vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Přesně proto jsem to nechal na místě - protože to je ve skle a nechtělo to povolit. Servisní manuál popisuje, že se má demontovat i stěrač (hlavně kvůli motorku a mechanizmu uvnitř 5. dveří) ale není to nutný. K některým maticím je horší přístup, ale pomocí různý kombinace klíčů jsem si poradil.
Zdroj na elektrolýzu? Dá se použít spousta věcí, klidně i stará autobaterie. PC zdroj. Laboratorní zdroj. Nabíječka s dostatečnou proudovou kapacitou (třeba od notebooku). Stará ("hloupá") nabíječka autobaterií. Samozřejmě je lepší použít něco, co už nemá využití
Zdroj na elektrolýzu? Dá se použít spousta věcí, klidně i stará autobaterie. PC zdroj. Laboratorní zdroj. Nabíječka s dostatečnou proudovou kapacitou (třeba od notebooku). Stará ("hloupá") nabíječka autobaterií. Samozřejmě je lepší použít něco, co už nemá využití
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14844
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Na ramínko stěrače jsem si koupil v autodílech šroubovací stahovák asi za stovku, doporučuju. Na Subaru se neztratí Již jsem 2x využil. Rvát to ručně a nějak s tím kroutit je blbý, motorek má některé díry plastové a nebude asi těžké udělat tam nějakou nežádoucí vůli a pak můžeš celej motorek zahodit, protože samotný plastový ozubený kolečko odrbaný o šnekovej převod neseženeš.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Na predné ramienka stieračov som tiež pred časom kúpil na to sťahovák, ale ten sa mi tam nevliezol - pod ramienko a medzi otvor v plastovom kryte pod predným sklom. Napokon som to tento rok pri oprave mechanizmu stieračov uvolnil ručne bez nejakej väčšej námahy. Bolo potrebné ramienko zodvihnúť od skla do 90°, trošku pohýbať. Teraz mám ten sťahovák na chalupe, tak som nemohol to skúsiť s ním na zadné ramienko strierača.Tapan píše: ↑stř čer 29, 2022 11:21 am Na ramínko stěrače jsem si koupil v autodílech šroubovací stahovák asi za stovku, doporučuju. Na Subaru se neztratí Již jsem 2x využil. Rvát to ručně a nějak s tím kroutit je blbý, motorek má některé díry plastové a nebude asi těžké udělat tam nějakou nežádoucí vůli a pak můžeš celej motorek zahodit, protože samotný plastový ozubený kolečko odrbaný o šnekovej převod neseženeš.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Kľučka batožinových dverí"
Tak došlo na kľučku batožinových dverí. Ramienko zad. stierača sa dalo dole pomocou sťahováka, takže všetky časti išlo pekne rozmontovať. Kľuka bola viac zahrdzavená, kedže je skôr na rane, ako držiak osvetlenia EČV, ktorý bol len prevažne na hranách a okolo otvorov. Na kľuke bola taká páska z oboch strán, ktorá mala za úlohu asi tlmiť doraz medzi kovom a plastovou časťou kľuky. Z opačnej strany asi utesňovala otvor v batožinových dverách. Pod páskou to bolo takmer bez hrze. Riešiť to elektrolýzou by bolo dobré z pohľadu hrze, ale neviem ako by som to potom povrchovo upravoval medzi plastom a kovom kľuky. Rozhodol som sa rozpíliť osku pomocou mikrobrúsky aby som oddelil kovovú časť od plastovej a očistiť to mechanicky. Po očistení ešte odhrdzovač a dvojzložková PU farba Viton PE33 (2 v 1 - základ + vrchná). Rovnako ošetrené aj okolie matiek pre upevnenie EČV. Nakoniec ošetrené a nastriekané ramienko stierača ako pri predných stieračoch.
