náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110 kW
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
No ono opravovat manuál taky není žádná sranda. Záleží, jak se k tomu přistoupí a jak se v tom člověk vyzná. Najdeš tady z poslední doby hned 2 případy, kdy kluci prakticky svépomocí vyměnili solenoidy za pár korun a auto jezdí vesele dál.
To, co jsi ukazoval na tý tvojí převodovce není moc "sebemenší problém" a už vůbec to není problém specifickej pro automat. Vysraná mechanika, zničený ložiska, ochroupaný zuby... To by tě stálo možná desítky tisíc i na manuálu a tam se to může podělat úplně stejně. Ten tvůj pohled chápu, protože se s tím už nějakou dobu vztekáš, ale za to fakt nemůže to, že je to automat.
Ohledně řazení, tak směrodatná je ta páka, kterou hejbe volič. To táhlo od voliče k páce na převodovce je taky potřeba seřídit, aby aretační polohy voliče seděly správně právě s polohou tý ovládací páky. Ta páka dělá jak mechanický záležitosti (např. parking pawl), tak je na ní snímač polohy. Je potřeba, aby indikátor zařazenýho režimu na palubce seděl správně s polohou voliče.
Jako budu se už poněkolikátý opakovat, ale servisní manuály od subaru jsou fakt dobrý a je v nich všechno tohle popsaný. Absolutně nechápu, proč má každej pocit, že někde na fóru mu poraděj líp, než mu "poradí" výrobce vozidla. Jako chápu, když se někdo ptá na zkušenosti a různý zlepšováky, ale ptát se na fakta a daný technický věci je fakt na hlavu.
Jsou tam popsaný i ty konektory a piny na řídících jednotkách, pro všechny motorizace. Najdeš si jenom správnej ročník a správnou destinaci (EDM, Evropa) a pak to srovnáš. Jako od stolu ti nikdo neporadí, jestli máš blbě vedení nebo ne. Stejně jako z nula informací ti nikdo neporadí, proč to netočí.
To, co jsi ukazoval na tý tvojí převodovce není moc "sebemenší problém" a už vůbec to není problém specifickej pro automat. Vysraná mechanika, zničený ložiska, ochroupaný zuby... To by tě stálo možná desítky tisíc i na manuálu a tam se to může podělat úplně stejně. Ten tvůj pohled chápu, protože se s tím už nějakou dobu vztekáš, ale za to fakt nemůže to, že je to automat.
Ohledně řazení, tak směrodatná je ta páka, kterou hejbe volič. To táhlo od voliče k páce na převodovce je taky potřeba seřídit, aby aretační polohy voliče seděly správně právě s polohou tý ovládací páky. Ta páka dělá jak mechanický záležitosti (např. parking pawl), tak je na ní snímač polohy. Je potřeba, aby indikátor zařazenýho režimu na palubce seděl správně s polohou voliče.
Jako budu se už poněkolikátý opakovat, ale servisní manuály od subaru jsou fakt dobrý a je v nich všechno tohle popsaný. Absolutně nechápu, proč má každej pocit, že někde na fóru mu poraděj líp, než mu "poradí" výrobce vozidla. Jako chápu, když se někdo ptá na zkušenosti a různý zlepšováky, ale ptát se na fakta a daný technický věci je fakt na hlavu.
