Zimní pneu s hřebíky - hroty
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Zimní pneu s hřebíky - hroty
Založím tohle téma, aby to nezapadlo v tématu zimních pneumatik a dám sem několik postřehů.
Začnu legislativou, hroty nejsou povoleny na území ČR. Výjimku mají vozidla záchraných složek a horské služby.
Dostupnost pneu je poměrně slušná, je spousta zemí v Evropě, kde jsou hroty povolené, většino za určitých pravidel (v Alpských oblastech a pouze na silnicích pokrytých ledem a sněhem apod.) Pneumatiky jsou dostupné v různých běžně dostupných rozměrech. Jenom je potřeba hledat v nabídkách výrobců pneumatik jiné názvy než jsou běžné pro region střední evropy (Michelin X-ice, Continental Ice contact, Pirelli Ice Zero, Hankook iPike, Nokian Hakkapeliita, Gislaved Nord Frost, ... a spousty dalších).
Já si pořídil Nokian Nordman 7 v rozměru 215/45/17. Tento druh skončil výrobu v 2019 a je doběhový a zůstane jenom Hakka. Oproti Hakka9 (což by měla být špičková pneumatika) má podle testů trošku horší vlastnosti, ale pořád to je i v testech špičková guma, umísťovaná poměrně vysoko. Já ji bral jednak kvůli ceně, dostupnosti a ale taky kvůli legálnímu rozměru v TP.
A konečně pocity z jízdy. Na suchém a i mokrém asfaltu fungují celkem obstojně, při normální jízdě člověk skoro nepozná rozdíl. Při ostřejší jízdě, je cítít, že hroty více kloužou, zejména do boku. Při brždění s kolama rovně fungují poměrně slušně. Včetně nouzového brždění, kdy se mi rozhodla srnka přeběhnout cestu před autem, tak jsem byl schopný zastavit celkem bezpečně a nepociťoval jsem nějaké výrazné prodloužení brzdné dráhy. Na zimní gumy, to bylo slušné.
Hluk byl trošku větší, což bych přičítal šípovitému vzorku a hlavně ložisku na mém autě. Po zahřátí se občas gumy ztišili, a bylo slyšet klasický klapot hřebíčků. Nicméně většinou ten klapot přebyl hluk gum/ložiska. Nic co by nepobralo zesílené rádio. Nic co by se nedalo přežít.
No a to hlavní, přilnavost na sněhu a ledu. Není to guma všemocná, takže je potřeba dávat pozor a uvědomit si, že při kontaktu pneumatiky s ledem je styčná plocha málá, a v záběru je na každém kolem 3-5 hřebíků o délce cca 2mm. A to prostě rozjeté auto neudrží. Rozdíl mezi gumou bez hřebíků a s nimi, bych popsal, asi jako jet na uklouzané cestě bez posypu nebo z posypem. Odhadem to přidá tak kolem 20% gripu, což je významný rozdíl. Vzhledem k umístění hrotů zejména na vnějších stranách pneu, se mi osvědčilo při brždění si auto více rozhodit, a brzdit se stočenýma kolama, než brzdit s kolama rovně.
Celkově si myslím, že to splnilo očekávání. Neubralo to na zábavnosti, a přidalo to jistotu v kritických místech, kde se skrývá čistý led. Potěšující je, že během cca 800km co jsem s tím najel na ruzných površích jsem neztratil ani jeden hrot. A to v posledních dnech bylo už poměrně vytáto, a často se hrabalo až na asfalt.
Osobně bych si dokázal představit jezdit na takové gumě celou zimu a pro spoustu lidí z horských oblastí by to mohlo být skvělé univerzální řešení pro každé zimní počasí.
Začnu legislativou, hroty nejsou povoleny na území ČR. Výjimku mají vozidla záchraných složek a horské služby.
Dostupnost pneu je poměrně slušná, je spousta zemí v Evropě, kde jsou hroty povolené, většino za určitých pravidel (v Alpských oblastech a pouze na silnicích pokrytých ledem a sněhem apod.) Pneumatiky jsou dostupné v různých běžně dostupných rozměrech. Jenom je potřeba hledat v nabídkách výrobců pneumatik jiné názvy než jsou běžné pro region střední evropy (Michelin X-ice, Continental Ice contact, Pirelli Ice Zero, Hankook iPike, Nokian Hakkapeliita, Gislaved Nord Frost, ... a spousty dalších).
