vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10657
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od podvlada »

Jestli jsi měl pedál až na podlaze a nešlo nic zařadit (pákou nešlo hnout do směru zařazení stupně) tak to je jak kdyby ti spojka nerozepínala. To přece neni na výměnu, naopak, kdyby byla opotřebená, bude klouzat, vypínat brzo a v extrému, kdy by už nezabírala vůbec, by šlo řadit i bez sešlápnutí spojkovýho pedálu, tedy přesně opačná situace... nebo mi něco uniká?
Mrkni na hladinu brzdovky v nádobce pro spojku, je zvlášť. Jestli není málo a nezavzdušnila se. Případně zkus odvzdušnit.
Ale to by asi nešel zařadit kterejkoliv stupeň - ne jen 1 a 2. Jestli v tu chvíli, kdy nejde 1 a 2 jde 3 a 4, případně 5 a R, tak bych tipoval spíš něco v převodovce, resp. mrkni jestli je v pořádku táhlo od páky. Jak je na tom vůle řadící páky?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

podvlada píše: úte kvě 16, 2023 11:17 am Jestli jsi měl pedál až na podlaze a nešlo nic zařadit (pákou nešlo hnout do směru zařazení stupně) tak to je jak kdyby ti spojka nerozepínala. To přece neni na výměnu, naopak, kdyby byla opotřebená, bude klouzat, vypínat brzo a v extrému, kdy by už nezabírala vůbec, by šlo řadit i bez sešlápnutí spojkovýho pedálu, tedy přesně opačná situace... nebo mi něco uniká?
Mrkni na hladinu brzdovky v nádobce pro spojku, je zvlášť. Jestli není málo a nezavzdušnila se. Případně zkus odvzdušnit.
Ale to by asi nešel zařadit kterejkoliv stupeň - ne jen 1 a 2. Jestli v tu chvíli, kdy nejde 1 a 2 jde 3 a 4, případně 5 a R, tak bych tipoval spíš něco v převodovce, resp. mrkni jestli je v pořádku táhlo od páky. Jak je na tom vůle řadící páky?
Podvlada, díky za reakciu. Na mechanizmus riadiacej páky som myslel, keď to začalo chodiť ťažšie.
Spojkovú sadu som kúpil a stále ju mám už niekoľko rokov, keď raz po takom extrémnom stúpaní a potom späť lesnou cestou po balvanoch
mi začala šmýkať. Potom to bežalo bež prešmykovania, jedine čo som postrehol tak po tiahlom stúpaní s veľkým prevýšením do lyžiarského strediska bolo po zastavení cítiť zápach od spojky.
Horšie je, že môj známy (mechanik) šiel pracovať do zahraničia a vráti sa o 4 týždne. Na parkovisku pred panelákom to nepozriem zospodu. Auto potrebujem požívať denne, zaviesť deti do škôlky a na krúžky.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10657
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od podvlada »

Tak až to příště nepůjde zařadit (1 a 2), zkus, jestli jdou ostatní stupně, cokoliv; nebo se to týká jen té 1 a 2. Tím začneme :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

podvlada píše: úte kvě 16, 2023 12:01 pm Tak až to příště nepůjde zařadit (1 a 2), zkus, jestli jdou ostatní stupně, cokoliv; nebo se to týká jen té 1 a 2. Tím začneme :-)
Včera bola situácia, že som skúšal zaradiť niečo ale nešlo to. Potom som dotlačil pedál čo to šlo a nejak zaradil.
Počas jazdy to bolo lepšie, že šlo.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od dracekvo »

Lze řadit i bez spojky, pokud se ti plynem povede sesynchronizovat otáčky.
Taky by mělo jít řadit s vypnutým motorem.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

dracekvo píše: úte kvě 16, 2023 12:41 pm Taky by mělo jít řadit s vypnutým motorem.
To viem. Niekedy to robím.
Musím to teraz vyskúšať ako sa to chová.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

podvlada píše: úte kvě 16, 2023 11:17 am Mrkni na hladinu brzdovky v nádobce pro spojku, je zvlášť.
Kvapaliny som včera zbežne pozrel a boli v tolerancii.
Pozriem ešte na prevodový olej. … pod autom však nemám žiadne olejové škvrny.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od zhor »

A když tam dostaneš jedničku, tak se dá s autem plynule rozjet? Spojka funguje normálně? Případně pokud jde pedál moc navolno, tak ho zkusit víckrát za sebou našlapat, jestli tam není někde vzduch.

Kamrád měl teď něco podbného, ale to bylo tím, že pálil gumy na kruháči, párkrát si pomohl spojkou utrhnout auto a strhlo se tam obložení na lamele.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od macasubaru »

nechci malovat čerta na zed ale myslím že to bude prasklá vidlička na vypínání spojky
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

macasubaru píše: úte kvě 16, 2023 7:03 pm nechci malovat čerta na zed ale myslím že to bude prasklá vidlička na vypínání spojky
To by som ešte bral. Asi to objednám aby to bolo po ruke keď to bude ono. A keď nie, tak sa to aj tak vymení preventívne.
Macasubaru, díky za podnet.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Mám nový poznatok ku problému s radením:
- pri nenaštartovanom motore, bez stláčenia spojky, idú radiť jedotlivé rychlostné stupne vporiadku
- po naštartovaní motora, so spojkou, neide zaradiť
- keď som pri vypnutom motore zaradil rýchlosť, so stlačenou spojkou naštartoval, auto jemne sa pohyhovalo vpred pri 1.stupni resp. vzad pri spiatočke
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3181
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od dracekvo »

Tak to ti prostě jen blbě vystavuje spojka.
Nouzově se s tím bude dát jezdit, ale budeš si muset skočit na školení k nějakému řidiči vejtřasky, aby tě naučil meziplyn :-)

Tohle má hydraulickou spojku, že? Pokud jí našlapeš víckrát, nezlepší se to?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od mnov »

dracekvo píše: stř kvě 17, 2023 3:12 pm .... Pokud jí našlapeš víckrát, nezlepší se to?
To tu nalomenou vidličku dodělá úplně. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Prestalo pršať, tak som bol sa pozrieť pod kapotu. Dal som dole teleso vzduchového filtra aby som sa pozrel na časť vidličky vystupujúcu z prevodovky či niečo neidikuje.
Z postavenia vidličky nebolo nič zaražajúce. Na valčeku však je roztrhnutá manžeta a okolo valčeka mokro (asi už dlhšieho dáta).
_DSC7410.JPG
_DSC7412.JPG
_DSC7413.JPG
Má význam to riešiť opravnou sadou (30622AA010),
opravná sada 30622AA010.jpg
alebo radšej celým valčekom (30620AA111)?
valček 30620AA111.jpg
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... d=15076&q=

Býva chybná aj hadička ku valčeku? Nenašiel som ju v schémach. Nevie niekto jej číslo?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od mnov »

Ten pístek je vylezlý na maximum a tak "z pohledu vidličky" to asi není dobře. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“