Naše vozy z mládí a jejich příběhy

V téhle kategorii bychom měli rozebírat věci, které se nevejdou do technických sekcí
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od sima »

Hoši, tak toto je super téma!!! ,,,,| (*_^) |,,,,
Véno( za hašiš :-D ) Stando, Hade a ostatní, moc pěkná historie. Předseda taky jako vždy a konečně jsem se dozvěděl proč vlastně VDC. Mě to totiž přišlo furt nějaké divné, až téměř podezřelé, ta přezdívka :-D
Jsem si říkal, že by si zrovna Tom dal přezdívku dle subaru techniky, ale bohužel, nic jiného mě nezbývalo, než jo, no, ale furt mě to bylo divné :-D =) A až včil se dozvím tu krásnou pravdu, tak vznosný název studia to je :-D :-) Tak už konečně vím, podvědomě jak píšu mě to bylo furt divné, ale neptal jsem se, no vida, člověk má dát na sebe a příště se optat, klidně ze sebe udělat blbce :-)
Ale zpět k vláknu, fakt jsem za tohle rád a moc rád to čtu, tu historii, kurňa vždy se zdá, že už není co vymýšlet, že vše tu je a ono ne, ani co se týče historie ne, natož budoucnosti.
Já tu jen poslední dny moc nepíšu, ne tak jak jsem zvyklý, spíš jen čtu, třeba to dnes napravím, už teda napravuji.
K mnoha autům co jste tu dali, taky k fiatům bych měl co říct, toho jsem jednu chvíli chtěl moc taky, tehdy hodně a byl tehdy těžce sehnatelný, kámoš ho měl, díky jeho tátovi co uměl spravit vše a tak mu dal broučka fiátka třídveř do pucu, generálka komplet. On to tak dělal vždy, koupil nejaký tehdy vzácný vůz a opravil ho, že byl jak nový. On ten táta jeho měl ten dar, že uměl vše spravit, nejen auta a to zcela rychle a dokonale, on se s tím nesral, měl dar, dotáhl to tak daleko, že se technika bála jeho a ne on jí. Kolikrát něco nefungovalo doma, či v garáži synova motorka, auto a on jen přišel a vše začlo fungovat, vážně, my jsme to nechápali, vrtali jsme se v něčem a on jen: kurva ogaři co s tím děláte, co řešíte >:-& :-D opravdu to tak bylo :-) Jezdil i rallye, byl takový ve všem strašně rychlý a hned se vším hotový i tak mluvil, rychle a jadrně, řízně :-)
No tak v tomhle autíčku fiátku mini jsme jezdívali tři kamarádi (dodnes se scházíme, minimálně jednou za rok oficiálně v hospodě) a zažili toho spoustu, i nepovoleného :-) taky v erku škoda, ve škodě stodvácce rallye úprava, volhu tu ne ta byla jeho, to měl nějaký úlet, on to střídal jak ponožky ty auta, ten táta...
Tak jsem rád, že jste mě to vše připomněli, člověk si ty vzpomínky jen nechává v sobě, někde schované, málem by zapomněl.
Tož toto je výživné vlákno a krásné auto se tu obejvují, rencek starý(*_^) |,,,, taky tu napíšu svou historii, jen tehdy jsem měl i auta z rozumu, ne z vlastní volby, sice fajnové, ale samozřejmě bych chtěl radši jiné, nebylo tolik kč a já dával peníze jinam, třeba do muziky, do drog- do chlastu, do zábavy
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Austin
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 283
Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od Austin »

Výborné téma ;-D Onehdá jsem nad podobným přemýšlel,
ale téma mělo být Jak jste říkali svým mazlíkům.

