Zimní pneu s hřebíky - hroty

Jaké nejvhodnější pneumatiky na léto, na zimu, do terénu ? Jaké nejvhodnější ET disků ? Jaké jsou nejlepší řetězy ? To vyřešíme v této sekci
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od zhor »

Pár nových poznatků. Proraženou Nordman 7 se nepodřilo sehnat, takže jsem se rozhodl sehnat dvě jiné gumy ve stejném rozměru a pořídil Continental IceContact 3, které mají z výroby díry na hroty, ale hroty nejsou nastřílené a nechal je nastřílet. V pneuservisu chtěli mít gumy obuté na discích, že se to pak líp nastřeluje. Cena byla 6 Kč za hrot, a na jedné gumě jsem prý měl 170 hrotů. Celkem to vyšlo malinko levněji s tím nastřílením (o cca 500Kč na gumu, ale zase ten Continetal je trošku hůř hodnocenej než Nokian). Nastřelení jedné gumy trvalo něco kolem hodiny.

Šéf servisu říkal, že hrotů už má málo a že mu zbývá cca 2000 kusů. Takže chtěl objednat, a že sehnal jenom ty šroubovací (taková samořezka) a za cenu 10Kč za kus. Ale ty že nebude objednavát. Že prej rolbaři ze stadionu si na ně stěžovali, že to nedrží a vypadává, a vždycky chtějí ty klasické nastřelovací, a ty dávají do děr vrtaných vrtačkou.

Na gumách jsem zatím ještě nejel, ale počasí vypadá nadějně, takže snad dám info brzo i o gumách.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od zhor »

Tak jsem byl vyzkoušet Contíky, dal jsem je na předek. Hroty jsou delší a trčí z gumy docela dost, takže než se ojedou tak jsou trošku slyšet a na asfaltu je cítit, že nedrží tolik a auto je plavnější. Ale při brždění je auto stabilní. Ale na ledu to byla paráda, tím jak trčí víc, tak se líp zaseknou a ta přilnavost byla fakt úžasná.

Ještě musím trošku polaborovat s tlakama, protože zadek mi ustřeloval pekelně, a tolikrát jsem se přetočil o 180°, že to nepobírala ABS jednotka a vypínala se (ale stačil restart a pak se zase chytla). Zkusil jsem ufouknout předky (byly ze servisu nafoukaný na cca 2,5, zadek nevím, jsem ho foukal v prosinci na 2,2) a balanc auta se zlepšil, ale chybělo zase kus přilnavosti. Kompresor jsem s sebou neměl, takže jiná varianta se nemohla otestovat. Ale zkusím to natlačit na 2,5 celé auto, podle mě ty hroty trošku víc vylezou a budou líp držet.

Continetal IceContact3 nahore. Nokian Nordman 7 dole.
Obrázek
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49213
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od VDC »

Hezky si hraješ.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od pafka »

My na HS mame hroty jenom na LC80, ktery na asfalt skoro nevyjizdi. Na Transporterech mame normalni zimaky a nepamatuju se, ze bychom nekdy zustali viset. Ale zase nedriftujeme. A ctyrkolka na pasech ma limit mnohem daĺ, nez ja psychicky. A na prasan je skutr.

Silnice Adolfov - Habartice. Zapadlej zmrzlej blb na ctyrkolce bez pasu v dzinach, keckach a buzna cool bundicce se zimnim maskovacim vzorem. Blba jsem stahnul dolu, ctyrkolku tam nechal. Jako asi bychom to nejak vytahli, ale z vychvnych duvodu jsme to tam nechal. Kdyz muze preoravat bezskarskou stopu a vyjet obleceny jak na maskarni, tak at si sezene lopatu, maniky a traktor.

Pokud byste nekdo chtel ctyrkolku, asi tam jeste trd bude Obrázek

Obrázek


Sent from my iPad using Tapatalk
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20652
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od námořník »

😂👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od pafka »

No jo no. Karma je zdarma.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20652
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od námořník »

Tak nějak 😉👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od RadekN »

pafka píše: sob led 22, 2022 7:50 am My na HS mame hroty jenom na LC80, ktery na asfalt skoro nevyjizdi. Na Transporterech mame normalni zimaky a nepamatuju se, ze bychom nekdy zustali viset. Ale zase nedriftujeme. A ctyrkolka na pasech ma limit mnohem daĺ, nez ja psychicky. A na prasan je skutr.

