náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
- Jméno a příjmení: Rostislav Poncza
náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110 kW
Ahoj kamarádi,
mám na vás dotaz. V neděli jsem jel opět stejnou trasu domu z rybolovu Slezská Harta-Ostrava, kdy na dálnici za Opavou jsem to trošku protáhl. Těsně před dojezdem do O.-Poruby při zařazené čtyřce v manuálním režimu v převodovce 4x za sebou při stejně drženém plynu něco škublo (vynechalo), přišel hukot či piškot a těsně před zastavením obrovská rána někdě od převodovky, zablokovaly se mi přední kola a 6 m brzdná draha na cestě. Kola byly natvrdo zablokovány, s autem jsem nebyl schopny centimetr na N pohnout.
Motor jde nastartovat bez sebemenších problémů, jde do otáček. Chtěl bych uvést , že už nějakou dobu jsem od motoru při ubrání plynu dříve občas, teď už skoro pořád,slyšel lehký zvuk harmoniky ( houkání či lehká meluzína ). Olej v převodovce byl den před tím náhodou kontrolovaný. Průhledný, bez zápachu. Autíčko bylo z místa odtahovkou převezeno ke kamarádovi, který se v autech dost vyzná, ale vzhledem k tomu, že se jedná o automat, nebyl si závadou moc jistý. Včera jsme to zkusili zkontrolovat a rozhýbat, abychom se snažili určit příčinu vzniku. Kola i při nastartování při zařazeném N byly zablokované. Zkusili jsme tedy hodit D a rozjet. Toto se při větší snaze a větším přidání plynu povedlo, ale bylo slyšet nějaké rachocení a po ubrání plynu mělo výraznou tendenci auto prudce zaseknout. Rychlosti v automatu šly bezproblémově řadit tam i zpět ( N, R, D a zpět ). Jen jsem si všiml, že bez nastartovaného motoru při zařezené rychlostí u R a D ozývá někdě od převodovky bzučení. Taky zkusím vložit video. Celou situaci jsem nyní řešil s kolegou Markem, který se zde určitě "ukáže", kdy tento mi dal mnoho důležitých rad na koho se obrátit a jak vlastně celou věc začít řešit,což ti Marku ještě jednou děkuji.
Dle rozhovoru s technikem ze společností Automatic Transmission cz z OV, kterého jsem náhodou na webu našel, se prý jedná o vadnou převodovku s diferákem. Oprava u něj kolem 45.000,-což je opravdu hodně.
Rovněž mi technik z Vrakoviště z Prahy Subaru-Suzuki řekl, že do mého 2.0 vleze převodovka z 2.5 l. Vyvrátil mi dále i tu skutečnost, že mi nebude sedět převodovka z 2.0 l, kterého mám i s pouze jinými kW.
Mám na Vás tímto několik dotazů:
1) Nesetkali jste se někdo s tímto problémem či jakoukoli podobnou destrukcí ?
2) V případě, že se bude jednat o vadnou převodovku, nebude mít někdo na prodej stejnou ? ( legacy combi 2008, 2.0R + LPG orig. 110 kW, 4.stupňová ) ? Bohužel typ převodovky nyní nezjistím. K auto se nyní nedostanu.
3)Máte zkušenosti se záměnou převodovky tohohle typu s jinou ? Co mohlo zapříčinit onu destukci ?
Budu rád za jakoukoli radu. Videa zkusím pozdějí doložit.
díky
mám na vás dotaz. V neděli jsem jel opět stejnou trasu domu z rybolovu Slezská Harta-Ostrava, kdy na dálnici za Opavou jsem to trošku protáhl. Těsně před dojezdem do O.-Poruby při zařazené čtyřce v manuálním režimu v převodovce 4x za sebou při stejně drženém plynu něco škublo (vynechalo), přišel hukot či piškot a těsně před zastavením obrovská rána někdě od převodovky, zablokovaly se mi přední kola a 6 m brzdná draha na cestě. Kola byly natvrdo zablokovány, s autem jsem nebyl schopny centimetr na N pohnout.
