vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Zásterky predné – Homemade"

Na auto pribudli zásterky za predné kolesá. Na zadné sa ešte dorobia. Tam musím kúpiť ešte vhodný gumový profil na uchytenie vnútorného konca zásterky.
Na nete som našiel rozkres, z ktorého som prvotne vychádzal.
mud flaps.jpg
Ako materiál som použil 2 mm čiernu fóliu (asi PE) https://speedpro-classic.eu/produkt/fol ... 2mm-cerna/
Uvažoval som aj o materiály EPDM - 4 mm s jednou textilnou vložkou https://www.vjk.sk/detail-produktu/1216 ... hu-5-mpa-/
Uvidím ako bude po zime. Tá 2 mm PE fólia prišla v rolke a má tendenciu sa stáčať. Po vyrezaní zásteriek som som ich nahrieval teplovzdušnou pištoľou a boli prehnuté len nepatrne. Možno ich bolo potrebné nahriať viac. Na aute sa povytáčali. Pri vyrezávaní som ich kreslil tak, aby sa stáčali smerom dozadu.
_DSC6970.JPG
_DSC6971.JPG
_DSC6972.JPG
Zásterka smerom do vnútra je vyrezaná okolo línie falcu plechov. Zásterka je v danom mieste pod plastovým podblatníkom, ten cez zásterku presahuje  cca 2 cm, čiže ju pridržiava.
Zásterka smerom do vnútra je vyrezaná okolo línie falcu plechov. Zásterka je v danom mieste pod plastovým podblatníkom, ten cez zásterku presahuje cca 2 cm, čiže ju pridržiava.
_DSC6976.JPG
_DSC6977.JPG
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"Zásterky zadné – Homemade"

Dorobené sú aj zadné zásterky. Tie sú presne podľa rozkresu - bez úprav.
mud flaps.jpg
Vnútorná strana zásterky je (tu nie je vyfotené) uchtená cez gumový profil — doraz ku dverám.
Vnútorná strana zásterky je (tu nie je vyfotené) uchtená cez gumový profil — doraz ku dverám.
Červenou farbou je naznačené čo je odrezané. Širšia časť kužeľa ide ku karosérií.
Červenou farbou je naznačené čo je odrezané. Širšia časť kužeľa ide ku karosérií.
_DSC7004.JPG
To je šírka pneumatiky 205/70 r15.
To je šírka pneumatiky 205/70 r15.
_DSC7006.JPG
_DSC7007.JPG
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Pěkný !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5143
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od petr »

pěkné a asi funkční, jen já bych měl strach , že to hned někde orvu, hlavně ve sněhu při couvání třeba
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od RadekN »

Pěkné to je :-). Petře tyhle neurveš. Teda záleží, z čeho to vasco vyrobil, ale jestli je to nějaká guma, tak to vydrží nesmysl.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Myslím, že to Vasco vyráběl z té 2mm PE folie ze Speedpro.
Radku já bych se taky bál, že je v terénu urvu. Ne roztrhnu, ale vyrvu z nárazníku, případně urvu i s nárazníkem, záleží, co by v daný okamžik drželo víc. :-) Do terénu jsou nejlepší zástěrky takový, který svět neviděl. :-D
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Primárne bolo ochrániť podbehy od soli. Podbehy sú vo veľmi dobrom stave, ale prečo im dať trpieť.
Teraz som si vedomý, že pri cúvaní v nejakom hlbšom snehu musím pamätať na zadné zásterky aby sa nevtiahli pod kolesá.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Přesně tak. Je třeba na to dávat bacha a čím delší zástěrka, tím větší. A pokud se zástěrkami člověk jezdí do terénu, tak je vhodný buď je nemít z příliš pevného materiálu, nebo je nemít příliš poctivě uchycené, aby se když tak urvala zástěrka a ne nárazník. :-) Jinak funkčnost zástěrek na silnici je neoddiskutovatelná.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

VDC píše:… nebo je nemít příliš poctivě uchycené, aby se když tak urvala zástěrka a ne nárazník.
Uvažoval som, žeby som to upgradenul tak, že od diery na skrutku dám prierez smerom nahor aby sa mohla zasterka vytiahnúť ak by bola ťahaná. Pri bežnej prevádzke to podložka musí udržať. Na prednej zásterke to by nebol problém, je to cca 2–3 cm ku okraju zásterky smerom nahor, navyše predné zásterky nie sú tak na rane pri cúvaní. U zadnej zásterky je tá spodná vonkajšia skrutka podstatne ďaleko od horného okraja zásterky.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Já když montuju plasty nebo zástěrky na auto, tak používám plastový čudly a nejradši mám ten typ na obrázku. Dobře se montuje, lze ho vyndat i když je obalený blátem, na rozdíl od těch dvoudílných a v těch situacích, o kterých se bavíme, se buď ustřihne nebo vytrhne. Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

Pred pár dňami sme prekročili stav oldmetra 250 000 km.

