Nezávislé topení

newli
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2390
Registrován: stř kvě 25, 2011 11:36 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od newli »

zhor píše:U Volva mám 96Ah baterku, a určitě to bude jeden z důvodů, že tam je bufík. V bufíku musí jet podávací čerpadlo na palivo, větrák hořáku, vodní čerpadlo a ještě kabinovej ventilátor (ten mi z nějakýho důvodu nesepne, takže kabinu mám studenou, ale když jde z výdechů ihned teplej vzduch, tak je mi to jedno).
To ti ale neodmrazi sklo, ne? Absence ranniho skrabani pred barakem je urcite neco, co bych zase chtel :-) Jinak k te baterce, v dieslu byla bezna (+/- 70Ah) a ta na ty dva roky tak nejak stacila. Ja jezdim spis kratsi trasy a nechala me ve stychu vzdy az na konci zivotnosti baterky. Nicmene s ohledem na kratke trasy jsem to nenechaval topit 30 minut, odhadem 10-15, pri velkych mrazech vyjmecne 20.
Prodáno: BMW 340i xDrive Touring, ZF automat, LCI (7/2015)
Největší ostuda značky subaru: Subaru Legacy 2.0D, MT, MY08-09 ... první motor umřel v 64.000 km, druhý po 3.000 km a třetí vykázal znaky smrtelnosti po 35.000 km
Prodáno: Saab 9-3 2.8T Turbo X SportCombi (2008)
Prodáno: Subaru Impreza STI, Type R, MY98
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od Kolben »

VDC píše:Vnesu do toho ještě jeden pohled na nezávislé topení, jak o něm uvažuju já. Uvažuju o něm v podstatě podobně jako xtcc, jako o tepelném zdroji při spaní v zimě venku. Ale já neuvažuju o vestavěném nezávislém topení, protože nevím, jestli budu spát ve stanu na zemi, na střeše nebo někde úplně jinde.

Tak se mi líbí tohle řešení. A o něm uvažuju. https://www.banggood.com/WARMTOOL-8KW-1 ... ehouse=USA
Ju. To je pěkný.

Odesláno z mého Note 20 Ultra 5G pomocí Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
zhor
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2720
Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
Jméno a příjmení: Standa H.
Bydliště: Šumperk/Ostrava

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od zhor »

newli píše: To ti ale neodmrazi sklo, ne? Absence ranniho skrabani pred barakem je urcite neco, co bych zase chtel Jinak k te baterce, v dieslu byla bezna (+/- 70Ah) a ta na ty dva roky tak nejak stacila. Ja jezdim spis kratsi trasy a nechala me ve stychu vzdy az na konci zivotnosti baterky. Nicmene s ohledem na kratke trasy jsem to nenechaval topit 30 minut, odhadem 10-15, pri velkych mrazech vyjmecne 20.
No na sklo se to trošku dostane výduchama, vzlínáním teplého vzduchu od topení. Takže cca 1/5 skla je čistá, a zbytek je načatej. Potom je potřeba pustit ventilátor na odmrazení skla (tady mi chybí elektricky vyhřívané okno). Ale vetšinou tak do minuty můžu odjet. Zkoušel jsem hledat, proč mi nefunguje ventilátor při puštěném bufíku, protože u jiných Volv to normálně funguje a vyhřeje kabinu a skla, a zatím bez výsledku.

Jinak na časovači si nastavím, čas příchodu k autu, a podle okolní teploty, se bufík pouští 30 až 50min předem. Ve větší zimě asi i dřív, ale ta zatím nebyla co mám Volvo.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od dracekvo »

Já si bufík instaloval. Sice né do subaru, ale ono to bude u všech aut stejné. Eberspacher s univerzální zástavbovou sadu + DO za 16 tis z německého ebay.

Není to žádná věda to zastavět. Spotřeba elektriky také není nějak závratná. Vnitřní ventilátor se musí napojit bokem. Přímo bufík má na to relé. Pokud se tam zapojí ještě PWM regulátor, tak se můžou nastavit otáčky ventilátoru. Není nutné, aby jel zbytečně naplno.

Ale jak to není originál zástavba, tak to má několik specifik. Třeba pokud chcete natopit interiér, tak před chcípnutím musíte nastavit topení. Tj. dát teplotu na max, aby se překlopila klapka přes výměník tepla a nastavit si foukání tam kam chcete.
Mě se nejvíce osvědčila volba okno+nohy+vnitřní cirkulace. Pokud neočekávám zamrzlé okno, tak jen prostor+nohy+vnitřní cirkulace.

