vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3662
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
No, to teda cumim.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Kabinový filter"
Stav: 256 850 km
Tu bol odteraz filter s aktivným uhlím od NIPPARTS Stav relatívne dobrý. Skúsil som novú značku OYODO (poľská značka). Tiež bol filter s aktívným uhlím, preto som ju skusil. Ale už do nej nepôjdem. Ten plastový rámček som musel prirezať, mali tie výrezy vzadu na šírku 40 mm, v aute je na 30 mm. To by bolo najmenej. Pozrite sa akú má filtračnú plochu. To cik-cak skladanie je tak 1/2 ako má Nipparts diel. Došlo aj na vyčisenie klímy penovým čističom pomocou hadičky cez odtokovú hadicu kondenzátu. Auto som ozonoval na jar, ale po čase zase bolo cítiť zátuch pri spustení ventilácie. Teraz po pene vytiekla špinavá tekutina, tak si nejaký bordel vzala.
Nakoniec ešte v kľude povysávať auto, poumývať a navoskovať. A dnes ked trochu spŕchlo, tak potešil pohľad ako sa tvoria kvapky na karosérií, na rozdiel asi 95% áut čo stáli poblízku.
Stav: 256 850 km
Tu bol odteraz filter s aktivným uhlím od NIPPARTS Stav relatívne dobrý. Skúsil som novú značku OYODO (poľská značka). Tiež bol filter s aktívným uhlím, preto som ju skusil. Ale už do nej nepôjdem. Ten plastový rámček som musel prirezať, mali tie výrezy vzadu na šírku 40 mm, v aute je na 30 mm. To by bolo najmenej. Pozrite sa akú má filtračnú plochu. To cik-cak skladanie je tak 1/2 ako má Nipparts diel. Došlo aj na vyčisenie klímy penovým čističom pomocou hadičky cez odtokovú hadicu kondenzátu. Auto som ozonoval na jar, ale po čase zase bolo cítiť zátuch pri spustení ventilácie. Teraz po pene vytiekla špinavá tekutina, tak si nejaký bordel vzala.
Nakoniec ešte v kľude povysávať auto, poumývať a navoskovať. A dnes ked trochu spŕchlo, tak potešil pohľad ako sa tvoria kvapky na karosérií, na rozdiel asi 95% áut čo stáli poblízku.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Guľový čáp"
Ako som niekde vyššie písal, že mi niečo klepe a mal podozrenie na vybité gumy na predný stabilizátor, tak napokon to bol ľavý guľový čáp. Co som pozeral, pred rokom som dal guľáky 555 (Made in Japan) a už to nejaký týždeň bolo cítiť, takže jeden sa porúčal ani nie po roku. Teraz som tam dal CTR (Made in Korea).
Ako som niekde vyššie písal, že mi niečo klepe a mal podozrenie na vybité gumy na predný stabilizátor, tak napokon to bol ľavý guľový čáp. Co som pozeral, pred rokom som dal guľáky 555 (Made in Japan) a už to nejaký týždeň bolo cítiť, takže jeden sa porúčal ani nie po roku. Teraz som tam dal CTR (Made in Korea).
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Odlepené nápisy na aute"
Na aute sa mi odlepilo písmeno "A" z nápisu SUBARU na batožinových dverách + "AWD" za zadnými dverami. Bolo v pláne to opraviť zakúpenou páskou 3M 08069 Laminačná lepiaca fólia na emblémy https://www.mako-autolaky.sk/3m-08069-l ... emblemy-2/, na ktorú sa písmeno iba otlačí, to zachytí lepidlo a prilepí sa na miesto.
Toto sa však ukázalo ako nie vhodné z dôvodu, že je to iba nanesené lepidlo v tenkej vrstve na fólií. Je to vhodné pre predmety s rovnou plochou.
Odlepené písmená majú iba obrys cca 0,5 mm široký a potom je vybratie do hĺbky asi 0,3 mm na ktoré by mala ísť lepiaca fólia. Čo som vyhľadal, tak najlepšia je akrylátová obojstranná páska, ktorá znesie široké rozpätie teplôt. Ideálne mi pripadala v hrúbke 0,5 mm. Nenašiel som však vhodné malé balenie + doprava, aby to bolo ekonomicky prijateľné. Tak som použil z OBI pásku BISON CAR TAPE https://www.obi.sk/lepiace-pasky/bison- ... /p/3153947. Je síce o niečo hrubšia (asi 0,8 mm odhadujem; nebolo uvedené), tak po nalepení o pár desatín odstáva voči originálnemu nalepeniu. Verím, že to bude držať ak je to určené pre použitie na autách (napr. na bočné lišty). Čo chcelo trochu trpezlivosti, bolo vyrezávanie tých nápisov.