Já si pořídil Nokian Nordman 7 v rozměru 215/45/17. Tento druh skončil výrobu v 2019 a je doběhový a zůstane jenom Hakka. Oproti Hakka9 (což by měla být špičková pneumatika) má podle testů trošku horší vlastnosti, ale pořád to je i v testech špičková guma, umísťovaná poměrně vysoko. Já ji bral jednak kvůli ceně, dostupnosti a ale taky kvůli legálnímu rozměru v TP.
A konečně pocity z jízdy. Na suchém a i mokrém asfaltu fungují celkem obstojně, při normální jízdě člověk skoro nepozná rozdíl. Při ostřejší jízdě, je cítít, že hroty více kloužou, zejména do boku. Při brždění s kolama rovně fungují poměrně slušně. Včetně nouzového brždění, kdy se mi rozhodla srnka přeběhnout cestu před autem, tak jsem byl schopný zastavit celkem bezpečně a nepociťoval jsem nějaké výrazné prodloužení brzdné dráhy. Na zimní gumy, to bylo slušné.
Hluk byl trošku větší, což bych přičítal šípovitému vzorku a hlavně ložisku na mém autě. Po zahřátí se občas gumy ztišili, a bylo slyšet klasický klapot hřebíčků. Nicméně většinou ten klapot přebyl hluk gum/ložiska. Nic co by nepobralo zesílené rádio. Nic co by se nedalo přežít.
No a to hlavní, přilnavost na sněhu a ledu. Není to guma všemocná, takže je potřeba dávat pozor a uvědomit si, že při kontaktu pneumatiky s ledem je styčná plocha málá, a v záběru je na každém kolem 3-5 hřebíků o délce cca 2mm. A to prostě rozjeté auto neudrží. Rozdíl mezi gumou bez hřebíků a s nimi, bych popsal, asi jako jet na uklouzané cestě bez posypu nebo z posypem. Odhadem to přidá tak kolem 20% gripu, což je významný rozdíl. Vzhledem k umístění hrotů zejména na vnějších stranách pneu, se mi osvědčilo při brždění si auto více rozhodit, a brzdit se stočenýma kolama, než brzdit s kolama rovně.
Celkově si myslím, že to splnilo očekávání. Neubralo to na zábavnosti, a přidalo to jistotu v kritických místech, kde se skrývá čistý led. Potěšující je, že během cca 800km co jsem s tím najel na ruzných površích jsem neztratil ani jeden hrot. A to v posledních dnech bylo už poměrně vytáto, a často se hrabalo až na asfalt.
Osobně bych si dokázal představit jezdit na takové gumě celou zimu a pro spoustu lidí z horských oblastí by to mohlo být skvělé univerzální řešení pro každé zimní počasí.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14833
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
A já dodám, že kdyby si to někdo další chtěl vyzkoušet, pár jich aktuálně visí za slušné peníze na Bazoši, zrovna dnes jsem je tam zahlédl, keyword např. "Subaru hroty"
Stando má smysl u nelegálních pneu "hrotit", aby byly v legálním rozměru?
Stando má smysl u nelegálních pneu "hrotit", aby byly v legálním rozměru?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
To jsou dobré postřehy, recenze, není nad realitu zkušeného šoféra, co jezdí v opravdu zimních podmínkách dle mě často.
Opět mě to nedá a srovnávám s vraníky s křemík "hroty". To srovnání tvé- bez posypu a s posypem je krásně jednoduché a přitom pravdivé, když si teda vzpomenu na vraníka. Na odhad v procentech, bez křemíku a s křemíkem si netroufám, ale těch 20 % tam je určitě taky, já bych řekl, že i víc, ale to jsou jen mé zkušenosti, odhady, spíš to tak nějak bude, ono těch 20% je i tak hodně a totálně to změní použitelnost a chování auta.