Motor jde nastartovat bez sebemenších problémů, jde do otáček. Chtěl bych uvést , že už nějakou dobu jsem od motoru při ubrání plynu dříve občas, teď už skoro pořád,slyšel lehký zvuk harmoniky ( houkání či lehká meluzína ). Olej v převodovce byl den před tím náhodou kontrolovaný. Průhledný, bez zápachu. Autíčko bylo z místa odtahovkou převezeno ke kamarádovi, který se v autech dost vyzná, ale vzhledem k tomu, že se jedná o automat, nebyl si závadou moc jistý. Včera jsme to zkusili zkontrolovat a rozhýbat, abychom se snažili určit příčinu vzniku. Kola i při nastartování při zařazeném N byly zablokované. Zkusili jsme tedy hodit D a rozjet. Toto se při větší snaze a větším přidání plynu povedlo, ale bylo slyšet nějaké rachocení a po ubrání plynu mělo výraznou tendenci auto prudce zaseknout. Rychlosti v automatu šly bezproblémově řadit tam i zpět ( N, R, D a zpět ). Jen jsem si všiml, že bez nastartovaného motoru při zařezené rychlostí u R a D ozývá někdě od převodovky bzučení. Taky zkusím vložit video. Celou situaci jsem nyní řešil s kolegou Markem, který se zde určitě "ukáže", kdy tento mi dal mnoho důležitých rad na koho se obrátit a jak vlastně celou věc začít řešit,což ti Marku ještě jednou děkuji.
Dle rozhovoru s technikem ze společností Automatic Transmission cz z OV, kterého jsem náhodou na webu našel, se prý jedná o vadnou převodovku s diferákem. Oprava u něj kolem 45.000,-což je opravdu hodně.
Rovněž mi technik z Vrakoviště z Prahy Subaru-Suzuki řekl, že do mého 2.0 vleze převodovka z 2.5 l. Vyvrátil mi dále i tu skutečnost, že mi nebude sedět převodovka z 2.0 l, kterého mám i s pouze jinými kW.
Mám na Vás tímto několik dotazů:
1) Nesetkali jste se někdo s tímto problémem či jakoukoli podobnou destrukcí ?
2) V případě, že se bude jednat o vadnou převodovku, nebude mít někdo na prodej stejnou ? ( legacy combi 2008, 2.0R + LPG orig. 110 kW, 4.stupňová ) ? Bohužel typ převodovky nyní nezjistím. K auto se nyní nedostanu.
3)Máte zkušenosti se záměnou převodovky tohohle typu s jinou ? Co mohlo zapříčinit onu destukci ?
Budu rád za jakoukoli radu. Videa zkusím pozdějí doložit.
díky
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Zdravím a vítám na fóru, i když za ne moc příznivých okolností.
Věřím, že někdo místní poradí možnost servisu, popř. zdroj dílů.
Věřím, že někdo místní poradí možnost servisu, popř. zdroj dílů.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5166
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
automaty se prý moc u subaru neserou , no toto mi moc důvěry nedodalo , tak hlavně ať to nějak ne moc draze vyřešíš , to není dobrá zkušenost toto a hlavně dost nebezpečná věc
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19132
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
ono nikdo nic nepise, protoze jsem jeste neslysel, zeby se to nekomu stalo ...
automaty jsou fakt v pohode a bezproblemove ...
kazdopadne ten projev, jak to dopadlo, je brutalni ... je fajn, zes skoncil na sjezdu z 11 a ne nekde uprostred cesty ...
automaty jsou fakt v pohode a bezproblemove ...
kazdopadne ten projev, jak to dopadlo, je brutalni ... je fajn, zes skoncil na sjezdu z 11 a ne nekde uprostred cesty ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
v tomhle autě máš 5ti kvalt, 4kvaltu nevěřím, to mělo moje lego 92. O AT převodovku jsem v něm taky přišel, svojí blbostí, ale projev byl jinej - prostě nešla zařadit zpátečka, resp. zařadit šla, ale nic se nedělo a auto zůstalo pojízdný. Řešení bylo jediné a to přestavba na MT, což finančně vyšlo líp a pro budoucnost toho auta to bylo logičtější. Umí to samozřejmě jenom jedni dobře známí borci, na stk s tím problém překvapivě nikdy nebyl.
