Sháním Outback III

Inzeráty zakončené úspěšným prodejem/nákupem, které jejich majitel nevyžaduje smazat (prosíme o uvážlivé požadavky na smazání, pokud vlákna obsahují obecně užitečné informace). Inzeráty bez odezvy majitele starší jednoho roku.
Odpovědět
nivviri
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 122
Registrován: úte čer 16, 2020 3:26 pm
Jméno a příjmení: David Tulach

Sháním Outback III

Příspěvek od nivviri »

Zdravím všechny,

Po tom, co jsem vzal sen o novějším Volvu V70 (nechci riskovat moderní common rail diesel) jsem došel k tomu, že jedinou sympatickou alternativou bude Outback :-) převodovka je jedno, možná spíš automat.
V motorizaci netuším, jestli je lepší 2.5 nebo 3.0 (H6).

Padly mi do oka modely 2004-2007, sweetspot mezi cenou a množstvím auta.
Zítra si jdu do AWD prohlédnout tento kousek: http://www.awd.cz/autobazar/autobazar/s ... 004-detail

První otázka, je rozumné koukat po bazarech nebo raději soukromé inzerce? Myslím primárně co se týče výhodnosti ceny (kde se pohybuje rozumná nabídka v r2020?).

Trochu mě pak zaráží rozdíl v ceně mezi těmito dvěma inzeraty, kde auta mají najeto skoro stejně, akorat 2x jinde nacenene:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... y/18746440
https://www.sauto.cz/osobni/detail/suba ... y/18657871

Je tam něco, co nevidím?

Jinak samozřejmě ocením nabídky [SUBARU]
Uživatelský avatar
Karel555
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 116
Registrován: stř kvě 27, 2020 3:28 pm
Bydliště: Mikulov

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od Karel555 »

Ahoj, rozdíl v ceně těch dvou inzerátů bude dán asi hlavně ročníkem - rozdíl 5 let je celkem dost. Jinak sháním momentálně stejné auto v podobném ročníku. Co jsem byl po bazarech, tak nezáleží moc na stavu auta, spíš jako na chamtivosti prodejce - viz tato plečka za 110 000 http://autosoft.cz/detail_inzerat.php?i ... 8&zBazaru= - svítí kontrolka motoru, bliká tempomat, dodělaný popraskaný interiér s odlupujícími panely, celkem shnilý podvozek, polofunkční centrál, rozbitý zadní stěrač a spousta dalšího... Na druhou stranu jsem byl kouknout na krásný outback za 75 000 podobného ročníku, ale už byl rezervovaný a někdo mi ho vyfouknul. Takže si myslím, že bazar klidně, ale chce to mít dobré povědomí o cenách vozů a o věcech, co si je potřeba hlídat....a smlouvat.
Outback 2004, 2,5
Impreza 2001, 1.6
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14844
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od Tapan »

Tak to druhé je mladší, faceliftovaný model (zvenku hezčí, modernější rádio, prý horší sedačky, což je ale subjektivní). Facelift mívá xenony, ale to tento nemá. Jinak pár desítek tisíc rozdílu ceny udělá i optický stav auta - odrbaný nárazník od parkování, sem tam nějaký důlek na blatníku či dveřích a to auto se prodává o dost hůř. Stav interiéru to samé.
Jinak jestli ti nevadí automat a spotřeba přes 10 litrů, tak 3.0 je lepší volba. Bohužel s oběma motory je to vždy trochu sázka do loterie. 2.5 je náchylná na vyšší spotřebu oleje, což poznáš až delším používáním po koupi. Oba motory trpí na těsnění pod hlavou, což se poznat dá, ale nikdo ti už nezaručí, že když při koupi bylo v pohodě, nečeká tě to za půl roku. Jinak trpí na problémy se zámky dveří (nejdou klikou otevřít zevnitř ani zvenku, jde to ovšem po rozebrání rozhýbat, takže oprava teoreticky svépomocí za nula), dal bych pozor na stav brzd a tlumičů, protože budeš-li to řešit na celém autě a bude-li to dělat servis, jsi už na desetitisících. Na druhou stranu když kupuješ 15 let starý auto, musíš se spotřebními věcmi počítat. U manuálních převodovek se ve 200 tisících km taky už obvykle dělá spojka. Dvojhmota je dost drahá, ale dá se vyměnit za jednohmotu z Forestera. Automaty jsou spolehlivé, když bude řadit pěkně při projížďce, bude asi v pořádku, ale po koupi bych vyměnil ATF kapalinu. No a taky kouknout na korozi, u těchhle ročníků by to ještě neměla být taková tragédie.
To je tak všechno, co mě k tomu autu napadá.
Ta emveho nabídka tady na fóru takhle na první pohled vypadá dobře. Obecně se v inzerci dá koupit spolehlivé auto s minimem investic i bezedná kasička. Těžko radit, jestli bazar nebo soulromník, ale když bazar bude prodávat auto za 80, je jasné, že majitel za něj víc jak 60 nedostal / nedostane a v tom případě bych zázraky nečekal.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
nivviri
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 122
Registrován: úte čer 16, 2020 3:26 pm
Jméno a příjmení: David Tulach