Křemíky sice nejsou opravdové hroty, ale zas je jich na běhounu pneu rozseto nepoměrně víc, to dělá teda hodně, tahle technologie je prostě vynikající!
Na ledě a kluzku mazec, co to vše zvládne, bez pocitu ztráty jistoty
Mimochodem, donesla se ke mě informace o pneu, co mají hroty, ale jen skrytě na vnitřním obvodu, běhounu pneu, aby nebyla tolik na očích pomahačům a udavačům. Používá se to, auta s tím jezdí, já o tom doteď neměl tucha, až mě to přijde jako výmysl, že by na toto někdo tak myslel, na utajení hrotů ale je to pravda, tak nevím, že by podnikavý polák vycítil byznys?
Dle informací ty auta konečně vyjedou bez problémů strmý stoupák, kde se cesta v zimě neošetřuje a i jiné úseky.
Opět mě to nedá a srovnávám s vraníky s křemík "hroty". To srovnání tvé- bez posypu a s posypem je krásně jednoduché a přitom pravdivé, když si teda vzpomenu na vraníka. Na odhad v procentech, bez křemíku a s křemíkem si netroufám, ale těch 20 % tam je určitě taky, já bych řekl, že i víc, ale to jsou jen mé zkušenosti, odhady, spíš to tak nějak bude, ono těch 20% je i tak hodně a totálně to změní použitelnost a chování auta.
Křemíky sice nejsou opravdové hroty, ale zas je jich na běhounu pneu rozseto nepoměrně víc, to dělá teda hodně, tahle technologie je prostě vynikající!
Na ledě a kluzku mazec, co to vše zvládne, bez pocitu ztráty jistoty
Mimochodem, donesla se ke mě informace o pneu, co mají hroty, ale jen skrytě na vnitřním obvodu, běhounu pneu, aby nebyla tolik na očích pomahačům a udavačům. Používá se to, auta s tím jezdí, já o tom doteď neměl tucha, až mě to přijde jako výmysl, že by na toto někdo tak myslel, na utajení hrotů ale je to pravda, tak nevím, že by podnikavý polák vycítil byznys?
Dle informací ty auta konečně vyjedou bez problémů strmý stoupák, kde se cesta v zimě neošetřuje a i jiné úseky.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
A co toto??? O tom jsem taky neslyšel, ujalo se to, vyrábí se to, používá se to někde, máte to někdo, či něčí známý, je tu pár lidí, co znají sever zeměgule...
https://www.nokiantyres.cz/inovace/vyzk ... imi-hroty/
https://www.nokiantyres.cz/inovace/vyzk ... imi-hroty/
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
Štěpáne: jestli to má smysl hrotit nevím. Ale selským rozumem mi vychází, mít "špatně" jen jednu věc, je lepší, než mít "špatně" dvě věci. Vzhledem k tomu, že ty gumy mají normální E homologaci, tak by to nemusela být tak neobhajitelné. Obzvlášť když jsou u nás zakázané zejména kvůli ničení vozovky.
Vyprávěl mi jeden známý, že v 70letech se s tím normálně jezdilo. Akorát se s tím nesmělo víc jak 80kmh, že to jinak vylítalo odstředivou silou. Dneska jsou technologie více zmáknuté, a dvojnásobná rychlost není problém (dokonce mají rychlostní index H, čili do 210kmh, ale tolik jsem nezkoušel). Hroty jsou v normálním lamelovém uložení, takže mají určitou pružnost, a na asfaltu jsou schopné se lehce pohnout a tím ho tolik neničí. Dřív se to jezdilo na špalkách, a ty prostě nikam neuhnuly.
A druhá věc, že druhý vyhlídnnutý rozměr 205/50/17 nemám vyzkoušený, jestli se vejde do podběhů. A riskovat dření hřebíkama o kastli se mi moc nechtělo.
S Vraníkama GD jsem měl tu příležítost jet, a rozhodně fungují hodně dobře. Nicméně ten hrot je trošku delší, je v určitém stálém vzoru v pneu, takže funguje mnohem líp. Když jsem dal hrotům 20% gripu navíc, tak GD bych dal 5-10% gripu navíc.
