náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110 kW

Odpovědět
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Diferák se točí krásně lehce, ale v tom jednom ložisku jde slyšet hukot a chraštění. To duhé bude lepší. Vzadu tu bambuli taky sundám, ale bojím se otevřít ten automat. Snad tou vanou nic neposeru. V oleji od převodovky špony nebyly, tak snad bude ok. Když to budu mít Honzo vše sundané, budeš schopný mi zjistit čísla těch ložisek pro objednání ? Mám ten podrobný servis. manuál, ale tam ty čísla dílů nejsou. Ten olej je tam podle mě od výroby. černý jak uhel a když má auto "jen" dle tachometru 305 t km....... není se čemu divit. Taky jsem to podělal já, že jsem hned nevyměnil oleje. V automatu při koupi byl čistý a nesmrděl po spáleninách, ale diferák jsem prostě nezkoušel. Nemám s automaty takové zkušenosti. Moje chyba.... :-/ :-/
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

Pošli VIN a kouknu se ti. Nebo se nejlíp koukni sám tady http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2.mycat

EDIT: Přímo přední diff http://www.auto-parts.spb.ru/cat/su/su2 ... 7vMwe1SXI=
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Podívám se. Díky moc ;)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

Za málo
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49189
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od VDC »

Ty ložiska jsou teda moc pěkný...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
jkotek
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1883
Registrován: úte úno 14, 2017 9:51 am
Jméno a příjmení: Jan Kotek
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od jkotek »

podle polohy těch válečků to asi je nějaký inovativní typ dvousměrného ložiska...
Ale nemá přední diff společnou náplň s převodovkou?
Daily: Subaru Outback 2.0D CVT Active, MY2015
Obrázek
Summer: Subaru Legacy 3.0R, MY2005
Obrázek
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20631
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od námořník »

U automatu ne. U manuálu ano.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

jkotek píše:podle polohy těch válečků to asi je nějaký inovativní typ dvousměrného ložiska...
Ale nemá přední diff společnou náplň s převodovkou?
To si možná původní majitel taky myslel. :-DDD
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od pufko »

V prípade spôsobu poškodenia tejto prevodovky by som mal obavu či nedošlo k poškodeniu samotného obalu prevodovky. Ono to vôbec nemusí byť vidieť pohladom.
Nastal tam obrovský tlak pri zablokovaní kolies, prevodovka sa zakusla a kolesá mali snahu točiť to zablokovanie...
Ten šmyk kolies nedržali brzdy, ale sa to prenieslo do prevodovky
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od mnov »

Opravdu to bylo tak náhlé zničení? Tohle muselo být slyšet dávno před tím.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10651
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Mira »

Však píše, že v tom zachroustalo a pak se to kouslo. :-) Automatu možná nic nebude, ten dif je v háji. Zas přes 3 kila na jeden olej, to je doživotní náplň a vydržel hodně.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Krťas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
Jméno a příjmení: Rostislav Poncza

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od Krťas »

Jak jsem již psal hned na začátku...... po Ostravě jsem jezdil fakt normálně, sem tam jsem jel o něco rychleji, ale né tak, jak jsem jel a pravidelně jezdím ze Slezské Harty domů. Je to prostě cca 8 km dálniční úsek, kdy v jednom místě to vždy do kopce protáhnu (160 km/h) Před rokem a nedávno se mi to s tím autem stalo naprosto stejně na jednom místě v rozdílech metrů. Tomu fakt nikdo neuvěří. Jen tehdy se mi to kouslo při menší rychlosti cca 30 km/h a kola povolily ( jen prudká rána od přední části) a se zhasnutým motorem jsem dojel ke krajnici. Už tehdy muselo dojít k poškození válečku v ložisku ) Pak jsem nastartoval a jel bez jakéholiv problému dále. Hned v servise mi řekli, že jsem měl úplně prasklé a suché manžety u převodovky v poloosách. Přisuzoval jsem to první kopnutí jim. Tyto jsem okamžitě vyměnil. Od té doby byl klid. Po roce cestování ( opět jen Ostrava a její okraj ) jízda bez problémů. Občas se mi jen stalo, že při zaparkovaném vozidle v kopci a nastartování při zařazení D mi převodovka kopla. Na rovince bez problémů. Rovněž jsem nyní 3 měsíce řešil problém hučení od přední části, ale přisuzoval jsem to pneumatikám Vraník s neskutečným vzorkem, které jsou pro mne jako rybáře do terénu nutností. Byl jsem v domění, že se jedná o vadný kus/y, neboť mi na jednom kole, doslova chyběl kus vzorku. Pneu jsem vyměnil, ale hukot stejný. Pak jsem auto hodil na zvedák a zatočil koly. Podle zvuku bylo marné levé ložisko. Jel jsem tedy za brachou, který bydlí za Slezskou Hartou. Ložisko jsme vyměnili, hučení z 80 procent přestalo. Při jízdě do levotočivé zatáčky bylo rovněž slyšet hučení z pravé strany. Tudíž bylo a je načaté i ložisko pravé. Ještě ten den, jsem s bráchou (automechanik ) zkontrolovali olej v převodovce. Tento byl průsvitný a nesmrděl. Ale pořád jsem v autě slyšel při puštění plynu zvuk, který bych přirovnal harmonice. Toto mi dělalo už delší dobu ( 3/4 roku ). Pak jsem sedl se synem do auta a jel svou známou trasu Slezká Harta-Opava na Ostravu, kde jsem na tom samém místě skončil. Tentokrát to bylo opět neskutečné kopnutí od předku s tím, že se mi ty kola zablokovaly. Vše bych opravdu přisuzoval tomu ložisku, které se prostě rozsypalo.Zítra zkusím sundat tu vanu automatu a vzadu tu bambuli.Jak říkám, a jak jde vidět i na tom videu, automat i po takovém karambolu řadí absolutně bez problému. A diferák, krom toho jednoho ložiska ( vyměním samozřejmě obě dvě ) se točí úplně lehce. Podlě mě, vše zapříčinil tel hnuj olej, kterého i chybělo tuším 5 dl. a jeho (ne)výměna. Dneska další mechanik, kterému jsem ukazoval fotky říkal, že může být pokousaná i ta hřídel za tím šnekem za tím ložiskem. Uvidíme. Každopádně vše rozeberu a budu dávat další info o zjištění.
Přílohy
IMG_20200817_094816.jpg
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

Nojono, holt to chce těm projevům věnovat asi víc. Hlavně, že se to neseklo v nějakou blbější dobu. Třeba na sněhu/mokru před zatáčkou by to asi nebylo úplně ideální.

Subaru jsou spolehlivý auta, ale je to vyvážený tím, že mají předepsanej relativně častej běžnej servis. A není tam toho málo, co se musí pravidelně kontrolovat a měnit.

Čím starší auto, tím je vhodnější si po koupi dát tu práci a preventivně vyměnit všechny náplně, zkontrolovat atd., kór když s tím autem chci počítat do budoucna. Bohužel někde předemnou s ním počítat nemusel a mohl na to kašlat.

Jinak to není šnek, ale ozubený kolo hypoidního soukolí. Na těch předchozích fotkách nevypadalo moc pěkně.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od mnov »

Normálně se používá termín "hruška diferenciálu". :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21962
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110

Příspěvek od HonzaCZ »

Třeba. Ale není to šnek. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „IV. gen. BL/BP (03-09)“