Nezávislé topení

Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od spm »

No u tiskárny bych se trochu bál, jestli to vydrží... mám pocit, že z toho může lézt vzduch o teplotě až 100°C, což je u většiny materiálů už dost na hraně nebo za hranou...

Co se týče té vzduchové hadice, tak víceméně papír s hliníkovou fólií se používá i u renomovanějších značek. A až uvidíš cenu, tak tě z toho klepne :-DDD Já mám nějaký zbytek webastí hadice, ale teď si úplně nevybavuju, jestli jsem ji slíbil podvladovi nebo ne :-D
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od VDC »

Osobně bych vložil do mezery v okně třeba nějakej kus překližky a vytisknul bych maximálně nějaký zarážky na okno a přírubu na hadici. Ale třeba tě napadne nějaký jiný řešení. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od námořník »

Vláďa s tím má zkušenosti a myslím, že psal, že žádný stovky stupňů z toho nelezou 😏
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od spm »

Já mám právě pocit, že psal, že jo... teda, když mu to ještě fungovalo, než tomu začal tunit bohatost směsi jak na trabantovi :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od VDC »

Ono nejde ani tak o to, kolik z toho leze stupňů. Ty stupně z toho lezou bezrprostředně u přístroje. Když to bude stát vedle auta, tak za metr a půl, než to bude foukat do auta, tam bude vzduch vlažnej. Já jen uvažuju o tom mezikusu do okna, kterým to bude foukat dovnitř. Že když si představím, jak široký je okno, tak si neumím představit, jak tam vytvořit něco jen 3d tiskem. Ale to může být tím, že nejsem 3D tiskař. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od spm »

Vteřiňák a slepíš :-)
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od námořník »

Jak píše Tomáš, Mezi topením a vstupem bude určitě nějaká vzdálenost. A tam ti půjde vlažnej vzduch 😏
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše: stř pro 08, 2021 10:46 am Ono nejde ani tak o to, kolik z toho leze stupňů. Ty stupně z toho lezou bezrprostředně u přístroje. Když to bude stát vedle auta, tak za metr a půl, než to bude foukat do auta, tam bude vzduch vlažnej. Já jen uvažuju o tom mezikusu do okna, kterým to bude foukat dovnitř. Že když si představím, jak široký je okno, tak si neumím představit, jak tam vytvořit něco jen 3d tiskem. Ale to může být tím, že nejsem 3D tiskař. :-)
Vytiskneš na víc kusů. Není problém. Lidi tisknou mnohem větší věci (třeba celý přilby/masky na hlavu). Ale spíš to bude trvat dlouho, kvůli tomu, že je to velký, přitom tam žádný detaily nebo složitý tvary nejsou potřeba. Nějaký zarážky a nátrubek a našroubovat na překližku nebo tak něco. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od VDC »

To jsem právě myslel. Zarážky a nátrubek.
Jinak jsem to pochopil z reakce Jeníka, že řešením je víc kusů slepenejch dohromady.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od dracekvo »

Já bych vytisknul jen tu část do které by zajíždělo okno a přilepil to ke zbytku. A když se zvolí správá tloušťka materiálu, tak se to prostě jen zasune místo okna. Pokud se bavíme o oknu s rámem.

Inspirace https://www.thesuperboo.com/reduce-heat-in-parked-car/
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od podvlada »

Jste mě tu zdrbali ani o tom nevim :-D

Už si nepamatuju, jaký teploty z toho lezly když jsem to měřil, ale co jsem měl info od ostatních uživatelů CDH (Chinese diesel heater) tak přes 100 to bylo a viděl jsem snad i hodnoty kolem 150 °C a podle toho hledal trubky, co by to vydržely. Ty "origo" co maj uvnitř něco jako alobal docela izolujou a nijak zásadně se ten vzduch neochladí, takže bych počítal raději s něčím odolnějším. Ale šlo by třeba natvarovat horkovzduškou z novoduru, když se 3D tisk selhal teplotně.

Konkrétní teplota vzduchu bude záležet i na potřebném výkonu a i tom, jak je topení nastavený co se týče správný směsi. To, čím tyhle topení trpí jsou usazeniny karbonu, a to se děje jak při bohatý tak chudý směsi. Vždy při nedokonalym spalování, protože to ochlazuje spalovací komoru a nízká teplota to tvoření sazí podporuje. Proto někomu funguje to, že na konci před vypnutím pustí topení třeba na 15 min na max, aby se "vypálilo". Ale jde spíš o náhody (nicméně častý náhody), protože jsou i uživatelé CDH, kteří opakovaně provozují dlouhodobě jen nízký režim a zanášením netrpí. Já koupil levnej CO měřič (ruční, ne takovej ten nástěnnej - ten mam taky, ale kvůli bezpečnosti, tak ho nechci ničit laděním směsi) a směs chci nastavit na co nejlepší spalovací poměr, kdy je nejnižší CO -> nejvyšší teplota -> nejméně usazenin. Teplota těla topení, tak jak ho ukazuje displej, je 140 °C a víc.
spm píše: stř pro 08, 2021 12:58 am ...
Já mám nějaký zbytek webastí hadice, ale teď si úplně nevybavuju, jestli jsem ji slíbil podvladovi nebo ne :-D
Domlouvali jsme se, že si nějakej kus vezmu, zas nevim kolik toho máš :-) Ale nutně to nepotřebuju. Mam s tim topením ještě velký plány, ale málo času :-DDD Nicméně tak jak ho teď v autě mám mi to funguje... Jen konečně poladit tu směs :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od xtcc »