To co popisuješ mě jako lajkovi připadá spíš na vysypanej diferák, samozřejmě to s sebou mohlo vzít všechno okolo. Neplachtil si náhodou s oblibou na neutrál?
Každopádně at diferák nebo AT, obojí drahej špás. A ano, AT převodovky se subaru fakt nesypou, pokud mají servis jak mají mít.
To co popisuješ mě jako lajkovi připadá spíš na vysypanej diferák, samozřejmě to s sebou mohlo vzít všechno okolo. Neplachtil si náhodou s oblibou na neutrál?
Každopádně at diferák nebo AT, obojí drahej špás. A ano, AT převodovky se subaru fakt nesypou, pokud mají servis jak mají mít.
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
V tom autě je 4-kvalt, je to 2,0, ne 3,0.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Docela by mě zajímaly kilometry a jestli původ CZ, nebo dovoz (takže nutnost vynásobit km koeficientem 2-3). Protože až takový fail automatu u Subaru vidím taky poprvé.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
CoZmo asi myslel kvalty vcetne zpatecky
Ani s jeho teorii prestavby na manual nesouhlasim, za prvy to urcite neni zadna p.del a za druhy to nebude nic levnyho. Moznou prestavbou na manual bych se vubec nezabyval.
Tipoval bych na nejaky vyhradne mechanicky problem uvnitr, neco jako vylomeny zub, neco, co dokaze znemoznit otaceni a naopak zpusobi zablokovani kol. Tezko treba problem s hydraulikou, opotrebovane lamely ci brzdove pasy.
V kazdem pripade ta prevodovka bude muset ven, byt otevrena, pak pripadne opravena, zavrena a namontovana zpet. To s nejvetsi pravdepodobnosti bude stat desitky tisic. Tady je opravdu kazda rada "draha", to auto cele uz nema kdovijakou vysokou cenu.
Ani s jeho teorii prestavby na manual nesouhlasim, za prvy to urcite neni zadna p.del a za druhy to nebude nic levnyho. Moznou prestavbou na manual bych se vubec nezabyval.
Tipoval bych na nejaky vyhradne mechanicky problem uvnitr, neco jako vylomeny zub, neco, co dokaze znemoznit otaceni a naopak zpusobi zablokovani kol. Tezko treba problem s hydraulikou, opotrebovane lamely ci brzdove pasy.
V kazdem pripade ta prevodovka bude muset ven, byt otevrena, pak pripadne opravena, zavrena a namontovana zpet. To s nejvetsi pravdepodobnosti bude stat desitky tisic. Tady je opravdu kazda rada "draha", to auto cele uz nema kdovijakou vysokou cenu.
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Jak píše Míra, v dvoulitru je samozřejmě 4 AT. Určitě bude levnější varianta zkusit sehnat jinou převodovku, než opravovat.
Zkus Subaru-Kladno nebo Subatech.
Převodovka jako taková bude určitě stejná u 2,5 , jen netuším, zda je tam stejný stálý převod. To půjde dohledat někde v manuálu.
Zkus Subaru-Kladno nebo Subatech.
