Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od dethroned »

RallyCAD píše: Mimochodem, kolik vám točí volnoběh při studeném motoru? XV i OTB se až do zahřátí na 30°C točilo / točí cca 1700ot/min. Nedělá mi to dobře na uši, ale říkám si, že vědí co dělají a drží otáčky v minimálním "kulatém režimu", aby se eliminovalo namáhání ložisek v úvratích - tedy to nejhorší pro studený motor...
No ono je to spíš kvůli cat light-off - rychlému zahřívání katalyzátoru po startu, což vyžaduje emisní norma. Tzn. zážeh je časován tak pozdě, že většina spalin unikne do výfuku. Vysoký volnoběh je pak nutný kvuli tomu, aby se motor točil a auto se, s tak zpožděným předstihem, vůbec rozjelo ;-D
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
nothink
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 862
Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od nothink »

Skulile píše: určitě si rád poslechnu jiný motor a nejlépe i při startu za studena
ozvu se přes SZ a domluvíme se, díky za nabídku
Určitě není problém poslechnou i za studena. Tak skrze SZ doladíme detaily :-)
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Skulile »

dethroned píše: No ono je to spíš kvůli cat light-off - rychlému zahřívání katalyzátoru po startu, což vyžaduje emisní norma. Tzn. zážeh je časován tak pozdě, že většina spalin unikne do výfuku. Vysoký volnoběh je pak nutný kvůli tomu, aby se motor točil a auto se, s tak zpožděným předstihem, vůbec rozjelo
tak jsem teď párkrát kouknul na data auta po vyjetí se studeným motorem a asi to bude tím co píše dethroned, když má katalyzátor míň jak cca 500°C, tak je ten zvuk pro mě nepříjemný, asi to bude tím upraveným časováním a vyššími otáčkami než by jinak bylo potřeba

nevíte někdo jak je to s těmito motory a seřízením ventilů? dělá se to při pravidelných prohlídkách nebo se to kontroluje, zda se něco mění nebo se to u těchle motorů vůbec neřeší?
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11885
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Traveller »

Nejsou tam už nějaké ty hydroštely..., nebo jak se tomu říká?
Na SJ forejsovi ani na STI se určitě při prohlídkách nic takového nekontroluje.
On se někdo chytrý najde. Třeba chytrý HonzaCZ. ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19067
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od hamoun »

ta domena uz je obsazena .. skod a.. ta by se mu hodila :)
ale hloupyhonza.cz je jeste volna :-D

ps: (volna, jakoze na ni neni nic povesene .. jak je to s registracema jsem nezjistoval :) )
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od dethroned »

FB motory už maj (opět) hydroštely...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Stekem
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 420
Registrován: sob pro 03, 2016 2:23 pm
Bydliště: Západ

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Stekem »

Takže takové to zaševelení při dojíždění na světla atd. tak to je v pohodě? Včera večer a dnes ráno jsem se na to zaměřil a slyšel jsem to.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019

Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Skulile »

dělají to asi všechna tahle auta s CVT, takže by to mělo být v pohodě :-|
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Skulile »

tak jsem nakonec našel diagnostiku, která vyčetla chyby a je jich tam docela dost a řekl bych, že to bude mít souvislost a tím, co jsem popisoval
jsem objednaný za týden na servis, tak uvidíme co z toho vyleze
btw: Torque, ActiveOBD, Car scanner a další se tváří, že žádný problém není = nedostanou se k jednotkám, kde ty chyby jsou uložené
načetl jsem to až s GaragePro od CaRPM, chyby jsem dal do přílohy, kdyby se našel někdo znalý a třeba pomohl s identifikací problému - co Honzo :-()()-: ?
OBD_chyby_7AN6818_20201207.pdf
(81.29 KiB) Staženo 114 x
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
Speedys4
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 241
Registrován: pon kvě 16, 2011 3:41 pm
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Krupka (okr.Teplice)
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Speedys4 »

Můžu do SZ poslat video, zvuk při startu dunivej, skoro jako laděnej vejfuk :)

výsledek byl prasklý vlnovec na svodech. (A taky zadní tlumič vydrží prd, rezne v horním místě nabodování krytu tlumiče)

Zaměř se, jestli to neduní jakoby pod motorem, klidně s otevřenou kapotou po startu.
http://www.racingforum.cz
WRX STI 2014
WRX STI 2002
Tribeca 3.6 2009
Outback 2.5 2015
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“