Kopani automaticke prevodovky
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Kopani automaticke prevodovky
HonzaCZ> mozna tak nekterym starym mechanickym trikvaltum bez jednotky, kde se volicem rovnou ovladaly tahla :845:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Kopani automaticke prevodovky
Ja vychádzam z toho čo tvrdia ludia čo sa venujú repasom AT, pojem "blbovzdorná" nevypovedá o ničom, lebo niekomu ten "blbovzdorný" AT vydrží 300tkm a niekomu 150tkm, ale ked skúšam to čo "lojzmen" a cítim že to šklbe , tak to asi nebude najvhodnejšie pre AT.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
- JRJ
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2463
- Registrován: pát úno 25, 2011 3:04 pm
- Jméno a příjmení: ヤン ヤクビーク
- Bydliště: Praha
Re: Kopani automaticke prevodovky
Ani takto hloupé zacházení nepovede k protočení kol a ani to převodovce moc neuškodí, protože na N není natlakovaná. Tepve zařazením D se začne natlakovávat a auto se rozjede plynuleji než s odbržděným startem a odbržděný start škodí míň než stall test.pufko píše: že aby som dal "N" vytočil motor a šupol tam "D" pri vytočenom motore... :713:
You cannot imagine the immensity of shit I do not give
Subaru Legacy wagon MY2004
Subaru Legacy wagon MY2004
Re: Kopani automaticke prevodovky
pufko: Ta převodovka je blbuvzdorná tak, že třeba v 60, když tam dáš R, tak se nic nestane (rozumněj nezařadí ho tam). Ale když jedeš krokem, tak už ho to tam dá bez odmlouvání a tím se ta převodovka ničí. A když do toho ještě někdo přidá... Taky údržba, co se týče oleje je důležitá - někdo na něm jezdí 5 let na hrkání po městě, někdo ho mění 1x za rok a jezdí dálnice...
Takže tak reakce na tvojí tezi, že někdo najezdí 150 a někdo 300 tisíc na stejný převodovce. Rozhodně to není kvůli tomu, že někdo si tam z kopce dává trojku a někdo ne
Obecně se AT opotřebovává řazení, čím víc řadí, tím víc se opotřebovává - při každém přeřazení probíhá tření brzd a lamel a ty se obrušují. Náplň převodovky na tomto tření snižuje mechanické opotřebení těch třecích dílů. Takže kvalita a dostatek oleje je podle mě podstatnější, než to, jak moc převodovka řadí, ať už sama od sebe nebo tím, že jí limituju manuálně voličem.
Takže tak reakce na tvojí tezi, že někdo najezdí 150 a někdo 300 tisíc na stejný převodovce. Rozhodně to není kvůli tomu, že někdo si tam z kopce dává trojku a někdo ne
Obecně se AT opotřebovává řazení, čím víc řadí, tím víc se opotřebovává - při každém přeřazení probíhá tření brzd a lamel a ty se obrušují. Náplň převodovky na tomto tření snižuje mechanické opotřebení těch třecích dílů. Takže kvalita a dostatek oleje je podle mě podstatnější, než to, jak moc převodovka řadí, ať už sama od sebe nebo tím, že jí limituju manuálně voličem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: čtv lis 15, 2012 8:32 pm
- Jméno a příjmení: Rudolf Jílek
- Bydliště: Břeclav
Re: Kopani automaticke prevodovky
Taky mně to dělalo a bylo to tím, že bylo v převodovce hodně kapaliny ( bývalý majitel " nešetřil " a podle značkovém servisu bylo všechno OK) . Kapalinu jsem odsál, ale protože byla úplně hnědočerná ( po 70tis.) tak jsem se rozhodl pro kontinuální výměnu kapaliny. Je to sice dost drahé (7000,-), ale vymění veškerou kapalinu včetně kapaliny v měniči. Rozpojí trubky na převodovce, zapojí je na přístroj a při chodu motoru kapalinu vymění, dokud jim do té mašiny neteče čistá kapalina. Za půl hodiny bylo vykonáno a AT řadí jako vyměněná.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Kopani automaticke prevodovky
Rolf: člověče, kde ti to takhle poctivě měnili ???? :670:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Kopani automaticke prevodovky
Já se o něco takového pokusil, na vypuštěné AT jsem povolil filtr a na vteřinu nastartoval. Stříkalo to dost na všechny strany.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Re: Kopani automaticke prevodovky
většinou cukání způsobuje nevhodná viskozita oleje nebo jeho opotřebení, v druhé řadě pak opotřebení pásových brzd. To dovolí zvýšení otáček nad normu přeřazení a řazení je pak doprovázeno cuknutím. Většinnou stačí vyměnit za syntetický olej s malou proměnou viskzity s teplotou. Starší typ hydraulicky řízených převodovek je poměrně pomalý , měl jsem v Impreze 2.0l r.v. 1995, po výměně oleje a seřízení pásový brzdy na 3.st byla jak nová.