Převodovka jako taková bude určitě stejná u 2,5 , jen netuším, zda je tam stejný stálý převod. To půjde dohledat někde v manuálu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
taky jsem prisel pred mesicem o auto, blbe to rozdejchavam, ale videl bych to tak, ze to dopadlo jeste dobre, mohlo se to kousnout v pravotocive tocce a v protismeru kamion. a tady se do mne pustili, ze jsem tam asi lil spatny olej, prdlacky. Nakonec jsem si precetl cely vlakno, abych se docetl, ze tady clenovi zakukal i motor v novem STIcku a nevi se proc.
...
samozrejme, ze vim proc, jsou to jenom stroje a obcas se nekomu vyserou fatalne. Rozpadlou manualni prevodovku na zanovni impreze resil i muj servisak-subarista, byvaly automobilovy zavodnik, takze predpokladam, ze s tim umel
...
tipuji unavu materialu a nejakej vylomenej zub. Nechat odhadnout cenu pripadne opravy, vynasobit nejakym koeficientem realnosti jak u dopravnich staveb a kdyz se to bude blizit bazarovym cenam, tak poslat na vrak a koupit jiny. V pripade nasranosti i jinou znacku
...
samozrejme, ze vim proc, jsou to jenom stroje a obcas se nekomu vyserou fatalne. Rozpadlou manualni prevodovku na zanovni impreze resil i muj servisak-subarista, byvaly automobilovy zavodnik, takze predpokladam, ze s tim umel
...
tipuji unavu materialu a nejakej vylomenej zub. Nechat odhadnout cenu pripadne opravy, vynasobit nejakym koeficientem realnosti jak u dopravnich staveb a kdyz se to bude blizit bazarovym cenam, tak poslat na vrak a koupit jiny. V pripade nasranosti i jinou znacku
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Nerozumim tomu, ale pokud vymenu, tak ze stejnyho typu, pac pak se s prekvapenim zjisti, ze tohle je trochu jinak a tohle nepasuje a konektory kabelaze nesedi a uz to skoro jede ale jen se nedari zhasnout kontrolku, takze to neprojde STK, atd. neni to manual
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
- Jméno a příjmení: Rostislav Poncza
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Je to 4kvalt. Vím, čem jezdím . To auto má dle tachometru nyní 304.000 km. A samozřejmě buh ví kolikrát stočený. Znám to ještě z likvidace, když jsem dělal na pojišťovně, kolik aut je stočených. Vzpomněl jsem si na to, že v TP mám rovněž zápis, oprava autom. převodovky. Do subatechu jsem psal, bude potřeba přesný typ převodovky, ale momentálně nejsem u auta, a jinak krom rozkodování podle servisního manuálu to nezjistím. Ze Subaru-Suzuki z Prahy mi technik řekl, že sedí i z onoho 2.5 L. Ale zase, nemusí něco sedět, konektory atd. Našel jsem kousek ode mne přes polské allegro jednu. Prodejce má dobré hodnocení, tak by i mohla být v pořádku, tak uvídíme. Jinak, auto si chci nechat. Krom této závady jsem byl s ním max. spokojen bez jakéhokoli problému, krom hůčících ložisek, kdy jedno bylo den před tím vyměněno. Netušíte jakou koncovku souboru videa zde vezme web, abych ho vložil ?
.
.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16148
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Jedině nahrát na YT a sem dát odkaz.Krťas píše: Netušíte jakou koncovku souboru videa zde vezme web, abych ho vložil ?
.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
z Polska jsem si kdysi nechaval zasilat levne vyfuky a spokojenost, ale drazsi veci nevim, vzdycky si vzpomenu na zakazanou reklamu : vymename, vymename, fsecko mame, telefon amerikanskij... . Pokud se to bude zachranovat vymenou, tak by asi bylo rozumnejsi vzit dil u nas, kvuli pripadne reklamaci. A jeste asi rozumnejsi nechat to na servisu, ktery to bude delat. Vim jak jsou servisaci radi, kdyz jim tam clovek priveze dily a neco s tim udelejte. Takhle to bude jejich problem, kdyz to nebude pasovat