Nezávislé topení

xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Nezávislé topení

Příspěvek od xtcc »

Ahoj,

přemýšlím o nezávislém topení. Pročetl jsem princip obou variant vzduch/voda, a úplně mi to nevyhovuje. Tak jednou, dvakrát do roka bych někde přespal v autě i když je kosa, a rád bych aby to trochu topilo, zejména kdyby to bylo s dětma.

Ale zase kvůli použití 1x do roka nechci vzduch, který je mi jinak k prdu a daleko víc bych užil a asi i ocenil teplej motor při každodenním startování (a ten motor asi taky :d ).

Dovedl bych si představit, že to bude celou noc topit do vody a foukat dovnitř, je mi jedno že by to žralo víc. Ale problém je, že co jsem zjišťoval, tak vodní nejsou na dlouhodobý provoz, nedejbože udržování teploty. Max po 2 hod se to vypne. Plus to žere jak kráva (z baterie), ale to je mi taky buřt, klidně si vezmu další baterii s sebou (stabilně mám doma minimálně dvě nový >74Ah).

Ale co jsem nezjistil - je vůbec možné, aby vodní topilo do auta bez motoru? Různě píšou, že člověk přijde do teplýho auta, ale není mi jasný, jak by to mělo fungovat. Nějak přemostěnej větrák od topení chápu, ale jak se dostane teplá voda do topení bez pumpy? To je nějak samotíží? Ta stojící pumpa musí i případný pohyb dost blokovat ne?

Máte to někdo a máte s tím zkušenosti?

díky



zapalko
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od marek.sm »

Nevím jak je to u auta, já dal do čtyřkolky na dolní hadici mezi motor a chladič topné tělísko v z eBay za par korun s přípojku na 220 V abych v mrazu nastartoval. Fungovalo to samotizi i v termostatu je dírka, aby tím trochu proudila kapalina při zavřeným termostatu.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od HonzaCZ »

Kamarád to prodává a montuje, tak se s ním o tom můžeš pobavit.

https://www.zizkoffshop.cz/binar-5s12v-benzin/

Jinak tam je čerpadlo. Ono to zase tolik netopí, aby nestačila ta trocha vody, co systémem proteče.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od hamoun »

jak uz psali dalsi .. ohreje to vodu, pusti vetrak ..
v autem to topi podle aktualniho nastaveni ...

u me mam za 30 min vodu na 85st a v aute je pri 3st rano prijemne ...
olej je samozrejme uplne studeny. je na to treba myslet ... a zahrivat stejne dlouho.

podle me to ma smysl jen pri ovladani pomoci telefonu.
nebo .. pokud mas barak .. tak aspon rano to muzes zapnout z baraku ...
nebo .. treba existuji dalsi reseni o kterych nevim .. a ja toho fakt moc nevim :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od HonzaCZ »

Pokud máš barák, tak je asi nejjednodušší ohřev na 230 V. Dá se tam jenom taková patrona někam k oleji a vyvede konektor někam pod nárazník nebo podobně. Ale to neřeší topení při kempování, ani ohřívání když není dostupný proud. Otázka, co od toho chceš primárně.

Ovládání mobilem je určitě fajn, může se hodit, ale myslím, že na většinu použití stačí obyčejný dálkový ovládání.

Na "bydlení" v autě se hodí víc teplovzdušný, ale to jsi psal, že by bylo spíš vedlejší použití. Takže to vodní. Za mě to je dobrej nápad. Chtěl jsem ho taky, ale od doby, co mám stání v garáži, tak mě to nějak pustilo. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od hamoun »

zalezi fakt na spouste veci... to vyuziti.
myslim, ze pusteni dalkacem bych nevyuzil nikdy :)

ani rano z domu ... (nemam auto ani v dohledu)
ani, kdyz se vracime odpoledne z venku, zene je zima a ceka nas cesta domu autem :)

Odesláno pomocí Tapatalk
Naposledy upravil(a) hamoun dne úte lis 10, 2020 8:34 am, celkem upraveno 1 x.
škoda superb
ex WRX 2008
newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od newli »

Na dieslovem legacy jsem to mel asi 8-9 let a na pristim aute bych to asi zase chtel. I kdyz teda ten sestivalec v benzinu topi fakt rychle :-)

Co tam je technicky jen hadam, ale videl bych to takto: nejaky horak, co spaluje palivo, cerpadlo, co tu vody honi okruhem (jakym?) a elektronika, co spina s urcitym zpozdenim vetrak v interieru a mela by teoreticky hlidat, ze ti to topeni nevymlati baterku. Jak tu nekdo psal, po zapnuti vetraku to foukalo intenzitou a prudychy, ktere byly nastavene pri opusteni vozu.