Re: Kopani automaticke prevodovky
Nevíte náhodou někdo, jestli může automatu vadit nějak jízda z kopce na N (neutrál), samozřejmě s nastartovaným moterem? Já si myslím že ne, ale nejsem na přesné fungování AT rozhodně žádný odborník.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19165
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Kopani automaticke prevodovky
ne, ale bude mu vadit, az mu tam dole budes cpat za jizdy D ...
pokud budes zastavovat, je to jedno
pokud budes zastavovat, je to jedno
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Kopani automaticke prevodovky
Tak tak jak píše hamoun a vyřazovat u AT na neutrál je zbytečný, úsporu paliva to stejně nepřinese, to spíš problémy.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Kopani automaticke prevodovky
To je jestli to přinese úsporu paliva je spíše o konkrétní situaci (většinou ano), ale hlavně jsou kopce kde to je velmi pohodlné, neboť kolikrát se zařazeným "kvaltem" to příliš brzdí a člověk střídavě přidává a na N to vychází tak akorát, že není třeba ani brzdit ani přidávat a a člověk si může protáhnout "nohu", teda v mém případě ruku ::-DD: a to je často velký přínos. Jinak to opětovné zařazení, také vnímám jako potenciálně problémové, hlavně ve vyšších rychlostech, ale řikal jsem si že pokud pustím olej do toho měniče, tak to jeho roztočení není úplně zkokové tak z žádným rázům nedojde a jen roztáčím motor.
Subaru Forester 2.0 XS AT 2011
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
Skoda Octavia 2.0 TD DSG 2005
- nzg
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 521
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Bydliště: Praha 5 + Susice
Re: Kopani automaticke prevodovky
Ja bych tedy za jizdy rozhodne nevyrazoval.
Veril bych tomu, co pisou v tomto clanku:
http://www.kaps.cz/radeji-prevence-nez- ... ality-1249
Co automatu škodí
volba parkovací polohy nebo přesuny mezi D a R, pokud vozidlo ještě úplně nezastavilo
vyřazování na neutrál během jízdy a následné opětovné zařazení
střídavý přesun mezi polohami pro jízdu vpřed a vzad ve velmi krátkých intervalech a pod plynem (typicky při pokusu o vyproštění zapadlého vozidla jeho „rozhoupáním“)
přesun z klidových poloh (P, N) do těch pro jízdu při zvýšených otáčkách motoru – pokusy o protáčení kol při rozjezdech
přetěžování, zvláště u převodovek CVT. Například dlouhé cesty s přívěsem snášejí variátorové převodovky hodně špatně – dochází k jejich nadměrnému namáhání
příliš dynamická jízda s neprohřátou převodovkou
Veril bych tomu, co pisou v tomto clanku:
http://www.kaps.cz/radeji-prevence-nez- ... ality-1249
Co automatu škodí
volba parkovací polohy nebo přesuny mezi D a R, pokud vozidlo ještě úplně nezastavilo
vyřazování na neutrál během jízdy a následné opětovné zařazení
střídavý přesun mezi polohami pro jízdu vpřed a vzad ve velmi krátkých intervalech a pod plynem (typicky při pokusu o vyproštění zapadlého vozidla jeho „rozhoupáním“)
přesun z klidových poloh (P, N) do těch pro jízdu při zvýšených otáčkách motoru – pokusy o protáčení kol při rozjezdech
přetěžování, zvláště u převodovek CVT. Například dlouhé cesty s přívěsem snášejí variátorové převodovky hodně špatně – dochází k jejich nadměrnému namáhání
příliš dynamická jízda s neprohřátou převodovkou
Outback 3.6R 2010
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Outback 3.0R 2005 - Prodano viewtopic.php?p=262030#p262030
Forester 2.0X 2005
Legacy 2.0 1995 - Prodano
Re: Kopani automaticke prevodovky
tohle popravilo muj automat, mohu potvrdit, že tato metoda funguje.nzg píše:střídavý přesun mezi polohami pro jízdu vpřed a vzad ve velmi krátkých intervalech a pod plynem (typicky při pokusu o vyproštění zapadlého vozidla jeho „rozhoupáním“)
Neni pro jizdu z kopce lepší aplikovat tempomat?
čím víc bahna, tím víc Subaru
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
aneb In mud we trust!
Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Re: Kopani automaticke prevodovky
Nepomôže ani tempomat, lebo ak auto spomalí brzdením motora, tak tempomat pridá a pridá takým štýlom ako dupnutie na podlahu - dosť to "šklbe" a vzhladom že ide na poslednom kvalte na nízkych otáčkách tak si kludne aj podradí, vzápetí ubere a znova preradí. Najlepšie je zaradiť nejaký stupen. Nevýhoda starších modelov bez sekvencie je že nemôžu zaradiť 4 stupen, iba tretí a to už môže brzdiť viac ako by vodič chcel.
Do "N" by som rozhodne nevyradoval, neškodí to vyradenie, ale znovu zaradenie pokial je vozidlo v pohybe, najviac škodí preradovanie z "D" -> "N" -> "R" a opačne ak auto nie je v klude, nevyradujem ani na semaforoch to by musela byť fakt križovatka aby sa to oplatilo.
Do "N" by som rozhodne nevyradoval, neškodí to vyradenie, ale znovu zaradenie pokial je vozidlo v pohybe, najviac škodí preradovanie z "D" -> "N" -> "R" a opačne ak auto nie je v klude, nevyradujem ani na semaforoch to by musela byť fakt križovatka aby sa to oplatilo.
Naposledy upravil(a) pufko dne úte lis 20, 2012 3:24 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...