Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Skulile »

Ahoj,
jakou máte zkušenost s benzínovým BS (2,5i+CVT) po nastartování a vyjetí?
mám najeto 50tis.km a já sám najel cca 1500km
předchozí auto byl Outback 2,0D s manuálem MR 2010, takže to porovnávat nejde...

když nastartuju, tak nechám auto nějakou minutku běžet na volnoběh (setřu okénka, otevřu bránu, nalodím děti atd.) a pak pomalu vyjedu
ale prvních pár km se mi vůbec nelíbí zvuk, který jde od motoru nebo CVT, dokonce i manželka se ptala co je to za divný zvuk

máte taky podobnu zkušenost? je tento motor s CVT hlučný a tak divně klepavý než se ohřeje?

máte nějaký tip, jak co nejrychleji a šetrně ohřát olej v motoru a CVT?
když koukám na hodnoty teplot přes ODB tak motor se ohřeje celkem rychle (voda i olej), ale olej v CVT se ohřívá hodně pomalu, je CVT v principu hlučnější než se ohřeje olej?

jak často měníte olej v CVT a co 0w20 v motoru? řešili jste přechod na jiný olej?

pokud by jste se podělili s Vašimi postřehy, budu jenom rád. nechci plašit, ale taky bych rád případně cokoliv podchytil dokud je auto v záruce...

[DRIVE] [3GEARS] [SUBARU]
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od námořník »

Cvt se mění po 45 když taháš, jinak po 60t km.
Aby ti něco klepalo není důvod, tak bych někde diagnostikoval.
Olej klidně můžeš dát 0w30 až 5w50, ale na to má každej jinej názor. Pokud budeš včas měnit a bude ho v motoru dost, tak se ti motor určitě nezničí,ať tam dáš cokoli.
Na zahřívání je nejlepší klidná jízda bez vytáčení. Volnoběh na to ideální není. S 0w20 to určitě nějak nemusíš hrotit, protože to maže hned.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
nothink
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 862
Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od nothink »

Ahoj, my máme najeto cca 4000 km na novém kusu, a to co popisuješ jsem zatím nikdy nepozoroval (snad s přibývajícími km se to nezmění). Vozidlo, ať už stojí v garaží či venku, vždy necháme chvilku "ohřát", po nastartování má motor volnobežné otáčky někdě mezi 1250 -1500 otáček. Po vyjetí, ale od převodovky či motoru nepozoruji žádné "divné" zvuky. Olej v motoru máme 5W-30 (tedy usuzuji dle litrové láhve na dolití, která byla předána s vozidle). Jinak servisní interval výměny oleje v převodovce je 60k km, pokud máš tažné, tak 45k km (pravděpodobně je důležitější zda něco taháš, než jen to, že je na autě instalovaná a nepoužívá se).
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od quickly »

Mám na BS najeto za rok 32 tkm, olej mi u Chalupů dávají 5W30, protože vozík tahám jen občas, tak CVT olej si nechám měnit při 60 tkm. Grinch je zaparkovaný venku, a když teď vyjíždím, tak žádné horší/hlučnější zvuky neslýchávám. Když to porovnám s 2.0D u forestíka SH, tak BS má tak 10% hlučnosti dehtu.
Chtělo by to osobně porovnat s nějakým jiným BS, aby jsi měl porovnání.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
croctoy
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 566
Registrován: pát kvě 12, 2017 12:32 am
Jméno a příjmení: Petr Bohoněk
Bydliště: Praha

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od croctoy »

Ahoj, mám BS už téměř 4 roky a 90t km na hrbu. To, co popisuješ, jsem u svého otíka nikdy nepozoroval. Auto je krásně tiché. Olej 0W20 nebo teď poslední 2 roky 0W30. Olej v převodovce k tažnému co 45t km, i když bůhvíco netahám ;) Jak píše quickly, ideálně porovnat vedle sebe...
Subaru Outback 2.5i Sport BS
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Kolben »

Záleží co tím divný zvukem myslíš. Typicky jízda se studeným motorem do kopce je hlučnější než jízda do toho samého kopce s motorem ohratym. On se ten studený motor než se zahřeje v kopci víc vytáčí a to pak budí dojem, že je to hlučný. Ale,že by to bylo nějak ultra otravný tak to není.


Sent from my iPhone 12 ProMax using Tapatalk Pro
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Kadelst
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 53
Registrován: čtv úno 22, 2018 8:35 pm

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Kadelst »

Mě občas taky zarachotí za studena v převodovce. Aspoň to na ni tipuju. Mám 30m od baráku stopku, takže se trošku rozjedu a jak povolim plyn, tak se občas ozve rachoceni/škrabot. Vyloženě jakoby řetěz byl na suchu, nebo o něco drhnul. Olej v CVT menim po 45tis. Teda aspoň podle faktury se mění no... ale jinak za jízdy nic. Jediné teda když si manuálně podřadím třeba na 3 abych nemusel bzdit brzdama a pak to chvilku udržuje vyšší otáčky než se to zase samo přepne do D, tak mě v tom taky chrasti. Ale to už děla od samého začátku, takže neřeším.
milan74ma
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 556
Registrován: sob pro 07, 2019 3:14 pm

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od milan74ma »

ja ked nastartujem tak cca 30sec az minutu - podla zimy to ide tak ako keby na sytic a potom to stichne
Subaru Outback 2019 (Comfort)
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od suubaru »

mám třetí BS, čtvrté auto s cvt. a každé se chová podobně: pokud pozorně nasloucháš, uslyšíš za studena hluk převodovky. Teď když se ochladilo, je to samozřejmě více slyšet. Je to úplně normální. Už třetí stupeň větráku to ale přehluší. Rádio samosebou taky. Slyšívám to na stejném místě, když vyjedu z domu, na dojezdu ke křižovatce, když zastudena brzdí motorem nebo i lehce zrychluje.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od suubaru »

