Stránka 6 z 14

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: úte lis 20, 2012 3:22 pm
od catana
"Plavný mód" umí nejnovější automaty od koncernu. Ty při jízdě z kopce vyřadí, když lehce ťukneš na brzdu, tak začnou brzdit motorem. Nicméně nemám pocit, že by to přineslo nějakou zásadní úsporu paliva v reálném světě. Pokud mám volnou silnici tak jedu, pokud někdo jede předemnou, tak se stane málokdy, abych nemusel brzdit motorem.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: úte lis 20, 2012 6:05 pm
od Rolf
romull : Dělali mně to v Blučině : http://www.zp-automatic.cz

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: úte lis 20, 2012 6:58 pm
od Mila69
nzg: zajímavý článek, moc děkuji. Lze zněj vycítit že to pro tu převodavku není tak hrozný, ale nedělat to furt :845: . "Při vyřazování na neutrál a následném opětovném zvolení jízdního režimu za jízdy dochází k prudkým změnám hydraulického tlaku ve spojkové skupině rychlostního stupně..." ....tak to trochu chápu jako předběžná opatrnost, když už bude něco načnutého. Prudká změna pokud jde na tlak na který je to stavěný nemůže sama o sobě nic zničit.

pufko: nevyřazovat ani na křižovatce je už druhý extrém, to se ta převodovka zas zbytečně zahřívá a většina dnešních převodovek si to i hlídá a zhruba po minutě vyřadí sama.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: úte lis 20, 2012 9:53 pm
od hamoun
kazdy sveho stesti strujcem ...

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř lis 21, 2012 9:32 am
od romull
Rolf píše:romull : Dělali mně to v Blučině : http://www.zp-automatic.cz
Rolf: díky za info :pr: , vypadá to dost zajímavě :850:

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř lis 21, 2012 10:13 am
od Mila69
hamoun píše:kazdy sveho stesti strujcem ...
Naprostý souhlas, jen to bohužel často neplatí o neštěstí :1774:
Jinak k tomu vyřazování, je mi jasné že to není pro ni úplně bez rizika, tak to také vnímám a rozhodně to nedělám při vysokých rychlostech a neustále, ale když to někdy považuji za pro mě výhodné tak to prostě udělám a to bez pocitu provinění.
Nejsem teda strojař, ale zatím mi nikdo nedokázal vysvětlit, jak přesně a hlavně jakému dílu převodovky (případně spojení) by to mělo vadit(pokud je v pořádku). Problém je že automatům taky rozumí málokdo. Když se tak ptám automechaniků (těch o kterých se domnívám že nad tím "přemejšlej") tak slýchám něco jako: v podstatě by to vadit nemělo, ale jistej si nejsem, nebo raději bych to nědělal ale vadit by ji to nemuselo.
Každopádně budu rád za jakékoli podměty k zamyšlení, nebo ještě lépe, vysvětlení.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř lis 21, 2012 3:55 pm
od pufko
Mila69 podla mna stačí to čo je napísané v manuále. Nikde sa tam nepíše o vyradovaní do "N" za jazdy, maximálne o zmene zaradeného stupna počas jazdy, akýkolvek iný režim sa radí vždy pri stlačenom pedale brzdy.

Spýtam sa takú blbú otázku, kolko ušetríš tým že vyradíš do "N" ? A odpovedz si na otázku či tie ušetrené peniaze vykryjú prípadnú opravu AT...

To tvoje vyradovanie je len prežitok z čias vozidla s MT prevodovkou, kde to u vozidliel zo vstrekovaním rovnako nemá zmysel

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: stř lis 21, 2012 7:17 pm
od Rolf
romull píše:Rolf: díky za info :pr: , vypadá to dost zajímavě :850:
romul: Není zač, rádo se stalo. Ještě mně při té výměně udělali v ceně diagnostiku převodovky a motoru.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: sob črc 06, 2013 8:53 pm
od thunderace
Přidám moji zkušenost po výměně oleje v AT. Vypuštěno asi 4 litry. Dolito německým olejem tř.H, 5l kanystr asi 900kč. Když jsem řešil kde je filtr AT,všude jen psáno pokud je-vyměnit. Teď jsem ho našel před předním kolem. Originál jsem nesehnal,ale chtěl novej čistej-pasuje tam za pár kaček klasickej motorovej filtr z Clia 1,2. Protože chci aby H6 mazel co nejdýl vydržela udělam každej rok při motoroilu i převodovku ty 4litry a filtr. Teď má najeto 263tkm a AT řadí nádherně,po výměně ještě líp. :supeer:

