Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Zde bychom měli rozebírat zvyšování výkonu, Bodylifting, Audio systémy a podobná vylepšení našich vozů
Odpovědět
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

tak sem to kuchnul znova a žhavičku skusil ve svěráku napojit na 12V. Žhavila pěkně i když ne celá, ale tak cca do půlky od konce. Ale skusil sem přes ní stříknout čistič na brzdy a blafnul okamžitě. Takže svíčkou to asi nebude. Nicméně sem nahrál video sekvence bliků ledky v reostatu. To by mělo teoreticky odkázat na chybu. Bliká to rychle, takže sem video musel spomalit abych to stich spočítat a podle fšeho to blikne 4x a 5x. Obě chyby souvisej s čidlem plamene. Tak sem ho taky vykuchnul, ale nevim co na něm změřit.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

tak ještě update a další dotaz :-) tady sem našel podobný čidlo plamene (respektive má asi jen jinej konektor) https://www.aliexpress.com/item/1005002 ... ry_from%3A a uváděj u něj 2.6-4 Ohm. Změřil sem to moje a studený při pokojový teplotě má 3,3 a po ohřátí zapalovačm 6. Tak teď de o to, jesli ten rozdíl hraje nějakou roli nebo ne. Každopádně odpor reaguje na teplotu, takže nějak funguje.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

no, nikdo nic, ale to nevadí, páč bufík už zase běží. Za celou potíží byl ten skurvenej filc. Dneska sem koupil novej hořák (letlampu) na plynovou flašku a trochu dal tomu filcu počudit. A světe dif se, najedou byl zas jak novej. Takže ten co de z ali i se svíčkou zůstane v zásobě. Takže vězte, že kdyby někomu bufík nechtěl chytat a jen čoudil, skontrolujte jak moc je zakarbonovanej hořák, ale hlavně ten filc...
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od podvlada »

Ono nás tu moc s topením není, já si toho všiml, ale fakt jsem nevěděl co by to mohlo být. Navíc benzinový bude principielně stejný, ale konstrukčně lehce odlišný. Klidně to mohlo karbonovat celou dobu a bylo to pořád ještě ok ok ok až to prostě překonalo hranici a přestalo to být ok. Ale klidně i novej/špatnej benzín. Ono stačí strašně málo rozladit směs, aby to začalo hořet málo. A prej to "vypálení" na max výkon zas tolik neudělá (aspoň u naft). Super by bylo, kdybys k tomu měl info, jaký jsou teploty hoření, nebo aspoň teploty těla, což se z těch čínských nějak vydyndat dá, protože ta komunikace s ovladačem je lousknutá (u většiny těch starších) - a vznikl na to projekt Afterburner, kterej na tom svym mám, takže docela dobře vím o teplotě těla, což je dobrej indikátor toho, jak to hoří. Ale stejně jsem si koupil aspoň levnej CO ruční detektor a poladil směs (jak při nejnižším výkonu tak nejvyšším) na co nejnižší CO, což by mělo být nejefektivnější a nejteplejší.
Ale co bylo s tvým jsem prostě netušil no. :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od dracekvo »

Já mám teplovodního benzíňáka. Ale tam žádnej filc není. Tak ani radit nemůžu.
Ale víc zkušeností budu mít v létě. Přestalo mi to zapalovat. Tak jsem to vyčistil a hořelo to asi měsíc a teď stejná situace.
Myslím, že budu mít rozpadlé takové sítko ve spalovací komoře. Ta je nerozebiratelná.
Používal jsem to jako topení, což je špatně, protože většinu času jelo v útlumu.
A taky se to na autě strašně blbě řeší, když tam není přístup. Tak to musím z auta vytáhnout i s elektrikou a dát si tu práci zjistit co je špatně.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

Vláďo, u webasta by měla jít ladit bohatost i tim reostatem, jenže podle návodu se má při tom ukostřit diagnostickej konektor. Problém u mě je v tom, že jaxi diagnostickej konektor neni :-D Nikde sem ho nenašel. Zapojoval mi to tehdá někdo kde sem to koupil, páč to bylo v ceně, jenže po těch letech vůbec netušim kdo a kde to bylo... Takže nastavil bych to na chudou směs rád, ale nevim jak... Jinak webasto má na diagnostiku nějakou extra krabičku (asi drahou jak dům v praze) a soft do PC. Ani jedno z toho nemam...
Dracek, to "sítko" co zmiňuješ kreje právě ten filc. U vzduchovýho to rozebiratelný je, měl sem to rozebraný asi 5x co sem si tu s tim hrál. U toho vodního hořák vypadá jinak, ale podle mě to rozebrat jít musí taky. I kdybys měl rozbrousit nějakej svár.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

ten filc k teplovodnímu vypadá úplně stejně, jen v něm neni díra pro čidlo plamene https://www.aliexpress.com/item/1005005 ... ry_from%3A
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od podvlada »

Na chudou směs to nelaď, to je úplně stejně blbě jako bohatá. Ideální poměr je nejlepší, resp. poměr, kdy je nejnižší CO.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

no de voto, že já většinou topim ve větší vejšce (na kopcích či horách) a tim vzniká bohatší směs kerá pak zasírá hořák. Amíci raděj nastavit chudší směs a klidně to pak používat i v nižších vejškách (v podstatě to nemá co skurvit, jen to poběží při vyšší teplotě). Ale bez konektoru to stejně nenastavim.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od podvlada »

Jo, ok, pokud počítáš s tím, že to bude hlavně v řidším vzduchu, tak asi jo no.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

No mam nakonec asi smůlu, poněvač sem zjistil, že ten muj model má mít automatický ladění bohatosti podle vejšky. Jenže ve spojení s controllerem kerej se prodává jen v americe a vychází asi na 7 litrů bes poštovnýho :-D Ten diagnostickej konektor kerej maj jiný verze ten muj prostě nemá. No nic, do sobola sem uš natankoval vervu, nevim jesli to bude mít pro bufík nákej přínos nebo ne, ale aspoň vim co se na tom zasírá. Blbý je, že při příštím rozebrání hořáku už budu muset to sítko heftnout svářečkou, protože ty plíšky co ho držej se vohybánim kurvěj a jeden uš vodpad. Novej hořák stojí bůra... Respektive na alíku sou naftový hořáky za 3-4 kila, vypadaj úplně stejně jak ten benzínovej, jen nemaj právě to sítko. Nevim ale jakej může bejt mezi nima ještě rozdíl. Možná jeden koupim a vyzkoušim.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od dracekvo »

Ohledně diagnostiky. Myslím, že by mělo stačit jakékoliv FTDI.
A tenhle filc tam nemám.
Komora jde rozebrat jedině flexou. Ale v době kdy jsem to řešil jsem ještě neměl CO2.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2617
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od Chorche »

a co máš za model?
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od dracekvo »

eberspächer b4ws
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2174
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: Nézávislé topení obecně do staršího vozu

Příspěvek od parabolD »

A na ebera máš DG? Jakou případně?
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Odpovědět

Zpět na „Modifikace a úpravy vozů“