Problém s chladící soustavou?

V této části bychom měli diskutovat o technických problémech, které nelze zařadit do konkrétní kategorie
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14818
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od Tapan »

Tak to roztěsněný nastartuj, ono ti to ještě něco vyháže :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22676
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od spm »

Nemusim mít všechno :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
kkubass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: čtv úno 20, 2020 3:14 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od kkubass »

tak právě volali ze servisu, a řekli mi, že to z největší pravděpodobností bude vodní pumpa, voda stojí, necirkuluje, a zůstává v motoru... dává to smysl, nebo to může být jen nějaká souvislost s případným těsněním pod hlavou či jiným?
já bych nerad vrazil 10 tisíc do opravy, aby se pak zjistilo, že teda přičina je trochu jinde :( otík se mi slušně sesypává..
OTB 2.5 AT / 121kw / 2005 / LPG
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2715
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od zhor »

Jak daleko máš do rozvodů? Vodní pumpa je hnaná rozvodovým řemenem a mění se (většinou) s rozvodama. Tak by to bylo kdyžtak při jedné práci.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3175
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od dracekvo »

Mě se to nezdá.
1. Moc servisů těmhle autům nerozumí, tak používají zkušenosti co se naučili na fábiích.
2. Kdyby nešla vodní pumpa, tak se motor behem chvilky uvaří.

Zkoušel jsi rady co jsi tu dostal, nebo jsi to rovnou odvezl do servisu?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od dethroned »

Na té pumpě není co by se rozbilo. Maximálně hlučné ložisko, nebo by to muselo být uplně zadřéné, ale to bys slyšel. Podle mě je to zavzdušněný, takže bud někde únik, nebo těsnění hlav.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od Slavek_xxx »

Jeste muze spadnout vrtulka nebo pokud je plastova, tak mit rozlamany lopatky. Nebo je total zadrena a remen po ni volne klouze. Ale jeji vymena je snadna a ani dil neni drahej...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10643
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od Mira »

Výměna pumpy je asi tak snadná, jak výměna rozvodů. :-) Plastový kola mají snad STI, protože váží asi jen čtvrtinu toho co litinová. Každý ušetřený deko se počítá. Jinak pumpa je fakt za pár korun (jak která).
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
kkubass
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: čtv úno 20, 2020 3:14 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od kkubass »

Tak nakonec byl problém v děravém chladiči, jak se mu to stalo nevim... Chladič tedy nový, systém odvzdušněn a funguje, nicméně jsem po 4 dnech zjistil, že topí pouze řidičova část výduchů a to ještě jen ta horní... Takže se prý ještě demontuje palubovka a zkontrolují se klapky ve ventilaci... Už se těším, co se sesype příště :))
OTB 2.5 AT / 121kw / 2005 / LPG
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od sima »

Mira píše:Výměna pumpy je asi tak snadná, jak výměna rozvodů. Plastový kola mají snad STI, protože váží asi jen čtvrtinu toho co litinová. Každý ušetřený deko se počítá. Jinak pumpa je fakt za pár korun (jak která).
Když jsem se díval po pumpách, jakou zvolit, tak mě bylo řečeno, že jsou běžně pumpy i s plastovými lopatkami a já myslím, že jsou. Myslím že i Walter Embert mě to říkal, ale to už si nejsem jist.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10643
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od Mira »

To se ví, že jsou. A když se představím ten rozdíl v hmotnosti, tak její použití mi dává větší smysl než odlehčený řemenice.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od sima »

Já v takových nuancích ani nějak neumím uvažovat, mám taky jako ty SG, tím je vše dáno :-) neodlehčím nic, naopak třeba je pořádného matrjoše :-)
Co se týče problémů kkubasse jsem zvědav jak dopadne-š. Proč by se sešlo tolik závad najednou, to mě přijde divné, opravdu je vše dobře odvzdušněno a opětovně doplněna chladička přímo do chladiče a opravdu byl chladič děravý? Nejdřív pifka na vodo čerpadlo, pak děravý chladič, vždyť každé toto se projevuje jinak a zjištuje jinak. A teď do toho prý klapky- najednou, které předtím fungovaly snad normálně ne??? No vím, předtím "záhadně" netopilo dobře u spolujezdce...
Nevím, nevím. Snad ví co dělají a subaru znají, nevíme kdo to dělá, neznáme, teda možná jsem to přehlédl, zda jsou to subaru znalí nebo jak.
Snad se zadaří a a jen zbytečně polemizuji, láteřím téměř :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Problém s chladící soustavou?

Příspěvek od sima »

dracekvo píše:Mě se to nezdá.
1. Moc servisů těmhle autům nerozumí, tak používají zkušenosti co se naučili na fábiích.
2. Kdyby nešla vodní pumpa, tak se motor behem chvilky uvaří.

Zkoušel jsi rady co jsi tu dostal, nebo jsi to rovnou odvezl do servisu?
Toto opět je třeba zdůraznit. No a taky jsi neodpověděl, jestli jsi něco zkoušel sám, tahle samo indikace, pozorování věcí se totiž většinou vyplatí a rozumnému vnímavému mechanikovi pak ušetříš pátrání po příčině, on s tím autem nejezdí, hned neví, kor když to nemusí být zrovna znalý v té či oné značce. Vrtochy podivné, originální může mít každé auto, značka, model.

Jinak pumpa může fungovat hůře, když není vhodná, seč dle všeho do auta pasuje, u mého lesníka jsou prý taky pumpy s menší vrtulí, lopatkami, prý jo. Ale to by dle mě auto nevařilo, pokud by nebyla teda pumpa totál KO.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Všeobecná technická diskuse“