Jsou tam popsaný i ty konektory a piny na řídících jednotkách, pro všechny motorizace. Najdeš si jenom správnej ročník a správnou destinaci (EDM, Evropa) a pak to srovnáš. Jako od stolu ti nikdo neporadí, jestli máš blbě vedení nebo ne. Stejně jako z nula informací ti nikdo neporadí, proč to netočí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
To jsou naprosto zbytečné dotazy. Bez připojení se k TCU a vyčtení co hlásí se nikam neposuneš.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
- Jméno a příjmení: Rostislav Poncza
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Já to kluci vím. Už mě to všechno štve. Udělám jednu nákladne drahou věc, k ničemu . Neustále jen dělám pokus a omyl. A to pěkně draho. Volám do Subaru i ostatním zdatnym fachmanum co se v Subaru vyznají, ale bohužel nikdo nedělá automaty aby mi řekli , jo muzes tam dát tohle a tohle , musíš udělat tohle a tohle. Znalec na Subaru mi řekl že pokud patice i celá převodovka sedí, tak nebude problem. Dnes mu volám že to nejede a on mi rika a ptá se jaký mám model. Řeknu že 2008 a převodovka z 2007. Prý já mám facelift s padly pod volantem a že to má řídící jednotka od převodovky nemusí vzít. Hlavně že předtím nebyl problem. Prý by ch měl mít i tu jednotku co je pod přístrojovkou. Ale auto bylo sešrotováné. A další věc , kdokoliv na internetu či jinde, nikdo nemá u automatu nafocenou nějakou jednotku k tomu. Nikde jsem to nevidel. Tak jsem blázen já nebo všichni prodávají bezcenné kusy, když k tomu nedávají jednotku . Neustále do toho sypu jen peníze a nemá to výsledek. V servise Subaru ve Frýdku mi nebyli ani schopni rozhodovat podle čísla převodovky o co se jedná. Takový to je servis. Opravdu hledat znalejsiho odborníka je nad lidský úkon ....Honzo , jestli tě můžu požádat. Nemohl bys mi v tom servisnim manuálu nebo mě odkázat a najít ono zapojení kabelů těch dvou hlavních patic převodovky ? Možná mám jiný manuál ( v angličtině ) píšeš že tam jsou všechny motorizace. Já je nenašel. Děkuji
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Nojo, když von je dneska odborník každej. Dělat něco metodou pokus omyl může mít relativně dobrou úspěšnost, ale záleží to na počtu možných kombinací. Když je těch variant moc, tak to ztrácí smysl a chápu tu tvojí frustrovanost. Přejít na nějakej vhodnější postup - víc konkrétní a specifickej - chtělo už dávno.
Manuály najdeš tady - https://subarufanclub.cz/wiki/navody/servisni_manualy
Stáhni si EDM MY2007 a EDM MY2008. Teda ověř si ve VIN, že jsou to fakt ty odpovídající modelový roky. Nezáleží na roku uvedení do provozu, ale na tom, co je ve VIN (tuším 11. znak).
Jestli říkáš, že jedno je předfacelift, tak to má někdo bordel v těch rocích. MY2007 je už pofacelift a mohl bejt klidně vyrobenej už někdy v roce 2006. Spíš MY2008 se lámal ten 2.0 motor, ne? Beztak pádla u 2.0R byly až od MY2008, ale třeba u 3.0R už s faceliftem (tedy MY2007).
Každopádně v těch manuálech to všechno je. Vykopírovávat to sem nebudu, to nemá smysl.
Tady máš nápovědu. Když se něco liší pro různý motorizace třeba v elektrice, tak je to uvedený ve schématech zapojení nebo třeba v těch tabulkách s pinoutama jednotek. Ale ty bejvaj dost dlouhodobě stejný.
Pokud se liší nějakej konektor nebo třeba zámek v něm, tak to má zřejmě nějakej důvod - třeba, že ten pinout není kompatibilní.
Manuály najdeš tady - https://subarufanclub.cz/wiki/navody/servisni_manualy
Stáhni si EDM MY2007 a EDM MY2008. Teda ověř si ve VIN, že jsou to fakt ty odpovídající modelový roky. Nezáleží na roku uvedení do provozu, ale na tom, co je ve VIN (tuším 11. znak).
Jestli říkáš, že jedno je předfacelift, tak to má někdo bordel v těch rocích. MY2007 je už pofacelift a mohl bejt klidně vyrobenej už někdy v roce 2006. Spíš MY2008 se lámal ten 2.0 motor, ne? Beztak pádla u 2.0R byly až od MY2008, ale třeba u 3.0R už s faceliftem (tedy MY2007).
Každopádně v těch manuálech to všechno je. Vykopírovávat to sem nebudu, to nemá smysl.
Tady máš nápovědu. Když se něco liší pro různý motorizace třeba v elektrice, tak je to uvedený ve schématech zapojení nebo třeba v těch tabulkách s pinoutama jednotek. Ale ty bejvaj dost dlouhodobě stejný.
