Jak správně používat CVT
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 595
- Registrován: sob črc 10, 2010 7:09 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Docekal
Re: Jak správně používat CVT
To L je vhodne na tahani a nebo na jizdu ve snehu a terenem...prevodovka ti neradi rychlosti jako na D a motor ma vyssi otacky...je to neco jako bylo u starsich aut overdrive
Re: Jak správně používat CVT
Zrovna som to tam dopisal, lebo co som pozeral, tak to budu asi len ine pomery, viac do pomala.SWRT píše:To L je vhodne na tahani a nebo na jizdu ve snehu a terenem...prevodovka ti neradi rychlosti jako na D a motor ma vyssi otacky...je to neco jako bylo u starsich aut overdrive
Re: Jak správně používat CVT
Nechci kecat, ale overdrive je přesnej opak. Režim pro cestování víceméně stabilní rychlostí, kdy otáčky motoru naopak klesají kvůli spotřebě. Technicky řešený blokováním měniče a/nebo řazením převodu 1:1 z motoru na výstup převodovky, aby se minimalizovaly ztráty na převodech atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 595
- Registrován: sob črc 10, 2010 7:09 pm
- Jméno a příjmení: Daniel Docekal
Re: Jak správně používat CVT
Mas pravdu...je to presny opak....u pickupu se davalo overdrive off
- Tiger
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1206
- Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš V
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně používat CVT
Na tahání asi jo, ale na terén a sníh tam je podle mě X-mod. Měli by to mít 1.6, nevím jestli i základní Active, ale na těch Us forech píšou, že to měli už Forestři s CVT ve 2014SWRT píše:To L je vhodne na tahani a nebo na jizdu ve snehu a terenem...prevodovka ti neradi rychlosti jako na D a motor ma vyssi otacky...je to neco jako bylo u starsich aut overdrive
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
- davidherda
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5786
- Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
- Jméno a příjmení: David Herda
- Bydliště: podhradí Křivoklátu
Re: Jak správně používat CVT
X-mode má XV od roku 2018Tiger píše: Na tahání asi jo, ale na terén a sníh tam je podle mě X-mod. Měli by to mít 1.6, nevím jestli i základní Active, ale na těch Us forech píšou, že to měli už Forestři s CVT ve 2014
Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Re: Jak správně používat CVT
K tomu Overdrive, aby ste sa nehadali
https://atracom.blob.core.windows.net/w ... uction.pdf
https://atracom.blob.core.windows.net/w ... uction.pdf
Re: Jak správně používat CVT
Hezkej materiál. Tady se termín "overdrive" používá ve stejném smyslu - převod 1:1, ale díky konstrukci může být klidně i dorychla a ničemu to nevadí. Variátoru se člověk stejně nevyhne, pokud by tam nebyla nějaká oklika, mechanický přemostění. U klasických AT s planetovkama se to pozamykalo tak, že se vše točilo přímo, aniž by šel moment přes převody. Nevím, jestli podobnej princip měly historicky i nějaký manuální převodovky.Makovica píše:K tomu Overdrive, aby ste sa nehadali
https://atracom.blob.core.windows.net/w ... uction.pdf
U 5AT je čtyřka 1:1 a pětka dorychla, což je poměrně obvyklý i u manuálním převodovek. Takže to je v podstatě taky overdrive (ta čtyřka - pětka do rychla je fajn pro snížení otáček motoru, ale už se to zase točí přes převody, takže se neušetří na tření).
Akorát nevím, proč jsme se dostali k overdrive od brzdění motorem. Tam větší roli hraje spíš to, že řetěz variátoru dokáže efektivně jenom tlačit a táhnout ne, ne? Teda myslím, že u Lineartronic je tlačnej. Abych zase nekecal.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tiger
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1206
- Registrován: úte črc 16, 2013 12:27 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš V
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně používat CVT
Tak teď jsem se zastavil u Freye a prodejce mi potvrdil moji doměnku.
Je to u motorů 1.6, takže to bude asi i u Imprezy ( tvl to jméno tomu fakt neměli nechávat) a je to skutečně taková berlička proti režimu M s pádlama a virtuálníma stupněma, kterej je u dvoulitrů a e-Boxerů. 1.6 fakt nemá virtuální stupně a je zajímavý, že ta převodovka je jinak stejná u 1.6 i 2.0 označení TR580.
V podstatě to pozdrží změnu převodového poměru a pustí motor do vyšších otáček (samozřejmě, že elektronika si ohlídá aby to nešlo do červenejch), takže je to použitelné při jakékoliv rychlosti a nejenom coby brzdění motorem, ale lze to využít i v případě potřeby většího zrychlení pro předjetí atd. Nelze to používat dlouhodobě, ale v určitých situacích to těm 84kW se 150Nm může pomoct a pomůže. Nepřepne se to samo do D jako u dvoulitra když se drží dlouho jedna rychlost a začne mít tendenci k přetáčení. Takže skutečně jen pro krátkodobé použití a vrátit zpět do D.
Celkem mě překvapuje, že je tady dost majitelů 1.6tek a nikdo nemá zkušenost.
Tak praxe ukáže, jak je to použitelný, snad už jen 14 dní
Je to u motorů 1.6, takže to bude asi i u Imprezy ( tvl to jméno tomu fakt neměli nechávat) a je to skutečně taková berlička proti režimu M s pádlama a virtuálníma stupněma, kterej je u dvoulitrů a e-Boxerů. 1.6 fakt nemá virtuální stupně a je zajímavý, že ta převodovka je jinak stejná u 1.6 i 2.0 označení TR580.
V podstatě to pozdrží změnu převodového poměru a pustí motor do vyšších otáček (samozřejmě, že elektronika si ohlídá aby to nešlo do červenejch), takže je to použitelné při jakékoliv rychlosti a nejenom coby brzdění motorem, ale lze to využít i v případě potřeby většího zrychlení pro předjetí atd. Nelze to používat dlouhodobě, ale v určitých situacích to těm 84kW se 150Nm může pomoct a pomůže. Nepřepne se to samo do D jako u dvoulitra když se drží dlouho jedna rychlost a začne mít tendenci k přetáčení. Takže skutečně jen pro krátkodobé použití a vrátit zpět do D.
Celkem mě překvapuje, že je tady dost majitelů 1.6tek a nikdo nemá zkušenost.
Tak praxe ukáže, jak je to použitelný, snad už jen 14 dní
Subaru XV 1.6 84kW CVT MY20 Comfort
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05 ADV Comfort
ex Subaru Forester SF 2.0 92kW MT MY99 ADV
Honda SH150i 2022
Triumph Tiger 955i MY01
- jiko01
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 133
- Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak správně používat CVT
Ale jo, zkušenost mám pozitivní, používám občas při sjíždění svahu, chová se to jak popisuješ, přestaví se převodový poměr asi tak pocitově o jeden rychlostní stupeň a oproti D nemusíš tolik pribrzdovat..lépe to i zrychluje, ale tam to není až tak znát...jinak vítej i když coby čekatel.
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850