Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od podvlada »

Tak proto mi to nešlo ;-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20617
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od námořník »

:-DDD
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od xtcc »

podvlada píše:Ono je na to několik způsobů podle roku a výbavy...
Pokud máš předFL s navi, bude to jako u mě - rozsviť světla (takže to pohasne) a pak podrž levé tlačítko na štelování jasu na navigaci DLOUZE (asi 2s). Když ho jen zmačkneš, objeví se ti nastavení displeje navi, když ho podržíš, přepínáš režim toho ztlumení.
děkuju (*_^) |,,,, (*_^) |,,,, tak je to fakt ono, podržet to tlačítko na navi.
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od xtcc »

k bodu 3, dočetl jsem se, že opravdu existuje opičí chvat na vypnutí, má se při zapnutém klíčku 20x během 30s zapnout/vypnout pás a ta kravina se vypne a pamatuje si to až do resetu jednotky.

Zkoušel jsem to snad patnáctkrát a nic:
- zapnout zapalování
- 20 zapnout/vypnout tak, aby zhasla kontrolka pásu, musí se stihnout do 30s
- vypnout a vyndat klíč, případně je to jedno a nastartovat, tady je víc variant, zkoušel jsem vše

Povedlo se to někomu úspěšně vypnout? V nejhorším je zkusím zlomit v AWD, ale rozčiluje mě, že mi to nejde
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od HonzaCZ »

To jsou nějaký takový ty postupy posbíraný všude možně po internetech. Jednou to je pro JDM, podruhý pro USDM, ale většina z toho nefunguje na EDM.

Nevidím ani možnost to vypnout přes origo diagnostiku.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od xtcc »

kruci :-/ žena už se mi směje, že každý odjezd je 20x zapínání pásu, teď už to musím nějak odpojit :-D Ale taky mám pocit, že to na to vůbec nereaguje, bude to jak říkáš
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od HonzaCZ »

Píská to asi od 24 km/h. To při manévrování při odjezdu dosahuješ takových rychlostí?

Úplně si nejsem jistej, kde ten buzzer vlastně je. Na jednom schématu je nakreslenej jako samostatně připojený zařízení k BIU, na pinoutu BIU, ale ten pin popsanej není... Zajímavý. Každopádně teď jsem koukal ještě na rozdíly MY2006 vs MY2007 a u 2007 to v BIU jako nastavení existuje, ale otázka, jestli se dá měnit. Z "papíru" to není úplně jasný. Každopádně u 2006 (a počítám, že i níž) o tom není ani zmínka.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od suubaru »

xtcc píše: K těm pásům - já jezdím dost v uzavřených místech, kvůli každýmu popojetí 100m ještě třeba s noťasem na klíně se nebudu furt na 5 vteřin poutat když tam jsem sám (a to jsem na silnici jinak na pásy celkem pes), ale ten zvuk je hned od začátku dost nepříjemnej, nestupňuje se. Nejradši bych tuhle stupidní kravinu vypnul někde v nastavení, bez zacvakávání pásů apod, ale je mi jasný že to asi nepůjde
Nechceš nám prozradit, co děláš, aby jsi co 100m vystupoval v uzavřeném prostoru? Napadá mě jen nějaká stavební činnost dálnice. Nejjednodusší bude uříznutý konektor z dárce a Dočasně zacvaknutý. Demolicí pípáku vystavuješ následníky riziku, asi je to neoprávněný zásah nevím.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od podvlada »

Tak nejjednodušší bez jakýhokoliv zásahu bude si ten pás zapnout za sebe a nasednout přes něj. Pak, pořídit jen prázdnou přezku kterou zacvakneš a pás nepřekáží. Až pak věci jako přezka která se zacvakne do původního držáku, ale má vlastní držák, do kterýho se dá zacvaknout pás, takže auto si myslí, že připoutanej jsi, ale nejsi; nicméně pořád máš možnost se připoutat bez toho, abys cokoliv vyndaval (jako třeba v případě prázdný přezky). Až pak bych se začal vrtat v elektrice. Žádný nevratný změny bych ale neprovozoval, předpokládám, že auto hlídá aktivaci airbagu podle zapnutýho pásu, a vystřelenej airbag bez zapnutýho pásu může bejt možná i o něco víc nepříjemnej než se zakousnout do volantu. Nebo to je jenom nějakej urban myth a airbag je lepší vždy?
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
Skulile
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 190
Registrován: úte lis 01, 2016 2:52 pm
Jméno a příjmení: Roman Patzelt
Bydliště: Libouchec, okr. Ústí nad Labem

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od Skulile »

podvlada píše: a vystřelenej airbag bez zapnutýho pásu může bejt možná i o něco víc nepříjemnej než se zakousnout do volantu. Nebo to je jenom nějakej urban myth a airbag je lepší vždy?
já mám za to, že hlídání pásu je v nových autech právě proto, že když není pás zapnutý, tak jsou airbagy deaktivované, alespoň minimálně u spolujezdce
každý model to může mít trochu jinak, ale nějaká podobná logika tam je a už hodně dlouho - BMW to mělo už v modelech kolem rv. 2000
Outback 2,5i ES Comfort MY2017 Obrázek
ex. Outback 2.0D, BR, 6MT, MY2010
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od HonzaCZ »

Těch mezikusů bych se bál. Pás musí odolávat dost velkejm silám a dát si tam nějakej bazmek z Činy mi nepřijde dobrý. Jako já asi nikdy nepochopím tyhle problémy s pásama, airbagama a podobně.