Pokud se liší nějakej konektor nebo třeba zámek v něm, tak to má zřejmě nějakej důvod - třeba, že ten pinout není kompatibilní.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49205
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Rosťo poslal jsem dotaz, co jsi mi psal mejem Alešovi. Čekám na odpověď.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5167
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
přeju pevné nervy a celkem obdivuju tvoji vytrvalost, neumím poradit , ale co vím tak do subaru F-M bych nejezdil , nechci jim křivdit a pomlouvat je, ale za sebe prostě nedoporučuju, to samé Mija Brno , to myslím raději Proturbo ve Frýdku, ale jestli si ví rady i ohledně automatu to netuším a spíš si myslím že né , ale třeba se pletu a nebo možná budou vědět na koho se obrátit
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
- Jméno a příjmení: Rostislav Poncza
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Ahoj Honzo, dekuji za schémata a vůbec návody. Jakmile budu mít trošku času vrhnu se na to. Včera jsem byl u auta. Ještě jednou jsme to zkoušeli , ale nic. Na sto pero to bude v těch rozdílných platících a samozřejmě zapojení kabelů u voliče na pravé straně prevodovky. Na mě převodovce resp. mé patici je vodičů devět a na té nové dvanáct tak snad se mi to podaří a nenastane žádny výrazný problem. Snad už to bude ta poslední věc , na které stojím.
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
- Jméno a příjmení: Rostislav Poncza
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Rovněž i tobě Tome tady děkuji :o)
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 144
- Registrován: sob zář 05, 2020 2:18 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Ostrava
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Chápu, že se v tom vrtáš sám, ale můžeš zkusit v Ostravě pana Pechu (O-Hrabuvka) nebo Prajslera (O-Vítkovice). Osobní zkušenost nemám, jen z doslechu že jsou prý dobří. Pecha jezdí pro převodovky do polska.
Subaru servis jedině Opava (pan Iglár). Ostrava ani Frýdek nestojí za nic.
Subaru servis jedině Opava (pan Iglár). Ostrava ani Frýdek nestojí za nic.
Subaru Outback 2,5i AT 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 40
- Registrován: pát črc 17, 2020 12:04 am
- Jméno a příjmení: Rostislav Poncza
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Ahoj, p. Pechu už znám, tento mi chtěl celou převodovku dělat za 45000 cca. Z tohoto člověka celkově nemám dobrý pocit. S panem Prajzlerem jsem mluvil. Řekl jsem mu celou mou situaci, že mám naprosto stejnou převodovku koupenou a nahouzenou na autě a že jsou pouze jiné patice na autě. Tento mi řekl, ať přehodím ze staré převodovky vnitřek ( mozek ) automatu, tam co jsou solenoidy a nemusím řešit žádné přepínování. Už jsem si myslel, že je vyhráno. Jenže. Já mám bohužel pouze jiný i tenvolič z boku převodovky. To je na převodovce snad jediné co se liší. Prostě svůj řadič, který pracuje na nejspíše el. magnetickém podnětu je společně i s paticí, která je jiná. Bohužel. Tím pádem je pro mě jediná možnost ten kabel přepinovat, ale bohužel v servisním návodu je rozbor jen horní část 12místné patice pro mou novou převodovku, ale spodní část, kde je 12 pinů nepíšou, Rovněž budu potřebovat i rozbor mé staré 9 pinné patice. Budu muset napsat přímo do subaru, aby to zjistili. Když toto nevyjde, tak pak už je jen jediná možnost a to pro mě opět nákladná, sundat tu převodovku novou a vše překopat do skeletu staré. Jen kvůli jednoho konektoru řadiče. Mě už fakt trefí. Kdyby náhodou měl nebo věděl, kde sehnat rozepsání těch spodních patic k voliči, budu fakt moc rád. Díky moc. Přeji všem hezký víkend.
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: náhlé zničení 4 st. automat. převodovky (?) - 2.0R, 110
Krťasi, zkus napsat panu Čermákovi do Freye ve Stodůlkách, co se týče tvého problému s paticemi. pevný nervy přeju.