Kopani automaticke prevodovky

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Slavek_xxx »

HonzaCZ> mozna tak nekterym starym mechanickym trikvaltum bez jednotky, kde se volicem rovnou ovladaly tahla :845:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od pufko »

Ja vychádzam z toho čo tvrdia ludia čo sa venujú repasom AT, pojem "blbovzdorná" nevypovedá o ničom, lebo niekomu ten "blbovzdorný" AT vydrží 300tkm a niekomu 150tkm, ale ked skúšam to čo "lojzmen" a cítim že to šklbe , tak to asi nebude najvhodnejšie pre AT.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
JRJ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2463
Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od JRJ »

pufko píše: že aby som dal "N" vytočil motor a šupol tam "D" pri vytočenom motore... :713:
Ani takto hloupé zacházení nepovede k protočení kol a ani to převodovce moc neuškodí, protože na N není natlakovaná. Tepve zařazením D se začne natlakovávat a auto se rozjede plynuleji než s odbržděným startem a odbržděný start škodí míň než stall test.
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21977
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od HonzaCZ »

pufko: Ta převodovka je blbuvzdorná tak, že třeba v 60, když tam dáš R, tak se nic nestane (rozumněj nezařadí ho tam). Ale když jedeš krokem, tak už ho to tam dá bez odmlouvání a tím se ta převodovka ničí. A když do toho ještě někdo přidá... Taky údržba, co se týče oleje je důležitá - někdo na něm jezdí 5 let na hrkání po městě, někdo ho mění 1x za rok a jezdí dálnice...
Takže tak reakce na tvojí tezi, že někdo najezdí 150 a někdo 300 tisíc na stejný převodovce. Rozhodně to není kvůli tomu, že někdo si tam z kopce dává trojku a někdo ne :-)

Obecně se AT opotřebovává řazení, čím víc řadí, tím víc se opotřebovává - při každém přeřazení probíhá tření brzd a lamel a ty se obrušují. Náplň převodovky na tomto tření snižuje mechanické opotřebení těch třecích dílů. Takže kvalita a dostatek oleje je podle mě podstatnější, než to, jak moc převodovka řadí, ať už sama od sebe nebo tím, že jí limituju manuálně voličem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Rolf
Nováček
Nováček
Příspěvky: 14
Registrován: čtv lis 15, 2012 8:32 pm
Jméno a příjmení: Rudolf Jílek
Bydliště: Břeclav

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Rolf »

Taky mně to dělalo a bylo to tím, že bylo v převodovce hodně kapaliny ( bývalý majitel " nešetřil " a podle značkovém servisu bylo všechno OK) . Kapalinu jsem odsál, ale protože byla úplně hnědočerná ( po 70tis.) tak jsem se rozhodl pro kontinuální výměnu kapaliny. Je to sice dost drahé (7000,-), ale vymění veškerou kapalinu včetně kapaliny v měniči. Rozpojí trubky na převodovce, zapojí je na přístroj a při chodu motoru kapalinu vymění, dokud jim do té mašiny neteče čistá kapalina. Za půl hodiny bylo vykonáno a AT řadí jako vyměněná.
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od romull »

Rolf: člověče, kde ti to takhle poctivě měnili ???? :670:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od lojzmen »

Já se o něco takového pokusil, na vypuštěné AT jsem povolil filtr a na vteřinu nastartoval. Stříkalo to dost na všechny strany.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Pavel-XT
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: pon zář 07, 2009 7:38 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Pavel-XT »

většinou cukání způsobuje nevhodná viskozita oleje nebo jeho opotřebení, v druhé řadě pak opotřebení pásových brzd. To dovolí zvýšení otáček nad normu přeřazení a řazení je pak doprovázeno cuknutím. Většinnou stačí vyměnit za syntetický olej s malou proměnou viskzity s teplotou. Starší typ hydraulicky řízených převodovek je poměrně pomalý , měl jsem v Impreze 2.0l r.v. 1995, po výměně oleje a seřízení pásový brzdy na 3.st byla jak nová.
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Mila69 »