První auto byl v 1989 Modrý blesk, Š1000MB po vojákovi, ve velmi pěkném stavu,
bavilo mne na sněhu, že je to zadokolka a jednička a dvojka byly jak v Porsche, na trojku již akcelerace nepokračovala. Naučil jsem se na autě faktickou údržbu, přestavěl to na zapalování z Fáva apod. Najel jsem asi 25 tkm. Po dvou letech prodal a koupil

Austin Allegro 1,5, v excelentním stavu. To jsme jeli koupit auto na inzerát v Mladé frontě v 91, to ještě aut moc nebylo, kamsi k Pardubicím. Známý chtěl koupit Hondu Civic, kdysi z japonského velvyslanectví. Na místě jsme u bytovky našli rzí značně ohlodaný vrak toho kulatého Civica, když se borec přišoural k autu, jako že jestli jsme ti kupci, tak jsme se ho otázali, jestli pobral, že kvůli tomu jedeme až z Brna a že neřekl že je to rezavý skrz naskrz za 75 tis Kčs. Měl blbý pindy, tak jsme mu dali na budku, sedli do auta a jeli pryč, přes Chrudim do Brna.
V Chrudimi býval velký autobazar Nika, tak jsme tam zastavili, a prohlédli jsme si ty polské F125 a Lady a slepice, no a uviděli za 75 tis. krásný skoro nový Austin Allegro. Jelo pěkně a známý ho koupil. Přivezl ho domů a bylo zle. Manželce se nelíbil. Po 3 týdnech se přišoural, že by ho za 68 prodal, tak jsem ho od něj koupil. S Austinem jsem objel celou Evropu, asi 120tkm, nikdy žádná velká závada, mám ho dodnes.

O rok poté jsem si, vydělávajíce již v Německu jako gastarbeiter valuty, koupil novou Toyotu Corollu liftback s velkým křídlem a motorem 3E. Úžasné auto. Měla vysokoobrátkový motor se kterým se lítá do 7 tis. otáček, a jede jak pila. S Corolou jsem jezdil asi 7 let , cca 90tkm. a prodal ji skoro za tolik, za kolik jsem ji koupil. Dva dny jsem ji umýval, vysával, leštil až vypadala jako nová a prodala se v bazaru ten den.
Měl jsem ještě pár anglických aut, mezi zajímavé patřil Austin Princess MkII, dnes je už na slovensku u dobrého majitele.

Začala éra služebních aut Fávo 1,3 (180tkm), Felda 1,6 (200tkm), Oct 1,6 (230tkm) Oct II f metle na hlínách se zátahem ocpoda (250tkm) ta jezdí dodnes tchánovi za 3,8 /100km a má najeto asi 460tkm, Opel Vectra C 1,9CDT Caravan (240tkm) a Opel Astra OPC 1,6 twinport (120tkm).

Mezi služební auta vložím auto pro manželku, Rover 216 Twincam CVT 1999, toho jsme měli 15 let a letos ho prodali (100tkm). Bylo to dobré žihadlo, s převodovkou CVT, neskutečně zrychlovalo a předjel jsem i kamaráda v Outbacku. Foto před prodejem https://murphy.rajce.idnes.cz/Rover_216 ... CVT_1%2C6/

Přišlo předposlední služební auto v 2011, slepice OCT II 1,8 TSI DSG a tu mám dodnes, nechtělo se mi ji měnit, OCTIII není lepší. Najeto 250tkm. Auto půjde někomu ve firmě, v lednu by měla přijít nová slepice, a protože není co vybrat tak RS. Uvidíme, první OCT IV máme ve firmě a samá závada.

Subaru jsem koupil proto, že pro mne je jen 6 značek které uznám jako pro mne vhodné:
Rover/MG (a vlastně leccos anglického),
SAAB (měli jsme v rodině tři)
Subaru (měli to lidé kolem nás)
HONDA (Motory a technologie mají neskutečné, výrobu hliníkových bloků za studena v Evropě ještě nikdo nezvládl) táta má Civica 8G
Toyota (měli jsme jich několik, máma má Yarise 2020 a těch 111PS lítá)
MAZDA neskutečně technicky zajímavé auto, výborné podvozky, motory

V roce 2012 jsem odkoupil od kamaráda Rover Mini 1997 1,3 MPi, stavěl střechu a musel jedno ze svých 12 aut prodat do dobrých rukou. Tomuto autu říkáme Modrák. Už s ním ale nezávodím, je příliš cenné na to ho někde rozbít.


