To ti ale neodmrazi sklo, ne? Absence ranniho skrabani pred barakem je urcite neco, co bych zase chtel Jinak k te baterce, v dieslu byla bezna (+/- 70Ah) a ta na ty dva roky tak nejak stacila. Ja jezdim spis kratsi trasy a nechala me ve stychu vzdy az na konci zivotnosti baterky. Nicmene s ohledem na kratke trasy jsem to nenechaval topit 30 minut, odhadem 10-15, pri velkych mrazech vyjmecne 20.zhor píše:U Volva mám 96Ah baterku, a určitě to bude jeden z důvodů, že tam je bufík. V bufíku musí jet podávací čerpadlo na palivo, větrák hořáku, vodní čerpadlo a ještě kabinovej ventilátor (ten mi z nějakýho důvodu nesepne, takže kabinu mám studenou, ale když jde z výdechů ihned teplej vzduch, tak je mi to jedno).
Nezávislé topení
Re: Nezávislé topení
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Nezávislé topení
Ju. To je pěkný.VDC píše:Vnesu do toho ještě jeden pohled na nezávislé topení, jak o něm uvažuju já. Uvažuju o něm v podstatě podobně jako xtcc, jako o tepelném zdroji při spaní v zimě venku. Ale já neuvažuju o vestavěném nezávislém topení, protože nevím, jestli budu spát ve stanu na zemi, na střeše nebo někde úplně jinde.
Tak se mi líbí tohle řešení. A o něm uvažuju. https://www.banggood.com/WARMTOOL-8KW-1 ... ehouse=USA
Odesláno z mého Note 20 Ultra 5G pomocí Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2720
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Nezávislé topení
No na sklo se to trošku dostane výduchama, vzlínáním teplého vzduchu od topení. Takže cca 1/5 skla je čistá, a zbytek je načatej. Potom je potřeba pustit ventilátor na odmrazení skla (tady mi chybí elektricky vyhřívané okno). Ale vetšinou tak do minuty můžu odjet. Zkoušel jsem hledat, proč mi nefunguje ventilátor při puštěném bufíku, protože u jiných Volv to normálně funguje a vyhřeje kabinu a skla, a zatím bez výsledku.newli píše: To ti ale neodmrazi sklo, ne? Absence ranniho skrabani pred barakem je urcite neco, co bych zase chtel Jinak k te baterce, v dieslu byla bezna (+/- 70Ah) a ta na ty dva roky tak nejak stacila. Ja jezdim spis kratsi trasy a nechala me ve stychu vzdy az na konci zivotnosti baterky. Nicmene s ohledem na kratke trasy jsem to nenechaval topit 30 minut, odhadem 10-15, pri velkych mrazech vyjmecne 20.
Jinak na časovači si nastavím, čas příchodu k autu, a podle okolní teploty, se bufík pouští 30 až 50min předem. Ve větší zimě asi i dřív, ale ta zatím nebyla co mám Volvo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Re: Nezávislé topení
Já si bufík instaloval. Sice né do subaru, ale ono to bude u všech aut stejné. Eberspacher s univerzální zástavbovou sadu + DO za 16 tis z německého ebay.
Není to žádná věda to zastavět. Spotřeba elektriky také není nějak závratná. Vnitřní ventilátor se musí napojit bokem. Přímo bufík má na to relé. Pokud se tam zapojí ještě PWM regulátor, tak se můžou nastavit otáčky ventilátoru. Není nutné, aby jel zbytečně naplno.
Ale jak to není originál zástavba, tak to má několik specifik. Třeba pokud chcete natopit interiér, tak před chcípnutím musíte nastavit topení. Tj. dát teplotu na max, aby se překlopila klapka přes výměník tepla a nastavit si foukání tam kam chcete.
Mě se nejvíce osvědčila volba okno+nohy+vnitřní cirkulace. Pokud neočekávám zamrzlé okno, tak jen prostor+nohy+vnitřní cirkulace.