Vyprávěl mi jeden známý, že v 70letech se s tím normálně jezdilo. Akorát se s tím nesmělo víc jak 80kmh, že to jinak vylítalo odstředivou silou. Dneska jsou technologie více zmáknuté, a dvojnásobná rychlost není problém (dokonce mají rychlostní index H, čili do 210kmh, ale tolik jsem nezkoušel). Hroty jsou v normálním lamelovém uložení, takže mají určitou pružnost, a na asfaltu jsou schopné se lehce pohnout a tím ho tolik neničí. Dřív se to jezdilo na špalkách, a ty prostě nikam neuhnuly.
A druhá věc, že druhý vyhlídnnutý rozměr 205/50/17 nemám vyzkoušený, jestli se vejde do podběhů. A riskovat dření hřebíkama o kastli se mi moc nechtělo.
S Vraníkama GD jsem měl tu příležítost jet, a rozhodně fungují hodně dobře. Nicméně ten hrot je trošku delší, je v určitém stálém vzoru v pneu, takže funguje mnohem líp. Když jsem dal hrotům 20% gripu navíc, tak GD bych dal 5-10% gripu navíc.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
Za ctrnact let hodne zkusenosti s hroty, na osobaku i nakladaku, a pokud jde o osobak - na muj nikdy, v tom mam naprostou jistotu.
Hroty az tak neresi jizdni vlastnosti a bezpecnost v rychlostech. Pomahaji v tech nejnizsich rychlostech, obkrouzit kruhac, pri nejakym manevrovani dejme tomu na parkovisti ve svahu, a predevsim pomahaji udrzet v kopci zastavene auto na miste. To je asi nejvetsi vyhoda.
Funguji na ledu a namrzajici silnici. Ve vsech ostatnich podminkach jsou horsi. Na holem asfaltu, na ktery i ve Skandinavii pripada rekl bych 95 procent jezdeni, je to jen cekani na jaro a letni gumy. Klouzou. Nejake krizove brzdeni ci vyhybani... dekuju pekne, urcite ne. Nechteli je tady ani ridici sanitek.
Mozna je pouzivaji postaci, tam presne je jejich vyuziti. Od baraku k baraku, od schranky ke schrance v tech nejzastrcenejsich ulickach. Tam presne jo. V pondeli se schvalne podivam.
Pri zpusobu jezdeni a ochote dodrzovat rychlostni limity si je v Cesku nedovedu predstavit. Vyrazit na dalnici, prislapnout plyn... to by melo smrtnost jako covid.
Mam s hroty jednu bolavou zkusenost. Tenkrat bolavou. Jel jsem z Bergenu dodavkou do Ceska. Trajekt ze Svedska do Nemecka. Vyjel jsem v noci, ujedu deset kilometru, asi jsem se definitivne vzbudil - ku.va, na tom aute chrasti hroty! S tim nemuzu jet, policajtum v nemeckym pristavu se neda vyhnout. Volam sefovi, co s tim, jestli nema treba jiny kola. Rekl at vezmu sroubovak a hroty vydloubu (to jsme tak bezne delali na nakladaku). Tak jsem je vydloubal, ale na ten megamozol na pravy ruce bych tenkrat urcite dostal invalidni duchod. Pekelna prace.
sima - norskej policajt by urcite zmaknul i tajny hroty na vnitrku. Tady jsou hroty legalni tusim do velikonoc. Pak cajti vyrazi, jeden nebo dva poslouchaji a o kousek dal hrisniky kasiruji. Fakt podle zvuku to proberou, ty hroty maji na asfaltu zvuk na panvi prskajiciho oleje, to se fakt neda utajit
Hroty az tak neresi jizdni vlastnosti a bezpecnost v rychlostech. Pomahaji v tech nejnizsich rychlostech, obkrouzit kruhac, pri nejakym manevrovani dejme tomu na parkovisti ve svahu, a predevsim pomahaji udrzet v kopci zastavene auto na miste. To je asi nejvetsi vyhoda.