Nynější XV 2.0 jsem zakoupil po zdrcujícím výběru, kde většina aut neuspěla v požadovaných parametrech, a poté co do XV dali Eyesight a CVT jsem už neváhal. Rasťo Chvála to taky vychválil a vlastně se o XV 2.0 píše pozitivně dodnes. Kolem mne se vždy vyskytovaly Imprezy a Outbacky, s jedním Legacy jsem jezdil v 1992, věděl jsem, do čeho jdu. Sorry že jsem se rozepsal...
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14818
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od Tapan »

Ale to ses hezky rozepsal :-) Zajímavá auta, některá jsem na vlastní oči asi nikdy neviděl.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od StandaB »

To je hezkej vozovej park :-) Rover se mi vzdycky libil. V 90tych letech jsem se rozhodoval mezi Rover 75 a Mondeo. Nakonec jsem vzal Mondeo, jenom kvuli servisu ktery byl za rohem. (*_^) |,,,,
Uživatelský avatar
Austin
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 283
Registrován: úte zář 18, 2018 10:55 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od Austin »

Velmi mnoho mých známých má Rover 75, dokonce i s velmi silnými benzínovými motory. Mají ukrutný problém, jejich auta mají mnohdy přes 600 tkm, a nemohou najít co si mají koupit, když si totiž zvyknete na to pohodlí (podvozek je jako v A8) a motory diesel jsou ty správné od BMW (E60, E63 tuším) a benzíny taky jedou, nejste schopní přesedlat do Octavie nebo Focuse.
Je to fakt rozdíl.
Jezdím v 75 jen na zadním sedadle, když někam jedeme,
srovnal bych to jen s velkou Hondou Accord sedan nebo SAABem.
Říká se tomu kultura cestování, ticho, teplo, plave.
Je to fakt seriozní problém.
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20596
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od námořník »

První auto jsem řídil asi v 10 letech a byl Wartburg 311. Tam se musela vozit mimo rezervy i bedna s nářadím a dílama, aby se vůbec někam dojelo :-D. Třeba výměna těsnění pod hlavou cestou na dovolenou :-D. Měli jsme tam litrovej motor z 353 a při 130 se promáčkla střecha :-D. Ale lítalo to až 150 :-).
Řidičák jsem si ale mohl udělat až po vojně. A to jsem ještě 2 roky čekal, než na mě přišla řada.
První moje auto byl Opel Kadet D. 1,3 benzin a byla ta rezatá jebka poslepovaná silikonem. Cestou z Holandska jsem na namrzlý dálnici dostal hodiny a ve 130km/h se začal točit. Odnesly to jenom světla a blinkry a němečtí celnici moc nechápali že takhle jedu až z Hol a raději mě, kroutíce hlavou pustili.
Pak přišel Peugeot 306 s 1,6 motorem. Jezdilo to dobře, ale vztah jsem si k němu neudělal, stejně tak jako k 1,6 Seat Toledo. Jednobodovej vstrik a bez posilovače. Když v tom člověk jel víc jak 50km,tak už nevěděl jak si sednout, jaký to mělo hrozný sedačky. Pak následovala 200 konová automatická Omega A v kombajnu. Cestou domů jsem prorazil olejovou vanu a když jsem to přivezl, tak Stáňa začala brečet, co to je za pohřebák. Jezdilo to jako kráva, driftovalo to a byla neskutečně pohodlná. Na Stáňu to bylo velký a tak si koupila Mazdu 323. Ještě tu hranatou. Měla 100 koní a taky docela lítala. Tak jsme měli 2 rezatý plechovky, ale dělaly nám radost :-). Pak jsme koupili dům a obě auta vyměnili za VW Poli 1,9 SDI. 4 lidi, kola na střeše a jelo to max 80 a žrádlo 9. Protože aby to trochu jelo, tak musela bejt 1,2,3 do červenýho :-) A Stáňa zase brečela :-D. Škoda Fabia combi 1,4 MPi proti tomu byla skvělý a v roce 2000 naše další auto. Jedinej problém tam byl, že začaly karpat vstřiky a motor měl díky dvojnásobnou náplň nareděného oleje :-D. A klasika-snimač otáček volantu :-) a spojka . Prodali jsme ji tenkrát známému a jezdí doteď. Následovník byla, taky nová, Kia Sportage se 102 naftovejma kilowatama. Tam odešel v 80t EGR . Při sw vyřazení EGR se zjistilo, že to načipovaný nebylo ačkoli jsem za to zaplatil a tak se to hned napravilo :-). Jezdilo to pěkně bokem a hned odešla spojka :-D. Na ježdění do práce jsem si tenkrát koupil Fabku s 1,9 tdi a taky ji hned načipoval. Dokázal jsem jet domů i za 11l/100 km, ale většinou za míň :-). Obě jsme vyměnili, když se mnou Stáňa začala jezdit na lodi, za dvojkovýho Scouta, taky v naftě. Ten mel najeto 90t a ve 150 se to začalo sypat. Ve 200 a roce 2016 šel do světa a přišel Levorg. Po Omeze (tentokrát Stáňa nebrečela) konečně auto, co mě zase začalo bavit a první, do kterýho jsem nasypal tolik peněz na vylepšení :-D. Po jeho boku je teď už třetí Forester :-) 1x SF a 2x SG a zatím nemám v plánu to měnit. Díky Subaru jsem poznal spoustu skvělejch lidí a to se taky počítá :-).
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od StandaB »