A ohledně DO. Moje jede na 433MHz, takže dostah docela velký. A přes DO si klidně můžu nastavit časovač, kdy chci aby auto začalo topit, pokud bych bydlel někde dál a neměl signál. A taky jedno z nastavení je, po jaké době se má topení vypnout pokud bych k autu nepřišel.
Přes DO si klidně v létě mohu zapnout pouze samotný ventilátor, aby se vyvětral interiér.
Není to žádná věda to zastavět. Spotřeba elektriky také není nějak závratná. Vnitřní ventilátor se musí napojit bokem. Přímo bufík má na to relé. Pokud se tam zapojí ještě PWM regulátor, tak se můžou nastavit otáčky ventilátoru. Není nutné, aby jel zbytečně naplno.
Ale jak to není originál zástavba, tak to má několik specifik. Třeba pokud chcete natopit interiér, tak před chcípnutím musíte nastavit topení. Tj. dát teplotu na max, aby se překlopila klapka přes výměník tepla a nastavit si foukání tam kam chcete.
Mě se nejvíce osvědčila volba okno+nohy+vnitřní cirkulace. Pokud neočekávám zamrzlé okno, tak jen prostor+nohy+vnitřní cirkulace.
A ohledně DO. Moje jede na 433MHz, takže dostah docela velký. A přes DO si klidně můžu nastavit časovač, kdy chci aby auto začalo topit, pokud bych bydlel někde dál a neměl signál. A taky jedno z nastavení je, po jaké době se má topení vypnout pokud bych k autu nepřišel.
Přes DO si klidně v létě mohu zapnout pouze samotný ventilátor, aby se vyvětral interiér.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Nezávislé topení
to fakt funguje? to by se mi líbilo...dracekvo píše:A taky jedno z nastavení je, po jaké době se má topení vypnout pokud bych k autu nepřišel.
Přes DO si klidně v létě mohu zapnout pouze samotný ventilátor, aby se vyvětral interiér.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: Nezávislé topení
Jo, pokud je zapojený ventilátor.
Ono to umí ještě víc věcí, ale nějak si je už nepamatuju
Mám tenhle ovladač. Má obousměrnou komunikaci. Takže lze ověřit stav, jestli běží topení/ventilátor a vrací mi to i teplotu v autě.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... Lv4oFjWWpn
Ono to umí ještě víc věcí, ale nějak si je už nepamatuju
Mám tenhle ovladač. Má obousměrnou komunikaci. Takže lze ověřit stav, jestli běží topení/ventilátor a vrací mi to i teplotu v autě.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... Lv4oFjWWpn
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Nezávislé topení
VDC: kruci to vypadá dost dobře, sice to pro mě není náhrada a tu vodu chci stejně kvůli motoru, ale něco takovýho si chci už nějakou dobu koupit. Mám z nějaký diskuze uložený tohle https://www.ebay.com/itm/12V-2KW-Diesel ... 2361359600 ale to je na mě trochu moc čína a hlavně to přesně chci občas postavit i ven. Tohle vypadá dobře, pokud to teda nějak slušně moduluje výkon, 8kW je hrozně moc. Nevím čemu říkají u toho posledního "thermostat", když tady píšou "room temperature control".. tak snad to bude nějak rozumně modulovat.
Aha, koukám na štítek 1-8kW, hmm... to už mi ke štěstí chybí jen délka těch hadic, ale s tím si kdyžtak poradím. To si asi objednám
HonzaCZ: tak můj Oťas má naštěstí 74Ah.
dracekvo: netušíš jak dlouho to maximálně vydrží běžet?
Aha, koukám na štítek 1-8kW, hmm... to už mi ke štěstí chybí jen délka těch hadic, ale s tím si kdyžtak poradím. To si asi objednám
HonzaCZ: tak můj Oťas má naštěstí 74Ah.
dracekvo: netušíš jak dlouho to maximálně vydrží běžet?