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od nivviri »

Tapan píše:Tak to druhé je mladší, faceliftovaný model (zvenku hezčí, modernější rádio, prý horší sedačky, což je ale subjektivní). Facelift mívá xenony, ale to tento nemá. Jinak pár desítek tisíc rozdílu ceny udělá i optický stav auta - odrbaný nárazník od parkování, sem tam nějaký důlek na blatníku či dveřích a to auto se prodává o dost hůř. Stav interiéru to samé.
Jinak jestli ti nevadí automat a spotřeba přes 10 litrů, tak 3.0 je lepší volba. Bohužel s oběma motory je to vždy trochu sázka do loterie. 2.5 je náchylná na vyšší spotřebu oleje, což poznáš až delším …
Díky, super pointy!
Je to pravda s tím vzhledem. O dvojhmotě jsem četl, jsem rád, že mám potvrzené, že to jde prohodit.
Nějaký škrábanec v plastu nevadí, v karoserii už asi ano. S tlumiči apod tak nějak počítám jako se součástí pořizovací ceny ojetého auta :-) Na ten emveho Outback jsem taky zvědavý.

Spotřeba přes 10l mě trochu děsí, ale říkám si, že pokud bychom po roce viděli nájezdy nad 30k km, zvážil bych LPG konverzi... Někde jsem tu ale zahlédl, že na tu ta 3.0 moc vhodná není.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16147
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od quickly »

Co se týče spotřeby, tak záleží na skladbě cest, stylu jízdy. H6 je lepší na delší trasy, na plyn je lepší 2.5
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od spm »

S tlumiči akorát pozor na jednu věc, že u tohohle outbacku jsou na zadku samonivelační tlumiče. Narozdíl od forestra nějak dramaticky neodchází a vydrží dost dlouho. Ale... nový samonivelační tlumič stojí nějaké ne úplně křesťanské peníze (orientačně něco jako 15kKč jeden, jen za tlumič bez práce). Dá se to vyměnit za klasické normální tlumiče v nějakých normálních cenových hladinách, ale z luxusního pohodlného auta se pak stane uskákaná koza :-DDD (abych teda úplně nekecal, při mém posledním rozhovoru v servisu mi tohle bylo rozporováno s tím, že auto s přestavbou na obyč tlumiče sice bude o trošku tvrdší, ale reálně se z toho "uskákaná koza" stane i po výměně za samoniveláky, protože každej ty tlumiče mění až ve chvíli, kdy jsou úplně mrtvý a auto se na nich houpe a v tu chvíli i nový originál tlumič s novou pružinou je tvrdší).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
pietro235
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: pon kvě 01, 2017 5:13 pm
Jméno a příjmení: Peter Vido
Bydliště: Púchov, SR

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od pietro235 »

Zadné tlmiče-niveláky sa dajú vymeniť napríklad za set pružín a tlmičov od pedders suspensions za cca 9000Kč. Sám ich mám (a nie som jediný) a nie je to teraz vôbec uskákaná koza. Niektorí písali, že plne naložené auto je na nich vraj neovládateľné ale to neviem posúdiť. Ak by som mal maximálne naložené auto, tak s tým predsa nepôjdem ako závodník. Moje auto bolo pred výmenou ako húpací koník, stačilo ak trošku silnejšie zafúkal vietor a bol som ako na hojdačke. Teraz je to v pohode.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49183
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od VDC »

Podle mě hledat jakoukoliv nabídku někde na netu, když je tu emveho H6 je nesmysl. Kdybych řešil Outbacka, tak bych bez přemýšlení to jeho okamžitě koupil, protože jsem si naprosto jistej, že zrovna tenhle člověk nemá nejmenší potřebu něco tajit.