Nevíte náhodou někdo, jestli může automatu vadit nějak jízda z kopce na N (neutrál), samozřejmě s nastartovaným moterem? Já si myslím že ne, ale nejsem na přesné fungování AT rozhodně žádný odborník.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19165
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od hamoun »

ne, ale bude mu vadit, az mu tam dole budes cpat za jizdy D ...
pokud budes zastavovat, je to jedno :)
škoda superb
ex WRX 2008
romull
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4156
Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
Bydliště: Jemnice, Vysočina

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od romull »

Tak tak jak píše hamoun a vyřazovat u AT na neutrál je zbytečný, úsporu paliva to stejně nepřinese, to spíš problémy.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Mila69
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: sob říj 22, 2011 12:19 pm
Jméno a příjmení: Milan

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od Mila69 »

To je jestli to přinese úsporu paliva je spíše o konkrétní situaci (většinou ano), ale hlavně jsou kopce kde to je velmi pohodlné, neboť kolikrát se zařazeným "kvaltem" to příliš brzdí a člověk střídavě přidává a na N to vychází tak akorát, že není třeba ani brzdit ani přidávat a a člověk si může protáhnout "nohu", teda v mém případě ruku ::-DD: a to je často velký přínos. Jinak to opětovné zařazení, také vnímám jako potenciálně problémové, hlavně ve vyšších rychlostech, ale řikal jsem si že pokud pustím olej do toho měniče, tak to jeho roztočení není úplně zkokové tak z žádným rázům nedojde a jen roztáčím motor.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Uživatelský avatar
nzg
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 521
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha 5 + Susice

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od nzg »

Ja bych tedy za jizdy rozhodne nevyrazoval.
Veril bych tomu, co pisou v tomto clanku:
http://www.kaps.cz/radeji-prevence-nez- ... ality-1249

Co automatu škodí

volba parkovací polohy nebo přesuny mezi D a R, pokud vozidlo ještě úplně nezastavilo

vyřazování na neutrál během jízdy a následné opětovné zařazení

střídavý přesun mezi polohami pro jízdu vpřed a vzad ve velmi krátkých intervalech a pod plynem (typicky při pokusu o vyproštění zapadlého vozidla jeho „rozhoupáním“)

přesun z klidových poloh (P, N) do těch pro jízdu při zvýšených otáčkách motoru – pokusy o protáčení kol při rozjezdech

přetěžování, zvláště u převodovek CVT. Například dlouhé cesty s přívěsem snášejí variátorové převodovky hodně špatně – dochází k jejich nadměrnému namáhání

příliš dynamická jízda s neprohřátou převodovkou
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1679
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od CoZmo »

nzg píše:střídavý přesun mezi polohami pro jízdu vpřed a vzad ve velmi krátkých intervalech a pod plynem (typicky při pokusu o vyproštění zapadlého vozidla jeho „rozhoupáním“)
tohle popravilo muj automat, mohu potvrdit, že tato metoda funguje.

Neni pro jizdu z kopce lepší aplikovat tempomat?
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Kopani automaticke prevodovky

Příspěvek od pufko »

Nepomôže ani tempomat, lebo ak auto spomalí brzdením motora, tak tempomat pridá a pridá takým štýlom ako dupnutie na podlahu - dosť to "šklbe" a vzhladom že ide na poslednom kvalte na nízkych otáčkách tak si kludne aj podradí, vzápetí ubere a znova preradí. Najlepšie je zaradiť nejaký stupen. Nevýhoda starších modelov bez sekvencie je že nemôžu zaradiť 4 stupen, iba tretí a to už môže brzdiť viac ako by vodič chcel.

Do "N" by som rozhodne nevyradoval, neškodí to vyradenie, ale znovu zaradenie pokial je vozidlo v pohybe, najviac škodí preradovanie z "D" -> "N" -> "R" a opačne ak auto nie je v klude, nevyradujem ani na semaforoch to by musela byť fakt križovatka aby sa to oplatilo.
Naposledy upravil(a) pufko dne úte lis 20, 2012 3:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“