Dostat airbagem do xichtu, když člověk není připoutanej asi není úplně dobrý, ale samozřejmě záleží na rychlosti. Stejně tak není dobrý mít blbě seřízenou opěrku hlavy, ale kolik lidí se jí aspoň pokusí seřídit?

Co se týče spouštění airbagu, tak jsem detailně prohlídnul schémata a vypadá to, že aspoň u MY2007 je systém airbagů, čidel nárazu a předpínačů pásů úplně oddělenej od zbytku auta, co se týče komunikace. Jediný spojení s okolním světem je kontrolka airbagů v budíkách a vyvedení komunikační diagnostický sběrnice na K-line OBD zásuvky.

Takže jednotka airbagů se nemá jak dozvědět, jestli tam někdo sedí a jestli je připoutanej. Takže airbagy a předpínače spouštěj jenom podle odpovídajících čidel nárazu v předku (2) na bocích (2) a pro okenní airbagy (2). Nemá to, jak se dozvědět, kde kdo sedí a kdo má zapnutej pás. Takže jsem dokonce i kecal, že batoh položenej na sedadle spolujezdce způsobí zbytečný spuštění airbagu spolujezdce. Nezpůsobí, protože airbag se iniciuje jenom podle čidel nárazu nezávisle na obsazenosti místa.

Detekce obsazenosti místa a zapnutí pásu je tedy pouze pro informační a varovné účely. Nedostává je jednotka airbagů, ale BIU a jediná reakce na to je, že otravuje nebo neotravuje s tím pískáním a blikáním kontrolky pásů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
xtcc
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 119
Registrován: úte bře 13, 2018 5:15 pm

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od xtcc »

podvlada: no já právě nechci pás za zádama apod, jsem odpůrce jízdy bez pásů takže jakmile někam jedu, tak se poutám, jinak si připadám jak když jedu na motorce v kraťasech a pantoflích. A nechci pak za jízdy odepínat a zapínat pás.

Ale co nechápu je, že jakmile takhle krávovina začne řvát, tak to musím buď chcípnout nebo zapnout pás - nepomůže zpomalit, nepomůže zastavit, nepomůže dokonce ani zařadit P a co už je úplně na hlavu, ani otevřít dveře.. na to, jak je to auto jinak vychytaný, tohle vymýšlel úplný debil.

Hrozně nerad bych se vrtal do elektriky a pak se někde zmrzačil kvůli tomu, že mi nevystřelej nebo naopak vystřelej pytle. Resp. jestli správně chápu HonzuCZ, tak by to na ty pytle nemělo mít žádný vliv?

suubaru: hele to je složitý (krom toho že ta informace ničemu nepomůže :-) ), ale představ si třeba uzavřenej filmovej plac, různý base campy, areály apod, prostě uzavřený místo, kde je technika, karavany atd. Tam se pohybuješ, nastavuješ, různě lovíš signál, do toho máš v autě věci plus 4kW invertor na 230V když v autě něco běží, různě tam popojíždíš a když nedejbože dosáhneš 25kmh, tak to musíš chcípnout, jinak ten křáp už nesklapne pokud se nepřipoutáš. Je to super otravný
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21959
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od HonzaCZ »

Potvrzuju, že super otravný to je. :-D

Koukal jsem i na zapojení předfaceliftu a tam je to taky celý izolovaný. Ať to klidně radši někdo ověří, ale podle mě jakejkoliv zásah do toho varovnýho systému nemůže ovlivnit funkci airbagů.

Zajímavý je, že spínač v zámku pásů rozpíná při zapnutí pásu a spínač v sedačce (měl by bejt jenom u spolujezdce), tak spíná při zátěži. Takže pokud je vstup do BIU uzemněnej, tak to vyhodnotí jako, že je potřeba varovat. Takže pokud se nepletu, tak by v podstatě stačilo odpojit ty snímače v zámkách pásů.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Omega23
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 783
Registrován: pon říj 22, 2018 6:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Těsnohlídek
Bydliště: Budweis Kančíkov

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od Omega23 »

Takhle mne před lety zlobila Oktavka,ale tam se spínač v pásech podelal a tak mi v servisu poradili rozpojt konektor pod sedačkou a byl pokoj.
Jinak mám pocit že u SJ kdyz to pipani vydržíš pár minut tak prestane.
__________________
Forester 2.0D SJ 2015 MT
Legacy II BG 2,2 1994 MT
Ex.3 x Octavia 1,9TDI
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49180
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Pohasínaní km+klimy při světlech, navi

Příspěvek od VDC »

Musím zodpovědně říct, že mít tuhle kravinu v autě, tak bych jí řešil taky a řešil bych, jak to odpojit. Strašně mě serou všechny tyhle pípání a blikání u novějších aut, kdy nejde popojet, aniž by pípal nezapnutej pás, nejde nastartovat s otevřenejma dveřma, bez stání na brzdě a já nevím jaký ještě všechny možný hovadiny. Nenávidím to !! :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“