Silnice Adolfov - Habartice. Zapadlej zmrzlej blb na ctyrkolce bez pasu v dzinach, keckach a buzna cool bundicce se zimnim maskovacim vzorem. Blba jsem stahnul dolu, ctyrkolku tam nechal. Jako asi bychom to nejak vytahli, ale z vychvnych duvodu jsme to tam nechal. Kdyz muze preoravat bezskarskou stopu a vyjet obleceny jak na maskarni, tak at si sezene lopatu, maniky a traktor.

Pokud byste nekdo chtel ctyrkolku, asi tam jeste trd bude Obrázek

Obrázek


Sent from my iPad using Tapatalk
Jo z Adolfova na Habartice je to zrádný :-). Taky jsem tam jednou zachraňoval kamaráda zafoukaného v závěji a málem jsem tam zůstal i s Foresterem ;-D .
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od zhor »

Tak ty hroty nejsou tolik o tom, ze bych nekam nevyjel, ale dodavaji klid a jistotu, ze kdyz najedu na nejaky uklouzany misto nebo ledovou plotnu, tak ze nebudu v aute jenom pasazer, ale budu ho moci bezpecne ridit.

Dneska jsem dofoukal zadky na 250, predtim mely 220 a ponohlo to dost, svezeni luxusni. Predky jsem nechal jak jsem je upustil, odhaduju ze maji tak 230. Takze doporucuju lehce prefoukavat.

Jenom me trapi divna zavada. Jakmile hodim zpatecku, odcouvu, rozjedu se dopredu, tak hned pri popojeti dopredu se mi rozne kontrolka abs. Otocim klicem, restart motoru, kontrolka zhasne a dokud nedam zpatecku, tak se nerozne znovu. Trosku me to sere, protoze jak se vypne abs, tak prijdu o rozdelovac tlaku brzd, a brzdi mi moc zadek. Mechanicky omezovac brzd mam uz objednany(objednal jsem ho jeste predtim, nez to zacalo blbnout,na pokusy ;-) ), ale nez prijde, tak bych to potreboval nejak vyresit. Torque mi nic nenacte a na lepsi diagnostiku se dostanu az pristi tyden.

Odesláno z mého SM-G973F pomocí Tapatalk

Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
janos666
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 343
Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
Jméno a příjmení: Petr Janošík
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od janos666 »

zhor píše: ned led 23, 2022 12:07 am Jenom me trapi divna zavada...
těžko říct co zatím je, ale zkusil bych se mrknout zda nejde "diagnostikovat" napřímo jen jednotka ABS, u GC8 to jde vcelku snadno přes diagnostický konektor ABS a přes kontrolku podle blikání vypisuje závady a funguje to spolehlivě, ale nevím zda to bude možné i u tvé generace. Jinak se trochu divím, že jezdíš s ABS, mě to hrozně rozčilovalo jak to do toho kecá, takže již několik let vytažená pojistka stejně jako lidi v mém okolí (i v novějších vozech). A zvyknul jsem si na to i v létě a už bych to tam nevrátil, jen kromě STK :-D ale asi je to o zvyku a co každému vyhovuje.

Jinak už mám za sebou pár prvních jízd na Nordmanach a jsem nadšenej. Funguje to parádně, především na brzdách a to jak poslouchá při zatáčení. Na zábavnosti to vůbec neubralo, naopak to dalo více prostoru svézt se i na uklouzaném a zledovatělém povrchu, kde je klasický zimák už nepoužitelný v rámci bezpečnosti zábavné "driftovací" jízdy. 8-?