Funguji na ledu a namrzajici silnici. Ve vsech ostatnich podminkach jsou horsi. Na holem asfaltu, na ktery i ve Skandinavii pripada rekl bych 95 procent jezdeni, je to jen cekani na jaro a letni gumy. Klouzou. Nejake krizove brzdeni ci vyhybani... dekuju pekne, urcite ne. Nechteli je tady ani ridici sanitek.
Mozna je pouzivaji postaci, tam presne je jejich vyuziti. Od baraku k baraku, od schranky ke schrance v tech nejzastrcenejsich ulickach. Tam presne jo. V pondeli se schvalne podivam.
Pri zpusobu jezdeni a ochote dodrzovat rychlostni limity si je v Cesku nedovedu predstavit. Vyrazit na dalnici, prislapnout plyn... to by melo smrtnost jako covid.
Mam s hroty jednu bolavou zkusenost. Tenkrat bolavou. Jel jsem z Bergenu dodavkou do Ceska. Trajekt ze Svedska do Nemecka. Vyjel jsem v noci, ujedu deset kilometru, asi jsem se definitivne vzbudil - ku.va, na tom aute chrasti hroty! S tim nemuzu jet, policajtum v nemeckym pristavu se neda vyhnout. Volam sefovi, co s tim, jestli nema treba jiny kola. Rekl at vezmu sroubovak a hroty vydloubu (to jsme tak bezne delali na nakladaku). Tak jsem je vydloubal, ale na ten megamozol na pravy ruce bych tenkrat urcite dostal invalidni duchod. Pekelna prace.
sima - norskej policajt by urcite zmaknul i tajny hroty na vnitrku. Tady jsou hroty legalni tusim do velikonoc. Pak cajti vyrazi, jeden nebo dva poslouchaji a o kousek dal hrisniky kasiruji. Fakt podle zvuku to proberou, ty hroty maji na asfaltu zvuk na panvi prskajiciho oleje, to se fakt neda utajit
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
Obávám se, že zůstalo jenom u konceptu. Technologicky to zvládnout asi půjde, ale podle mě cenově to bude stát nesmysl, a hmotnost gumy se zvýší taky dost.sima píše:A co toto??? O tom jsem taky neslyšel, ujalo se to, vyrábí se to, používá se to někde, máte to někdo, či něčí známý, je tu pár lidí, co znají sever zeměgule...
https://www.nokiantyres.cz/inovace/vyzk ... imi-hroty/
Hakka9 používá dva druhy hrotů, jiný pro centrální část gumy a jiný pro kraje gum. Lišit by se měli jenom tvarem toho tvrdého středu. Kdy ty středové mají jakoby šípovitý tvar, což pomáhá trakci.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=NZSMF62np3Q[/youtube]
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
Zhore, je to možné s těmi procenty, já jen vidím rozdíl včil s pneu co mám od loňska, taky skvělé, jen už prostě jiné, v jistých případech ano, jak lepší, tak i horší, no nic, procenta na jednotky řešit není jednoduché, v tomto případě ne
Jinak souhlas s tím, že aspoň mít jednu věc v cajku, tj hlavně rozměr pneu. A ty hroty samotné už při případném šetření- řešení čehokoliv nemusím být takový problém, jako jiný rozměr pneu, či dva prohřešky naráz, není pak tolik přestupků na sčítání naráz
Bonboniera to beru, tj možné, ale opět musím říct to ale- u nás v česku na to cajti určitě nejsou zvyklí, aby nahodili slechy a poslouchali tam u "vás" to bude jiné, ono jde stejně i u tu u nás jen o berličku o pomoc, jak na první dobrou nepoznat hroty, nesmíš vytáčet kola a nesmí být pomahač moc uvědomělý a horlivý.
