vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10650
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od podvlada »

Přesně proto jsem to nechal na místě - protože to je ve skle a nechtělo to povolit. Servisní manuál popisuje, že se má demontovat i stěrač (hlavně kvůli motorku a mechanizmu uvnitř 5. dveří) ale není to nutný. K některým maticím je horší přístup, ale pomocí různý kombinace klíčů jsem si poradil.

Zdroj na elektrolýzu? Dá se použít spousta věcí, klidně i stará autobaterie. PC zdroj. Laboratorní zdroj. Nabíječka s dostatečnou proudovou kapacitou (třeba od notebooku). Stará ("hloupá") nabíječka autobaterií. Samozřejmě je lepší použít něco, co už nemá využití :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14836
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od Tapan »

Na ramínko stěrače jsem si koupil v autodílech šroubovací stahovák asi za stovku, doporučuju. Na Subaru se neztratí :-) Již jsem 2x využil. Rvát to ručně a nějak s tím kroutit je blbý, motorek má některé díry plastové a nebude asi těžké udělat tam nějakou nežádoucí vůli a pak můžeš celej motorek zahodit, protože samotný plastový ozubený kolečko odrbaný o šnekovej převod neseženeš.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Tapan píše: stř čer 29, 2022 11:21 am Na ramínko stěrače jsem si koupil v autodílech šroubovací stahovák asi za stovku, doporučuju. Na Subaru se neztratí :-) Již jsem 2x využil. Rvát to ručně a nějak s tím kroutit je blbý, motorek má některé díry plastové a nebude asi těžké udělat tam nějakou nežádoucí vůli a pak můžeš celej motorek zahodit, protože samotný plastový ozubený kolečko odrbaný o šnekovej převod neseženeš.
Na predné ramienka stieračov som tiež pred časom kúpil na to sťahovák, ale ten sa mi tam nevliezol - pod ramienko a medzi otvor v plastovom kryte pod predným sklom. Napokon som to tento rok pri oprave mechanizmu stieračov uvolnil ručne bez nejakej väčšej námahy. Bolo potrebné ramienko zodvihnúť od skla do 90°, trošku pohýbať. Teraz mám ten sťahovák na chalupe, tak som nemohol to skúsiť s ním na zadné ramienko strierača.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Kľučka batožinových dverí"

Tak došlo na kľučku batožinových dverí. Ramienko zad. stierača sa dalo dole pomocou sťahováka, takže všetky časti išlo pekne rozmontovať.
_DSC7192.JPG
Kľuka bola viac zahrdzavená, kedže je skôr na rane, ako držiak osvetlenia EČV, ktorý bol len prevažne na hranách a okolo otvorov. Na kľuke bola taká páska z oboch strán, ktorá mala za úlohu asi tlmiť doraz medzi kovom a plastovou časťou kľuky. Z opačnej strany asi utesňovala otvor v batožinových dverách. Pod páskou to bolo takmer bez hrze.
_DSC7193.JPG
Riešiť to elektrolýzou by bolo dobré z pohľadu hrze, ale neviem ako by som to potom povrchovo upravoval medzi plastom a kovom kľuky. Rozhodol som sa rozpíliť osku pomocou mikrobrúsky aby som oddelil kovovú časť od plastovej a očistiť to mechanicky.
_DSC7195.JPG
_DSC7197.JPG
_DSC7199.JPG
_DSC7200.JPG
_DSC7201.JPG
Po očistení ešte odhrdzovač a dvojzložková PU farba Viton PE33 (2 v 1 - základ + vrchná).
_DSC7203.JPG
Rovnako ošetrené aj okolie matiek pre upevnenie EČV.
_DSC7204.JPG
Nakoniec ošetrené a nastriekané ramienko stierača ako pri predných stieračoch.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od námořník »

A hned je to lepší než nový 👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Jirko nechval dne před večerem. Zatím to ještě není komplet. :-DDD
Hlavně ať ti dlouho vydrží ten plast kliky. Já to měl taky takhle hezky zrepasovaný a nakonec mi rupnul ten plast. On sice není rezavej, ale je taky 20 let starej a křehne.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od námořník »

To si pamatuju 😁
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3007
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od yeti »

