Outback výměna centrálu, tahání

Odpovědět
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od xtcc »

Ahoj přátelé,

nefunguje mi centrál na zadní dveře u H6 2005, v servisu zjištěno, že to není kabelama ale nejde signál z centrálu.
Můžete mi prosím někdo osvětlit:

1, je centrál stejný na všechny modely BL/BP, tj. na 2.5 i 3.0 2009-2014?
2, není náhodou stejný i na 09-14, kde je hodně naftových dárců?
3, když se to mění, funguje to jen jako ovladač na dveře (nebo lze vyměnit jen tu část co to ovládá), nebo to celý komunikuje s klíčem
a tedy mi přestane fungovat dálka na klíči a budu to muset řešit? Pokud ano, jak?
Komunikuje a funguje to normálně, ale jen na přední dveře.


A druhý dotaz, což je kravina kvůli které nemá smysl zakládat vlákno.
Nemám zkušenosti s těmahle automatama, je tam jen D a sport. Na amerikách si pamatuju 1,2,D nebo i 1,2,3,D, kde ty číselný byly pro tahání, vyprošťování/terén, kopce atd a D vpodstatě jen na dálnice. Když budu někoho tahat z příkopu, je lepší Sport nebo D? Nebo je to buřt a sport jen řadí později?

díky
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od mnov »

Jestli fungují pravé přední dveře, tak v jednotce problém není.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od podvlada »

Máš nějak popletený roky. BL/BP bylo 2003-2009, a co se týče kompatibility, čekal bych, že sedan-sedan půjde měnit a kombi-kombi taky, bez ohledu na motorizaci, vždyť co by mělo být jinak... jen pozor na americký modely, ty imho jinou verzi centrálu mít budou.
I BL/BP bylo fdýzlu, asi 2007-2009 nebo jak? Takže dárci taky jsou.

Naopak bych čekal, že další model od 2009 dál už kompatibilní nebude.

Dálkáč by měl jít s jednotkou spárovat, takže by mělo jít nechat si stejnej klíč.

A co se týče tahání... U těch automatů není jen D a Sport, ale i manuál. Kdy klikneš doleva do Sport režimu, můžeš pak řadit manuálně pohybem voliče vpřed a vzad. Na tahání buď nech prostě D, auto si s tím poradí, nebo - aby to neřadilo příliš často, nebo ve stoupáních, kdy nad tím chceš mít kontrolu, si zařaď manuálně stupeň který ti v tom konkrétním případě bude vyhovovat.

Ostatně, ty starší verze P-R-N-D-3-2-1, to číslo stejně jen znamená do kolika to má řadit. 1 je jen 1; u 2 to řadí 1,2; u 3 to řadí 1,2,3. Jestli se tím mění i otáčky, kdy to hodlá přeřadit, bude záležet na každé konkrétní převodovce...

Edit: A ještě, typická bolístka tohohle modelu je, že časem zadní mechanizmus zámku prostě zatuhne. Motorek pak nemá sílu se s tím přeprat a zdánlivě to nefunguje. Chtělo by to ale sundat tapec a podívat se, jestli se teda motorek aspoň snaží, ale je to zatuhlý, stačí to pak jen pořádně promazat, nebo jestli tam fakt nejde šťáva...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od dracekvo »

Já bych nevěřil servisu :) Že by zrovna odešel výstup z jednotky. To bych čekal jako poslední možnost závady.