A ohledně DO. Moje jede na 433MHz, takže dostah docela velký. A přes DO si klidně můžu nastavit časovač, kdy chci aby auto začalo topit, pokud bych bydlel někde dál a neměl signál. A taky jedno z nastavení je, po jaké době se má topení vypnout pokud bych k autu nepřišel.
Přes DO si klidně v létě mohu zapnout pouze samotný ventilátor, aby se vyvětral interiér.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od suubaru »

dracekvo píše:A taky jedno z nastavení je, po jaké době se má topení vypnout pokud bych k autu nepřišel.
Přes DO si klidně v létě mohu zapnout pouze samotný ventilátor, aby se vyvětral interiér.
to fakt funguje? to by se mi líbilo...
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od dracekvo »

Jo, pokud je zapojený ventilátor.
Ono to umí ještě víc věcí, ale nějak si je už nepamatuju :)

Mám tenhle ovladač. Má obousměrnou komunikaci. Takže lze ověřit stav, jestli běží topení/ventilátor a vrací mi to i teplotu v autě.
https://lh3.googleusercontent.com/proxy ... Lv4oFjWWpn
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od xtcc »

VDC: kruci to vypadá dost dobře, sice to pro mě není náhrada a tu vodu chci stejně kvůli motoru, ale něco takovýho si chci už nějakou dobu koupit. Mám z nějaký diskuze uložený tohle https://www.ebay.com/itm/12V-2KW-Diesel ... 2361359600 ale to je na mě trochu moc čína a hlavně to přesně chci občas postavit i ven. Tohle vypadá dobře, pokud to teda nějak slušně moduluje výkon, 8kW je hrozně moc. Nevím čemu říkají u toho posledního "thermostat", když tady píšou "room temperature control".. tak snad to bude nějak rozumně modulovat.

Aha, koukám na štítek 1-8kW, hmm... to už mi ke štěstí chybí jen délka těch hadic, ale s tím si kdyžtak poradím. To si asi objednám (*_^) |,,,,

HonzaCZ: tak můj Oťas má naštěstí 74Ah.

dracekvo: netušíš jak dlouho to maximálně vydrží běžet?
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od dracekvo »

V nastavení doby běhu je i ležatá osmička :)
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od xtcc »

aha, teď koukám že píšeš bufík, a ta cena - to je asi vzduch co? Ten to umí bo je na to dělanej, já bych to potřeboval vědět u vody
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od marek.sm »

To z eBay je až podezřele levný. Asi bych neměl úplně klidný spaní když by to běželo v autě, bych se bal aby to neblaflo kompletně. :-D
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od dracekvo »

Samozřejmě mám teplovodní. U horkovzduchu člověk nemusí řešit ventilátor topení v autě. Protože teplovzduch má svůj větráček.
Akorát jediná necnost co je, že když je malý odběr tepla, tak se vypne. Protože už neumí tak snížit výkon, aby nepřehřál vodu.
Ale na nějaké spaní nevím nevím. Ono je to dost hlučné. Jednak hučí samotný bufík a pak je slyšet čerpadlo cirkulace vody.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od xtcc »

fakt? to je super (*_^) |,,,,

to vypínání může být problém, na druhou stranu, když bych si topil tak bude venku kosa a vyzářený teplo stoupá se čtvrtou mocninou, to by snad mohlo fungovat. Nějakou regulaci to předpokládám asi nemá co? K tomu asi není důvod.

Kravál mi nevadí, když bych chrápal v autě tak proto, že jsem na šrot a nemůžu řídit, a to mi to bude buřt :-D Děti jakýkoliv hučení spíš uspává, takže tam snad taky problém nebude.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od VDC »

Hele to z ebay je prostě fakt levný a to co jsem postoval je ten samej typ, jen je to integrovaný i s nádrží v krabici.
Dokonce to nabízí i Alza... https://m.alza.cz/auto/sxt-car-heater-m ... 28.htm?o=2
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
marek.sm
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 637
Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
Jméno a příjmení: marek smrček
Bydliště: praha

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od marek.sm »

Tak to je fakt super cena. Možná objednám ten 8Kw do garáže místo starýho bufíku co tam mám.
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Nezávislé topení

Příspěvek od dracekvo »

xtcc píše:Nějakou regulaci to předpokládám asi nemá co? K tomu asi není důvod.
Regulaci to má. Snaží se to vodu nahřívat na nějaké stupně. Teď nevím přesně na kolik jestli 65°C nebo 85°C . Prostě někde tam někde mezi tím. Ta hodnota nejde měnit.
Mám 4kW benzín a jestli se dobře pamatuju, tak umí nejmíň 1kW. Pokud je odběr tepla menší, tak se prostě vypne, jinak by to tu vodu začalo vařit.

A na topení garáže jsem koupil za 500.- plynový kamna pohody. Podle mě je topení plynem o dost levnější jak topení benzínem. To možná i přímotop vyjde levněji jak nafta/benzín:)
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“