Pohon H6 je to nejlepší, co kdy u Subaru vymysleli. A motor taky. Jasně, při nájezdu kolem 200 padají těsnění pod hlavami, ale to píše emve, že bylo řešeno.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od spm »

Jinak plyn do 180kW spíš ne-e... ale zase v téhle generaci při delších trasách a neskákání po městě s tím pod 10 půjde jezdit normálně...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od mirekst »

Doporučuji s vybraným autem zajet na kontrolu tam, kde tomu opravdu rozumí. V AWD i v Emil Frey (oba autorizované servisy subaru) takovouto kontrolu dělají, cena je kolem 1000.- Kč a trvá to něco přes hodinu. Dostaneš nezávislý pohled na auto.
Ten Outback H6 v AWD to už má dokonce za sebou - tam přímo vidíš co našli (http://www.awd.cz/files/protokoly/206.pdf), takže stačí projet.

Osobně - doporučuji H6. Protože pokud si pořídíš jakékoli subaru, tak brzy dostaneš subaru nemoc - koupíš si modrý hrneček, modré tričko, modrou čepici, začneš mávat na každé subaru které jede kolem i když sedíš v autobusu a začneš hledat na webu inzerát na pěknou H6. Pokud rovnou máš tu H6, tak si ušetříš ten první stupeň.
Pak tě čeká už jenom nejvyšší stádium nemoci, kdy začneš hledat SpecB nebo Libero. Obojí je prakticky nesehnatelné, takže máš vystaráno o zábavu.

A rozdíl mezi 2.5 a 3.0 není jenom v motoru, ty auta se chovají jinak. V AWD mají i pěknou 2.5 (http://www.awd.cz/autobazar/autobazar/s ... 7-1-detail), zkus si je projet chvíli po sobě. 3.0 je výrazně lepší.
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22730
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od spm »

mirekst píše: Pokud rovnou máš tu H6, tak si ušetříš ten první stupeň.
Pak tě čeká už jenom nejvyšší stádium nemoci, kdy začneš hledat SpecB nebo Libero. Obojí je prakticky nesehnatelné, takže máš vystaráno o zábavu.
To je hrozný, jak si tu ze mě a Štěpána (ikdyž ten to vzal obráceně) furt někdo dělá srandu :-DDD :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14844
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od Tapan »

Vždyť mají pravdu. Buď to začne nevinně a skončí to úchylnou sbírkou divných užraných aut, nad kterými většina populace kroutí hlavou, nebo první Subaru výhodně koupíš v naftě a pak nechceš o té automobilce už nikdy ani slyšet (akorát Herďas to vzal obráceně) :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1744
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od Cliffer »

Tak kdo hledá ten najde. 2.5 jsme hledali od listopadu do dubna a nakonec se povedla. Démona 3.0 jsem hledal asi měsíc a urodil se nádhernej kousek, do kterýho jsem opravdu jen sedl a rovnou jezdil.

