Bublá do vody

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Bublá do vody

Příspěvek od dracekvo »

Ahoj,
Subaru MY99 2.5i 115kW s najetejma 350 tis mi nějak začalo kuckat (zřejmě nějaké čidlo). Tak jsem provedl vizuální kontrlu a mimo jiné jsem zjistil, že mi motor bublá do expansky.
Zhruba bublinka za 3 vteřiny, otáčky na počet bublinek moc nemají vliv. Auto nevaří a bere tak 1L oleje mezi výměnama.

LPG je tam nevím od kdy. Myslím si, že je to na 99% těsnění pod hlavou, že?
Takže otázka.
Dát to někam udělat? A když jo, co vše na motoru udělat? Nebo si to udělat sám, ale musel bych koupit dílenský zvedák. Investice cca 4-5 tis.
Netušíte kolik očekávat za práci a kolik za materiál?

Kdybych to dělal svépomocí, tak očekávám získání zkušenosti na další auto MY07, kde mi mizí voda. Zřejmě taky těsnění pod hlavou.

Nebo koupit motor a přehodit ho? Tam zas bude otázka, že klidně můžu koupit motor, který na tom bude hůře, než ten můj.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10652
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Bublá do vody

Příspěvek od podvlada »

Nemůže se bublání konat u LPG vadným reduktorem nebo co to je za komponentu, mám dojem že tam vede jak voda tak plyn?
S jistotou by měl fouklý těsnění odhalit test na CO2.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Bublá do vody

Příspěvek od outback »

LPG vyloučíš tak, že přepneš na benzín. Pak je reduktor odpojen a bez tlaku. Ale v reduktoru je membrána plyn/podtlak, která může foukat plyn do sání a ne do vody. Rozebraný jsem to neměl, ale ta voda to jen ohřívá a bude slušně oddělená od všeho, nějak si to neumím představit.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3096
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Bublá do vody

Příspěvek od outback »

Jinak nabídky na těsnění pod hlavou jsem měl od 10000 Kč do 1000€, nezapomenout při tom přetěsnit vše co půjde. Zamyslel bych se nad výměnou rozvodů a vodní pumpy když už to bude venku. Litr oleje mezi výměnami bych neřešil, to je na tento motor a nájezd neuvěřitelně málo, takže na prekrouzkovani bych se vykašlal.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Bublá do vody

Příspěvek od námořník »

Tak, já si říkám, že když to není závislý na otáčkách, tak to asi těsnění nebude ne? Chladič máš plnej?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Bublá do vody

Příspěvek od dracekvo »

Chladič nebyl úplně plnej, tak jsem ho dolil a zatím to nevypadá, že by to bublalo. Ale neměl jsem čas to nechat úplně ohřát. Příští víkend se na to kouknu pořádně.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
Sasi
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 586
Registrován: čtv pro 03, 2009 9:57 pm
Jméno a příjmení: Ondřej
Bydliště: Plzeň, Chocenice

Re: Bublá do vody

Příspěvek od Sasi »

Měl jsem to samé, chladnička si prožrala cestu v reduktoru do plynového okruhu a plyn pak přetlakoval chladící okruh. A bohužel nejslabším místem je těsnění pod hlavou. Nebo spíš nejnáchylnějším.

Odesláno z mého moto g(6) play pomocí Tapatalk
Sasi
ex Legacy 2.2 GX AT ´92
ex Legacy EJ20T MT ´94
ex Honda CR-V 2.0 ´00
ex Citroen Berlingo 1.6 HDi Treck L2 ´15
Outback 2.5 MT LPG ´01
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bublá do vody

Příspěvek od sima »

To se stává, Šaman s tím má myslím taky zkušenosti, mě to říkal plynař už kdysi dávno taky, takže jo je to MOŽNOST. Vadná membrány reduktoru, děravé, netěsné to způsobí.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Bublá do vody

Příspěvek od dracekvo »

Asi jen vybublávala voda z né úplně plného chladiče. Po dolití už to nedělá.

A nesmrděla v tom případě voda po plynu?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24338
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Bublá do vody

Příspěvek od sima »

Šaman se snad ozve, dám mu info, je to už dávno... měl myslím i právě zkušenost se špatnou membránou, hřálo se mu auto, měl ještě dlouhou cestu domů, ale dal to a auto jezdí dodnes.
Jinak zajímavé, letos v zimě opět hřátí chladičky, měl tam málo, dolil a od té doby nic neříkal, tak asi taky ok. Jel jsem tehdy za ním, pro ně.
Jinak jo já když měl špatné membrány, tak byl cítit plyn.
Edit: a zhoršily se starty, hlavně studené, delší dobu jsem točil.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Šaman
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3092
Registrován: úte zář 08, 2009 10:26 pm
Bydliště: Kateřinice

Re: Bublá do vody

Příspěvek od Šaman »

Můj problém byl reduktor, membrána v něm. Stalo se mi to v Rakousku. Naštěstí jsem si všiml vyšší teploty, tak jsem to neuvařil. Překýbloval jsem kapalinu do chladiče a domů pak jel na benzín nervózní jak prase. Diagnózu mi řekl plynař až po opravě. Dostal jsem fungl nový reduktor.
Bublání jsem nestihl tehdy pozorovat, už to syčelo a bublalo v chladiči tou teplotou, plyn byl cítit...byl jsem ve stresu...
Na benzín to jelo, ale já si tu cestu ze Saalbachu VŮBEC neužíval.

Nevím jestli můj postřeh pomůže v diagnostice...
Každopádně ať Ti to dobře dopadne.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
Odpovědět

Zpět na „Motor“