Joo... Wartburg. Ty stary jsem taky znal, ale svezl jsem se az s 353. Motor byl jednoduchej jako pionyr, ale kde byly houpaky a dlouhe roviny, tak to jelo fakt jako krava. :-DDD
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20596
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od námořník »

To jo, emběčka moc nestíhaly :-)
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
Marty73
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 3306
Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
Jméno a příjmení: Martin J.
Bydliště: Statenice

Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od Marty73 »

Já teda jezdil Škoda 110L a 120, pak chvilku Lada 1800 (2106), pak přišla revoluce a první pořádný auto byl Opel Corsa 1.4i, což oproti všemu předtím jelo jako blesk.
Pak několik dalších aut včetně Renaultu 19 1.8. Ale absolutní ikonou mého mládí, kdy jsem byl tak neprosíravý a prodal, byla E30. To mi je dodnes líto a kdo zná moji Imprezu, vidí tam podobné znaky. Je to vlastně náplast na tu ztrátu.

Obrázek
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)

Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od podvlada »

Tak já konečně taky sepíšu svoje začátky. Jen to oproti jiným vezmu asi trochu nevšedně - začnu v útlém věku a budu spíš zmiňovat, co jsem kdy řídil, než co jsem kdy vlastnil, protože toho moc nebylo a už vůbec ne zajímavýho. Už ani nevím, co bylo dřív, jestli řízení techniky "JZD" nebo našeho rodinného povozu... Ale měl jsem štěstí jak na tátu (teda rodiče celkově :-)) tak na strýce, alespoň tedy co se řízení týče.