Tak došlo na kľučku batožinových dverí. Ramienko zad. stierača sa dalo dole pomocou sťahováka, takže všetky časti išlo pekne rozmontovať. Kľuka bola viac zahrdzavená, kedže je skôr na rane, ako držiak osvetlenia EČV, ktorý bol len prevažne na hranách a okolo otvorov. Na kľuke bola taká páska z oboch strán, ktorá mala za úlohu asi tlmiť doraz medzi kovom a plastovou časťou kľuky. Z opačnej strany asi utesňovala otvor v batožinových dverách. Pod páskou to bolo takmer bez hrze. Riešiť to elektrolýzou by bolo dobré z pohľadu hrze, ale neviem ako by som to potom povrchovo upravoval medzi plastom a kovom kľuky. Rozhodol som sa rozpíliť osku pomocou mikrobrúsky aby som oddelil kovovú časť od plastovej a očistiť to mechanicky. Po očistení ešte odhrdzovač a dvojzložková PU farba Viton PE33 (2 v 1 - základ + vrchná). Rovnako ošetrené aj okolie matiek pre upevnenie EČV. Nakoniec ošetrené a nastriekané ramienko stierača ako pri predných stieračoch.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20622
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
A hned je to lepší než nový
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49185
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Jirko nechval dne před večerem. Zatím to ještě není komplet.
Hlavně ať ti dlouho vydrží ten plast kliky. Já to měl taky takhle hezky zrepasovaný a nakonec mi rupnul ten plast. On sice není rezavej, ale je taky 20 let starej a křehne.
Hlavně ať ti dlouho vydrží ten plast kliky. Já to měl taky takhle hezky zrepasovaný a nakonec mi rupnul ten plast. On sice není rezavej, ale je taky 20 let starej a křehne.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Taky jsem to na SG minulej týden repasoval. Tímhle https://en.m.wikipedia.org/wiki/WD-40.
Zkrátka jsem tam na několikrát nastříkal zbytek malýho balení, párkrát bouchl dvěma, co vyteklo jsem utřel a hotovo. Chodí jak víno . Zatím.
Jinak zlatý SF. Tam ta klika chodila i po 24letech na 1 a dveře se zavíraly tím geniálním vnějším madlem jedna báseň. Na SG si buď zalomím ruku, když to zavirám za vnitřní madlo, nebo musím šáhnout na špinavý dveře zvenku
Zkrátka jsem tam na několikrát nastříkal zbytek malýho balení, párkrát bouchl dvěma, co vyteklo jsem utřel a hotovo. Chodí jak víno . Zatím.
Jinak zlatý SF. Tam ta klika chodila i po 24letech na 1 a dveře se zavíraly tím geniálním vnějším madlem jedna báseň. Na SG si buď zalomím ruku, když to zavirám za vnitřní madlo, nebo musím šáhnout na špinavý dveře zvenku
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Rozvody"
Pred vyše týždňom prebehla výmena rozvodov - rozvodové kladky, rozvodový remeň, vodná pumpa. Auto pri kúpe s 190 000 km, malo poznačenú výmenu rozvodov pri 144 ... Na povolenie skrutky remenice kľukového hriadeľa sme nemali prípravok. Bolo niekoľko možností ako by sa to mohlo dať povoliť. Podarilo sa to pomocou prvo zamýšľanej - pomocou krátkej rázovej pneumatickej pištole.
Na výmenu sa použila už dávnejšie kúpená a vyššie vo vlákne zmienená rozvodová sada s vodnou pumpou. Terajší stav bol 256 400 km, čiže nabehané cca 112 000 km. Ložiská kladiek vyzerali byť v poriadku, napínak už trochu prepúšťal, na vodnej pumpe chýbal ten zalomený kus tesnenia a nová ho nemala, tak sa to dalo tiež bez tesnenia.
Keďže chladič pri výmene šiel vonku, tak som vymenil chladiacu kvapalinu. Pôvodná G11, asi 3-ročná. Teraz šla bez označenia G11, ale s parametrami spĺňajucími Subaru Coolnat 16218 Mal som vysledované, že mi chladiaca kvapalina ubúda, ale po doplnení a jazdení mi stale pribúdalo v expanznej nádržke a po vychladnutí motora si z nej chadič nič nepotiahol. A hoci v okolí tesnení pod hlavami vidieť už priesaky, tak som teraz investoval do nových hadíc, viečka a nerezových spôn. Už keď bolo auto zdvihnuté tak sa vymenil pripravený motorový olej a olejový filter - po 12 750 km. Na vypustenie som prvý krát použil namontovaný vypúšťací ventil Stahlbus [viewtopic.php?t=9270&start=60], čo bola čistá práca, ale ten bol kúpený hlavne ako prevencia pred strhnutím závitu olejovej vane.