Z praktickeho pohledu je to super. Ja mel dalkovy ovladac a me prijde uplne v pohode. Pouzival jsem to kazdy den pres zimu. Rano vstanu a 10-15 minut pred tim, nez odchazim z bytu to pustim. Clovek nemusel (pokud to nezapomnel z nejakeho duvodu pustit) cely rok skrabat. Kdyz jsem byl u kamarada na chalupe a brzy rano vyrazel na bezky, tak to same. Naopak, kdyz jsem se z bezek vracel, tak jsem to spustil az na parkovisti. Ale nez jsem se zabalil (a kdyz jsem jel z prahy, tak i prevlekl), trochu to i zatopilo. Jedinou nevyhodou je, ze to strasne namaha baterku. Ja ji menil co 2 roky a asi dvakrat nebo trikrat mne auto proste nenastartovalo (ke konci zivotnosti baterie). Sice to motor neprohreje (jak tu nekdo zminuje olej), ale pri -15 nebo -20 to na tom dieslu bylo poznat i tak, ze neni studeny :-)
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Kolben »

Dat klasicky nezavisly topeni, aby betelo celou noc je jak jiz bylo posano je k nicemu. To proste celou noc nevydrzi a u subaru (pokud nema vytunenou baterku, ale jen tu z vyroby) tak obzvlast. Mam s tim bohate zkusenosti. :-)
Je tu moznost kdyz je clovek u zastrcky, presne jak pise HonzaCZ. To jsem studoval pro forestera (nakonec sem dal stejne nezavisle topeni, protoze spat sem v tom nechtel, chtel sem mit teplo na odjeti do prace)). System od DEFA (a samosebou jim podobne). Jednak to umi ohrat vodu a zatopit. Pak se k tomu da pridat elektrickej fukar do interieru, kterej taky topi, takova sprcka na olejovou vanu (ohrejva olej) a dobijecka (kdyz uz je to pripojeny do zasuvky, tak at to nabiji).
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2718
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od zhor »

Dneska má většina aut napojení vodního okruhu na olejový okruh, takže když máš zahřátou vodu, tak po nastartování jde olej přes vodní výměník a zahřívá se výrazně rychleji, než při studeném startu.

Nicméně jak s oblibou říkám, tak motorový olej a voda není jediná náplň, kterou je potřeba v autě prohřát. Převodovka, diferák, poloosy, tlumiče. Všude jsou oleje, které je potřeba dostat na provozní teplotu. A většinou trvá mnohem déle, než se zahřejí oproti motoru. To je jeden z důvodů, proč jsem odpůrce zahřívání motoru za studena stáním na místě.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od hamoun »

ja prave koukal na teplotu motoru i vody pri jizde po pouziti nezavisleho topeni a voda byla tepla hned po startu, ale olej mel po 10km teprve 70st ... takze ... jedu pomalu, ale v teple :)

ale jak psal Kolben . tech systemu je hodne :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od HonzaCZ »

Automaty můžou mít taky výměnik s vodou, takže se ohřejvá i převodovka rychleji. Každopádně to jsou možná argumenty proč nenechat auto stát na místě s blafajícím motorem, ale rozhodně to není argument proč nemít předehřev nebo nezávislý topení. Může to jenom pomoci. Jen si musí každý vybrat sprovnou variantu, která odpovídá jeho požadavkům na provoz a situace, kdy to chce použít. Asi jako se vším.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od xtcc »

HonzaCZ píše:Kamarád to prodává a montuje, tak se s ním o tom můžeš pobavit.

https://www.zizkoffshop.cz/binar-5s12v-benzin/

Jinak tam je čerpadlo. Ono to zase tolik netopí, aby nestačila ta trocha vody, co systémem proteče.
ty jo to jsem neznal, to nevypadá vůbec špatně, já počítal několik desítek tisíc za webasto/eberspacher, ale někdo kdo s tím má zkušenosti je samozřejmě super, i ta cena.. proberu to s nima (*_^) |,,,,


Jinak auto mám před barákem, dálka úplně v klidu stačí.

Kolben: elektro mě částečně živí, spotřebu si dovedu spočítat. Jde mi o to jestli s tím má někdo zkušenost, jestli to fakt všechno po max. dvou hodinách zdechne, nebo to jde nějak udržet při životě, temperovat apod. A především jak jsem psal, jde o to tak jednou ročně ,většinou na nějaké chlastací akci kde bych případně přespal v autě, případně i lehce přitopit na podzim pokud bych někam vzal děti apod. Kabel přes chodník doma tahat nebudu, zvažoval jsem kdysi systém s tělesem do mrazový zátky ale jsem na to línej, stejně jako zajíždět do garáže.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od suubaru »

právě DEFA je systém do mrazové zátky. Já dycky měl obavu, že ráno na to zapomenu a odjedu s urvanou prodlužkou do světa...Jó kdyby to bylo bezdrát...
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od xtcc »

tak to budeš muset do usa prohrabat Teslův barák, ten prej měl bezdrátovej přenos energie vyřešenej ;-D

Jinak na motorky se dává takovej drát na řidítka aby tě trklo, že tam máš zámek na kotouč
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Kolben »

Ja mam u subaru vlastní zkusenost (webasto, eberspacher) ze tomu aby uz člověk nenastartoval stačí v zimě klidně i 20 min běhu tohoto topeni denně po ránu. Tim ze to je vždy neoriginální zástavba tak i přes to, ze se topeni vypne, protože si mysli ze baterka uz by se mohla vybít, tak ta uz potom nema dost sil nastartovat. Mel sem webasta 2x. Nenastartoval. U dalšího auta sem si říkal webasto uz radši ne. Pořídil eberspachera a nenastartoval sem zase :-))) v te době sem si k topeni koupil parádní startovací kabely a začal o víkendech baterku dobíjet nabíječkou. To sem vždycky chtěl. A to sem jezdil dlouuuuuuuuuhy streky x hodin v autě. A světě div se. Se slepici hnedle nejezdím, topeni kuli ohřevu motoru pouštím od podzimu do jara vždy na 30cminut jak cesta kamkoli tak i cesta zpět a není s tím žádný problém.

Odesláno z mého Note 20 Ultra 5G pomocí Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“