Takové ševelení řetězu nebo co.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Skulile »

díky všem za reakce >B-)

jako není to nic dramatického, ale přijde mi, že je to něco jako slabší klepání ventilů nebo něčeho u hlavy válců, podle toho co jsem dnes poslouchal vedle auto, když stálo, je to slyšet i trochu od kola z podběhů
toto je slyšet v kabině asi od motoru a je to trochu jiný zvuk než venku, asi hlubší a míň "zvonivý", ale je to prostře slyšet
ale je pravda, že když hraje rádio a fouká ventilátor, tak si toho asi málokdo všimne...

když dojíždím na křižovatce, tak občas asi slyším i zvuk od CVT, ale to mi není nepříjemné a beru to jako vlastnost...

možná jen po zkušenosti s dieselem už slyším každý zvuk a přemýšlím, jestli to není špatně, ale na druhou stranu bych nerad něco podcenil a pak řešil později za velké peníze
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
nothink
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 862
Registrován: ned pro 30, 2018 8:34 pm
Jméno a příjmení: Vojtěch Hvězda
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od nothink »

Quickly a pak i croctoy zmiňovali možnost se projet i v jiném BS-ku. Jsi od nás přes kopec, takže pokud by ti to dávalo smysl a měl jsi zájem, není problém se dohodnout a "něco" spáchat. Případně SZ nebo mám v profilu i telefon pro rychlejší komunikaci.
SUBARU OUTBACK BE/BH H6 3.0 AT 154kW MY2003
SUBARU OUTBACK BE/BH 2.5i MT 115kW MY2002
ŠKODA OCTAVIA COMBI 2.0FSI AT 110kW MY2007
TOYOTA PROACE (DODÁVKA) 2.0D MT 94kW MY2014
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1588
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od RallyCAD »

Máme Outback MY2016 2,5/CVT, najeto 90tis. To klepání za studena je od motoru - holt Subaru. CVT neklepe, jen trochu hučí při zastavování. Měli jsme XV a CVT znělo naprosto stejně. Mívali jsme Forester MY98 a ten klepal za studena taky (A taky asi od 90tis km). Ten mimochodem jezdí do dneška a to už musí mít natočeno určitě 300tis km.
U CVT převodovky mi spíš vadí, že když je úplně studená, tak chce řadit až při vyšších otáčkách. To většinou trvá asi tak prvních půl kilometru. Osvědčilo se při zahřívání motoru dát alespoň N a převodovka se pak rychleji rozhýbe...

Mimochodem, kolik vám točí volnoběh při studeném motoru? XV i OTB se až do zahřátí na 30°C točilo / točí cca 1700ot/min. Nedělá mi to dobře na uši, ale říkám si, že vědí co dělají a drží otáčky v minimálním "kulatém režimu", aby se eliminovalo namáhání ložisek v úvratích - tedy to nejhorší pro studený motor...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od Skulile »

nothink píše:Quickly a pak i croctoy zmiňovali možnost se projet i v jiném BS-ku. Jsi od nás přes kopec, takže pokud by ti to dávalo smysl a měl jsi zájem, není problém se dohodnout a "něco" spáchat
určitě si rád poslechnu jiný motor a nejlépe i při startu za studena
ozvu se přes SZ a domluvíme se, díky za nabídku *_*=*_*
RallyCAD píše:Mimochodem, kolik vám točí volnoběh při studeném motoru? XV i OTB se až do zahřátí na 30°C točilo / točí cca 1700ot/min. Nedělá mi to dobře na uši, ale říkám si, že vědí co dělají a drží otáčky v minimálním "kulatém režimu", aby se eliminovalo namáhání ložisek v úvratích - tedy to nejhorší pro studený motor...
mám to taky tak, příjemné mi to úplně není, ale zase benzínové motory s nepřímým vstřikem musí mít "sytič" když jsou studené, tak ty otáčky vyšší prostě jsou
ale je pravda, že ten studený motor je hold míň "zvučný" tak je to nepříjemné
prvních pár vteřin je nejhorších, pak se to začne lépe mazat a je to lepší
RallyCAD píše:Osvědčilo se při zahřívání motoru dát alespoň N a převodovka se pak rychleji rozhýbe...
zajímavý tip, někdy vyzkouším a kouknu, jak bude teplota oleje v CVT stoupat
ikdyž za tu minutku až dvě se asi žádný zázrak nestane
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
croctoy
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 566
Registrován: pát kvě 12, 2017 12:32 am
Jméno a příjmení: Petr Bohoněk
Bydliště: Praha

Re: Outback BS 2015+ jízda se studeným motorem a CVT

Příspěvek od croctoy »

Tak ještě přidám z dnešního rána .. auto v garáži v bytovém domě, teplota někde kolem 18st(odhad), po startu otáčky 1700,rozjezd do 10s a vyparkování v garáži, otáčky hned spadly na 1600 (při zařazení N), výjezd z garáže 100m do mírného kopce, otáčky 800, po 1000m volnoběh už řádných 700ot.(vše do 2min). Pravda je, že po startu je chod mírně hrubší (furt ale méně než dehet), což však odezní rychle a pak je klid.
Subaru Outback 2.5i Sport BS
Odpovědět

Zpět na „VI. gen. BN/BS (14-19)“