Už jako malej jsem měl možnost díky strýci co pracoval u zemědělců vyzkoušet různý LIAZky a už ani nevím jak se všechny tyhle náklaďáky jmenovaly, ať už to mělo korbu nebo cisternu, traktory, kombajny, jeřáby... a nejen řízení, ale i sledovat ten proces kolem žní, zemědělství, i s mlíkem jezdil. Neskutečně mě bavilo sledovat co všechno se kolem toho děje. Jak kombajn seče, jak to lítá do korby, jak to sypeme u sýpek přes takový rošt na zemi, kterým by mi skoro propadla noha, jak jsem byl malej, ale obilí bylo takový množství, že i na tom roštu tvořilo kopu než se stihlo prosypat. Díky tomu jsem chápal, že musíme ráno nastartovat a natlakovat brzdy, že to neni jenom aby se nám zvedla sedačka a srandovně pružila. Že musim zatáčet volantem ne když mi zatáčka zmizí pod hranou okna (byl jsem malej), ale až když je oblouk pod náma. Abych neřezal protisměr nebo nejel škarpou. K čemu je ten špunt na zemi u pedálů (motorová brzda), a k čemu je tahleta páčka (želva/zajíc)... a tak dál. Tohle jsem mohl, dokud jsem se vešel mezi strejdovo pupek a metrovej volant těch strojů.

Taky si pamatuju, že mi jednou svěřil jeřáb. Nic velkýho, ale pro asi osmiletýho kluka pořád jeřáb. Přendavali jsme nějakou budku a on potřeboval držet popruhy aby nasadil hák, tak jsem byl za pákama, ukazoval mi kam potřebuje a já hejbal. Nakonec jsem to i zvedal, on to korigoval ze země a jen finální usazení provedl on. Že jsem mu vždycky pomáhal ukotvit hák na nárazník než se jelo, to byla už rutina, ale tohle bylo navíc.

Tohle byly skvělý roky na vesnici pro městskýho kluka. Jen teda tím, že jsem pořád byl městskej kluk, nikdy jsem na vesnici neměl motorku. První motorku jsem řídil až když jsem si dělal papíry teď asi tři roky zpět.

To byla historie zemědělských strojů, kterou jsem nechtěl opomenout. A teď k těm osobním autům. V podstatě stejně, co jsem přes volant viděl na silnici, táta mě vždycky vzal na sebe a točil jsem volantem kdykoliv byla příležitost - když se jelo k známým nebo příbuzným přes nějakou polní cestu horší než 3. třídy... až jednou, ani nevím kolik mi bylo, si vystoupil a že prej už se tam oba nevejdem a na pedály dosáhnu. :-) nevím už, kolik mi bylo, ale poprvý jsem řídil auto celý sám. Jo, asi se nejelo ani víc než 20 km/h a musel jsem se vyhýbat dírám/kalužím na tý polňačce,... ale zas jako malej kluk jsem z toho byl celej mimo. :-) Postupně se tohle stávalo "standardem" a když jsme byli někde na vesnici nebo třeba na hřitově, kde se parkovalo kus od brány, resp. cesta byla úzká a na konci se otáčelo, táta mi vždycky dal klíčky a "přijeď s autem" :-) Samozřejmě jen na místech bez provozu... ale každá minuta za volantem byla něco, za co jsem byl vždycky vděčnej :-)

Tyhle dětský začátky byly s naším milovaným rodinným povozem z roku 87, Opel Omega, 2.0l manuál. Omegu ("B"), novější, s třílitrem a automatem jsme bohužel neměli, ale znal jsem ji od našeho německého známého, párkrát se vezl a představoval si, jak si ji také jednou koupíme :-) S naší Omegou jsme procestovali spoustu dovolených když jsem byl ještě prcek, myslím že ve Francii jsme s ní zažili nehodu když nám nedali přednost, já tehdy malej špunt a prej se vzadu nemuselo poutat, jsem opřený o přední sedačky uprostřed propadl dopředu a udělal si bouli na hlavě o ruční brzdu :-D

Když jsem si udělal řidičák a začal s ní konečně legálně jezdit sám, bylo to nejlepší auto který jsem si mohl přát. :-) Mělo asi 85 kW a když člověk chtěl, i přes svou nezanedbatelnou hmotnost jelo. Zadní náhon, motor vpředu, bez ABS, takže v zimě velká paráda :-D kdykoliv mi to prošlo, půjčil jsem si od táty naši Omegu a jel někam driftovat. Dost často s kamarády, kteří to tak v ruce neměli a nechápali, proč jim to nejde, vždyť to je tak jednoduchý... ono tedy imho i bylo, to auto bylo dlouhý jak tejden před výplatou a krásně čitelný. No, naštěstí se to vždy obešlo bez jakýchkoliv šrámů. Ono ani na mokru nebylo těžký si s tím hrát.

