Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Ahoj,
jakou máte zkušenost s benzínovým BS (2,5i+CVT) po nastartování a vyjetí?
mám najeto 50tis.km a já sám najel cca 1500km
předchozí auto byl Outback 2,0D s manuálem MR 2010, takže to porovnávat nejde...
když nastartuju, tak nechám auto nějakou minutku běžet na volnoběh (setřu okénka, otevřu bránu, nalodím děti atd.) a pak pomalu vyjedu
ale prvních pár km se mi vůbec nelíbí zvuk, který jde od motoru nebo CVT, dokonce i manželka se ptala co je to za divný zvuk
máte taky podobnu zkušenost? je tento motor s CVT hlučný a tak divně klepavý než se ohřeje?
máte nějaký tip, jak co nejrychleji a šetrně ohřát olej v motoru a CVT?
když koukám na hodnoty teplot přes ODB tak motor se ohřeje celkem rychle (voda i olej), ale olej v CVT se ohřívá hodně pomalu, je CVT v principu hlučnější než se ohřeje olej?
jak často měníte olej v CVT a co 0w20 v motoru? řešili jste přechod na jiný olej?
pokud by jste se podělili s Vašimi postřehy, budu jenom rád. nechci plašit, ale taky bych rád případně cokoliv podchytil dokud je auto v záruce...
jakou máte zkušenost s benzínovým BS (2,5i+CVT) po nastartování a vyjetí?
mám najeto 50tis.km a já sám najel cca 1500km
předchozí auto byl Outback 2,0D s manuálem MR 2010, takže to porovnávat nejde...
když nastartuju, tak nechám auto nějakou minutku běžet na volnoběh (setřu okénka, otevřu bránu, nalodím děti atd.) a pak pomalu vyjedu
ale prvních pár km se mi vůbec nelíbí zvuk, který jde od motoru nebo CVT, dokonce i manželka se ptala co je to za divný zvuk
máte taky podobnu zkušenost? je tento motor s CVT hlučný a tak divně klepavý než se ohřeje?
máte nějaký tip, jak co nejrychleji a šetrně ohřát olej v motoru a CVT?
když koukám na hodnoty teplot přes ODB tak motor se ohřeje celkem rychle (voda i olej), ale olej v CVT se ohřívá hodně pomalu, je CVT v principu hlučnější než se ohřeje olej?
jak často měníte olej v CVT a co 0w20 v motoru? řešili jste přechod na jiný olej?
pokud by jste se podělili s Vašimi postřehy, budu jenom rád. nechci plašit, ale taky bych rád případně cokoliv podchytil dokud je auto v záruce...
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20651
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Cvt se mění po 45 když taháš, jinak po 60t km.
Aby ti něco klepalo není důvod, tak bych někde diagnostikoval.
Olej klidně můžeš dát 0w30 až 5w50, ale na to má každej jinej názor. Pokud budeš včas měnit a bude ho v motoru dost, tak se ti motor určitě nezničí,ať tam dáš cokoli.
Na zahřívání je nejlepší klidná jízda bez vytáčení. Volnoběh na to ideální není. S 0w20 to určitě nějak nemusíš hrotit, protože to maže hned.
Aby ti něco klepalo není důvod, tak bych někde diagnostikoval.
Olej klidně můžeš dát 0w30 až 5w50, ale na to má každej jinej názor. Pokud budeš včas měnit a bude ho v motoru dost, tak se ti motor určitě nezničí,ať tam dáš cokoli.
Na zahřívání je nejlepší klidná jízda bez vytáčení. Volnoběh na to ideální není. S 0w20 to určitě nějak nemusíš hrotit, protože to maže hned.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- nothink
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
- Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Ahoj, my máme najeto cca 4000 km na novém kusu, a to co popisuješ jsem zatím nikdy nepozoroval (snad s přibývajícími km se to nezmění). Vozidlo, ať už stojí v garaží či venku, vždy necháme chvilku "ohřát", po nastartování má motor volnobežné otáčky někdě mezi 1250 -1500 otáček. Po vyjetí, ale od převodovky či motoru nepozoruji žádné "divné" zvuky. Olej v motoru máme 5W-30 (tedy usuzuji dle litrové láhve na dolití, která byla předána s vozidle). Jinak servisní interval výměny oleje v převodovce je 60k km, pokud máš tažné, tak 45k km (pravděpodobně je důležitější zda něco taháš, než jen to, že je na autě instalovaná a nepoužívá se).