Pred vyše týždňom prebehla výmena rozvodov - rozvodové kladky, rozvodový remeň, vodná pumpa. Auto pri kúpe s 190 000 km, malo poznačenú výmenu rozvodov pri 144 ... Na povolenie skrutky remenice kľukového hriadeľa sme nemali prípravok. Bolo niekoľko možností ako by sa to mohlo dať povoliť. Podarilo sa to pomocou prvo zamýšľanej - pomocou krátkej rázovej pneumatickej pištole.
Na výmenu sa použila už dávnejšie kúpená a vyššie vo vlákne zmienená rozvodová sada s vodnou pumpou. Terajší stav bol 256 400 km, čiže nabehané cca 112 000 km. Ložiská kladiek vyzerali byť v poriadku, napínak už trochu prepúšťal, na vodnej pumpe chýbal ten zalomený kus tesnenia a nová ho nemala, tak sa to dalo tiež bez tesnenia.
Keďže chladič pri výmene šiel vonku, tak som vymenil chladiacu kvapalinu. Pôvodná G11, asi 3-ročná. Teraz šla bez označenia G11, ale s parametrami spĺňajucími Subaru Coolnat 16218 Mal som vysledované, že mi chladiaca kvapalina ubúda, ale po doplnení a jazdení mi stale pribúdalo v expanznej nádržke a po vychladnutí motora si z nej chadič nič nepotiahol. A hoci v okolí tesnení pod hlavami vidieť už priesaky, tak som teraz investoval do nových hadíc, viečka a nerezových spôn. Už keď bolo auto zdvihnuté tak sa vymenil pripravený motorový olej a olejový filter - po 12 750 km. Na vypustenie som prvý krát použil namontovaný vypúšťací ventil Stahlbus [viewtopic.php?t=9270&start=60], čo bola čistá práca, ale ten bol kúpený hlavne ako prevencia pred strhnutím závitu olejovej vane.
Naposledy upravil(a) vasco dne úte črc 26, 2022 12:10 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49185
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Pěknej seris. Tak ti budu držet palce, ať to pomůže od ubývání vody.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20622
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Raz sa výmene tesnení pod hlavami nevyhnem, keďže neplánujem auto pustiť ďalej.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3659
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Vasco, nepoustej!!
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Zapaľovacie sviečky"
Stav: 256 850 km
Na chalupe došlo na výmenu sviečok. Znova tam išli NGK Laser Line 1, určené pre LPG s výdržnosťou 60 000 km. Vozili sa v priehradke spolujazdca ak by nastal skôr zádrhel s nimi. Ale nebol s nimi problém. čo som pozrel v záznamoch, nabehali 62 478 km. Už keď pri výmene šla nádržka ostrekovačov vonku, tak som vybral čerpadlo na ostrekovanie svetlometov, očistil ho a nastriekal. Dávnejšie som už ho videl, že nevyzerá to tam dobre. A hoci sa na tom nejazdí a vôbec ho nepoužívam, tak som spravil aspoň niečo pre svoje SG-ko.
Stav: 256 850 km
Na chalupe došlo na výmenu sviečok. Znova tam išli NGK Laser Line 1, určené pre LPG s výdržnosťou 60 000 km. Vozili sa v priehradke spolujazdca ak by nastal skôr zádrhel s nimi. Ale nebol s nimi problém. čo som pozrel v záznamoch, nabehali 62 478 km. Už keď pri výmene šla nádržka ostrekovačov vonku, tak som vybral čerpadlo na ostrekovanie svetlometov, očistil ho a nastriekal. Dávnejšie som už ho videl, že nevyzerá to tam dobre. A hoci sa na tom nejazdí a vôbec ho nepoužívam, tak som spravil aspoň niečo pre svoje SG-ko.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Vzduchový filter"
Stav: 256 850 km
Pred rokom som po diskusií tu na fóre prešiel z bavlneného K&N a dal som tam "papierový" PURFLUX A1370 Aké nemilé prevapenie som v air boxe teraz našiel: Skôr je to nejaká umelá tkanina a nie papier. Postatnejšia je otázka prečo sa to prehrialo a či to malo aj nejaké dôsledky pre motor?!
Stav: 256 850 km
Pred rokom som po diskusií tu na fóre prešiel z bavlneného K&N a dal som tam "papierový" PURFLUX A1370 Aké nemilé prevapenie som v air boxe teraz našiel: Skôr je to nejaká umelá tkanina a nie papier. Postatnejšia je otázka prečo sa to prehrialo a či to malo aj nejaké dôsledky pre motor?!
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.