A co se týče tlaků s tím jsem ještě nelaboroval, dal jsem zatím za tepla v garáži 2,4 předek 2,3 zadek (jezdím rozměr 185/65 R15), tlaky jsem doposud řešil vždy jen na letních kde bych řekl, že je to více znát, jak tam dochází k velkým tepelným výkyvům, takže například letní sadu foukám 1,7 (přední) a 1,6 (zadek) a po zahřátí jsem na cca 2,3 (záleží jak se moc topí). Každopádně si zkusím pohrát i s tlaky na zimákách a uvidím co to udělá.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od zhor »

jak jsem psal výše, tak GD nemá mechanický rozdělovač brzdného účinku mezi předek a zadek, je to řízené ABS jednotkou, takže brzdí zadek stejnou silou jako předek a auto na suchém asfaltu blokuje zadní kola, a na sněhu ten zadek má moc velkou snahu předbíhat předek (GD od 2003 má jiný stálý převod na zadním diferáku, chová se to jinak než GC). Na můj vkus je to dost, a nejezdí se mi s tím dobře. A jak jsem psal, tak mám na cestě mechanický omezovač tlaku, takže si s tím budu hrát, protože mám pocit, že ta ABS jednotka omezuje ten tlak dozadu až moc. Ale to je teorie, a časem vyzkouším praxi. Až budou nějaké poznatky, tak založím k tomu vlákno.

Jinak super, že je tu další spokojený hřebíkář ;-)
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od podvlada »

RadekN píše: sob led 22, 2022 6:20 pm Jo z Adolfova na Habartice je to zrádný :-). Taky jsem tam jednou zachraňoval kamaráda zafoukaného v závěji a málem jsem tam zůstal i s Foresterem ;-D .
Jako že s mýýým Foresterem?!?! 😂
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
janos666
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 343
Registrován: úte pro 17, 2019 1:11 pm
Jméno a příjmení: Petr Janošík
Bydliště: Kašperské Hory

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od janos666 »

zhor píše: ned led 23, 2022 10:04 pm jak jsem psal výše, tak GD nemá mechanický rozdělovač brzdného účinku mezi předek a zadek, je to řízené ABS jednotkou...
Tak to upřímě slyším poprvé, ale určitě bych se nehádal, každopádně do té doby když jsem ještě vozil vpředu čtyřpístky z wrx, tak mi také přišlo že zadek brzdí více a předek byl slabší (ještě v kombinaci s deskama Ferodo DS2500, který stály za hov.. snadno se přehřívali a pak to kopalo do pedálu), ale je to také tím, že zadek se zablokuje daleko snadněji už jen z podstaty přenosu váhy a o to více při jízdě na sněhu. Každopádně se situace o mnoho zlepšila když jsem dopředu namontoval velký brzdy, 332mm dvoudílný kotouče se čtyřpístky z Alfy Romeo Gulia - na zimu samozřejmě přehazuju na malý kotouče 294mm aby se vešly R15 disky :-) takže nyní mám navíc k autu nejenom letní a zimní sadu kol ale i sadu brzdových kotoučů a destiček :-D Jinak mě naopak vyhovuje to před nájezdem do zatáčky lehce "přebrzdit" právě aby se utrhnul zadek a lehce si to už nahodit tím správným směrem, ale samozřejmě nemám porovnání jak je to u jiných modelů. ale co jsem tak většinou viděl a bavil se s lidma, tak jen vytažená pojistka a bez úpravy omezovače na zadní nápravu.
Subaru Impreza GT 200kw - víkendovka
Mercedes Benz E400 - 285kw
VW Touareg 3.0TDI - 165kw - pracant
Opel Manta B GT/E r.v.1980 - trocha "historie"
Uživatelský avatar
RadekN
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2412
Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
Jméno a příjmení: Radek Novák
Bydliště: Krupka u Teplic

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od RadekN »

podvlada píše: ned led 23, 2022 10:38 pm Jako že s mýýým Foresterem?!?! 😂
Nebooj, to bylo s jiným. Na pafkovo fotce to vypadá jako romantika, ale v noci o pár hodin později to tam není nic moc ;-D
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty

Příspěvek od podvlada »

No dobře, já ti tu změnu barvy v AfterEffects teda uvěřim a budu dělat, že se "můj" měl jako v bavlnce. ;-D
Pěkný no... tam bych asi uvíznout nechtěl :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Odpovědět

Zpět na „Pneumatiky, Disky, Řetězy“