustruhu nový šteft je taky varianta, bohužel na dílně jsou jen nástroje na standartní stoupání závitu a úplně nechchi mít každou matici jinou (origo šteft má v díře stoupání 1,25 a na matici 1,5), takže bych musel koupit nová závitová očka a to cenově vyjde stejně jako sada pro závitovou vložku a budu se modlit any kelly zvládlo sehnat šteft v rozumném čase beru to z té lepší stránky, měl jsem možnost odrezit a natřít pár dílů na podvozku, víko difu šlo do ultrazvukové lázně, sundám z něj oxidaci a zabrousím dosedací plochu a bude jak nový
Forester SG 2006 2.0X
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtákovo SG
Tak ti pošlu dlouhej šroub, abys měl vnější závit originál a vnitřní můžeš dát normální.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vrtákovo SG
To mi bohužel nepomůže, protože normální stoupání pro M12 je 1,75 a matice 1,5 a na dílně není jemný závitník Ale děkuju nechám to jako plán B, už jsem objednal všechno na opravu závitu, tak uvidíme...
Forester SG 2006 2.0X
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtákovo SG
Nerozumím, proč ti to nepomůže ? Když ti pošlu šroub s dlouhým tělem, tak do skříně difu dáš opravnou vložku pro závit M 12 x 1,75, do těla šroubu řízneš M12x1,75 a do nápravnice ti zůstane originál M12x1,25 s originál maticí, ne ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vrtákovo SG
No právě že v nápravnici/matice je M12x1,5 :( ale jinak díky za dobrý nápad, už jsem se byl zeptat v železářství, ale bohužel nemají M12x1,5 v dostatečné délce zkusím to ještě jinde a uvidim
Forester SG 2006 2.0X
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrtákovo SG
V nápravnici je M 12x 1,5 ? Skutečně ? Naprosto jsi nejsem vědom toho, že by matice na šteftech uchycení difu měly jiný stoupání, než ostatní šrouby M12 na zbytku auta a tam je všude M12x 1,25
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vrtákovo SG
jj bohužel je to tak, je to vidět třeba i tady na obrázku v odkazu https://www.subarusti.cz/cs/subaru/outb ... -1689.html
Forester SG 2006 2.0X