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16149
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Mám na BS najeto za rok 32 tkm, olej mi u Chalupů dávají 5W30, protože vozík tahám jen občas, tak CVT olej si nechám měnit při 60 tkm. Grinch je zaparkovaný venku, a když teď vyjíždím, tak žádné horší/hlučnější zvuky neslýchávám. Když to porovnám s 2.0D u forestíka SH, tak BS má tak 10% hlučnosti dehtu.
Chtělo by to osobně porovnat s nějakým jiným BS, aby jsi měl porovnání.
Chtělo by to osobně porovnat s nějakým jiným BS, aby jsi měl porovnání.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- croctoy
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát kvě 12, 2017 12:32 am
- Jméno a příjmení: Petr Bohoněk
- Bydliště: Praha
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Ahoj, mám BS už téměř 4 roky a 90t km na hrbu. To, co popisuješ, jsem u svého otíka nikdy nepozoroval. Auto je krásně tiché. Olej 0W20 nebo teď poslední 2 roky 0W30. Olej v převodovce k tažnému co 45t km, i když bůhvíco netahám Jak píše quickly, ideálně porovnat vedle sebe...
Subaru Outback 2.5i Sport BS
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Záleží co tím divný zvukem myslíš. Typicky jízda se studeným motorem do kopce je hlučnější než jízda do toho samého kopce s motorem ohratym. On se ten studený motor než se zahřeje v kopci víc vytáčí a to pak budí dojem, že je to hlučný. Ale,že by to bylo nějak ultra otravný tak to není.
Sent from my iPhone 12 ProMax using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone 12 ProMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Mě občas taky zarachotí za studena v převodovce. Aspoň to na ni tipuju. Mám 30m od baráku stopku, takže se trošku rozjedu a jak povolim plyn, tak se občas ozve rachoceni/škrabot. Vyloženě jakoby řetěz byl na suchu, nebo o něco drhnul. Olej v CVT menim po 45tis. Teda aspoň podle faktury se mění no... ale jinak za jízdy nic. Jediné teda když si manuálně podřadím třeba na 3 abych nemusel bzdit brzdama a pak to chvilku udržuje vyšší otáčky než se to zase samo přepne do D, tak mě v tom taky chrasti. Ale to už děla od samého začátku, takže neřeším.
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
ja ked nastartujem tak cca 30sec az minutu - podla zimy to ide tak ako keby na sytic a potom to stichne
Subaru Outback 2019 (Comfort)
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
mám třetí BS, čtvrté auto s cvt. a každé se chová podobně: pokud pozorně nasloucháš, uslyšíš za studena hluk převodovky. Teď když se ochladilo, je to samozřejmě více slyšet. Je to úplně normální. Už třetí stupeň větráku to ale přehluší. Rádio samosebou taky. Slyšívám to na stejném místě, když vyjedu z domu, na dojezdu ke křižovatce, když zastudena brzdí motorem nebo i lehce zrychluje.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Takové ševelení řetězu nebo co.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
díky všem za reakce
jako není to nic dramatického, ale přijde mi, že je to něco jako slabší klepání ventilů nebo něčeho u hlavy válců, podle toho co jsem dnes poslouchal vedle auto, když stálo, je to slyšet i trochu od kola z podběhů
toto je slyšet v kabině asi od motoru a je to trochu jiný zvuk než venku, asi hlubší a míň "zvonivý", ale je to prostře slyšet
ale je pravda, že když hraje rádio a fouká ventilátor, tak si toho asi málokdo všimne...
když dojíždím na křižovatce, tak občas asi slyším i zvuk od CVT, ale to mi není nepříjemné a beru to jako vlastnost...
možná jen po zkušenosti s dieselem už slyším každý zvuk a přemýšlím, jestli to není špatně, ale na druhou stranu bych nerad něco podcenil a pak řešil později za velké peníze
jako není to nic dramatického, ale přijde mi, že je to něco jako slabší klepání ventilů nebo něčeho u hlavy válců, podle toho co jsem dnes poslouchal vedle auto, když stálo, je to slyšet i trochu od kola z podběhů
toto je slyšet v kabině asi od motoru a je to trochu jiný zvuk než venku, asi hlubší a míň "zvonivý", ale je to prostře slyšet
ale je pravda, že když hraje rádio a fouká ventilátor, tak si toho asi málokdo všimne...
když dojíždím na křižovatce, tak občas asi slyším i zvuk od CVT, ale to mi není nepříjemné a beru to jako vlastnost...
možná jen po zkušenosti s dieselem už slyším každý zvuk a přemýšlím, jestli to není špatně, ale na druhou stranu bych nerad něco podcenil a pak řešil později za velké peníze
- nothink
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 862
- Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
- Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Quickly a pak i croctoy zmiňovali možnost se projet i v jiném BS-ku. Jsi od nás přes kopec, takže pokud by ti to dávalo smysl a měl jsi zájem, není problém se dohodnout a "něco" spáchat. Případně SZ nebo mám v profilu i telefon pro rychlejší komunikaci.