Na aute sa mi odlepilo písmeno "A" z nápisu SUBARU na batožinových dverách + "AWD" za zadnými dverami. Bolo v pláne to opraviť zakúpenou páskou 3M 08069 Laminačná lepiaca fólia na emblémy https://www.mako-autolaky.sk/3m-08069-l ... emblemy-2/, na ktorú sa písmeno iba otlačí, to zachytí lepidlo a prilepí sa na miesto.
Toto sa však ukázalo ako nie vhodné z dôvodu, že je to iba nanesené lepidlo v tenkej vrstve na fólií. Je to vhodné pre predmety s rovnou plochou.
Odlepené písmená majú iba obrys cca 0,5 mm široký a potom je vybratie do hĺbky asi 0,3 mm na ktoré by mala ísť lepiaca fólia. Čo som vyhľadal, tak najlepšia je akrylátová obojstranná páska, ktorá znesie široké rozpätie teplôt. Ideálne mi pripadala v hrúbke 0,5 mm. Nenašiel som však vhodné malé balenie + doprava, aby to bolo ekonomicky prijateľné. Tak som použil z OBI pásku BISON CAR TAPE https://www.obi.sk/lepiace-pasky/bison- ... /p/3153947. Je síce o niečo hrubšia (asi 0,8 mm odhadujem; nebolo uvedené), tak po nalepení o pár desatín odstáva voči originálnemu nalepeniu. Verím, že to bude držať ak je to určené pre použitie na autách (napr. na bočné lišty). Čo chcelo trochu trpezlivosti, bolo vyrezávanie tých nápisov.
Naposledy upravil(a) podvlada dne stř zář 07, 2022 2:15 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: opraven odkaz
Důvod: opraven odkaz
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Já na to použil tenkou oboustrannou 3M pásku. A vyřezat to byla fakt piplačka, protože mi upadl celej nápis Forester.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Na to by bola dobrá tá prenášacia lep. páska 3M 08069.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Nastavenie vôle ventilov"
Otázka: Je potrebné vždy meniť tesnenie veka, tesnenie sviečok a tesniace podložky pod skrutky veka?
Nastal už čas to minimálne skontrolovať, od posledného nastavenia už to má nabehané cez 30.000 km. Vtedy som menil všetko. Chcel by som to urobiť ešte pred blížiacou sa STK.
Otázka: Je potrebné vždy meniť tesnenie veka, tesnenie sviečok a tesniace podložky pod skrutky veka?
Nastal už čas to minimálne skontrolovať, od posledného nastavenia už to má nabehané cez 30.000 km. Vtedy som menil všetko. Chcel by som to urobiť ešte pred blížiacou sa STK.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Podle mě záleží na stavu onoho těsnění.
Vyměnit ho je možné později pokud by to začlo máčet. Já osobně, pokud by to těsnění bylo zánovní, tak bych neměnil. Nejde ani tak o to, kolik to naběhalo, ale jak je staré. Ono to časem ztvrdne a pak si to znovu nesedne. Možná bych dal pro klid duše jen těsnění pod svíčky. Tam se to přece jen kontroluje trošku hůř.
Vyměnit ho je možné později pokud by to začlo máčet. Já osobně, pokud by to těsnění bylo zánovní, tak bych neměnil. Nejde ani tak o to, kolik to naběhalo, ale jak je staré. Ono to časem ztvrdne a pak si to znovu nesedne. Možná bych dal pro klid duše jen těsnění pod svíčky. Tam se to přece jen kontroluje trošku hůř.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Je pravda, že to těsnění časem ztvrdne a přestane těsnit i bez rozebírání. Určitě to udělají ty kroužky svíček, ale i rohy těsnění vík.
Já jsem po zkušenostech posunul nastavení vůle ventilů na 60 kkm (EDIT: taky asi začnu používat ty Mm jako Vláďa, protože to co jsem napsal, je nesmyslná jednotka) a určitě budu dávat nová těsnění.
Na Impreze co není na plyn to nebylo nikdy rozebrané, ale asi to taky budu muset udělat, protože to začíná prosakovat do prostoru svíček.