A pokud budeš někoho tahat z příkopu, tak je jedno, jestli tam bude D nebo sport. To je jen volba jak má převodovka řadit. Vytahovat ho budeš stejně na jedničku.
Nicméně já bych si tam manuálně zařadil první rychlost. Prostě přepneš na sport a pak můžeš pákou hejbat dopředu do zadu a tím si sám řadit. Používám to při jízdě v serpentínách a s vozejkem.
V tomto režimu se zařazený kvalt ukazuje na budíkách.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od xtcc »

tak děkuju, servis mi to nějak divně řekl do telefonu (nebo to nepochopil přijímač :-) ), ten "vadnej centrál" jsou nakonec zámky v těch zadních dveřích, tj. že to není kabelama, asi lepší varianta než celej centrál.

mnov: máš pravdu viz výše

podvlada: ano, to je samozřejmě překlep, mělo tam být 03-09
k tomu zatuhlýmu zámku - ručne to jde odemykat úplně v pohodě a lehce, to znamená že to zatuhlý není, nebo to tuhne někde jinde?

K tahání - jasný, samozřejmě tomu nebudu stát na krku aby se to pokoušelo zařadit :-)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od outback »

podvlada píše:
Ostatně, ty starší verze P-R-N-D-3-2-1, to číslo stejně jen znamená do kolika to má řadit. 1 je jen 1; u 2 to řadí 1,2; u 3 to řadí 1,2,3. Jestli se tím mění i otáčky, kdy to hodlá přeřadit, bude záležet na každé konkrétní převodovce...
No hlavně "1" aktivuje "terénní režim", kde se aktivně připravuje na možný prokluz, mění nastavení VTD (pokud ho máš) atd., takže bych tam v každém případě "1" dal.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od podvlada »

Vidíš Láďo, to jsem nevěděl. Jestli to něco dělá i u mýho modelu netuším, nezjišťoval jsem to ani nezkoušel romraiderem vykoukat z hodnot... A displej taky zatím nemám, abych viděl sevření středového diffu :-P ;-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7830
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od mnov »

Ono to dokonce něco dělá i bez VTD. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od VDC »

S tím řazením souhlasím. Na 1 se mění svornost mezinápravy a i u MPT se to nastavení mění. A v praxi to mám mnohokrát vyzkoušené, že na zařazenou 1 to funguje jinak, než na jakoukoliv jinou zařazenou rychlost.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
šestiválec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned čer 23, 2019 11:56 am
Jméno a příjmení: Lukáš Šmíd
Bydliště: Kuřim

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od šestiválec »

Zdar lidi,mám podobný problém a to ten,že mi přestal jít centrál jen u levých zadních dveří.Ze začátku při odemčení se odemklo celé auto až na ty jedny dveře a musel sem to zmáčknout znovu,aby se to odemklo všechno.Pak i při zamykání to bylo i na druhý či třetí pokus,než se to zamčelo všechno.Teď už ty dveře jsou zamčený pořád a nejdou ani otevřít.Tím pádem ani nepůjde sundat tapec a nevím,co s tím mám dělat.Můžete mi někdo poradit prosím?
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14858
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od Tapan »

Tapec jde sundat i při zavřených dveřích, přinejmenším u zadních určitě. Takže tapec dolů, přeprat to přes táhla a až je otevřeš, rozebrat zámek, vyčistit, rozhýbat, promazat.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
šestiválec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned čer 23, 2019 11:56 am
Jméno a příjmení: Lukáš Šmíd
Bydliště: Kuřim

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od šestiválec »

Super,děkuju za radu.snad se mi dílo podaří.jak budu mít volný den,tak se do toho pustím.
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od podvlada »

Občas pomůže při odemykání centrálem (tlačítko na dveřích řidiče) pomáhat zadním dveřím tou manuální zamykací/odemykací páčkou u páky na otevření dveří. Jestli jsou jen zatuhlý táhla, a motorek nemá sílu je přeprat, tímhle tomu jde pomoct a trochu mu ulehčit. Taky pomůže když je tepleji.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
šestiválec
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned čer 23, 2019 11:56 am
Jméno a příjmení: Lukáš Šmíd
Bydliště: Kuřim

Re: Outback výměna centrálu, tahání

Příspěvek od šestiválec »

Super,děkuji za radu,jak budu u auta,tak to zkusím s dám vědět.
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“