Outback 2013 2.0D - skakajici otacky motoru nad 2,5tis (daln

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
mtn314
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: ned lis 08, 2020 1:23 pm

Outback 2013 2.0D - skakajici otacky motoru nad 2,5tis (daln

Příspěvek od mtn314 »

Ahoj,
nesetkali jste se nekdo s podobnym problemem?

Video: https://youtu.be/AlmnPKQqIRM

Leden 2020 - po najeti na dalnici za mestem v cca 130 do mirneho stoupani zacaly otacky na 2,5tis rpm skakat +-500rpm. Delo se opakovane (zdanlive cca po ujeti cca 20-30km byval pokoj - ze by se komplet prohral system?)

Unor 2020 - autorizovany servis: na diagnostice udajne nic zajimaveho, aktualizace sw v prevodovce a ridici jednotce. Protoze to nepomohlo, vymena oleje v AT (proplachem) s komentarem, ze pokud to nepomuze, tak je to tak na rozebrani prevodovky.
Zdalo se, ze problem pak ustal (jenze Covid, takze vlastne minimum rizeni v breznu)

Pres leto byl pokoj (ze by kvůli vysokym teplotam?). A ted jak se ochladilo, tak opet uplne stejny problem. :-(

Nenapada vas, v cem by mohl byt problem? Muze byt spatne nejake cidlo nekde?
Nez otevirat prevodovku, to bych asi radeji jezdil 100 po dalnici :-(

(pokud by to mohlo mit jakoukoliv souvislost: motorovy olej menen ted po najeti 10tis., puvodni mel udajne oil dilution na 9% a kvuli tomu i probliklo dpfko)

(Auto bylo v cervnu 2019 na velkem servisu ve 120tis. )
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Outback 2013 2.0D - skakajici otacky motoru nad 2,5tis (

Příspěvek od Skulile »

trochu mě zarazila zmínka o oil dilution na 9%, já měl na svém MR2010 vždy max. 1% - olej jsem měnil po cca 10-12tis.km

možná by to mohlo mít souvislost s DPF, máš přehled o tom, po kolika km se to vypaluje a jestli ti klesá zaplnění např. při rychlejší jízdě (nebo naložený) po dálnici?

s automatem zatím moc zkušeností nemám, takže tam nedokážu říct jakoukoliv souvislost, ale s boxer dieselem jsem si něco užil, ale podobné chování jsem nezaznamenal, ikdyž drobné škubnutí kolem 2500otáček jsem také chvíli reklamoval, ale u mě to bylo nejspíše turbem, nemůžu říct na 100% protože sem měnil turbo společně s ložiskem na klice a motor byl rozebraný, takže to mohlo být i něco jiného, co se tímto vyřešilo...

každopádně zkušený servis by to měl poznat z diagnostiky, kde jsi s tím byl?
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Odpovědět

Zpět na „Motor“