Jinak souhlas s tím, že aspoň mít jednu věc v cajku, tj hlavně rozměr pneu. A ty hroty samotné už při případném šetření- řešení čehokoliv nemusím být takový problém, jako jiný rozměr pneu, či dva prohřešky naráz, není pak tolik přestupků na sčítání naráz
Bonboniera to beru, tj možné, ale opět musím říct to ale- u nás v česku na to cajti určitě nejsou zvyklí, aby nahodili slechy a poslouchali tam u "vás" to bude jiné, ono jde stejně i u tu u nás jen o berličku o pomoc, jak na první dobrou nepoznat hroty, nesmíš vytáčet kola a nesmí být pomahač moc uvědomělý a horlivý.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
bonboniera píše:Za ctrnact let hodne zkusenosti s hroty, na osobaku i nakladaku, a pokud jde o osobak - na muj nikdy, v tom mam naprostou jistotu.
Hroty az tak neresi jizdni vlastnosti a bezpecnost v rychlostech. Pomahaji v tech nejnizsich rychlostech, obkrouzit kruhac, pri nejakym manevrovani dejme tomu na parkovisti ve svahu, a predevsim pomahaji udrzet v kopci zastavene auto na miste. To je asi nejvetsi vyhoda.
Funguji na ledu a namrzajici silnici. Ve vsech ostatnich podminkach jsou horsi. Na holem asfaltu, na ktery i ve Skandinavii pripada rekl bych 95 procent jezdeni, je to jen cekani na jaro a letni …
No ale víc než strach z bezpečnosti, jsi měl strach z pokuty, ne? A vydloubávat ty hroty, to musela být fakt pakárna, to byl hodně blbý nápad.
Samozřejmě norskej policajt, to pozná po sluchu. Já když to poprvé slyšel, tak jsem přemýšlel, co to některý auta mají špatně, že tak divně zní při jízdě, než mi došlo, že to jsou hroty. Tím, že to tu není moc běžný, tak si myslím českej policajt to nepozná. Mimojiné jsem jel kolem jedněch, a ty zrovna končili prohlídku auta v protisměru. Zrovna se vraceli do auta, kontrolované auto odjíždělo. Slyšet to být muselo a nechali mě být, a to bylo už po večerce, takže kdyby chtěli, tak mě můžou prudit aji za vycházky bez opušťáku.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
Taky myslím, nikde jsem nenašel víc, než ten koncept, teda hledal jsem jen minutku sotva, ale nesjpíš to tak bude. Jooo, cena by byla nejspíš brutální, hmotnost bych osobně tak neřešil, to nebude zas tak zásadní věc, ale vím prd, jen střílím a hlavně třídím co by pro mě bylo rozhodující. Stejně bych je nikdy nutně nikdy nepotřeboval, jen taková řeč nozhor píše:
Obávám se, že zůstalo jenom u konceptu. Technologicky to zvládnout asi půjde, ale podle mě cenově to bude stát nesmysl, a hmotnost gumy se zvýší taky dost.
Hakka9 používá dva druhy hrotů, jiný pro centrální část gumy a jiný pro kraje gum. Lišit by se měli jenom tvarem toho tvrdého středu. Kdy ty středové mají jakoby šípovitý tvar, což pomáhá trakci.
https://www.youtube.com/watch?v=NZSMF62np3Q
Ty dva druhy hrotů jsou jistě dobrá vychytávka.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2717
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
sima píše:Zhore, je to možné s těmi procenty, já jen vidím rozdíl včil s pneu co mám od loňska, taky skvělé, jen už prostě jiné, v jistých případech ano, jak lepší, tak i horší, no nic, procenta na jednotky řešit není jednoduché, v tomto případě ne
Jinak souhlas s tím, že aspoň mít jednu věc v cajku, tj hlavně rozměr pneu. A ty hroty samotné už při případném šetření- řešení čehokoliv nemusím být takový problém, jako jiný rozměr pneu, či dva prohřešky naráz, není pak tolik přestupků na sčítání naráz
Bonboniera to beru, tj možné, ale opět musím říct to ale- …
Ty procenta jsou hodně subjektivní záležitost a slouží to jenom pro vyjádření mého pocitu. Určitě by se našlo spousta lidí, co by to vyjádřili procentama zcela jinak a taky je možné, že v některých případech budou ty Vraníky fungovat líp jak hroty (třeba na lehce uježděném sněhu, do kterého se to hroty prostě nezaboří, a Vraník má o 3mm hlubší vzorek).