Omegu jsme s tátou i sami servisovali, tedy alespoň co se běžné údržby týče... oleje, brzdy, výměna zimní/letní pneu,... A asi i díky tomu jsem si zvykl se o auto starat sám. Nedávno jsme se bavili, a táta mi říká "já se divim, že se nebojíš se do toho pustit, jseš dobrej že si ty věci dokážeš zjistit a pak i provést" a já mu říkám "vždyť jsi mě to naučil ty!" :-D

Omega ale jednou musela dosloužit... tedy spíš začala dosluhovat. Občas nestartovala, občas nechtěla jet, rezla, ... , a protože jsme prd věděli, jeli jsme do ÁÁÁček, podívat se co maj a co nám za Omegu daj. Našli jsme tam docela hezký Mondeo II a za naši Omegu nám slevili 10 klacků. Zlí jazykové tvrdili, že nás s Mondeem stejně natáhli, ale do dnešního dne jezdí a nebylo třeba dělat žádnou zásadní opravu. Oproti Omeze to byl trochu větší luxus, ač ani Omega na tom nebyla špatně, na obyčejný auto i docela dobrej podvozek a jízdní vlastnosti, ale už to nikdy nebylo ono.

Ještě zmíním na co si vzpomenu, co jsem řídil před autoškolou - naštěstí podobné smýšlení jako můj táta měl i o 10 let starší brácha, i někteří kamarádi, tak jsem měl možnost ještě před autoškolou provětrat bratrův služební vůz Š. Roomster (ten maj teď odkoupenej naši), kamarádovo Fávo a Ford Fiesta... A ještě vlastně Ladu Nivu, tu jsme si s kamarádem půjčili od jeho dědy. Ten jak ji opečovával, a u řeky zrovna stavěli nějakej novej mostík, tak to tam bylo od techniky rozježděný. Já tam přijel, a povídam kamarádovi: "Hele, fakt jedem dál? To ta Niva zvládne?" "To si vezme..." "I to bahno co je tady?" (Vyjetý koleje od bagru.) "To si vezme..." Tak jo, redukce cvak. Uzávěrka cvak. No, vzala :-) Jen jsme si pak ještě hráli na detailing, aby dědu nekleplo.

Moje první vlastní auto byla Alfa Romeo 156 2,5 V6, co jsem koupil za 15 klacků od kámoše z garáže, kde asi dva roky stála. Sice na tom bylo dalších 15 tisíc práce... Nikdy jsem neřídil nic, co by se tak ochotně vrhalo do zatáček a chtělo další a další a motor točit a točit. Na druhou stranu, moc jsem toho neřídil. Ale Alfu jsem pořídil už po věkovém limitu, navíc jsem jí ani zdaleka nedal tolik péče, kolik by potřebovala, rezla a motor by zasloužil generálku... nakonec jsem ji prodal za směšný peníze s fouklym těsněním nějakýmu nadšenci, kterej sliboval, že jí ještě dá péči, ale nebyl pak schopnej poslat ani fotku, tak kdo ví. A za letní sadu kol co jsem prodával zvlášť inkasoval víc než za celý auto. Jsem ale hrozně rád, že jsem ji měl, byla skvělá, i když to byla náladová italka.