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: ned črc 07, 2013 6:59 pm
od Fluval
prostě to N tam je jen na přeřazení mezi P a R, případně při poruše at to můžeš natáhnout na valník a neskáčeš přes rychlost, prostě v autě máš taky zpátečku a nejezdíš na ni pořád že? ale můžeš a jak dlouho? :850: Jinak to kopání (spíše taková větší prodleva) mi dělalo na oktávce při řazení z 3 na 4 (většinou až se prohřál) a byl to už olej, který se hlásil na výměnu :845:
Mila69 píše: Naprostý souhlas, jen to bohužel často neplatí o neštěstí :1774:
Jinak k tomu vyřazování, je mi jasné že to není pro ni úplně bez rizika, tak to také vnímám a rozhodně to nedělám při vysokých rychlostech a neustále, ale když to někdy považuji za pro mě výhodné tak to prostě udělám a to bez pocitu provinění.
Nejsem teda strojař, ale zatím mi nikdo nedokázal vysvětlit, jak přesně a hlavně jakému dílu převodovky (případně spojení) by to mělo vadit(pokud je v pořádku). Problém je že automatům taky rozumí málokdo. Když se tak ptám automechaniků (těch o kterých se domnívám že nad tím "přemejšlej") tak slýchám něco jako: v podstatě by to vadit nemělo, ale jistej si nejsem, nebo raději bych to nědělal ale vadit by ji to nemuselo.
Každopádně budu rád za jakékoli podměty k zamyšlení, nebo ještě lépe, vysvětlení.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: sob kvě 24, 2014 12:04 am
od johyyy
Zkusím trochu obnovit téma.

Mám Forestera XT 03 130kw AT, ani už nepamatuju kdy to začalo jestli po výměně oleje nebo po repasi předního diffu ale....
Když mi auto zamkne 4ku a já dobržduju motorem a otáčky klesají pod hranici 2000ot/min tak po následném sešlápnutí plynu odemkne měnič ale dost to kopne(spíš ještě před odemčením), jako by tam někde byla mrška vůle (trošku větší). Když takovou situaci udělám ve větší rychlosti, třeba kolem 3 000ot/min tak to vůbec nepozoruju (teda trošku to cukne ale to jsem bral jako normální).
Nezažil to někdo ?

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: čtv čer 25, 2015 7:58 am
od dracekvo
Ahoj, měl bych dotaz.
Při jízdě z mírného kopce kdy dochází k tomu že hnací síly jsou na přechodu mezi hnáním motorem a bržděním motorem jakoby auto cukne.
Plynem si ten stav ohlídám, ale třeba na tempomat to je znatelnější a dost nepříjemné. Měl už toto někdo? Příde mi to jako nějaká vůle v převodech, ale nikde nic nebouchá, neklepe, nevybruje.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: čtv čer 25, 2015 11:39 am
od HonzaCZ
Tam vždycky nějaká vůle je. Začal bych ale kontrolou vůlí po cestě od převodovky ke kolům ... ložiska, kříže kardanu, uložení kardanu, homokineťáky...

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: pát čer 26, 2015 10:42 am
od suubaru
dracekvo píše:Ahoj, měl bych dotaz.
Při jízdě z mírného kopce kdy dochází k tomu že hnací síly jsou na přechodu mezi hnáním motorem a bržděním motorem jakoby auto cukne.
Plynem si ten stav ohlídám, ale třeba na tempomat to je znatelnější a dost nepříjemné. Měl už toto někdo? Příde mi to …
mám asi to samé a rád bych to řešil. Je to cítit třeba ve městě, udržování padesátky, kdy čtyřka v AT bez plynu zpomaluje a lehkým poklepem na plyn chci lehce zrychlit - pak to cukne. Dělá to i na trojku. Zajímavé je, že pokud takhle několikrát za sebou lehce zmáčknu a pustím plyn, přestanou se "vůle" projevovat. Dokunce mám pocit, že vada není v mechanice, ale v řízení motoru či převodovky.
A dělá to na lpg aji na benzín.

Re: Kopani automaticke prevodovky

Napsal: pát čer 26, 2015 10:49 am
od HonzaCZ
Ještě mě napadá, že by to mohlo dělat zamykání měniče. Při přechodu z tahu do brzdění motorem, pokud nebyl zamknutý, tak by se mohl zamykat a udělat takovouhle neplechu, pokud je tam něco v nepořádku.