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
Že je nechtějí saniťáci se vůbec nedivím, tj naprosto jasné proč ne. Já nemusím jezdit jak saniťák, ne vždy, kdežto oni kolikrát ano.bonboniera píše:Za ctrnact let hodne zkusenosti s hroty, na osobaku i nakladaku, a pokud jde o osobak - na muj nikdy, v tom mam naprostou jistotu.
Hroty az tak neresi jizdni vlastnosti a bezpecnost v rychlostech. Pomahaji v tech nejnizsich rychlostech, obkrouzit kruhac, pri nejakym manevrovani dejme tomu na parkovisti ve svahu, a predevsim pomahaji udrzet v kopci zastavene auto na miste. To je asi nejvetsi vyhoda.
Funguji na ledu a namrzajici silnici. Ve vsech ostatnich podminkach jsou horsi. Na holem asfaltu, na ktery i ve Skandinavii pripada rekl bych 95 procent jezdeni, je to jen cekani na jaro a letni …
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
zhor - kdybych tenkrat nemel svoleni hroty vydloubat a nemit jine gumy, nejel bych s tim. Vubec bych si s tim netroufnul na dalnici, proste to na asfaltu klouze. A i tak jsem vedel, ze vyjet v Nemecku z trajektu s hrotama nema sanci na uspech, policajti nebo celnici po tom jdou.
Bylo to na konci unora, takze zima i tady sla do finale, hroty pak v tech gumach nikdo nepostradal.
Vlastne ani netusim, kolik jich je v jedny gume, ja delal vsechny ctyri. Fujtajbl.
Zase na obranu hrotu musim napsat, ze prave ted je na ne za oknem pocasi a podminky. -3 a prsi, co nema hroty ted na silnici nema co delat
Bylo to na konci unora, takze zima i tady sla do finale, hroty pak v tech gumach nikdo nepostradal.
Vlastne ani netusim, kolik jich je v jedny gume, ja delal vsechny ctyri. Fujtajbl.
Zase na obranu hrotu musim napsat, ze prave ted je na ne za oknem pocasi a podminky. -3 a prsi, co nema hroty ted na silnici nema co delat
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
Jo hloubka vzorku, když je typ vzorku dobrý a směs taky, tak je samože pak navíc fajn a počítá se.zhor píše:
Ty procenta jsou hodně subjektivní záležitost a slouží to jenom pro vyjádření mého pocitu. Určitě by se našlo spousta lidí, co by to vyjádřili procentama zcela jinak a taky je možné, že v některých případech budou ty Vraníky fungovat líp jak hroty (třeba na lehce uježděném sněhu, do kterého se to hroty prostě nezaboří, a Vraník má o 3mm hlubší vzorek).
Jinak stejně vzpomínám, co a jak dokázal Petr z Bílé vyjet na letitých SJ6 Dunlop (jedinečné pneu, opravdu jedinečné a výtečné, když vezmu v potaz jejich vlastnosti a hlavně a v neposlední řadě jejich výdrž, taky stálost směsi- netvrdnou. To snad ani není možné neskutečné, věčná škoda jich, věčná.
No a samozřejmě je to o hlavě, já bych tam kam jezdí Petr a tehdy i jel, tak bych nejel ani náhodou, nejít mě o život, tak ne to nebylo bohužel tehdy ani jen náznakem na videu, co jsem zde dal, ani za mák ne. Šílené krpály, les hluboký okolo, ledovica jak prase, to jsem tehdy opravdu vzdal. Kor když jsem viděl, jak se otáčí pomocí zadního nárazníku o mantinel ledový zpět na cestu, čumákem dolů a jak už nemůže opravdu jet dál, to by nedalo už nic, rozhodně nic co se jmenuje osobní auto, lehké SUV
Jsem čučkař, jen mám rád co se týče auta rezervy, o co se opřít, ale využít je určitě neumím, tak jak by se dalo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24300
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Zimní pneu s hřebíky - hroty
Tak to musela být krásná prácebonboniera píše:
Vlastne ani netusim, kolik jich je v jedny gume, ja delal vsechny ctyri. Fujtajbl.
)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98