vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

vasco píše: úte srp 01, 2023 5:17 pm Pri stojacom aute to ostrekovanie je lepšie, vytvára to taký vejár. Uvidíme ako pri rôznych rýchlostiach sa to bude chovať. Verím, že lepšie.
Aj jazde pri rôzných rýchlostiach je to rovnaké.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1908
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od Fiba »

Odkud jsi objednával?
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Fiba píše: čtv srp 03, 2023 11:25 am Odkud jsi objednával?
Dýzy som mal objednané z partsouq.com spolu s ďalšími nahradými dielmi ale tam nemali tie gumené podložky.
Nakoniec som vypátral, ža na e-subaru.pl majú tie nové dýzy, ale nemali tam tie podložky k dispozícii, tak som im napísal. Odpísal, že to objednajú. Vzápätí sa ozvali, že tie ktoré mali, mal niekto objednané ale odriekol to. Tak bolo k voľných 4 ks. Cena bola pár EUR, ale keď som si to chcel poslať do SR, tak to vyšlo cca 30 EUR s poštovným. To som nebol ochotný dať. Chcel som aby to poslali v poštovej obálke, že im vopred zaplatí. Nedalo sa. Nakoniec som to vyriešil, tak že mám kolegyňu poľku, ktorá šla na návštevu do PL. Tak na adresu v PL to bolo cca 7 EUR s poštovným.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
Fiba
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1908
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Pardubice

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od Fiba »

OK, díky :)
Obrázek Forester 2.5 XT '06 AT

ex Forester S-turbo '99 MT
ex Alfa Romeo 90 2.0i 94kW 1985
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Nastavenie ventilovej vôle"

273 340 km
Urobil som nastavenie ventilovej vôle nakoľko jazdim na lpg. Zišlo z toho minulý rok a tak to bolo teraz cca 50 000 km od predchadzajúceho nastavenia. Dotlačilom ma k tomu aj to, že poslednú dobu im motor poškubával a nechcel ísť do otáčok v rozmedzí od 1000-2000 ot pri záťaží (denne jazdím trasu kde je z rovinky pravouhlá zakruta a hneď stúpanie 10%).
Nastavenie bolo potrebné, hlavne výfukové ventily mali vôľu iba 0,15-0,10 mm (majú byť 0,25 mm).
Po nastavení problém pretrváva, skôr sa to zhoršilo pri špecifickej situácii (tam sa vôbec nadostavalo do otáčok).
Po dovolenke tento týždeň, od zajtra začínam logistiku škôlka-škola-atď. Som v strese, čo som pokašľal pri nastavovaní (manželka ma súrila, tak som bol v pomykove či som správne nastavil 4.valec, t.j. či som vačkový valec dal na 9.hodinu). Tiež mi prebehlo hlavou či to nebude predná lambda sonda. A kedže ráno sa začína čo som písal, bol som sa teraz večer previesť v danom úseku. Výsledok: pri jazde na lpg motor v špecifickom prípade sa dusí, neide do otáčok. Pri iným štandardných podmienkach (plynulé rozbiehanie bez záťaže) je to v poriadku. Pri jazde na benzín, auto plynule zvyšovalo otáčky aj na špecifickom úseku.

Nejaké predpoklady, úvahy?
Určite bude niečo s lpg systémom. Vstrekovače? RJ? iné?
Na daný systém mám servis v Prostejove (Fedor auto). V piatok 15.9. je v ČR tiež sviatok ako v SR?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od mnov »

vasco píše: ned zář 10, 2023 10:09 pm V piatok 15.9. je v ČR tiež sviatok ako v SR?
To si děláš srandu?
Sedembolestná Panna Mária - patronka Slovenska :-)
Jinak bych si nikdy nenechal dát do auta plyn, nad kterým nemám kontrolu a musím s tím někam do servisu. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Lambda sonda predná - výmena"

274 115 km
Vzhľadom k problémom s ťahom motora pri záťaži v otáčkach cca 1000-2200 ot, ktoré sa po nastavení ventilovej vôle ešte viac zhoršilo (na lpg to pri záťaži nešlo, pri nie zaťaženom motore škubalo) som bol na diagnostiku, ked hlásilo chybnú prednú lambda sondu. Ešte predtým som skontroloval ventilové vôle na 4. valci, tam som si nebol istý, ako som vyššie písal. Bolo to v poriadku.
Zakúpená bola nová lamba sonda DENSO DOX-0307.
_DSC7462.JPG
_DSC7463.JPG
Doterajšia bola táto:
_DSC7464.JPG
_DSC7466.JPG
Auto po výmene ožilo, subjektívne pekne sa zbiera do otáčok a aj na lpg.
Ešte poznámka k nastaveniu ventiloej vôle. Teraz motor štartuje hneď na prvé otočenie kľúča. Predtým sa motor trápil.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