Já jsem po zkušenostech posunul nastavení vůle ventilů na 60 kkm (EDIT: taky asi začnu používat ty Mm jako Vláďa, protože to co jsem napsal, je nesmyslná jednotka) a určitě budu dávat nová těsnění.
Na Impreze co není na plyn to nebylo nikdy rozebrané, ale asi to taky budu muset udělat, protože to začíná prosakovat do prostoru svíček.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Pozeral som servisný manuál a tam je pre diely označené hviezdičkou uvedené: "Replacement part". Neviem či je to myslené, len to že sú meniteľné ako náhradné diely, alebo pri rozobraní sa musia meniť!?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
Pokud by to bylo, že po rozebrání se musí vyměnit, tak bych hvězdičku očekával i u šroubů co drží hlavu. Jestli se dobře pamatuju, tak by se neměli používat znovu, protože se tam počítá s nějakým jejich natáhnutím.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"STK + EK"
Stav: cca 260 000 km
Tak ďalšie dva roky auto formálne prevádzkyschopné.
Auto šlo na STK bez nejakej prípravy, len pred 2 mesiaci som vymenil jednu žiarovku osvetlenia EČV, o ktorej som vedel, že nesvieti. Mal som kamaráta, ktorý pracoval na STK ale už tam nie je, tak som sa dohodol s ním na kontrolu u jeho dobrého kolegu. …aby som nenarazil na nejakého čo sa zle vyspal.
Cestou na STK som si uvedomil, že mi svieti "kura" motora. Nemám diagnostiku, tak neviem aká presne chyby tam bola, ale nabehne mi prevažne keď niekedy pri rozjazde mi zhasne motor a odpojí sa LPG. Mal som to v úmysle vymazať pred kontrolou. Pri parkovaní pred STK tam bol práve ten dotyčný technik, tak sa ho pýtam či to mám vymazať. Vraj nemusím. Pri EK mi hovorí, že to na benzín beží na prd. Potom zresetoval chybu motora — svietiace "kura" a už sa dostal na požadované hodnoty EK. Pri kontrole osvetlenia mi nesvietilo jedno predné obrysové svetlo, čo som nevedel ani od kedy. Mal som v priehradke staršie žiarovky z prístrojovej dosky, tak mi ju cez odsunutý podbeh vymenil.
V zápise poznačené nejaké ľahšie chyby ako pri poslednej kontrole: povrchová korózia, paraboly osvetlenia.
Stav: cca 260 000 km
Tak ďalšie dva roky auto formálne prevádzkyschopné.
Auto šlo na STK bez nejakej prípravy, len pred 2 mesiaci som vymenil jednu žiarovku osvetlenia EČV, o ktorej som vedel, že nesvieti. Mal som kamaráta, ktorý pracoval na STK ale už tam nie je, tak som sa dohodol s ním na kontrolu u jeho dobrého kolegu. …aby som nenarazil na nejakého čo sa zle vyspal.
Cestou na STK som si uvedomil, že mi svieti "kura" motora. Nemám diagnostiku, tak neviem aká presne chyby tam bola, ale nabehne mi prevažne keď niekedy pri rozjazde mi zhasne motor a odpojí sa LPG. Mal som to v úmysle vymazať pred kontrolou. Pri parkovaní pred STK tam bol práve ten dotyčný technik, tak sa ho pýtam či to mám vymazať. Vraj nemusím. Pri EK mi hovorí, že to na benzín beží na prd. Potom zresetoval chybu motora — svietiace "kura" a už sa dostal na požadované hodnoty EK. Pri kontrole osvetlenia mi nesvietilo jedno predné obrysové svetlo, čo som nevedel ani od kedy. Mal som v priehradke staršie žiarovky z prístrojovej dosky, tak mi ju cez odsunutý podbeh vymenil.
V zápise poznačené nejaké ľahšie chyby ako pri poslednej kontrole: povrchová korózia, paraboly osvetlenia.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49206
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
A proto je fajn tam nejet na blind.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 301
- Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
- Jméno a příjmení: Vasil Cicák
- Bydliště: Banská Bystrica
Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)
"Kožený packet"
Tak som sa rozhodol niečo vylepšiť. Na ceste zo SubaTechu. … síce sa peniaze dali na aute i funkčnejšie využiť, ale snáď nebudem ľutovať.
Tak som sa rozhodol niečo vylepšiť. Na ceste zo SubaTechu. … síce sa peniaze dali na aute i funkčnejšie využiť, ale snáď nebudem ľutovať.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.