Motor: 3.0 je úžasnej motor, ale jen s AT. Kolem 200k čeká těsnění pod hlavama. S plynem si moc nerozumí. Někdo ho tu zplynovanýho má, ale je choulostivá záležitost. Na druhou stranu když by se člověk s tím naučil tak by to asi šlo. Já bych to do 3.0 nechtěl. Zabíjí to tu vášeň. Spotřeba mezi 10-11 litrů při dodržení pravidel a není brzda provozu. Teď se mi osvědčilo do toho tankovat kvalitnější palivo. S levnějším palivem spotřeba 10,8 a lehkou nohou, teď s palivem Globus premium a Benzina 95 (standardni) to i přes víc jízd po Praze kleslo na 10,4 a to to naopak tolik nešetřím. Nevím jestli má vliv to že předchozi majitel jezdil jen na 98.
2.5 není špatný motor, pocitově jak 2 litrová atmoška do 100kw u předokolky. V týhle generaci papaj olej (což není chyba ale vlastnost) zlepšilo se to prý od roku 2006. My na 2008 s plynem dolíváme 1-1,5 litru za výměnu (15t km). O těsněních pod hlavama nic nevím (nájezd 240t km - vlastníme od 143t km). S plynem si to rozumí (máme zabudování od prodejce=Viale. Není to nejlepší systém ale funguje. Nějaká větší údržba plynu byla kolem 210t km. Jinak jde se starší 121 kw jezdit 8,6-8,8 v kombu nebo kolem 11 litrů plynu (bez přívstřiku)
Převodovka: 5EAT na 3.0 je v cajku. Samozřejmě mě štve že je to automat :-D a třeba na dálnici občas při menší akceleraci řadí i o 2 stupně. Já na dálnici a okreskách zamykám kvalty a řadím si sám.
Manuál s 2.5 není špatnej ale úplně přesný řazení to není. Doporučuju se naučit pravý meziplyny protože pak to řadilo úplě sametově. Má to redukci (cca čtvrtka). Teď v 240t km jsme od koupě měnili spojku. Pravda že setrvák je drahej ale dle mechanika byl dost v pohodě. Tak se vyměnila jen spojka (za nějakých 5000? Ale nevím přesně) a vesele se jezdí dál.
Se 4EAT zkušenost nemám.
Pohon: Jen upozorňuji že jsou drobné odchylky v koncepci pohonu 3.0, 2.5 AT a 2.5 MT
Zadní tlumiče: Ano jsou to samoniveláky ale dle informací (pokud někdo furt zběsile netahal) tak jsou na výměnu až kolem 300t km. Na obou Oťasech máme přes 240t km a stále drží. Nevím proč ale odpozoroval jsem že pravej zadní vždy trpí víc. Se samonivelákama je to obrovsky pohodlný auto spíš to měka a houpava, ale stále neskutečně jistý i když ho v zatáčkách nešetříš. Standardní tlumiče (například Pedders) s tím fungují dobře ale ten luxus a pohodlí dle názorů trošku ztratí. Už to nebude tak příjemná limuzína.
Facelift: PoFl je
- hezčí (sice věc názoru, ale je hezčí)
- už má dvouzónovou klimu. Je teda neinteligentní ale je. PředFL je jednozóna.
- můze mít xenony (poznáš dle chybějícího kolečka na štelování naklápění
- má přístrojovku v celočerné (předFL je stříbrná a s manuálem to vypadá přímo odporně)
- jiný design volantu a hlavně tlačítek na něm
- u 3.0 palubní počítač součástí budíků
- obecně jsem se dočetl že vychytali několik dalších drobností.

To je co mě teď napadlo po 5 letech výzkumu, zkoušení a provozu. Nejsem plynař (ač jsem provozoval), ostatní by s tímhle poradili líp.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3179
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od dracekvo »

I s 2.5 jde jezdit, pokud člověk je spíše pohodovější řidič.
Na okreskách problém předjet není, jen se musí motor vytočit.
Na dálnici už to na nějaké rychle předjíždění není, ale 140 km/h si to udrží kopec nekopec. Jen to chce navolit ručně 4 rychlost, aby to nemělo v kopci snahu řadit za 3.
Kdyby do 2.5 dávali 5AT, tak by to bylo super vozítko. To je snad jediné co mi na tom autě vadí, že to má jen 4 kvalty.

Já bych osobně šel jen do novější verze. Je tam vyšší šance, že nebude problém se spotřebou oleje.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
mirekst
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 788
Registrován: čtv říj 10, 2013 8:02 pm

Re: Sháním Outback III

Příspěvek od mirekst »

dracekvo píše:Já bych osobně šel jen do novější verze. Je tam vyšší šance, že nebude problém se spotřebou oleje.
Ta spotřeba oleje u 2.5 před cca 2008 (asi, určitě někdo upřesní) je vlastnost, nikoli problém. Prostě se musí kontrolovat (často) a dolévat (občas). Já jsem doléval cca 1-3 litry za 15000 km, bylo to stabilní, záviselo to na podílu krátkých/dlouhých cest.
Vzhledem k nižší spotřebě (8 vs 10) to i tak vyšlo levněji, pokud někomu jde o tuto stránku.
Odpovědět

Zpět na „Ukončené inzeráty (archiv)“