Taky jsem to na SG minulej týden repasoval. Tímhle https://en.m.wikipedia.org/wiki/WD-40.
Zkrátka jsem tam na několikrát nastříkal zbytek malýho balení, párkrát bouchl dvěma, co vyteklo jsem utřel a hotovo. Chodí jak víno 😀. Zatím.
Jinak zlatý SF. Tam ta klika chodila i po 24letech na 1 a dveře se zavíraly tím geniálním vnějším madlem jedna báseň. Na SG si buď zalomím ruku, když to zavirám za vnitřní madlo, nebo musím šáhnout na špinavý dveře zvenku 🙄🙄
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Rozvody"

Pred vyše týždňom prebehla výmena rozvodov - rozvodové kladky, rozvodový remeň, vodná pumpa. Auto pri kúpe s 190 000 km, malo poznačenú výmenu rozvodov pri 144 ...
_DSC7213.JPG
Na povolenie skrutky remenice kľukového hriadeľa sme nemali prípravok. Bolo niekoľko možností ako by sa to mohlo dať povoliť. Podarilo sa to pomocou prvo zamýšľanej - pomocou krátkej rázovej pneumatickej pištole.
Na výmenu sa použila už dávnejšie kúpená a vyššie vo vlákne zmienená rozvodová sada s vodnou pumpou.
_DSC7207.JPG
Terajší stav bol 256 400 km, čiže nabehané cca 112 000 km. Ložiská kladiek vyzerali byť v poriadku, napínak už trochu prepúšťal, na vodnej pumpe chýbal ten zalomený kus tesnenia a nová ho nemala, tak sa to dalo tiež bez tesnenia.
Keďže chladič pri výmene šiel vonku, tak som vymenil chladiacu kvapalinu. Pôvodná G11, asi 3-ročná. Teraz šla bez označenia G11, ale s parametrami spĺňajucími Subaru Coolnat 16218
_DSC7206.JPG
Mal som vysledované, že mi chladiaca kvapalina ubúda, ale po doplnení a jazdení mi stale pribúdalo v expanznej nádržke a po vychladnutí motora si z nej chadič nič nepotiahol. A hoci v okolí tesnení pod hlavami vidieť už priesaky, tak som teraz investoval do nových hadíc, viečka a nerezových spôn.
_DSC7208.JPG
Už keď bolo auto zdvihnuté tak sa vymenil pripravený motorový olej a olejový filter - po 12 750 km. Na vypustenie som prvý krát použil namontovaný vypúšťací ventil Stahlbus [viewtopic.php?t=9270&start=60], čo bola čistá práca, ale ten bol kúpený hlavne ako prevencia pred strhnutím závitu olejovej vane.
_DSC7211.JPG
Naposledy upravil(a) vasco dne úte črc 26, 2022 12:10 pm, celkem upraveno 2 x.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Pěknej seris. Tak ti budu držet palce, ať to pomůže od ubývání vody.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20605
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od námořník »

👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

VDC píše: pon črc 25, 2022 8:05 am Pěknej seris. Tak ti budu držet palce, ať to pomůže od ubývání vody.
Raz sa výmene tesnení pod hlavami nevyhnem, keďže neplánujem auto pustiť ďalej.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3655
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od StandaB »

Vasco, nepoustej!! (*_^) |,,,,
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Zapaľovacie sviečky"

Stav: 256 850 km
Na chalupe došlo na výmenu sviečok. Znova tam išli NGK Laser Line 1, určené pre LPG s výdržnosťou 60 000 km.
_DSC7223.JPG
Vozili sa v priehradke spolujazdca ak by nastal skôr zádrhel s nimi. Ale nebol s nimi problém. čo som pozrel v záznamoch, nabehali 62 478 km.
_DSC7218.JPG
Už keď pri výmene šla nádržka ostrekovačov vonku, tak som vybral čerpadlo na ostrekovanie svetlometov, očistil ho a nastriekal. Dávnejšie som už ho videl, že nevyzerá to tam dobre. A hoci sa na tom nejazdí a vôbec ho nepoužívam, tak som spravil aspoň niečo pre svoje SG-ko.
_DSC7225.JPG
_DSC7230.JPG
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Vzduchový filter"

Stav: 256 850 km
Pred rokom som po diskusií tu na fóre prešiel z bavlneného K&N a dal som tam "papierový" PURFLUX A1370
_DSC7229.JPG
Aké nemilé prevapenie som v air boxe teraz našiel:
_DSC7226.JPG
_DSC7227.JPG
_DSC7228.JPG
Skôr je to nejaká umelá tkanina a nie papier. Postatnejšia je otázka prečo sa to prehrialo a či to malo aj nejaké dôsledky pre motor?!
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“