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Máme Outback MY2016 2,5/CVT, najeto 90tis. To klepání za studena je od motoru - holt Subaru. CVT neklepe, jen trochu hučí při zastavování. Měli jsme XV a CVT znělo naprosto stejně. Mívali jsme Forester MY98 a ten klepal za studena taky (A taky asi od 90tis km). Ten mimochodem jezdí do dneška a to už musí mít natočeno určitě 300tis km.
U CVT převodovky mi spíš vadí, že když je úplně studená, tak chce řadit až při vyšších otáčkách. To většinou trvá asi tak prvních půl kilometru. Osvědčilo se při zahřívání motoru dát alespoň N a převodovka se pak rychleji rozhýbe...
Mimochodem, kolik vám točí volnoběh při studeném motoru? XV i OTB se až do zahřátí na 30°C točilo / točí cca 1700ot/min. Nedělá mi to dobře na uši, ale říkám si, že vědí co dělají a drží otáčky v minimálním "kulatém režimu", aby se eliminovalo namáhání ložisek v úvratích - tedy to nejhorší pro studený motor...
U CVT převodovky mi spíš vadí, že když je úplně studená, tak chce řadit až při vyšších otáčkách. To většinou trvá asi tak prvních půl kilometru. Osvědčilo se při zahřívání motoru dát alespoň N a převodovka se pak rychleji rozhýbe...
Mimochodem, kolik vám točí volnoběh při studeném motoru? XV i OTB se až do zahřátí na 30°C točilo / točí cca 1700ot/min. Nedělá mi to dobře na uši, ale říkám si, že vědí co dělají a drží otáčky v minimálním "kulatém režimu", aby se eliminovalo namáhání ložisek v úvratích - tedy to nejhorší pro studený motor...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- Skulile
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 190
- Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
- Jméno a příjmení: Roman Patzelt
- Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
určitě si rád poslechnu jiný motor a nejlépe i při startu za studenanothink píše:Quickly a pak i croctoy zmiňovali možnost se projet i v jiném BS-ku. Jsi od nás přes kopec, takže pokud by ti to dávalo smysl a měl jsi zájem, není problém se dohodnout a "něco" spáchat
ozvu se přes SZ a domluvíme se, díky za nabídku
mám to taky tak, příjemné mi to úplně není, ale zase benzínové motory s nepřímým vstřikem musí mít "sytič" když jsou studené, tak ty otáčky vyšší prostě jsouRallyCAD píše:Mimochodem, kolik vám točí volnoběh při studeném motoru? XV i OTB se až do zahřátí na 30°C točilo / točí cca 1700ot/min. Nedělá mi to dobře na uši, ale říkám si, že vědí co dělají a drží otáčky v minimálním "kulatém režimu", aby se eliminovalo namáhání ložisek v úvratích - tedy to nejhorší pro studený motor...
ale je pravda, že ten studený motor je hold míň "zvučný" tak je to nepříjemné
prvních pár vteřin je nejhorších, pak se to začne lépe mazat a je to lepší
zajímavý tip, někdy vyzkouším a kouknu, jak bude teplota oleje v CVT stoupatRallyCAD píše:Osvědčilo se při zahřívání motoru dát alespoň N a převodovka se pak rychleji rozhýbe...
ikdyž za tu minutku až dvě se asi žádný zázrak nestane
- croctoy
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 566
- Registrován: pát kvě 12, 2017 12:32 am
- Jméno a příjmení: Petr Bohoněk
- Bydliště: Praha
Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT
Tak ještě přidám z dnešního rána .. auto v garáži v bytovém domě, teplota někde kolem 18st(odhad), po startu otáčky 1700,rozjezd do 10s a vyparkování v garáži, otáčky hned spadly na 1600 (při zařazení N), výjezd z garáže 100m do mírného kopce, otáčky 800, po 1000m volnoběh už řádných 700ot.(vše do 2min). Pravda je, že po startu je chod mírně hrubší (furt ale méně než dehet), což však odezní rychle a pak je klid.
Subaru Outback 2.5i Sport BS