Re: Nezávislé topení
V nastavení doby běhu je i ležatá osmička
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Nezávislé topení
aha, teď koukám že píšeš bufík, a ta cena - to je asi vzduch co? Ten to umí bo je na to dělanej, já bych to potřeboval vědět u vody
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 637
- Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
- Jméno a příjmení: marek smrček
- Bydliště: praha
Re: Nezávislé topení
To z eBay je až podezřele levný. Asi bych neměl úplně klidný spaní když by to běželo v autě, bych se bal aby to neblaflo kompletně.
Re: Nezávislé topení
Samozřejmě mám teplovodní. U horkovzduchu člověk nemusí řešit ventilátor topení v autě. Protože teplovzduch má svůj větráček.
Akorát jediná necnost co je, že když je malý odběr tepla, tak se vypne. Protože už neumí tak snížit výkon, aby nepřehřál vodu.
Ale na nějaké spaní nevím nevím. Ono je to dost hlučné. Jednak hučí samotný bufík a pak je slyšet čerpadlo cirkulace vody.
Akorát jediná necnost co je, že když je malý odběr tepla, tak se vypne. Protože už neumí tak snížit výkon, aby nepřehřál vodu.
Ale na nějaké spaní nevím nevím. Ono je to dost hlučné. Jednak hučí samotný bufík a pak je slyšet čerpadlo cirkulace vody.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Nezávislé topení
fakt? to je super
to vypínání může být problém, na druhou stranu, když bych si topil tak bude venku kosa a vyzářený teplo stoupá se čtvrtou mocninou, to by snad mohlo fungovat. Nějakou regulaci to předpokládám asi nemá co? K tomu asi není důvod.
Kravál mi nevadí, když bych chrápal v autě tak proto, že jsem na šrot a nemůžu řídit, a to mi to bude buřt Děti jakýkoliv hučení spíš uspává, takže tam snad taky problém nebude.
to vypínání může být problém, na druhou stranu, když bych si topil tak bude venku kosa a vyzářený teplo stoupá se čtvrtou mocninou, to by snad mohlo fungovat. Nějakou regulaci to předpokládám asi nemá co? K tomu asi není důvod.
Kravál mi nevadí, když bych chrápal v autě tak proto, že jsem na šrot a nemůžu řídit, a to mi to bude buřt Děti jakýkoliv hučení spíš uspává, takže tam snad taky problém nebude.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49221
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nezávislé topení
Hele to z ebay je prostě fakt levný a to co jsem postoval je ten samej typ, jen je to integrovaný i s nádrží v krabici.
Dokonce to nabízí i Alza... https://m.alza.cz/auto/sxt-car-heater-m ... 28.htm?o=2
Dokonce to nabízí i Alza... https://m.alza.cz/auto/sxt-car-heater-m ... 28.htm?o=2
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 637
- Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
- Jméno a příjmení: marek smrček
- Bydliště: praha
Re: Nezávislé topení
Tak to je fakt super cena. Možná objednám ten 8Kw do garáže místo starýho bufíku co tam mám.
Re: Nezávislé topení
Regulaci to má. Snaží se to vodu nahřívat na nějaké stupně. Teď nevím přesně na kolik jestli 65°C nebo 85°C . Prostě někde tam někde mezi tím. Ta hodnota nejde měnit.xtcc píše:Nějakou regulaci to předpokládám asi nemá co? K tomu asi není důvod.
Mám 4kW benzín a jestli se dobře pamatuju, tak umí nejmíň 1kW. Pokud je odběr tepla menší, tak se prostě vypne, jinak by to tu vodu začalo vařit.
A na topení garáže jsem koupil za 500.- plynový kamna pohody. Podle mě je topení plynem o dost levnější jak topení benzínem. To možná i přímotop vyjde levněji jak nafta/benzín:)
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)