No tak paráda !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

274 650 km

Po výmene lambdy sondy motor ožil a ťahá pekne, no i tak som malé chvenie/šubanie pri nízkych otáčkach (1000-2200 ot/min.) pociťoval a kedže som pred diagnostikou a výmenou lambdy sondy už bol objednaný do servisu LPG (či niečo nie je chybné, keďže po nastavení ventilovej vôle s predchádzajúcou lambda sondou auto na lpg v záťaži pri daných otáčkach netiahlo, po prepnutí na benzín to šlo), tak som sa rozhodol tam ísť dať to z diagnostikovať.
V servise (Fedor Auto, Prostějov) povedali, že na daný systém kvapalnej lpg nemajú diagnostický systém a riešia problém len skúsenosťami alebo metódou výmena—skúška. Pýtali sa na sviečky, na zapaľovacie káble. Boli menené pred 1,5 rokom (256 850 km, NGK Laser Line 1 (1496) určené pre LPG/CNG s výdržou 60 000 km, káble NGK RC FX58)
Mechanik prišiel s tým, že sviečka na 2.valci bola slabo utiahnutá a prerážala. … nevhodné káble i sviečky a aj cievka bude asi chybná. Je nutné vymeniť sviečky i káble. Ťažko oponovať, keď sedíte v prijmacej miestnosti. Odporučené ešte vymeniť zapaľovaciu cievku. Možno stačilo utiahnuť sviečky!? Dali tam sviečky BOSCH FR7KI332S (platinovo-iridiové, pre CNG/LPG, výdrž 30 000 km, vzdialenosti elektród 0,7 mm) a káble TESLA T310B.
Po servise motor ide bez nejakých náznakov škubania.
Cestou späť som sa zastavil v Bystřici pod Hostýnem v Subolab.net u p. Capíka. Chcel som vedieť ako by to bolo ak by som chcel robiť GO motora, pretože mi mizne chladiaca kvapalina z expanznej nádržky a mám podozrenie na tesnenia pod hlavami. Pán Capík mi urobil test na prítomnosť výfukových splodím v chladiacom systéme. Výsledok bol negatívny, splodiny nie sú v systéme chladenia. Olej nie je zemulgovaný. Pri skúšobnej jazde sa mu nič zvláštne nejavilo.
Tak nateraz môžem úvahy o tesneniach pod hlavami dať bokom a zamerať sa na tesnosti v chladiacom systéme.
Cestou späť, cca po 500 km od výmeny lambdy sa rozsvietil check engine. Musím pozrieť na kód.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Dojazdové koleso"

Konečne sa mi podarilo zohnať za primerané peniaze (25 €) dojazdové koleso 145/90 R16 z Nissan Qashqai.
Musím prehodiť na dojazdový disk subaru R16 (10 €) a bude to 1:1 s 205/70 R15.
205_70_15 vs. 145_90_16.jpg
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Otvorenie batožinových dvier"

Dobíjal som batériu, auto bolo mauálne zatvorené. Teraz mi neidú otvoriť dvere zad. kufra. Dal som dole tú záslepku z vnút. strany a prstom sa pokúšal sa ich otvoriť.
Nejaký návod alebo video?

… po odchlopení tapacíru z vnútra, som už na to videl. Pomohla trošku hrubšia sila. Následne vybratý mechanizmus zámku, odstránená stará vazelina, premazaný. Po nastrojení pár krát fungovalo a opäť sa nedali otvoriť.
Zistil som, že sa to stávalo ak som zavrel auto, potiahol kľučku a stlačil otváranie DO. Príčina bola, že po potiahnutí kľučky sa nevracala do krajnej polohy a motorček nedokázal prekonať daný mechanický odpor. Po ručnom dotlačení kľučky do krajnej polohy už DO otvorilo zámok.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Na podnet @HonzaCZ o 20 % zľave počas Black Friday, objednal som hladké kotúče + 2× zelené platničky.
Balík z EBC Break Shop z UK je doma. Bude čakať, niekedy do leta, kým naň príde potreba.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Štartér"

Pozeral som, že je to už 3 roky (viewtopic.php?t=9123), čo mi začal problém pri štartovaní.
Pred pár týždňami som dal novú autobatériu YUASA Silver High Performance YBX 5005, pretože predchadzájúca (VARTA) bola v aute už vyše 6 rokov a hoci som ju dobíjal, štartovanie sa nezlepšilo.
Štartovanie aj s novou batériou sa zhoršuje. Mám podozrenie na štartér. OEM 23300AA450. Nemá ho niekto, kým by som dal terajší zrepasovať? Alebo použiť nejaký aftermarket, aký?
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

278 550 km

… tak došlo na štartér. Nechal ma raz stáť pre prácou, kedy ostalo auto cez noc tam, na druhý deň naskočil. Lenže potom v daný deň ma nechal na uzavretom parkovisku pri obchodnom centre. Tiež tam bolo cez noc. Na druhý deň po veľkom trápení sa chytil a odišiel som na parkovisko pred bytovku. Vybral som ho (len z vrchu spod kapoty), objednal rovnaký (23300AA450), použitý zo Subatechu a potom ho tam namontoval.
… už to opäť štartuje. Teraz dať pôvodný zrepasovať do zálohy.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 301
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Deflektor prednej kapoty"

Dnes mi urobil radosť došlý balík s deflektorom prednej kapoty originál Subaru (E231SSA000). Podarilo sa mi ho zohnať od chlapa čo dal svoje SG-ko ekologicky zlikvidovať.
SG Hood Deflector OEM_E231SSA000.jpg
Už dávnejšie som sa pozeral po deflektore kapoty, ale tie aftermarket sa mi v prípade SG pred FL vôbec tvarovo nepáčili aký majú tvar po krajoch.
SG Hood Deflector Aftermarket_01.jpg
SG Hood Deflector Aftermarket.jpg
SG Hood Deflector Aftermarket.jpg (18.93 KiB) Zobrazeno 314 x
U SG FL mi to pripadalo opticky nevyrušujúce.
SG FL Hood Deflector Aftermarket.jpg

Už len vyčkať na lepšie počasie bez sneženia a namontovať ho :).
Tento rok má moje SG–ko výročie, je to 20–tnik, tak niečo k narodeninám.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“