To už jsem ale měl Outbacka a jeho příběh znáte >B-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
StandaB
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3651
Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
Bydliště: Nürnberg

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od StandaB »

Hezke povidani. :-) Nezalezi kolik aut jsi vlastnil, ale cos vsechno rejdoval. A toho bylo hodne. Dokonce i letadlo!!!! Cumel jsem na to video, a ani nedejchal. S Alfou Romeo 156 jsem se taky svezl, ale jen s 1,6.Alfa je holt Alfa, jedno jakej ma motor. >B-) A ze z tebe vyrost sikovnej "Monter Kolja" a prima kamarad, to vidime vsichni. ,,,,| (*_^) |,,,,
vrgada
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1228
Registrován: čtv kvě 29, 2014 5:25 pm

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od vrgada »

Tak taky prispeji, sic mestsky synek jsem prazdniny travil u prarodicu na venkove. Mam pocit, ze je to jak pres kopirak. V prvni tride zakladky traktor s redukci s rucnim plynem a slalom mezi baliky slamy krokem. Pak s kamaradem v uzavrenem arealu pionyr parez. A na te dedine mne nechali vozit i zensky na pole, dodnes si pamatuji, jak mi hrozily pestmi poskakujic na vlecce. Nebo jsem branil pole, pac traktorista si misto prace radeji zdrimnul pod stromem. Prijde mi to z dnesniho pohledu neuveritelny, ze nechali ridit nactileteho kluka traktor i s lidma i kdyz nemel papiry ani na pionyra. Pak samozrejme takovety cesty trabantem do lesa na hribky a kpozdejii i mezi vesnicemi, porad bez jakychkoliv papiru. A na nadrazi, kdyz kluk dostatecne skemral, tak ho nechali popojizdet i s lokomotivou.

Nedokazal jsem si nasetrit 50 korun na Jawettu (varianta Stadiona) od souseda, tak jsem si koupil pozdeji za 150 korun alespon vrak CZ125 s rybinami vyfuky. Na balkone panelaku jsem rozpulil motor a sel marne shanet gufera, tak jsem to zase slozil a s dymem jak v Postrizinach jsem bez helmy, papiru a predniho svetlometu vyrazil na Slovensko, pac mi Ceske drahy odmitly vzit motorku do vlaku. Mati rizeni nebavilo, takze rekla, az si udelas ridicak, budes ridit. Ve ctvrtek jsem dostal papiry a v patek vecer jsem vyrazil odpoledne na noc nonstop k Baltu. Mozna jeste nekdo pamatuje panelovou rozbitou Hitlerovu dalnici. V Berline jsem dostal svou prvni pokutu za prujezd krizovatky na oranzovou (meli uz nejakou variantu zelena s oranzovou a pak oranzovou) a u more jsem zapadl v pisku u more.

Kdyz jsem se osamostatnil a zalozil rodinu a opravoval barak, tak na nejake auto penize nebyly. Zni to sice jak z Charlese Dickense, ale po sametu hodil stat rodiny s malymi detmi pres palubu a pred vyplatou nebyvalo casto ani na jidlo, takze auto opravdu neprichazelo do uvahy. Neridil jsem pak cca 10 let.

A pak jsem mel nenadaly prijem a chybelo mi par korun na koupi vysnene kinofilmove zrcadlovky, tak jsem si na splatky alespon koupil v bazaru 2,4ku omegu v kombiku. Kdyz jsem rekl, ze kupuji auto, tak manzelka proplakala vecer. Kolegove fordisti mi pomohli v bazaru vybrat sieru v kombiku a dokonce dojednali slevu. Kdyz se s tim manzelka smirila, tak se sla na sieru podivat. A nelibila se ji ta kacena v kombiku, rozhledla se po bazaru a ukazala na bilou kombikovou omegu se slovy, ale tamto je hezci. Tomu se rika odborny vyber auta. Asi nejlepsi kup v zivote cca 100 000km a jen olej a benzin a jednou vodni pumpa a jeste jsem ji za rozumno prodal.

Kdyz jsem si do kombikove omegy poprve sedl a podival jsem se dozadu, mel jsem pocit, ze ridim autobus a ze s takovym korabem se nedokazi ani vymotat s autobazaru (predtim trabant a 10 let jsem neridil vubec nic). Vsichni nadavaji na poprevratove bazaristy, ale ja si stezovat nemohu. Vybrali jsme si auto, vyridili pujcku a pak si pro nej prijeli. Veskere papirovani vyridil bazar.

