Na poslednej STK / EK pred viac ako rokom som neprešiel pre emisie, takže bolo treba urobiť niečo s výfukom. Zistil som že predný KAT vlastne nebol, bol "odborne" vysekaný, ostal len zadný, našťastie nepoškodený.
Pri tej príležitosti som si urobil zvody typu UEL na skúšku z klasických tenkostenných ocelových trubiek. Aby som vedel kde mám kolko miesta, bla bla predtým ako ich vyrobím z nereze.
Zvody som urobil a súčasne s nimi riešil aj KAT, aby nebol problém na EK.
Miesto jedného predného som dal hned dva za sebou a súčasne nahodil aj zvody.
Auto ostalo tichšie a úplne inak reagovalo na plyn, bolo také akoby trochu "pridusené", čo som pripisoval hlavne doplneniu o dva KAT-y miesto "ničoho" kedže bol vysekaný.
Teraz som mal viac času tak som sa pustil do výroby nerezeových zvodov, miesta tam naozaj nie je na rozdávanie, zvlášť ked človek chce aby to o nič neopieralo a hlavne aby to zasa niekde neškrtalo o zem.
Po nahodení zvodov som zistil že tie "dočasné" ocelové som vyrobil na h***o, kedže to bolo len "tak na chvílu".
Tým že som vetvu z pravých valcov napojil v mieste kde sa spájali valce z lavej strany, tesne za výstupom z hlavy som nechcene docielil zlé vyplachovanie lavých valcov a tým padom aj zníženie výkonu.
Teraz po nahodení nerezových zvodov je motor ovela viac pružnejší v spodných otáčkach, akoby sa v nom prebudilo dalších 20-30PS a ja blbec som to "pridusenie" motora pripisoval pridaniu dvoch katalyzatorov, ktorými som vytvoril vo výfuku "odpor", ktorý tam predtým nebol. Ideálne by bolo ešte predlžiť vetvy z lavých valcov o 10cm a až potom spojiť "Y" ako je na origo predávaných UEL zvodoch
Teraz je na rade stredový diel, kedže ten som v oblasti stredového tlmiča a "Y" zváral asi 5x a už sa blíži jeho koniec životnosti...
Viem že sa dá kúpiť hotový výrobok od člena na bazoši, ale ja si veci robím rád sám, navyše mám na to možnosť aj zručnosť.
Další upgrade prebehol v oblasti audia. Už som to tu raz písal, že som sa vždy čudoval že majitelia EU verzií žundrú na kvalitu zvuku a ja som tomu nerozumel, myslel som si že niektorý sú asi príliš rozmaznaný.
Najskôr došlo k výmene mojeho US radia Panasonic čo nevie ladiť párne frekvencie, nemá RDS, za UK EU radio Kenwood, len že tie sú kodované a radio hralo tuším 1hod a potom pýtalo kód. Ono hralo to naozaj hnusne, nedalo sa to počúvať, tak som zohnal radio z Forestera SH, kde sa montoval Panasonic / Clarion. Hralo to zasa tak ako som bol zvyknutý, navyše som vedel naladiť všetky rádia (všetky frekvencie) a mal som aj RDS.
Len sa stala taká nepríjemnosť že mi zhasol panel AC, všetko fungovalo, ale iba naslepo.
Tak som zasa začal zhánať a podarilo sa mi kúpiť z diesového Outbacku 07 radio za 60€, kde som získal funkčný panel klimatizácie a navyše tvarom ktorý lícuje, pretože ten UK nesedí dokonale.
Popravde viac to radio ani nie je hodné, lebo to hrá naozaj OTRASNE a OTRASNÁ je aj kvalita tunera. Ja ani neviem ako to vyjadriť ale je to po stránke zvuku aj kvalite tunera jedna velká KATASTROFA.
Teda hned nasledovalo rezanie a dopasovanie radia Panasonic z Forestra, tentoraz vyosením viac k vodičovi, tak aby sa tam vošlo aj tlačítko výstražneho trojuholníka, ktoré som zasa musel posunúť o nejaký "milimeter" bližšie k spolujazdcovi.
PS: keby niekto náhodou potreboval diely do originál Kenwooda (hlavne poškodený CD menič), tak mám dva funkčné, darujem ich, inak to časom poputuje do koša
Ludia vážne, srať na to že to nevyzerá dokonale opticky (na tom sa ešte popracuje), ale ten rozdiel v kvalite zvuku a lepšom príjme staníc stojí zato, treba si len vyrobiť redukciu aby človek nemusel strihať konektory. Originál Kenwood nie je hodný ani montáže do hnilej Felície.
Mám konečne dorobené aj ovládanie z volantu, ku ktorému som sa predtým nedokopal, stačilo natiahnuť dva káble z konektora pod slpikom riadenia.
Dalšia vec na ktorú som narazil bol originál reproduktor vo dverách. Kedže moje Legacy som kúpil pred vyše 10 rokmi ako havarované a vodičove dvere boli síce "opravené" ale nebolo to ono, tak prišlo na ich výmenu za druhé použité z EU verzie. Prišlo na rozobratie, kedže som musel vymeniť zámok dverí a chcel som aj okno z US verzie, nech nemám jedno okno iné.
Pozerám na reproduktor a zasa lacný šunt, nejaký koaxialny repráčik s pochybným magnetom, neviem či to je neodymový, ktoré bývajú menšie, ale v tomto prípade by som sa priklonil skôr k lowcost variante, kedže majitelia EU verzií sa sťažujú na kvalitu audio systému.
Na lavo originál EU dverný reproduktor, pidi magnet, tenšie plastové odliatky koša, koaxialna konštrukcia, bárs mal aj hore samostaný výškový reproduktor, na pravo dverný reproduktor US verzie
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...