Dnes nad ránom ma vyplašil sen. V sne som kúpil nejakú Hondu (asi CRV) a moje SG dal do autobazáru. Bol som pevne rozhodnutý, že ráno keď vstanem, musí bežať ho vziať späť aby mi niekto nevzal. …našťastie bol to len sen a SG-ko stálo pred bytovkou :)
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od VDC »

Asi jsi chtěl napsat odometr ?
V každém případě gratuluji

Ještě, že to byl jen sen
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

"LED do cúvacích svetiel"

Dal som sa inšpirovať vláknom "Šimův Forejs": "Díky lucassovi za tip:
https://www.rabex.cz/led-auto-zarovka-w ... -t15-bila/" a nasadil som zmienené LED-ky. Rozdiel je to markantný, aj keď pominiem, že som pri výmene zistil nefunkčnú žiarovku na jednej strane.

Ešte raz díky Lucassovi a Šimovi, že som šiel na istotu.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od sima »

:-) to to svítí co, já se ti ani nedivím, že jsi si jedné KO couvačky nevšiml, svítí to fakt mizerně, pokaždé jsem si to říkal, když jsem chtěl něco vidět, jasné, lepší než drátem do oka, ale bída to je, byla teda.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
vasco
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 297
Registrován: čtv pro 17, 2020 11:22 am
Jméno a příjmení: Vasil Cicák
Bydliště: Banská Bystrica

Re: vasco a SG (2004, 92 kW, LPG - ICOM)

Příspěvek od vasco »

vasco píše: čtv srp 05, 2021 12:00 pm "BRZDOVÝ VALČEK NA BUBNOCH"
Pri poslednom servise sa zistilo, že na zadných bubnoch prepúšťa brzdový valček, takže čeluste na jednej strane sú opotrebované asi 1:2.
— Akú náhradu valčeka tam dať? Je to jedno čo, alebo viete odporučiť resp. nedoporučiť určitú značku?

"PLATNIČKY NA PREDNÉ BRZDY"
Platničky vpredu bude potrebné pri prezúvaní pred zimou už meniť. Na kotučoch je 1.sada platničiek, takže kotuče ešte zostanú.
Teraz tam je zostava ATE + ATE.
Zvažujem tri alternatívy:
1) opäť ATE (13.0460-5787.2), cena cca 50€.
Nenašiel som k nim koeficient trenia. Je to asi kvalitatívne ako originálne platničky. Niekde v članku ku brzdám som sa dočítal, že originálne platnička maju koeficien trenia 0,3—0,5.
2) EBC DP1661 - Ultimax (Blackstuff), cena cca 36€ (dobré brzdy.sk), koeficient trenia = 0,46, čo zodpovedá aj ich popisu ako náhrada za originálne obloženie.
Ešte som pozeral EBC DP21661 - Greenstuff, tam je cena až cca 105€ (dobré brzdy.sk), koeficient trenia = 0,55. Tie sú však v kombinácií so štandardnými kotúčmi ATE menej vhodné.
3) Black Diamond PP614FR - Predator Fast Road, cena cca 60€ (dobré brzdy.sk), koeficient trenia = 0,63–0,69. Táto značka však v tabuľke kombinácie kotúče + platničky nie je. Neviem ako by spolupracovali s ATE kotúčmi.
— Má niekto skúsenosť s Black Diamond? Resp. iné odporúčania či úvahy?
"SERVIS BŔZD"
Stav km: 254 000.
Výmena platničiek na prednej náprave, prechod z ATE na EBC DP1661 - Ultimax (Blackstuff) https://www.ebcbrzdy.sk/brzdove-kotuce- ... 5/1019734/. Kotúče ostali predchadzajúce ATE. Najazdené cca 40 000 km. Pravá strana bola ešte v poriadku, ale na ľavej strane jedna platnička nešla ľahko vybrať z vodiacích plieškov. Daná platnička zodratá až na podložku.
_DSC7161.JPG
_DSC7162.JPG
_DSC7160.JPG
Na zadných bubnoch kvôli prepúšťajúcim brzdovým valčekom boli čeluste nesúmerne opotrebované.
_DSC7157.JPG
_DSC7158.JPG
Výmena za čeluste ATE a valčeky BREMBO (A 12 420). Výmena brzdovej kvapaliny za kvapalinu s vyšším bodom varu. Z pôvodne ATE Breake Fluid SL DOT 4 (suchý bod varu 260 °C, mokrý 165 °C) na Motul RBF 600 Factory Line DOT4 (suchý bod varu 312 °C, mokrý 205 °C). https://olejposta.sk/Motul_RBF_600_Fact ... 50505.html
Po výmene brzdy o poznanie lepšie zaberajú.
Subaru Forester SG, 2004, 2,0 l (92 kW)
Suzuki Baleno 3D, 1996, 1,3i (62 kW) — ex.
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“