Pak jsem se blbec ulakomil na 6valcovou beckovou-strasnej srot. Kajicne jsem se vratil k ackovym strojum a dojizdel jsem je do totalniho rozpadu. A byly v tom i dva 3litrove dualramy. Motory drzely, ale dostala je koroze.

Omega je pohodlny obyvak, ale pokud je to verze bez samosvoru, tak je to v zime nepouzitelne auto. Obcas jsem se v zime ani nedoskrabal ani domu. Pak jsem se shledl v rezavem vraku jednickoveho GT legacy. Proste ten pocit, kdyz napadlo a ja poprve zastavil v prudkem zasnezenem kopci a auto se poslusne rozjel a zkousel jsem to znova a znova. Bylo to naprosto uzasny auto, lehkej papirak s dostatecne vykonnym motorem. Pak jsem si blbec koupil AWD 300konove volvo V70R. Sice uz jezdi, ale posralo se v nem uplne vse, generalkou motoru pocinaje a elektronikou konce. Ale na presuny k mori a hrkani po meste to pouzitelny je. A pak dve japonske twinturba legacy. Jednomu zaklepal motor a druhemu jsem pronajal garaz a mam ho na vylety, kdyz hlasi pekne pocasi. Ale uz vim, ze priste automat. S omegou ale i s volvem se da i v prudkem kopci rozjizdet jak s traktorem, kdezto se subaru s manualem si v kopci pripadam jak v autoskole a dokonce musim pouzivat i rucni brzdu.

Kdyz to shrnu, mam vuci subaru radu vyhrad, ale asi nic lepsiho stejne neni, takze priste asi opet subaru, vidim to ale na neotutbenou H6ku s uvahou, ze to snad bude tahnout i v nizsich otackach. 6valcove Omegy tahly linearne od volnobehu a neco takoveho bych chtel i v subaru. Na turbokopanec jako skoroduchodce uz zvedavy nejsem. A to twinturbo ma opravdu udoli smrti (propad tahu pred sepnutim druheho turba)
Uživatelský avatar
vena
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1544
Registrován: pát lis 04, 2011 9:10 am
Bydliště: železná ruda
Kontaktovat uživatele:

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od vena »

vrgada píše:Proste ten pocit, kdyz napadlo a ja poprve zastavil v prudkem zasnezenem kopci a auto se poslusne rozjelo a zkousel jsem to znova a znova
Jo to mě dostalo taky, a zkouším si to stále zas a znova každou zimu.kazdymu to ukazuju...:-D
Citroen C5 2.2Hdi 09, Subaru Outback 2.5 12
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10634
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od podvlada »

Stando dík :-)
Vrgado, dětství na vesnici jsi tedy měl zajímavější, mě nenechali vozit ženský :-) a lokomotivou mě teda hnout nenechali :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
OK2MDK
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1135
Registrován: čtv led 16, 2020 9:56 pm
Jméno a příjmení: Mira Decky
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: Naše vozy z mládí a jejich příběhy

Příspěvek od OK2MDK »

Když se byl malý, jezdil sem taky "točit volantem" poslední 3km na chalupu u dědy.
Ten samý děda, učitel na místním učilišti, nás vzal na parník - Považská bystrica - Nimnica.
Jenže zpátky už to nejelo (poslední spoj, mělo to končit v nimnici) a tak děda domluvil, že nás vezmou zpátky do Udiče do přístavu, nechal tam auto a my se vezlo. Cestou zpátky mě kapitán nechal točit kormidlem...
Docela jsem nato pozapoměl, ale příběhy s traktory mi to nějak připoměly... :-)
Forester SG 116kW + LPG
Dědův SG 92kW
Mondeo IV 2.0 Duratec
Mondeo II 1.8i Zetec - Srdcovka v modré bohužel zrušeno
Odpovědět

Zpět na „Jen tak pokec“