spm: to jsou možná renomovaný hadice, ale do sucha, já to potřebuju mít venku a to by ten papír vydržel tak den. Jinak už jsem viděl co je to za zlodějinu ty hadice :-) ale výfuk vzhledem k tomu že má tuším 22mm tak bude stejně kovová roura, vzduchová hadice sice už bude taková tak potažená pružina, ale do 130°C to stojí celkem prd, do 260°C a víc už je to palice. Tak snad to dá. Tisknu to většinou s PETG, což má teplotní odolnost 100-110°C, to na konci nebude ani náhodou. Dám vědět až to zbastlím, ať si kdyžtak nenaběhne i někdo jinej :d

Teplota pocitově malá teda není, schválně to zkusím změřit. Každopádně nevím jestli to mají všechny nebo jenom tyhle, ale po zapnutí, ať je nastaveno cokoliv, to začne hučet na plnej výkon jak letadlo a až když se to ohřeje, tak to plynule spadne na požadovaný výkon, je slyšet jak tam čerpadlo stříká násobně pomaleji. Takže to maximum z toho chvíli jede, i když vzhledem použití to budu používat asi na úplný minimum, těch 8kW je tak na taneční sál
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od spm »

100C ti PETG neda. Tisknul jsem nejaky drzacky deflektoru do lampy s halogenovou zarovkou. Nameril jsem tam tenkrat prave 100 stupnu, ale drzacek to nedal ani v ABS, ktere proti PETG je na tom o neco lepe. Fungovalo nakonec PC/ABS od mladece (a asi by fungovalo libovolny PC), ale z toho se tak uplne debilne tiskne... (a to ja to mel pomerne malinky)

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10609
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od podvlada »

xtcc píše: pon pro 13, 2021 11:59 pm ...
Teplota pocitově malá teda není, schválně to zkusím změřit. Každopádně nevím jestli to mají všechny nebo jenom tyhle, ale po zapnutí, ať je nastaveno cokoliv, to začne hučet na plnej výkon jak letadlo a až když se to ohřeje, tak to plynule spadne na požadovaný výkon, je slyšet jak tam čerpadlo stříká násobně pomaleji. Takže to maximum z toho chvíli jede, i když vzhledem použití to budu používat asi na úplný minimum, těch 8kW je tak na taneční sál
Těch 8 kW je orientačních, mam dojem že to na YT někdo měřil a je to míň, ale i tak je to na auto/stan/malou garáž furt moc. Je lepší hnát menší topení na max než velký na min. Počítej s tím, že pokud je blbě nastavený, bude se ti zanášet, jak jsem psal výše...

Jinak že po zapnutí jede prvních pár minut na max a pak se teprve uklidní na nastavený výkon, to je řekl bych celkem běžný, aspoň u CDH. Ono se to snaží co nejrychlejc ohřát spalovací komoru. Je to záležitost ECU, ne ovladače. Ovladač v podstatě jen pošle zprávu "zapni se", převezme to ECU, nastartuje touhle procedurou a až sezná, že je ohřáto a nastartováno v pohodě, reportuje ovladači zpět že je nastartováno a teprve pak začne poslouchat pokyny ohledně výkonu. Mam dojem, že někdo ještě vykoumal, že při startu to pořád používá nastavení směsi z ovladače (jakože otáčky ventilátoru a dávkování čerpadla pro min a max), takže pokud si to rozhodíš nemusí nastartovat, ale ovladač v tu chvíli nemá žádnou kontrolu nad tím, co se děje. Jak jsem zkoumal ten Afterburner, mam to celkem najetý :-D

K tisku bych zkusil ASA, mělo by vydržet ještě víc, možná podobně jako ABS, ale z ASA se mi teda tiskne líp.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1712
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Cliffer »

Sic tomu zas tak nerozumím ale nešly by místo okénka (jako vlezu hadice) použít ty díry schovaný v boju zadního nárazníku vedoucího ho bočních kapes kufru? Třeba proříznout nárazník a udělat tam nějakou šroubovací zátku?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“